Sivu 15/22
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 20.11.2011 17:50
Kirjoittaja veli samara
Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 20.11.2011 18:13
Kirjoittaja jaketech racinteam
veli samara kirjoitti:Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?
ei tuolla taida saaha ku tyhjäkäyntiseokset kohilleen. kuormittaa ei kestä tuolla tulpalla ja miten sä näät ajon aikana sinne tulpaan

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 20.11.2011 18:30
Kirjoittaja veli samara
Tyhjäkäynti seoksiahan minä haluankin säätää. Että menis leimasta läpi. Tuolla sais edes osviittaa siitä mitä siellä koneen sisällä oikein tapahtuu.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 22.11.2011 23:08
Kirjoittaja THI-900
CO on hyvä! Lähtisin ihan perus syttyosien laitosta nyt tässä kohtaa. korkea happi ja HC vaikuttavat tällä kertaa sytytyskatkoksilta. Onko syttyennakko oikea?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 23.11.2011 11:27
Kirjoittaja veli samara
pitää katsoa kun pääsen auton luokse. Mutta ennen kaasarin vaihtoa hc oli noin 20 ja happi 1. Tulpanjohdot vaihdettu äskettäin samoin tulpat(vaihdan ne uusiin kuitenkin). kärjetön sytytys on talven aikana laitettava.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 26.11.2011 16:14
Kirjoittaja veli samara
Noniin. Nyt saattais olla arvot parempia kun tutkin konehuonetta hieman pidempään. Jarrutehostimelta tulevassa alipaine letkussa reikä. Sitten vasemalla laidalla oleva alipaine härveli joka kuului vakiokaasarin osiin oli jäänyt tulppaamatta. Oliskohan se kakkos-kurkun avautumiseen liittyvä komponentti.
Missäs on muuten sytytysennakon asteikko, onko se siinä alemmassa hihnapyörässä. Kun ei hämärässä oikein nähnyt.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 4.12.2011 12:25
Kirjoittaja Yogi
veli samara kirjoitti:Ajattelin hankkia colortune tulpan, jolla vois seoksen palamista katsella. Kellään kokemusta? tai onko kellään lainata kyseistä härpätintä?
Mulla on Colortune. Suomea halvemmalla saat, jos tilaat eBaysta Britanniasta. En ole vielä yhdenkään "ehjän" auton seoksia sillä päässyt säätämään, mutta kyllä siinä on palotapahtuman väristä säädettävissä noi arvot, kuten ohje mainitsee. Auto, joka kävi tosi rikkaalla, eikä saanut säädettyä millään kohdilleen, tulppa poltti keltaista liekkiä ja auto, jossa meni liian laihalle, säätöarvot näytti kyllä aidoilta, mutta päästömittari puhui muuta. Uskoisin, että tuolla saa tyhjäkäynnit aika kohdilleen, kunhan on varmaa, että auto on muuten kunnossa. Muistaakseni ohjeessa on joku vikadiagnoosikin, jossa palotapahtuman väristä pystyy päättelemään mahd.ongelmia.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 4.12.2011 13:10
Kirjoittaja veli samara
Jäi hankkimatta colotune. Ajatuksena mennä ensi keväänä ennen katsastusta katsomaan päästöt ja säätää sillä ne kohdilleen.
Onko kellään DGV kaasarissa sarjaa jolla saa molemmat läpät aukeamaan samaan aikaan? Auttaako mihinkään?(muutakuin kulutukseen

