Sivu 16/41

Lähetetty: 20.3.2007 18:54
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mitäkähän tuo vaikuttaa varaosien saatavuuteen? Kauanko deltalla on velvollisuus toimittaa? Tarvikeliikkeet tuskin enää pitkään hommaavat?

,_,/ukka

Lähetetty: 20.3.2007 19:22
Kirjoittaja Sepesusi
samarai kirjoitti:Olihan toi ton Albean markkinoinnin myötä jo vähän arvattavissakin. Mutta mitä siitä oikeastaan Deltaa syyttelemään, se tekee niin kuin parhaakseen näkee, maitohapoillahan se on Ladan edustus jo pyörinyt vuosikausia.

Ei kai Deltalla mitään yksinoikeutta Ladan maahantuontia Suomeen ole harjoittaa? Nyt vaan pitäisi jonkun muun firman huomata tilaisuutensa ja siirtyä Ladan puikkoihin.
Ei taida olla niin hyvä bisnes että kukaan rupeaisi hommaan.
Kyllä se taitaa olla nyt tässä :cry:

Edit: Nouseeko vai laskeeko Ladojen arvo sitten kun uusia ei enää saa :?: :roll:

Re: Loppuuko Ladan myynti?

Lähetetty: 20.3.2007 19:26
Kirjoittaja Sepesusi
XXX kirjoitti:Kävin tänään Delta-autossa. Myyjä kertoi, että maahantuojan varastossa ei ole enää kuin muutama Lada, ja että uusia ei enää tule. Heillä oli liikkeessä yksi, joka oli tosin jo myyty. Vähän hämmästyin, onko muilla parempaa tietoa?

Kävinpähän sitten koeajamassa Kia Ceratoa, joka myös kuulemma poistuu myynnistä pikapuoliin.
Viis ovinen Cerato korvataan Ceed mallilla,sedanin myynti jatkuu fiksattuna edelleen.

Lähetetty: 20.3.2007 19:32
Kirjoittaja samarai
Sepesusi kirjoitti: Ei taida olla niin hyvä bisnes että kukaan rupeaisi hommaan.
Kyllä se taitaa olla nyt tässä :cry:
No on se kumma, jos se EU:n alueella Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Liettuassa, Puolassa, Tsekissä, Kreikassa, Saksassa, Benelux-maissa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa ja mitä niitä onkaan.. kannattaa, mutta ei Suomessa :roll: Ei sehän tietysti kannata jos sitä markkinoidaan tiskin alta häpeillen vain asiakkaan sitä erikseen kysymällä. Kannattavuuteen tarvitaan suoraselkäistä ja Lada-henkistä edustajaa, joka tekee sitä tosissaan.

Lähetetty: 20.3.2007 19:55
Kirjoittaja ,_,/ukka
samarai kirjoitti:No on se kumma, jos se EU:n alueella Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Liettuassa, Puolassa, Tsekissä, Kreikassa, Saksassa, Benelux-maissa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa ja mitä niitä onkaan.. kannattaa, mutta ei Suomessa
Onkohan noissa maissa myyjällä velvollisuus järjestää huolto ja varaosamyynti kuten suomessa? Ja minkälainen on yleensä myyjän vastuu takuu asioissa?

,_,/ukka

Lähetetty: 20.3.2007 20:11
Kirjoittaja samarai
,_,/ukka kirjoitti:
Onkohan noissa maissa myyjällä velvollisuus järjestää huolto ja varaosamyynti kuten suomessa? Ja minkälainen on yleensä myyjän vastuu takuu asioissa?

,_,/ukka
No tuskin noissakaan maissa kaikki Ladan ostajat on tee-se-itse miehiä rautalankavirityksineen :) - varaosat ja huolto on luonnollisesti järjestetty jo bisneksenkin takia. Eikä Suomi yksistään takuissa, kuluttajansuojassa jms. EU:n alueella mikään tavaran ostajan ainoa "lintukoto" ole. Jossain Egyptissä voi olla eri systeemit. :wink:

Eikä Deltan Ladan varaosamyynnissä/huolloissa taida paljon kehumista ollut - ehkä paremminkin sen rahastukset/kynähuollot vaikuttanut sihen, että Ladistienkin määrä taitaa olla Deltan "käsien kautta" Suomessa vähentynyt Ladoista puhumattakaan :roll:

Lähetetty: 21.3.2007 9:30
Kirjoittaja ,_,/ukka
Yksi syy on malliston/varustelun suppeus. Jos joku ei halua arkista perheautoa, niin merkki on joku muu kuin Lada. Puuttuu pikkuauto, tila-auto, pakettiauto, kaupunkimaasturi... Varustelista on myös aika suppea(ilmastointi, turvatyynyt...). Varaosa ja huoltoverkoston oltava kuitenkin samaa tasoa kuin muilla merkeillä.
Lisäksi on tosiaan tuo, että jokainen myyty Lada on pois jonkun muun oman merkin myynnistä. Ja jos Ladan kohdalla sanotaan "eioo", niin tosi ostaja ostaa jonkun muun "halpa-auton".
Yksistään Ladan tuonnilla ja myynnilllä ei näillä myyntimäärillä itseään elätä. Moniko uskaltaisi lisäksi ostaa auton jostakin pikku edustajalta. Sen verran isosta summasta on kuitenkin kyse.

