VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Uudet talvirenkaat tuli hommattua kun nastat hävisi edestä. Savan renkaat ostin ja laitatin ne syksyllä ostamilleni alumiinivanteille. Vanteissa keskellä Ladan logo sekä teksti k&k. Kyllä näyttää nyt hyvältä ja pitääkin hyvin, meno on nyt kummasti turvallisempaa.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Joo ihan mukavalle näyttävät olen nähnyt Kuvia.. niin luulen että hyvälle Luonnossakin... Mutta Se on hyvä että Turvallisuus parani... Etkä sillä rahalla Autosteroita ostanut....
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Tosin Savan laatu saattaa yllättää: itsellä oli tuon merkin kesärenkaat ja yhdessä kesässä sileät, kumiseos kului järkyttävän nopeasti. Kilometrejä ei kuitenkaan kymppitonnia enempää tullut.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Saattaahan siinä noinkin käydä, aika näyttää. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Öljynvaihtoon pitäisi ruveta kun vain saisi aikaiseksi, alkaa olla 10 000km viime vaihdosta.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Ja Öljyjä ei ole tarvinnut Lisäillä.. Ihan Kakkoja nämä Kun Eivät Öljyjä syö..
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Luin pitkästä aikaa kokemuksia entisestä omasta 112:stani ja tähän öljynvaihtoon kommenttia: 15 000 km aikana jo jonkin verrankin öljyä söi, mutta kymppitonnin vaihtovälillä ei vielä nimeksikään. Huolto-ohjelmassahan väli taisi olla tuo pidempi, niin sitä silloin kokeilin. Yleensä käytän kyllä kymppitonnin vaihtoväliä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
10tonni ihan hyvä vaihto väli. Mulla kun vähän ajoa niin 2-3 vuotta vaihto välinä pitänyt.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Noniin, öljyt vaihdettu ja suodatin. Stallari, Leninisti, Bolsevikki, Politrukkina valitsin Teboil Diamond öljyt ja mikä pahinta.... suodatinkin on sdelano russia. 

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Omissa Teboilin Diamondeissa muuten luki, että valmistettu Suomessa. Tekisivätkö jotain loppujalostusta sitten rajan tällä puolen?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Empä osaa tuohon mitään sanoa, voi ollakin. Teboil öljy astioissa mukava lisä on tarralappu jonka voi liimata näkysälle muistin tueksi öljyvaihdon ajankohdasta.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Pistävät purkkeihinJohnDoe kirjoitti:Omissa Teboilin Diamondeissa muuten luki, että valmistettu Suomessa. Tekisivätkö jotain loppujalostusta sitten rajan tällä puolen?

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Jarruhommia olisi kun jossain vaiheessa jaksaisi innostua laittamaan. Pikkuhiljaa käsijarrun pito hiipunut, nyt ei pidä enää ollenkaan, saa vaihteen jättää päälle ettei lähde valumaan minnekään. Jarruhommissa kun noviisi olen niin en tiedä meneekö vain säätämällä vai miten mutta ainakin ennen seuraavaa katsastusta pitää saada jarru kuntoon. Saapi konkarit neuvojakin heittää jos semmoisia tulee mieleen.
Muuten tämä kärry on palvellut hyvin, pitää koputtaa puuta ja olla hiljaa onnellinen. Perheemme Opeliin tuli taas 1000e n remppa että ei haittaa vaikka Lada pysyisikin kuosissaan jonkin aikaa.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Jos kahva nousee huomattavan ylös, saattaa mennä säätämällä, mutta mitä todennäköisemmin menee avaamiseksi. Ainakin kengät ja jouset kannattaa vaihtaa. Samalla katsoo ettei sylinterit ole jumissa ja että vaijerit ja rummut on kunnossa.
Tuossa noin 140tkm kohdalla meni tuosta meidän vanhemmasta takajarruhilut vaihtoon ensimmäisen kerran sylintereitä myöten. uudempaan uusin myös kengät ja asennussarjan viime kesänä vajaassa 200tkm:ssa, siinä tuskin oli enää alkuperäisiä osia muutenkaan.
Tuossa noin 140tkm kohdalla meni tuosta meidän vanhemmasta takajarruhilut vaihtoon ensimmäisen kerran sylintereitä myöten. uudempaan uusin myös kengät ja asennussarjan viime kesänä vajaassa 200tkm:ssa, siinä tuskin oli enää alkuperäisiä osia muutenkaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Taitaa olla satakympeissäkin sama kuin takavetoisissa että kun kengät ovat kuluneet tietyn pisteen yli ei käsijarru enää toimi (välitanko on tarkoituksella lovettu niin), käyttöjarrulla pystyy ajaa kengät rautaan saakka.
Rengas irti, rummun lukitustapit irti, rumpu pois, kenkien kiinitysjouset irti, alempi palautinjousi pois, Kngästä kääntämällä etummainen kenkä pois ja välitanko, yläjousi pois, takakengästä käsijarruvipu uuteen kenkään ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Rengas irti, rummun lukitustapit irti, rumpu pois, kenkien kiinitysjouset irti, alempi palautinjousi pois, Kngästä kääntämällä etummainen kenkä pois ja välitanko, yläjousi pois, takakengästä käsijarruvipu uuteen kenkään ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Ladassahan on myös meille köyhille se hyvä puoli, että kengät ovat samanlaiset. Pahemmin kuluneen ensiökengän voi ensin vaihtaa taakse ja toisiokengän eteen. Saa molemmat kengät hyödynnettyä loppuun asti. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»