Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti:Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?
ei tuolla taida saaha ku tyhjäkäyntiseokset kohilleen. kuormittaa ei kestä tuolla tulpalla ja miten sä näät ajon aikana sinne tulpaan :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tyhjäkäynti seoksiahan minä haluankin säätää. Että menis leimasta läpi. Tuolla sais edes osviittaa siitä mitä siellä koneen sisällä oikein tapahtuu.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

CO on hyvä! Lähtisin ihan perus syttyosien laitosta nyt tässä kohtaa. korkea happi ja HC vaikuttavat tällä kertaa sytytyskatkoksilta. Onko syttyennakko oikea?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

pitää katsoa kun pääsen auton luokse. Mutta ennen kaasarin vaihtoa hc oli noin 20 ja happi 1. Tulpanjohdot vaihdettu äskettäin samoin tulpat(vaihdan ne uusiin kuitenkin). kärjetön sytytys on talven aikana laitettava.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Noniin. Nyt saattais olla arvot parempia kun tutkin konehuonetta hieman pidempään. Jarrutehostimelta tulevassa alipaine letkussa reikä. Sitten vasemalla laidalla oleva alipaine härveli joka kuului vakiokaasarin osiin oli jäänyt tulppaamatta. Oliskohan se kakkos-kurkun avautumiseen liittyvä komponentti.

Missäs on muuten sytytysennakon asteikko, onko se siinä alemmassa hihnapyörässä. Kun ei hämärässä oikein nähnyt.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2927
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Yogi »

veli samara kirjoitti:Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?
Mulla on Colortune. Suomea halvemmalla saat, jos tilaat eBaysta Britanniasta. En ole vielä yhdenkään "ehjän" auton seoksia sillä päässyt säätämään, mutta kyllä siinä on palotapahtuman väristä säädettävissä noi arvot, kuten ohje mainitsee. Auto, joka kävi tosi rikkaalla, eikä saanut säädettyä millään kohdilleen, tulppa poltti keltaista liekkiä ja auto, jossa meni liian laihalle, säätöarvot näytti kyllä aidoilta, mutta päästömittari puhui muuta. Uskoisin, että tuolla saa tyhjäkäynnit aika kohdilleen, kunhan on varmaa, että auto on muuten kunnossa. Muistaakseni ohjeessa on joku vikadiagnoosikin, jossa palotapahtuman väristä pystyy päättelemään mahd.ongelmia.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jäi hankkimatta colotune. Ajatuksena mennä ensi keväänä ennen katsastusta katsomaan päästöt ja säätää sillä ne kohdilleen.

Onko kellään DGV kaasarissa sarjaa jolla saa molemmat läpät aukeamaan samaan aikaan? Auttaako mihinkään?(muutakuin kulutukseen :lol: ). Kun tulossa vielä peltisarjaa ja kannen parantelua, niin ainakin ilma virtais sisään tuolla sarjalla...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Free technicsillä oon nähnyt tollasen sarjan joskus myynnissä.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

On niitä edelleenkin, mutta mietin vain että auttaako tuo mihinkään? tehoihin, vääntöön, kierrosherkkyyteen. Onko järkee ostaa
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
brumbrum

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja brumbrum »

tuli sitten itsekin hankittua weber malli on DFTM 28/30 ollut etuvetoisessa fordissa siihen loppu meikäläisen tieto kyseisestä kaasarista,käykö tuo takapotkuseen ladaan bolt on vai onko jako väärä. Jos on niin mistä sais kyseisen välikappaleen jolla sen saisi kiinni imupuoleen. En laita vielä kyseistä vekotinta kiinni vielä pitänee puhdistaa huolella kaikesta moskasta ja vissiin vaihella joitakin kalvoja ja muita pikku osasia.Kuukkelia käyttäen olen löytänyt tuohon kaasariin räjäytyskuvan ja ainut mitä en löytänyt on että sopiiko tuon mallin kaasutin suoraan takapotkuladan imupuoleen vaiko ei itse veikkaan tuota jälkimmäistä.
LadaJanne

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

iltaa kaikille! Uusi foorumilainen ilmoittautuu!
Ei suinkaan ensimmäistä kertaa ladan ratissa,mutta täällä foorumilla
vierailulla.
Asiaan:
Vaihdoin 32/36dgv:n tuohon nykyiseen pikkukoneeseen,korjaussatsi on weberissä,
sisuskalut; pääsuuttimet 125/145 ilmat 170/170 tyhjäkäynnit 50/60 hajottimet on noi 3,5 ja 4,5.

