Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
ei tuolla taida saaha ku tyhjäkäyntiseokset kohilleen. kuormittaa ei kestä tuolla tulpalla ja miten sä näät ajon aikana sinne tulpaanveli samara kirjoitti:Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Tyhjäkäynti seoksiahan minä haluankin säätää. Että menis leimasta läpi. Tuolla sais edes osviittaa siitä mitä siellä koneen sisällä oikein tapahtuu.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
CO on hyvä! Lähtisin ihan perus syttyosien laitosta nyt tässä kohtaa. korkea happi ja HC vaikuttavat tällä kertaa sytytyskatkoksilta. Onko syttyennakko oikea?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
pitää katsoa kun pääsen auton luokse. Mutta ennen kaasarin vaihtoa hc oli noin 20 ja happi 1. Tulpanjohdot vaihdettu äskettäin samoin tulpat(vaihdan ne uusiin kuitenkin). kärjetön sytytys on talven aikana laitettava.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Noniin. Nyt saattais olla arvot parempia kun tutkin konehuonetta hieman pidempään. Jarrutehostimelta tulevassa alipaine letkussa reikä. Sitten vasemalla laidalla oleva alipaine härveli joka kuului vakiokaasarin osiin oli jäänyt tulppaamatta. Oliskohan se kakkos-kurkun avautumiseen liittyvä komponentti.
Missäs on muuten sytytysennakon asteikko, onko se siinä alemmassa hihnapyörässä. Kun ei hämärässä oikein nähnyt.
Missäs on muuten sytytysennakon asteikko, onko se siinä alemmassa hihnapyörässä. Kun ei hämärässä oikein nähnyt.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Mulla on Colortune. Suomea halvemmalla saat, jos tilaat eBaysta Britanniasta. En ole vielä yhdenkään "ehjän" auton seoksia sillä päässyt säätämään, mutta kyllä siinä on palotapahtuman väristä säädettävissä noi arvot, kuten ohje mainitsee. Auto, joka kävi tosi rikkaalla, eikä saanut säädettyä millään kohdilleen, tulppa poltti keltaista liekkiä ja auto, jossa meni liian laihalle, säätöarvot näytti kyllä aidoilta, mutta päästömittari puhui muuta. Uskoisin, että tuolla saa tyhjäkäynnit aika kohdilleen, kunhan on varmaa, että auto on muuten kunnossa. Muistaakseni ohjeessa on joku vikadiagnoosikin, jossa palotapahtuman väristä pystyy päättelemään mahd.ongelmia.veli samara kirjoitti:Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Jäi hankkimatta colotune. Ajatuksena mennä ensi keväänä ennen katsastusta katsomaan päästöt ja säätää sillä ne kohdilleen.
Onko kellään DGV kaasarissa sarjaa jolla saa molemmat läpät aukeamaan samaan aikaan? Auttaako mihinkään?(muutakuin kulutukseen
). Kun tulossa vielä peltisarjaa ja kannen parantelua, niin ainakin ilma virtais sisään tuolla sarjalla...
Onko kellään DGV kaasarissa sarjaa jolla saa molemmat läpät aukeamaan samaan aikaan? Auttaako mihinkään?(muutakuin kulutukseen

