Sivu 16/33

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.7.2007 12:53
Kirjoittaja Jokari
Eipä oo tullukkaan vähään aikaa kirjoiteltua...

Alkaa ruutta oleen taas iskussa. Nyt on vaihdettu uusi etupalkki, molemmat alatukivarret, kaikki pallonivelet, raidetangon päät sekä moottorin kumityynyt.
Tästä kaikesta suurkiitos RTJN65:selle. Kuutisen tuntia meni hommassa kahteen mieheen. Toi venäläinen jousipuristin on ihan ehdoton vehje. Aika lailla helppoa tuennan kasaaminen sen avulla.

Eipä ainakaan tunnu puoltavan mihinkään enää ihmemmin. Nyt vaan katteleen, milloin pääsisi kulmien säätöön.

Topoviissatasesta ei ole juuri mitään kerrottavaa. Pelaa kuin ihmisen mieli, ja herättää huomiota kaikkialla missä liikkuu. Jossei nyt mitään ihmeempiä fiboja ilmaannu, niin ehkä kuun lopussa tai enskuussa täytyy aloittaa hitsaussavotta ja viedä katiska leimalle, riippuu ihan hitsaajan mielenkiinnosta :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 19.7.2007 21:54
Kirjoittaja Jokari
Sen verran taas rupesi ...tuttamaan tuo ruutan sälkätys, joten vaihtelimpa joutessani siihen perinteisen, kumipintaisen ylälaahaimen, kun näissä on se p*rkeleen muovinen suksi siellä kilisemässä.
No kuten arvata saattaa, niin sälkättäähän se edelleenkin. Perkeleen pahaäänisiä useimmat ruiskut. Lienee kai sitten ihan ominaisuus. Ylälaahaimen kriittisiä paikkoja tuli vahvistettua hitsillä, joten eiköhän se siellä asiansa aja.

Ei oo ruiskun ajettavuus oikein vieläkään sitä mitä edes Ladalta edellyttäisi. Oikean eturenkaan caster jää noin kahden asteen pintaan, kuskinpuolen ollessa noin 4,5. Casteria tuli etupalkin vaihdolla noin 2,5 astetta lisää, mut mikä p*rkele aiheuttaa tuon parin asteen puutteen? Casterin kun tulisi asettua jonnekkin asteen- puolen asteen päähän, jotta säätö olisi riittävissä rajoissa. Kun ei sitä tukivarren akselia viiti hirveän vinoon laitella. Siirtelin jo noita parin millin säätölevyjä niin, että edestä otin yhden pois ja lisäsin sen taakse, eli casterin pitäisi lisääntyä reilusti, muttei sillä kummosta vaikutusta ollut. Tuntuu ettei tuo kipeetä saanut puoli säädy niin paljon kuin pitäisi.
Mikään ei v*tuta enempää kuin tuon rähjän levoton käytös epätasaisuuksissa. Kaikki oikean eturenkaan alle sattuvat montut väännättävät rattia enemmän tai vähemmän ja koko kippo tuntuu muljahtelevan omituisesti. Ei kuulosta kummoiselta, mut raivostuttavampaa vikaa saa hakea.

Täytyy kai vielä yrittää vähentää kuskin puolelta casteria, jotta eri puolien symmetria olisi edes sinnepäin. Camberit ja auraushan menevät miten sattuu, mut ei auta kuin kokeilla. Kun ei edes näytä rahalla saavan säädön yritystäkään luotettavaksi luulemastani paikasta. Viimeksi edes yritettiin jotain mut nyt ei sitäkään. Ainoa mikä näiltä onnistuu on aurauksen säätö, voi j*malauta. Ja vielä kehdataan väittää ettei casterilla ole mitään väliä. No en kyllä sitten mitään siitä vedätyksestä (taaskaan) maksanut.
Täytyy kai uskoa ettei Kymenlaaksosta löydy paikkaa, joka edes viitsisi yrittää Ladan kaikkien kulmien säätöä. Säätölevytkin olen aina tuonut, jotta saa yrittää edes karkeaa säätöä, mutta ei :evil: :evil: :evil:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 22.7.2007 18:37
Kirjoittaja RTJN65
Paras lopputulos saadaan kai napurissa aikaan. Siellä on asiantuntija korjaamoita eikä hinta ole kallis.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 23.7.2007 21:58
Kirjoittaja Jokari
Juu varmasti naapurissa saadaan tulosta aikaan ja halvalla, mutta milläs kiikutan kotteron sinne. Ei pysty liian hapokasta. Tosin ei veli venäläinenkään voi säätää, jos ei säädöt pelitä niinkuin on suunniteltu.