Pienen ongelman huomasin tänään kun sain ilmanputsarin rakennettua ja testailtua toimintaa;esim. 3.vaihteella
aivan pienellä kaasulla nykii,noin 3000-3500rpm kohdalla.Tyhjäkäynti seokset on korvakuulolla säädetty ok,virtavehkeet
ok;katkojankärjet ja sytkä kohdillaan,ei imuvuotoja pitäis olla.Bensanpinta on kohdillaan.

Oisko joku suutinvaihtoehto vaihdettava?Vaikuttaako esim. 1.kurkun tyhjäkäyntisuuttimen vaihto 55 mitään? Ei paljon muita suuttimia ole jemmassa..joitain vakio kaasarin suuttimia..Muuten pelaa hyvin ja laulaa nätisti 6500rpm asti.
Melkein yhtä sitkeästi kun aikanaan tuossa 1300satasessa oli 40dhla dellorto kiinni. 8)
LadaJanne

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

LadaJanne kirjoitti:iltaa kaikille! Uusi foorumilainen ilmoittautuu!
Ei suinkaan ensimmäistä kertaa ladan ratissa,mutta täällä foorumilla
vierailulla.
Asiaan:
Vaihdoin 32/36dgv:n tuohon nykyiseen pikkukoneeseen,korjaussatsi on weberissä,
sisuskalut; pääsuuttimet 125/145 ilmat 170/170 tyhjäkäynnit 50/60 hajottimet on noi 3,5 ja 4,5.

Pienen ongelman huomasin tänään kun sain ilmanputsarin rakennettua ja testailtua toimintaa;esim. 3.vaihteella
aivan pienellä kaasulla nykii,noin 3000-3500rpm kohdalla.Tyhjäkäynti seokset on korvakuulolla säädetty ok,virtavehkeet
ok;katkojankärjet ja sytkä kohdillaan,ei imuvuotoja pitäis olla.Bensanpinta on kohdillaan.

Oisko joku suutinvaihtoehto vaihdettava?Vaikuttaako esim. 1.kurkun tyhjäkäyntisuuttimen vaihto 55 mitään? Ei paljon muita suuttimia ole jemmassa..joitain vakio kaasarin suuttimia..Muuten pelaa hyvin ja laulaa nätisti 6500rpm asti.
Melkein yhtä sitkeästi kun aikanaan tuossa 1300satasessa oli 40dhla dellorto kiinni. 8)
Päivitystä:
Vaihdoin 1.kurkun tyhjäkäynti suuttimen 55:seen.Nykiminen väheni,vielä jäi vähän vaivaamaan..olisikohan laitettava
60 1.kurkulle? Jos tilaisi 2.kurkulle aavistuksen isomman ja heittäis sen 60:sen kakkoselta ykköselle...
haminalainen

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja haminalainen »

Vaikka neuvostoliittolainen laatu onkin erinomaista, niin osaavat sitä jotain italiaanotkin (pikemminkin spanjurit nykyään): alun toista viikkoa sitten Ozon vaihtui Weberiin. Varsin pitkään harkitsin operaatiota, lopulta naapurikylän kaasarispecialistin propaganda kuitenkin puri ja Weberin asennuksen jälkeiset kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Ladalle tyypillinen nykiminen jäi pois laakista, auto kiihtyy ja kulkee aivan eri tavalla kuin aiemmin Ozonin siivittämänä. Bensan kulutus näyttäisi lisääntyneen hieman, mutta sekin johtunee vain siitä, että tää viikko on ollut kerrassaan karmeeta revittelyä (kuvitelkaahan, lähes seittämänkymppinen ukko revittelemässä 26 v. Ladalla). Polttoaineen kulutuksen odottelen jatkossa jopa pienenevän, koska ryyppyä ei tartte käyttää läheskään siinä määrin kuin mitä Ozonilla starttaillessa. Luultavasti kulutusta tulee vähentämään myös se, kunhan itse vanhus rauhoittuu Weberin ensi huumasta ja lopettaa idioottimaisen kaahailunsa tai menettää ajolupansa älyttömän ylinopeuden takia..
Kaasarin vaihto-operaatiosta kuin myös reaktorihuoneen kuvasta isot kiitokset Jokarille!

Kuva
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Aika samalta näyttää kun meidänkin harrastusladassa. Weber on kyllä ihan ehdoton larssoniin... kulutuksen saa kyllä todella kovaksi jos painaa liikaa kaasua matalilla kierroksilla isolla vaihteilla. Toki kulutus on kova repimälläkin mutta silloin onkin hauskanpito mielessä - ja eihän ladalla nyt muuta voikaan tehdä :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Vastaa Viestiin