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Free technicsillä oon nähnyt tollasen sarjan joskus myynnissä.
21013 1500 16v Turbo rojekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
On niitä edelleenkin, mutta mietin vain että auttaako tuo mihinkään? tehoihin, vääntöön, kierrosherkkyyteen. Onko järkee ostaa
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
tuli sitten itsekin hankittua weber malli on DFTM 28/30 ollut etuvetoisessa fordissa siihen loppu meikäläisen tieto kyseisestä kaasarista,käykö tuo takapotkuseen ladaan bolt on vai onko jako väärä. Jos on niin mistä sais kyseisen välikappaleen jolla sen saisi kiinni imupuoleen. En laita vielä kyseistä vekotinta kiinni vielä pitänee puhdistaa huolella kaikesta moskasta ja vissiin vaihella joitakin kalvoja ja muita pikku osasia.Kuukkelia käyttäen olen löytänyt tuohon kaasariin räjäytyskuvan ja ainut mitä en löytänyt on että sopiiko tuon mallin kaasutin suoraan takapotkuladan imupuoleen vaiko ei itse veikkaan tuota jälkimmäistä.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
iltaa kaikille! Uusi foorumilainen ilmoittautuu!
Ei suinkaan ensimmäistä kertaa ladan ratissa,mutta täällä foorumilla
vierailulla.
Asiaan:
Vaihdoin 32/36dgv:n tuohon nykyiseen pikkukoneeseen,korjaussatsi on weberissä,
sisuskalut; pääsuuttimet 125/145 ilmat 170/170 tyhjäkäynnit 50/60 hajottimet on noi 3,5 ja 4,5.
Pienen ongelman huomasin tänään kun sain ilmanputsarin rakennettua ja testailtua toimintaa;esim. 3.vaihteella
aivan pienellä kaasulla nykii,noin 3000-3500rpm kohdalla.Tyhjäkäynti seokset on korvakuulolla säädetty ok,virtavehkeet
ok;katkojankärjet ja sytkä kohdillaan,ei imuvuotoja pitäis olla.Bensanpinta on kohdillaan.
Oisko joku suutinvaihtoehto vaihdettava?Vaikuttaako esim. 1.kurkun tyhjäkäyntisuuttimen vaihto 55 mitään? Ei paljon muita suuttimia ole jemmassa..joitain vakio kaasarin suuttimia..Muuten pelaa hyvin ja laulaa nätisti 6500rpm asti.
Melkein yhtä sitkeästi kun aikanaan tuossa 1300satasessa oli 40dhla dellorto kiinni.
Ei suinkaan ensimmäistä kertaa ladan ratissa,mutta täällä foorumilla
vierailulla.
Asiaan:
Vaihdoin 32/36dgv:n tuohon nykyiseen pikkukoneeseen,korjaussatsi on weberissä,
sisuskalut; pääsuuttimet 125/145 ilmat 170/170 tyhjäkäynnit 50/60 hajottimet on noi 3,5 ja 4,5.
Pienen ongelman huomasin tänään kun sain ilmanputsarin rakennettua ja testailtua toimintaa;esim. 3.vaihteella
aivan pienellä kaasulla nykii,noin 3000-3500rpm kohdalla.Tyhjäkäynti seokset on korvakuulolla säädetty ok,virtavehkeet
ok;katkojankärjet ja sytkä kohdillaan,ei imuvuotoja pitäis olla.Bensanpinta on kohdillaan.
Oisko joku suutinvaihtoehto vaihdettava?Vaikuttaako esim. 1.kurkun tyhjäkäyntisuuttimen vaihto 55 mitään? Ei paljon muita suuttimia ole jemmassa..joitain vakio kaasarin suuttimia..Muuten pelaa hyvin ja laulaa nätisti 6500rpm asti.
Melkein yhtä sitkeästi kun aikanaan tuossa 1300satasessa oli 40dhla dellorto kiinni.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Päivitystä:LadaJanne kirjoitti:iltaa kaikille! Uusi foorumilainen ilmoittautuu!
Ei suinkaan ensimmäistä kertaa ladan ratissa,mutta täällä foorumilla
vierailulla.
Asiaan:
Vaihdoin 32/36dgv:n tuohon nykyiseen pikkukoneeseen,korjaussatsi on weberissä,
sisuskalut; pääsuuttimet 125/145 ilmat 170/170 tyhjäkäynnit 50/60 hajottimet on noi 3,5 ja 4,5.
Pienen ongelman huomasin tänään kun sain ilmanputsarin rakennettua ja testailtua toimintaa;esim. 3.vaihteella
aivan pienellä kaasulla nykii,noin 3000-3500rpm kohdalla.Tyhjäkäynti seokset on korvakuulolla säädetty ok,virtavehkeet
ok;katkojankärjet ja sytkä kohdillaan,ei imuvuotoja pitäis olla.Bensanpinta on kohdillaan.
Oisko joku suutinvaihtoehto vaihdettava?Vaikuttaako esim. 1.kurkun tyhjäkäyntisuuttimen vaihto 55 mitään? Ei paljon muita suuttimia ole jemmassa..joitain vakio kaasarin suuttimia..Muuten pelaa hyvin ja laulaa nätisti 6500rpm asti.
Melkein yhtä sitkeästi kun aikanaan tuossa 1300satasessa oli 40dhla dellorto kiinni.
Vaihdoin 1.kurkun tyhjäkäynti suuttimen 55:seen.Nykiminen väheni,vielä jäi vähän vaivaamaan..olisikohan laitettava
60 1.kurkulle? Jos tilaisi 2.kurkulle aavistuksen isomman ja heittäis sen 60:sen kakkoselta ykköselle...
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Vaikka neuvostoliittolainen laatu onkin erinomaista, niin osaavat sitä jotain italiaanotkin (pikemminkin spanjurit nykyään): alun toista viikkoa sitten Ozon vaihtui Weberiin. Varsin pitkään harkitsin operaatiota, lopulta naapurikylän kaasarispecialistin propaganda kuitenkin puri ja Weberin asennuksen jälkeiset kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Ladalle tyypillinen nykiminen jäi pois laakista, auto kiihtyy ja kulkee aivan eri tavalla kuin aiemmin Ozonin siivittämänä. Bensan kulutus näyttäisi lisääntyneen hieman, mutta sekin johtunee vain siitä, että tää viikko on ollut kerrassaan karmeeta revittelyä (kuvitelkaahan, lähes seittämänkymppinen ukko revittelemässä 26 v. Ladalla). Polttoaineen kulutuksen odottelen jatkossa jopa pienenevän, koska ryyppyä ei tartte käyttää läheskään siinä määrin kuin mitä Ozonilla starttaillessa. Luultavasti kulutusta tulee vähentämään myös se, kunhan itse vanhus rauhoittuu Weberin ensi huumasta ja lopettaa idioottimaisen kaahailunsa tai menettää ajolupansa älyttömän ylinopeuden takia..
Kaasarin vaihto-operaatiosta kuin myös reaktorihuoneen kuvasta isot kiitokset Jokarille!

Kaasarin vaihto-operaatiosta kuin myös reaktorihuoneen kuvasta isot kiitokset Jokarille!

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Aika samalta näyttää kun meidänkin harrastusladassa. Weber on kyllä ihan ehdoton larssoniin... kulutuksen saa kyllä todella kovaksi jos painaa liikaa kaasua matalilla kierroksilla isolla vaihteilla. Toki kulutus on kova repimälläkin mutta silloin onkin hauskanpito mielessä - ja eihän ladalla nyt muuta voikaan tehdä 

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm