Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
tahko

Viesti Kirjoittaja tahko »

Kävin päästömittauksessa Lada 1200s vm-89 kanssa, kun sen myyjä sanoi siinä olevan laihan seoksen. Siinä oli oiretta että se oli laiska, sammui helposti liikkeelle lähdettäessä ja kiihdytettäessä se ensin hyytyi kunnes sitten innostui ryöhäämään. Kaupunkiajossa se menetteli, mutta maantiellä oli se yksi p:kele. Tosin nyt kun vein pajalle niin se helkkarin auto alkoi kaupunkiajossakin heti aamusta pilluilemaan. No sitten korjaamon äijä sanoi että se olisikin rikaalla ja sääti lisäksi sytkää. En ollut piruuttanikaan kajonnut mihinkään - kaikki oli katsastuksen jäljiltä, ts. niillä hollilla kun auton ostin. Nyt se kulkee mutta on niin julumetun laiska ja v:mainen ajettava - Fiattikin on parempi ja se ei paljon vaadi. Syynä saattaa olla nuo moottorijarrutuksen saasteenalennusvermeet, mikrokytkin ym. solenoidirensselit, kyllä mikrokytkimet ja nuo vermeet poistuvat, jahka siihen saakka päästään. Kun tuon nyt tietää niin sillä kyllä kykenee ajamaan, onneksi ei ole väljyyttä perässä eikä kardaanissa. Hyvin ne siellä pajalla sääti kohdalleen ainakin tuon seoksen ja nyt sitten vaan täytyy sytkä säätää korvakuulolta niin että kulukee. Laiska se oli veljellänikin ollut vm-89 Lada ja kova happanemaan. Tämä on ulkoisesti loistoyksilö, enkä aio myydä. Jos ei sillä kykenisi ajamaan, niin leikon siitä peltiä ja otan osia tuohon kasineloseen.

Kävin vielä ennen pajalle menoa tankilla kun oli bensa vähissä ja valo vilkutellut pitkään, ettei auto sammu pajalle. Pistin ST1: automaattiin 40 EUR ja ajattelkin että sillähän saa tankin täyteen (eikä helkkari tullut mieleen ostaa bensat pankkikortilaa, piti vaan käteistä ängetä automaattiin), niin saikin ihan piripintaan ja jäin 3,20 EUR tappiolle kun ei takapaksista löytynyt pöntön pönttöä (hitsit!), pihalla lähtiessä olin vielä tyhjää pyttyä potkiskellut (hitsit vielä enemmän!). Noissa taitaa olla noissa tankkien koossa eroja, kun Lada 1200s vm-84 saan 40 EUR bensat mahtumaan, tai sitten olen säkällä ajanut aikaisemmin pelkillä höyryillä. Pitäkää hyvät ihmiset tyhjää vaikkapa 5 L kannua takakontidssa sen täyden 10 l bensakannun lisäksi, siitähän voi aina rakennellakin jotain - kaasarikoneeseen vaikka varatankin.
tahko

No nyt se p:e tempun teki. Latailee 15,5 VDC. Pitäisiköhän auton alle laittaa kuormitusvastukset, joilla pudottaa akun napajännitettä kun auto lataa? Pikakorjauksena otin sulakkeen 9 pois. Aion laittaa sisälle kytklmen, jolla (pika)varauksen voi kytkeä ajon aikana päälle ja pois. Sitten kun on enempi vappaata niin vaihdanpa säätäjän ja jossei se auta niin koko laturin.
tahko

No sitten lähdin ostamaan moottorin kiinnityskumia tuohon vanhempaan, niin eihän sitä juuri säädettyä Ladaa meinannut saada käyntiin ei sitten millään. Piti käyttää lämpöiseksi ryypyn kanssa pihassa ennen kuin suostui ajoon.

Näyttää siltä että tuo toinen jota olen säätänyt korvakuulolta pelaa paremmin kuin tämä uudempi ja kaikkien ohjeiden mukaan aseteltu versio. Taitaa olla parempi alkaa säätämään tätäkin "vanhojen oppien" mukaan. Kärkiväli likelle milliä ja paras kohta pyörittämällä virranjakajaa korvakuulolta. Sitten vaikka alkaa etsiskellä alipainevuotoja.
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

tänään ryhdyin 2107:n jarrupaloja vaihtamaan ja eihän se normaalisti vie kun 5min per puoli vaan kävipä näin...

kuskin puolella kiinnitystapit oli niin tiukassa että että noin 1.5h meni hakatessa ja rasvatessa niitä paskoja. ja toinen tapeista irtosi ehkä vain siksi että yksi tapin korvakko murtui pois pieksiessä :evil: siihen pitää joku macgyver patentti keksiä katsastusmiehen huijaukseksi. noh sinne lopulta sain uudet palat ja vanhat joista toinen oli laahannut jo raudalle pääsivät viettämään eläkepäiviään kaatopaikalle. yksi ilon pilkahdus kyseisellä puolella oli se kun ilmausruuvi ei korkannut kuten aikaisemmin aina on käynyt.

taas vänkärin puolella hakkasin/rasvasin/vedin/väänsin/käänsin/lämmitin(propaani/butaani liekillä) kaksi tuntia eivätkä tapit edes liikahtanut :evil: sitten kello olikin jo sen verran että kerrostalon parkkipaikalla kolistelu olisi tuonut poliisisedät avuksi remppaan.

