Sivu 15/48

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 12.8.2010 15:18
Kirjoittaja lada.h.s
Kuinka helposti ohjaussimpukka voi mennä väljäksi? Taitaa nimittäin olla väljä.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 12.8.2010 22:48
Kirjoittaja raul
lada.h.s kirjoitti:Kuinka helposti ohjaussimpukka voi mennä väljäksi? Taitaa nimittäin olla väljä.
Tarkotatko nyt 31 vuotta vanhaa simpukkaa vai tuoreempaa :lol:
Mites apuhela?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.8.2010 1:34
Kirjoittaja samarai
Niin kyllähän siihen "vanhaan" ohjaussimpukkaan ajan kanssa "liikaa välystä" tulee ja sitä vartenhan siinä on säätöruuvi sitä varten. Jos ei sitten ole säätämälläkään liika välys siitä lähtenyt, niin sitten se on "väljä". :)

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.8.2010 6:45
Kirjoittaja lada.h.s
Apusimpukka on vaihdettu. Kuinka se simpukka säädetään oikein?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.8.2010 20:24
Kirjoittaja samarai
Jaa täällä olisi varmaan parempiakin neuvojia tähän hommaan, kun siitä taitaa olla 30v kun viimeksi Volga M21:n simpukkaa on tullut säädettyä. :) Ei kai siinä sen ihmeempiä, kun ei kiristä sitä säätöruuvia liikaa, sellainen 10mm "klappi" ratissa voisi varmaan olla sopiva..

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 22.8.2010 20:16
Kirjoittaja lada.h.s
Sain ratin vaihdettua ehjään. Ja onnistuin myös tuhoamaan ohjausakselin kierteet. Älkää kysykö miten!
Jos jollakin on varastossa ehjää ohjausakselia niin saa tarjota. Tähän malliinhan kuuluu se rintakehänlävistävä versio.
Turbokin on tullut iskettyä kiinni! :shock:

No eikä ole. Kaasua painaessa reilusti niin pakoputki viheltää jostain turbomaisella tavalla. Pakosarjan ja alkupätkän yksi kiinnityspultti on poikki
no pakosarjathan näihin ei kalliita ole. Saakohan sitä pakosarjaa miten hyvin irti rikkomatta mitään?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 22.8.2010 20:22
Kirjoittaja Pavlovits
Ei sitä rattiakselia olisi tarvinnut nuijia.
Haulla olisit löytänyt hyvät ratin irrotusohjeet.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 22.8.2010 20:24
Kirjoittaja lada.h.s
En minä sitä akselia irrotettaessa rikkonut vaan kiinnitettäessä!

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 22.8.2010 20:33
Kirjoittaja pvdriver
väärille kierteille sitten menit sen mutterin vetämään... :roll:

pakosarjat kalliita? no eikö tuohon riitä kun yhen pultin investoit jos kerta poikki...? ja kyllä ainakin minä saan pakosarjan irti rikkomatta mitään, korkeintaan ruosteisia pultteja, mutta eikai kokonaan tarvii pakosarjaa irrotella jos uuden pultin vaihdat siihen liitokseen...? :roll:

alakaa mennä yheksi silimien pyörittelyksi nää jutut...
:roll: :lol:

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 22.8.2010 20:37
Kirjoittaja lada.h.s
No tuota se pultti mikä on poikki niin on aivan juuresta poikki ja siitä ei niin vaan saa otetta.
pvdriver kirjoitti:väärille kierteille sitten menit sen mutterin vetämään...
Joo ihmettelen että miten onnistuin siinä... No kun taitoa löytyy niin sitä sitten löytyy.
pvdriver kirjoitti:alakaa mennä yheksi silimien pyörittelyksi nää jutut...
Menköön.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 22.8.2010 20:50
Kirjoittaja össe
Ei käynyt sit mielessä että sen pultin voi myös porata sieltä pois?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 22.8.2010 20:59
Kirjoittaja pvdriver
lada.h.s kirjoitti:Menköön.
Jep ;)

porata pois? siis jos ymmärsin oikein, sulla on katkennut yksi niistä pakosarjan valurautapuoliskossa olevista neljästä pinnapultista, jotka yhdistävät pakosarjan puolikkaat yhteen? jos se on alemman puoliskon laipan juuresta katkennut, voisiko olla mahdollista että loput pultit irroittamalla ja pakosarjan alempi puolisko purkamalla pois tieltä, olisi mahdollista saada pihdeillä otetta pultista, parhaassa tapauksessa mahdollista hitsata pultin päähän mutteri jolla vääntää...? jos koko valurautamöntti joudutaan irroittamaan jouduttaneekin purkamaan tieltä myös imusarja kaasuttimineen...

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 23.8.2010 6:33
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä sekin mielessä kävi. Venttiiliohjurin kumit kun menee vaihtoon niin samalla pitää purkaa imu ja pakosarjat pois, jolloin voisi vaihtaa ehjän.
Eipä tuo ole niin kiireellinen asia.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 24.8.2010 18:38
Kirjoittaja lada.h.s
Sain tänään kaasuttimen korjaussarjan ja vaihdoin osat. Toimii muuten hienosti, mutta kuumana ei käy alkuunkaan tyhjäkäyntiä ja tukehtuu.
Kaasutin siis ilmeisesti tulvii, kokeilin kahdella eri neulaventtiilillä, mutta vaikutus ei ollut kummoinen. Puhdistin myös bensapumpun, ei kai
sillä voi olla noin dramaattista vaikutusta?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 26.8.2010 19:15
Kirjoittaja lada.h.s
Sain tänään kaasuttimen aika lailla oikeisiin säätöihin. Ja nyt kyllä toimii! Ero entiseen on valtava.
Laitoin myös kauan irti olleen etupuskurin ja maskit takaisin paikoilleen.