). Kun tulossa vielä peltisarjaa ja kannen parantelua, niin ainakin ilma virtais sisään tuolla sarjalla...
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 4.12.2011 18:48
Kirjoittaja Mazak-
Free technicsillä oon nähnyt tollasen sarjan joskus myynnissä.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 4.12.2011 20:35
Kirjoittaja veli samara
On niitä edelleenkin, mutta mietin vain että auttaako tuo mihinkään? tehoihin, vääntöön, kierrosherkkyyteen. Onko järkee ostaa
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.12.2011 20:35
Kirjoittaja brumbrum
tuli sitten itsekin hankittua weber malli on DFTM 28/30 ollut etuvetoisessa fordissa siihen loppu meikäläisen tieto kyseisestä kaasarista,käykö tuo takapotkuseen ladaan bolt on vai onko jako väärä. Jos on niin mistä sais kyseisen välikappaleen jolla sen saisi kiinni imupuoleen. En laita vielä kyseistä vekotinta kiinni vielä pitänee puhdistaa huolella kaikesta moskasta ja vissiin vaihella joitakin kalvoja ja muita pikku osasia.Kuukkelia käyttäen olen löytänyt tuohon kaasariin räjäytyskuvan ja ainut mitä en löytänyt on että sopiiko tuon mallin kaasutin suoraan takapotkuladan imupuoleen vaiko ei itse veikkaan tuota jälkimmäistä.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 22.12.2011 22:12
Kirjoittaja LadaJanne
iltaa kaikille! Uusi foorumilainen ilmoittautuu!
Ei suinkaan ensimmäistä kertaa ladan ratissa,mutta täällä foorumilla
vierailulla.
Asiaan:
Vaihdoin 32/36dgv:n tuohon nykyiseen pikkukoneeseen,korjaussatsi on weberissä,
sisuskalut; pääsuuttimet 125/145 ilmat 170/170 tyhjäkäynnit 50/60 hajottimet on noi 3,5 ja 4,5.
Pienen ongelman huomasin tänään kun sain ilmanputsarin rakennettua ja testailtua toimintaa;esim. 3.vaihteella
aivan pienellä kaasulla nykii,noin 3000-3500rpm kohdalla.Tyhjäkäynti seokset on korvakuulolla säädetty ok,virtavehkeet
ok;katkojankärjet ja sytkä kohdillaan,ei imuvuotoja pitäis olla.Bensanpinta on kohdillaan.
Oisko joku suutinvaihtoehto vaihdettava?Vaikuttaako esim. 1.kurkun tyhjäkäyntisuuttimen vaihto 55 mitään? Ei paljon muita suuttimia ole jemmassa..joitain vakio kaasarin suuttimia..Muuten pelaa hyvin ja laulaa nätisti 6500rpm asti.
Melkein yhtä sitkeästi kun aikanaan tuossa 1300satasessa oli 40dhla dellorto kiinni.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 26.12.2011 21:00
Kirjoittaja LadaJanne
LadaJanne kirjoitti:iltaa kaikille! Uusi foorumilainen ilmoittautuu!
Ei suinkaan ensimmäistä kertaa ladan ratissa,mutta täällä foorumilla
vierailulla.
Asiaan:
Vaihdoin 32/36dgv:n tuohon nykyiseen pikkukoneeseen,korjaussatsi on weberissä,
sisuskalut; pääsuuttimet 125/145 ilmat 170/170 tyhjäkäynnit 50/60 hajottimet on noi 3,5 ja 4,5.
Pienen ongelman huomasin tänään kun sain ilmanputsarin rakennettua ja testailtua toimintaa;esim. 3.vaihteella
aivan pienellä kaasulla nykii,noin 3000-3500rpm kohdalla.Tyhjäkäynti seokset on korvakuulolla säädetty ok,virtavehkeet
ok;katkojankärjet ja sytkä kohdillaan,ei imuvuotoja pitäis olla.Bensanpinta on kohdillaan.
Oisko joku suutinvaihtoehto vaihdettava?Vaikuttaako esim. 1.kurkun tyhjäkäyntisuuttimen vaihto 55 mitään? Ei paljon muita suuttimia ole jemmassa..joitain vakio kaasarin suuttimia..Muuten pelaa hyvin ja laulaa nätisti 6500rpm asti.
Melkein yhtä sitkeästi kun aikanaan tuossa 1300satasessa oli 40dhla dellorto kiinni.

Päivitystä:
Vaihdoin 1.kurkun tyhjäkäynti suuttimen 55:seen.Nykiminen väheni,vielä jäi vähän vaivaamaan..olisikohan laitettava
60 1.kurkulle? Jos tilaisi 2.kurkulle aavistuksen isomman ja heittäis sen 60:sen kakkoselta ykköselle...
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 11.1.2012 23:11
Kirjoittaja haminalainen
Vaikka neuvostoliittolainen laatu onkin erinomaista, niin osaavat sitä jotain italiaanotkin (pikemminkin spanjurit nykyään): alun toista viikkoa sitten Ozon vaihtui Weberiin. Varsin pitkään harkitsin operaatiota, lopulta naapurikylän kaasarispecialistin propaganda kuitenkin puri ja Weberin asennuksen jälkeiset kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Ladalle tyypillinen nykiminen jäi pois laakista, auto kiihtyy ja kulkee aivan eri tavalla kuin aiemmin Ozonin siivittämänä. Bensan kulutus näyttäisi lisääntyneen hieman, mutta sekin johtunee vain siitä, että tää viikko on ollut kerrassaan karmeeta revittelyä (kuvitelkaahan, lähes seittämänkymppinen ukko revittelemässä 26 v. Ladalla). Polttoaineen kulutuksen odottelen jatkossa jopa pienenevän, koska ryyppyä ei tartte käyttää läheskään siinä määrin kuin mitä Ozonilla starttaillessa. Luultavasti kulutusta tulee vähentämään myös se, kunhan itse vanhus rauhoittuu Weberin ensi huumasta ja lopettaa idioottimaisen kaahailunsa tai menettää ajolupansa älyttömän ylinopeuden takia..
Kaasarin vaihto-operaatiosta kuin myös reaktorihuoneen kuvasta isot kiitokset Jokarille!

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.1.2012 12:17
Kirjoittaja Qulle
Aika samalta näyttää kun meidänkin harrastusladassa. Weber on kyllä ihan ehdoton larssoniin... kulutuksen saa kyllä todella kovaksi jos painaa liikaa kaasua matalilla kierroksilla isolla vaihteilla. Toki kulutus on kova repimälläkin mutta silloin onkin hauskanpito mielessä - ja eihän ladalla nyt muuta voikaan tehdä