,_,/ukka

Lähetetty: 21.3.2007 16:14
Kirjoittaja samarai
No tietysti mallistoon pitäisi ottaa Kalina ja Niva 110:n lisäksi. Eihän näitä nykyisiä myyntimääriä voida pitää lähtökohtina, koska sitä edes ole juuri mitenkään markkinoitu. En tiedä miten toi Ladan edustus toimii sitten noissa muissa maissa pienempien edustajien toimesta, niissä on vielä yleensä enemmän muutenkin kilpailua halpa-autotarjonnassa.

Suomi taitaa olla sitten Englannin, Irlannin, Portugalin ja Latvian kanssa niitä maita EU:ssa, jossa ei ole Ladan myyntiä :roll:

Lähetetty: 21.3.2007 17:33
Kirjoittaja Jaska HKI
Tuoreessa TM:ssä haastateltu Deta-Auton toimitusjohtaja Timo Sirén.

Teillä on pitkät perinteet venäläisten kanssa toimimisesta.Miten arvioisitte venäläisten autojen tulevaisuutta?
-Venäläisten autojen tekeminen ja myyminen jatkuu varmasti kotimaassa.Vientimarkkinoilla menestyminen vaatii sen sijaan suurta panostusta tuotekehitykseen ja laatuun.Yhteistyön hakeminen muiden autonvalmistajien kanssa olisi venäläisille pitkän päälle oikea tie.

Mitä venäläiset autot merkitsevät teille?
-Viime vuonna myimme Suomessa 503 Ladaa,ja tänä vuonna myynti tulee jokseenkin puoliintumaan siitä. (kyllähän se myynti puoliintuu väkisinkin kun uusia ei tuoda.Kyllähän se lehmäkin lakkaa lypsämästä kun ruokinta lopetetaan...lihoiksi vaan :roll: ).Lada edustavat alle yhtä % liikevaihdostamme.Meille on tietysti tärkeää,että Suomessa on noin 27 000 autoa käsittävä Lada-kanta.Se työlistää huolto- ja varaosatoimintojamme.Siinä on myös potentiaalinen asiakaskunta,joille voimme tarjota muita merkkejämme.

Suluissa olevat ovat allekirjoittaneen huomautuksia.

Lähetetty: 21.3.2007 18:51
Kirjoittaja Festival
Delta myi viime vuonna 514 Ladaa, tänä vuonna jos olisi tullut Kalina myyntiin niin myyntimäärät olisi tuosta vielä noussut. Viiden vuoden takuu ja kohtuullinen on toimiva yhdistelmä. Jokainen Lada tuo vähintään pari tonnia puhdasta voittoa mihin päälle vielä tukku euroja huolloista, joihin viiden vuoden takuu monet ostajat ajaa. Ja Deltalla varaosat maksaa kaikkiin merkkeihin suunnilleen saman verran, pikainen vilkaisu venäjän hintoihin kertoo mitkä marginaalit Ladan osissa on.

Nyt jos tarjotaan Ladan tilalle Fiatia niin Delta menettää osan ostajista muille merkeille. Esim. Hyunday Getz 5-vuoden takuulla ilman km-rajoitusta ilmastoinnilla 10900 e on halvempi kuin mikään Fiat.

Lähetetty: 21.3.2007 19:57
Kirjoittaja Sepesusi
Onko tämä http://www.autoblog.com/2007/03/08/gene ... c-concept/ ollut täällä jo esillä.

Lähetetty: 21.3.2007 22:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä tää huonoksi menee, nyt tietää miltä tuntui mosse-miehistä kun merkki vietiin markkinoilta, vaikka siltäkin oli juuri tullut uusi kaunis ja mahtava Aleko, ei auta Suomi on paska maa, Neuvostoliiton tuho, EU ja kokoomuksen vaalivoitto on osasyyllisiä, toisaalta itsekin, miksi en ostanut uutta 110:ä ja antanut tukeani? No nyt varmasti uudehkojen 110:n arvostus laskee käytettyjen markkinoilla ja kaikki viedään Venäjälle takaisin edullisesti. Uudehkojen Ladojen käytettyjen markkinat varmasti vähenee ja tätä myöten myös Deltan Lada asiakkaat, vanhat kun hoidetaan ja huolletaan itse. nyt viimeistään voi todeta että Delta-auto on paska paikka.