nyt kädet hakkaamisesta vapisevana on jo uudet sotasuunnitelmat mielessä... rälläkkä,suurempia hakkausvarsia jne...

mutta niistä myöhemmin juttua lisää.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kylläpä on tiukassa, vanhaan 2107:aani paloja vaihtaessa suurin ongelma oli sylinterien jumiutuminen, joiden kanssa sai tehdä hieman töitä. Sokat lähti nätisti irti vetämällä ja tapit sokkatuurnalla ja vasaralla naputellen.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
LamaAjanElvis

kuskin puolella oli toinen mäntä juntturissa. mutta se tokeni isoilla pihdeillä ja männän eestaas vemppauksella.

kyseinen auto on mulla seissyt jo reilun vuoden puolisukulaisen liiterissä. kävin hakemassa sen kaupunkiin kesällä kun möin toisen veks. jarrut on ottaneet vähän itseensä seistessä. tosin puolsi jo vuosi sitten.

kyllä siitä vielä auto tulee.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
LamaAjanElvis

ai niin... ja voin vain kuvitella millaista mukavaa on luvassa sitten kun tulee levyjen vaihto eteen. yli kakskytä vuotta kiinniruostuneet satulan kiinnityspultit korkkailee ja muuta mukavaa.
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no nyt sitä sitten saa ajaa oikein luvan kanssa tiellä.. autokoulun hyndain jälkeen tuntui samara aika kankealta jaettavalta mutta voi perhana ku hyppäs oman ladan puikkoihin puolen vuoden paussin jälkeen, ensimäiset kilometrit tuntuivat hirviltä...
mutta nyt se rupeaa tuntumaan jo hyvältä autolta ajaa ja samara luksukselta mutta samarasta puuttuu sitä jotain...
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Nuo tapit tullut otettua siten että koko satula irti ja lämmön (kaasupillit) kanssa painaa ruuvipenkissä. Yksikään korva ei ole murtunut. Kai sitten kun ne irti käytätte niin kasaatte ne kupari- tai alumiinitahnan kanssa. Ei vaadi taistelua ensi kerralla sitten... Sama pätee ilmausruuveihin jne.
Vauhdin tae - alamäki
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse olen kylmästi suurentanut moottorisahan viilalla niitä reikiä hieman ja vaseliinin kanssa laittanut paikoilleen
saman viilauksen tehnyt myös takajarrurummuille
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

mulla on taas peräkoukun pultit aika woihan wanha wihtahousu kireellä :evil: :evil: :x iskä sai yhen pois ni oli ihan ruostunu koko pultti :shock: ei kyllä mitkää crseet auta täytyy olla aikamoinen tony halme joka saa ne paskat auki :lol:
kyllä muute palaa hermot :evil: :x :evil:
kyllä ne varmaa jotenkin saa auki :|
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jos ne jarrujen tapit ovat hyvin tiukassa, niin aika helposti antaa jarrusatulan korvake enemmin perkäksi. Mä olen suorittanut tuon kuumentamisen vetämällä tapit poikki rälläkällä. Yksi kohta kerrallaan ja tapin pala pois heti kuumana.

Kun viitsisi olla aktiivinen, niin irrottais ne vaikka kerran vuodessa renkaan vaihdon yhteydessä. Samalla puhdistaisi ja voitelisi sekä tapit että jarrupalojen reunat. Nuo nimittäin likaantuvat ja ryytyvät ajan kanssa riippumatta siitä, onko auto ajossa tai seisomassa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

'aatee' kirjoitti:mulla on taas peräkoukun pultit aika woihan wanha wihtahousu kireellä :evil: :evil: :x iskä sai yhen pois ni oli ihan ruostunu koko pultti :shock: ei kyllä mitkää crseet auta täytyy olla aikamoinen tony halme joka saa ne paskat auki :lol:
kyllä muute palaa hermot :evil: :x :evil:
kyllä ne varmaa jotenkin saa auki :|
Kui sä peräkoukkuu irrotat? Mulla on koukku ollu jatkuvassa tiiviissä käytössä siitä lähtien ku vajaa pari vuotta sitten auton ostin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

misha kirjoitti:Kui sä peräkoukkuu irrotat? Mulla on koukku ollu jatkuvassa tiiviissä käytössä siitä lähtien ku vajaa pari vuotta sitten auton ostin.
en mä jää rallissa semmoista tarvi, ellen rupee hinailemaa muita autoja penkasta :lol:
isä veti rälläkäl pultit paskaks 8) kyllä toi koukku on varmaa hyvä normi käytös
Viimeksi muokannut 'aatee', 18.8.2005 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

'aatee' kirjoitti:[quote"misha"]Kui sä peräkoukkuu irrotat? Mulla on koukku ollu jatkuvassa tiiviissä käytössä siitä lähtien ku vajaa pari vuotta sitten auton ostin.
en mä jää rallissa semmoista tarvi, ellen rupee hinailemaa muita autoja penkasta :lol:
isä veti rälläkäl pultit paskaks 8) kyllä toi koukku on varmaa hyvä normi käytös[/quote]

Tsk tsk, tää on tietty ongelma ku jotkut vetää jäärallia ja toisille Lada on 100% käyttöauto :)
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin