Sivu 15/28
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 26.7.2010 20:29
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Tänään pitkästä aikaa pieni lenkki Fabio Taglionen luomuksella Ducati 450 Desmo.
Yllättävän pian löytyi selkäytimestä vasemman jalan jarrutus ja oikean jalan vaihteet.
SvS
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 26.7.2010 23:32
Kirjoittaja samarai
Warreossi kirjoitti:Andrei A. Liphart mainitaan johtavaksi insinööriksi GAZ M 20 Pobeda:n suunnitelussa.Tuo nyt selvisi netistä kaivamalla.Sitä en tiennytkään,että hänellä on yhteyttä saksalaiseen aatelistoon ja tuohon Raadin kartanoon.
Andrei A. Liphartista oli todella kysymys. Hän toimi Gorkin autotehtaan pääsuunnittelijana v.1933-51, Pobedan luoja ja sai 5 "Stalinin palkintoa" autosuunnittelusta (mm. Gaz-20 ja Zim).
Hänellä todella oli yhteyttä baltiansaksalaiseen kauppias Johann Liphartin sukuun, jonka Ruotsin kuningas nosti aateliarvoon 1668. Itse hän kuitenkin syntyi työläisperheeseen. Ko. asiasta löytyy juttu virolaisten
Automoto-foorumilta, jossa asiaa on tutkittu enemmälti.
Liphartin poika oli myös autosuunnittelija ja osallistui mm. Moskvits 2141 suunnitteluun.
edit: löytyi vielä kuva Liphartin haudalta, missä hautakiveä koristaa Pobedan siluetti. Poikakin näkyy kuolleen jo v.2003.
http://m-necropol.narod.ru/lipgart.html
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 26.7.2010 23:42
Kirjoittaja samarai
Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Tänään pitkästä aikaa pieni lenkki Fabio Taglionen luomuksella Ducati 450 Desmo.
Yllättävän pian löytyi selkäytimestä vasemman jalan jarrutus ja oikean jalan vaihteet.
SvS
Kaverilla oli juuri tuo sama Ducati -70 luvulla. Etsimällä voisi löytyä valokuvakin. En tiedä vieläkö löytyisi itseltä tuo selkäytimestä? -joskus sitä on oltu koviakin brittimotoristeja.

Ja Arska löytyy vieläkin tallin nurkasta.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 27.7.2010 0:11
Kirjoittaja Latikka
Jaa'a kaiholla muistelen tuota "mopoaikaa"..
Mulla oli aikoinaa Norton ES1, vm. 1952, jos nyt edes muistan oikein.
Mutta kuiten, 50-luvun 1-pyttyinen Norton ja hyvässä kunnossakin.
Ja olisi varmaan vieläkin, jos lompakossa olisi ollut paksuutta. 70-luvun alussa tuli perustetuksi perhe, eikä rahapussi antanut myöten hankkia auto ja pitää mopo. Niinpä mopo piti myydä, että autojobbari sai leipää lapsilleen ja minä tulevalle esikoiselleni tuulilasin ja kasan ruosteisia peltejä suojaksi tuiskuilta ja tuiverruksilta.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 1:06
Kirjoittaja samarai
Sitä Ducati 450 Desmon kuvaa 70-luvulta en itseltä löytänyt, mutta muutama muu.
Tunnistetaankohan mitä merkkiä ja mallia nämä ovat?

Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 1:15
Kirjoittaja jaasu
Onko vasen alhaalta bsa ja sitten ylin vasemmalta tuutti honda? Sitte oikee allaalta vissii suzuki mutta mikä? Ja vissii ylin oikeelta moto guzzi? Meniköhä sinne päinkää
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 1:52
Kirjoittaja samarai
Hyvä Jaasu, kyllä se sinnepäin meni.

Ylh. vas. on veljen Honda, kyseessä on ns. "pikkutuutti" eli 500CB vm. 1973 - tuolla takapenkillä istuvalla kaverilla oli juuri se Ducati 450 Desmo ja muuten vielä nykyisinkin Ducati (600 Monster) Itselläkin oli myös samanlainen Honda 500CB vm. 1972.
Ylh. oik. on oma Motoguzzi 850GT vm. 1972.
Alh. vas. on veljen BSA 650 Thunderbolt vm. 1973.
Se alh. oikealla ei ole Suzuki - mutta samasta valmistusmaasta.

Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 2:21
Kirjoittaja Latikka
Arvaa, ellet tiedä.
Ensin arvelin Kawasakiksi, mutta veikkaan Yamaha.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 7:34
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Ciao!
Ducati 450 Desmo, hivenen erilaisena kuin ensimmäisenä päivänä:
SvS
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 13:29
Kirjoittaja jaasu
samarai kirjoitti:Hyvä Jaasu, kyllä se sinnepäin meni.