Jos nyt jatkan vannoutuneena ladistina, niin se on sitten ajettava -95 Samaralla ja -90 2107:lla vielä 40 vuoden päästäkin, ne on silloin jo reilun 50 vuoden ikäisiä, sama kuin nyt ajaisi Pobedalla tai piikkinokka-mossella. Eikä tuo Deltan äijän haave länsiyhteistyö Ladasta kyllä paljon innostaisi Lada kaupoille, hienoa että AvtoVAZ jatkaa vieläkin itsenäisenä autotehtaana, kun muut on jo sulautunut toisiinsa ja alkanut tekemään samoja autoja erimerkeillä. Tässä on suuri ero siihen että Ladakin aloitti lisenssillä, ei siis Fiatin neukkulan tehtaana.

Lähetetty: 21.3.2007 22:13
Kirjoittaja Mara
Nyt olis muuten jyrkkä veto ostaa sellanen varaston viimisiä oleva 110.
Senverran käyttäis kilvissä, että sen sais uudestaan rekisteriin joskus myöhemmin.
Olis vähä hienoo joskus 10-20 vuoden päästä ottaa esille ja kerätä katseita, vrt. hienokuntoinen Nappis tai parilamppu nyt. 8)
Ladaan kuitenkin liittyy aina se hälläväliä-asenne ja hyvin pidettyä yli 15-vuotiasta ei montaa ole!

Niinniin, onhan se melkoinen vaiva säilöä jossain sellasta ja rahaakin on kiinni paljon, mutta JOS aikanaan olisin pystynyt, oisin tehny sen tempun jollekin takavedolle, nyt se on myöhästä.

Saiskohan noista viimisistä jotain varaston tyhjennysmyynti alennuksia..? :wink:

Lähetetty: 22.3.2007 6:48
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mara kirjoitti:Olis vähä hienoo joskus 10-20 vuoden päästä ottaa esille ja kerätä katseita, vrt. hienokuntoinen Nappis tai parilamppu nyt. 8)
Saat säilöä 30v ennen kuin kerää katseita. 20v vanha auto ei ole mitenkään harvinainen näky tieliikenteessä. Voihan siinä jotakin muovien/kumien hapertumisia säilönnän aikana tapahtua. Elektroniikkakaan ei kestä ikuisesti vaikkei käytettäisikään. Eli ei se ajokuntoisena säily, vaikka mitä tekisit.
Jos sulla on muuten tyhjillään turvallista tallitilaa 30vuodeksi auton säilyttämistä varten, niin kannattaa jollekin mobilistille tai muulle harrastajalle ilmoitella. Pienikin kuukausivuokra tuolta ajalta on iso kasa rahaa.
Mara kirjoitti:Niinniin, onhan se melkoinen vaiva säilöä jossain sellasta ja rahaakin on kiinni paljon, mutta JOS aikanaan olisin pystynyt, oisin tehny sen tempun jollekin takavedolle, nyt se on myöhästä.
Eiköhän noitakin uudenveroisiakin jostakin löydy, kun tosissaan ilmoittelee sellaisen haluavansa. Tai eihän ne uuden veroisia ole, vaikka olisi ajamatta säilötty, mutta hyvin lähelle.
Mara kirjoitti:Saiskohan noista viimisistä jotain varaston tyhjennysmyynti alennuksia..? :wink:
Varmasti, varsinkin jos ilmoitat käyttötarkoituksen ja kirjallisella sopimuksella luovut esim. takuusta. Tai jos ei saa, niin hakee vaikka Saksasta tai Virosta. Eihän tämä Delta-auton tempaus ole mikään este uuden Ladan ostamiselle.

,_,/ukka

Lähetetty: 22.3.2007 7:01
Kirjoittaja ,_,/ukka
Festival kirjoitti:Delta myi viime vuonna 514 Ladaa, tänä vuonna jos olisi tullut Kalina myyntiin niin myyntimäärät olisi tuosta vielä noussut.
Uuden automallin tuonti markkinoille maksaa rahaa.
Festival kirjoitti:Nyt jos tarjotaan Ladan tilalle Fiatia niin Delta menettää osan ostajista muille merkeille. Esim. Hyunday Getz 5-vuoden takuulla ilman km-rajoitusta ilmastoinnilla 10900 e on halvempi kuin mikään Fiat.
On vain aika huono vaihtoehto Ladalle :roll:

,_,/ukka