Ylh. vas. on veljen Honda, kyseessä on ns. "pikkutuutti" eli 500CB vm. 1973 - tuolla takapenkillä istuvalla kaverilla oli juuri se Ducati 450 Desmo ja muuten vielä nykyisinkin Ducati (600 Monster) Itselläkin oli myös samanlainen Honda 500CB vm. 1972.
Ylh. oik. on oma Motoguzzi 850GT vm. 1972.
Alh. vas. on veljen BSA 650 Thunderbolt vm. 1973.
Se alh. oikealla ei ole Suzuki - mutta samasta valmistusmaasta.

Tarkemmin ku kahtoo tietokoneella eikä puhelimella niin alh,oikealta muistuttas myös tx yamahaa?? tuo perä vaan vähän hämää
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 14:58
Kirjoittaja Pavlovits
Mitä mönkijöitä nuo kiinalaiset muka ovat.
Tässä kunnon Karakat:
http://www.youtube.com/watch?v=MxpVTYql ... mUFdS9wS6k
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 15:49
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Se neljäs vehje on ilmiselvä kolmisylinterinen Kawasaki.
Väristä arvellen 750 Mach IV.
SvS
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 18:42
Kirjoittaja Warreossi
samarai kirjoitti:Sitä Ducati 450 Desmon kuvaa 70-luvulta en itseltä löytänyt, mutta muutama muu.
Tunnistetaankohan mitä merkkiä ja mallia nämä ovat?

Hauskoja kuvia,tulee mieleen legendaarinen kötin kopla eli Götti Mc..

Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 23:32
Kirjoittaja samarai
Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Se neljäs vehje on ilmiselvä kolmisylinterinen Kawasaki.
Väristä arvellen 750 Mach IV.
SvS
Nojoo, kyllä mä se jo arvasinkin, että Sdelanolle tämä on varmuudella helppo nakki. Ja värin perusteella mallin tunteminen oli myös täysin oikein - tuota sinistä ei nimenomaan ollut muissa "Mach-sarjan" pyörissä kuin 750 Mach IV:ssa. Vuosimalli oli 1972.
Noista 3-pyttysistä 70-luvun Kawoista jäi parhaiten mieleen nämä kireät äänet.
http://www.youtube.com/watch?v=CU-JsatvAts
Itselle ei nyt tule isompaa sarjavalmisteista 2T-pyörää mieleen kuin tuo 3-pyttynen 750 Kawa ja Suzukin nk. "vesipyssy" GT 750.
Warreossi kirjoitti:
Hauskoja kuvia,tulee mieleen legendaarinen kötin kopla eli Götti Mc..


Joo kötin kopla muistetaan hyvin ja on oltu silloin joskus myös varaosaostoksilla porukan tukikohdassa Aleksis Kiven kadulla. Tuosta paikastahan tuo nimikin jengille tuli, paikka kun oli entinen lihakauppa, jossa oli mainoskyltti "Lihaa-Kött". Jäi se vielä hyvin mieleen, kun saatiin itse penkoa varaosahyllyjä ja valita tarpeellista, niin yksi kaveri sanoi samalla, että "Keravan miehille tehdään sitten lähtiessä taskutarkastus" - mitä ei kuitenkaan tehty.
Nyt löytyi se Ducati 450 Desmon kuva -70 luvulta.

Toinen kuvassa oleva pyörä on edelleen tallista löytyvä Ariel 600VB vm.1959.
Arskan päällä viime kesänä
Yksi wanha prätkäkuva löytyi vielä. Kuvassa on ensimmäinen omistamani "länsipyörä" - Yamaha 250 DS7 vm.1972.
Taustalla näkyvä Moskvits 407 -vm.1961 oli kaverin käyttöauto. Itsellä oli myös 407 vm. 1960, mikä oli vielä "pommimaskilla". Takana pilkistää hieman Kupla -63, mikä oli silloin äitini käytössä.

Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 28.7.2010 23:59
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
samarai kirjoitti:
Itselle ei nyt tule isompaa sarjavalmisteista 2T-pyörää mieleen kuin tuo 3-pyttynen 750 Kawa ja Suzukin nk. "vesipyssy" GT 750.
Terve!
Ei taivu minunkaan muistini sanomaan mitään.
Arvelin ensin, että kaksitahtisuuden pioneerilla
Scott'illa olisi saattanut olla isompikin, mutta taisi 1920-luvun alkupuolen 600-kuutionen olla Scottin suurin. Myöhemmällä ajalla syntyi Mk1 Silk 700S - 660-kuutioinen, mutta se ei tainnut tulla sarjatuotantoon.
SvS