Löysin tossa sopivaa 0,5 mm levyä, turailen siitä nipun säätölevyjä ja koitan vähän säädellä ihan maalaisjärjen, mittaustulosten, säätötaulukon ja persdynon kanssa. Ei tuo ajettavuus enää tuosta paskemmaksi voi muuttua.
Kaikenlaista vääntäjää, epämäärästä ja levotonta takavetosta on tullu ajettua, mut kyllä tuo ruutta vetää jo pohjat.

Mitähän tässä vielä tapahtuu :shock: :shock:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 25.7.2007 18:50
Kirjoittaja Jokari
Tänään tuli kuljetettua 1500S:n paksissa yli 300 kg hiekkaa. Perä ei edelleenkään laskenut normiladan lukemiin.

On ne kombin vahvistetut jouset joskus asiaa :D Eli kantokykyä todella löytyy.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 25.7.2007 22:01
Kirjoittaja BA3
Ai hiekaksiko sitä nykyään kutsutaan... Kyse lienee tuotteesta the national produgt of Golumbia :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 25.7.2007 22:51
Kirjoittaja Jokari
Jjooo....tuotenimikkeet aina vähän vaihtelee :lol: :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.8.2007 13:05
Kirjoittaja Jokari
Dodiin, nyt ollaan pikkuisen edistytty 1700i:n kanssa.

Viikko takaperin rupesi vähän päälle 1000 km ajettu oikea nipaton yläpallo narisemaan niin perhanasti. Kaikki muut pallot on kyllä nipoilla, mut etupalkkirempan yhteydessä ajattelin säästää aikaa eikä vaihdettu sitä palloa ollenkaan. Laatua!

Tota narinan aiheuttajaa etsiessäni huomasin että laakeroidun apusimpukan akseli on jäänyt aika löysälle. Kiristin sen ja samalla löysäsin varsinaista simpukkaa hieman, kun tuntui että ohjaus on turhan tiukka.
Montuissa vetely väheni jo selvästi...

...no seuraava parantelun kohde olikin sitten etuiskarit, kiitos tästä vinkistä eräälle kerholaiselle. Jostain syystä ei ole tullut oikein mieleenkään iskarit.
Hihaan tarttui KYBin kaasuiskarit ja eikun asentaen. Orkkisiskarit olivat ihan loppuunajetut, varsinkin apparin puoleinen jossa ei tuntunut olevan vaimennusta yhtään, kun sen sai pikkuhipasulla pohjaan saakka eikä vastustellut pätkääkään. Eikä kuskinpuoleinenkaan paljoa parempi ollut. Noinkin paskoista iskareista ei tullut mitään sanomista katsastuksen iskaritestissä :D

No eniveis, jopas rupesi ruisku tuntumaan jämäkältä eikä väännätä montuissa enää juuri nimeksikään. Vielä kun saisi tuon pienen kiskomisen pois, niin ei olis enää mitään valittamista.
Takaiskarien vaihto menee varmaan ensi vuoteen, riippuu nyt ihan mielenkiinnosta ja niin edespäin...

Täytyy tuohon 1500S:kin hommata uudet kaasut joka nurkkaan, nykyisellään kun se on melkonen jenkkilulla. Kivempi paiskoa luisuakin kun on iskarit kunnossa. Viimetalvena rähjä tuntui kaatuvan ja vasta sitten irtosi perä :lol:
Harmi kun olisi kopaltaan hieman parempi toi topoviissatanen. Hitsausta piisaa kyllä ennenkuin kehtaa viedä leimalle.
Mutta kun ei näytä halpoja sekä hyväkoppasia kattivapaita Ladoja olevan, niin ei auta kuin pistää kuntoon. On jo sen verran sijoitettu rahaa sekä osia kyseiseen kippoon, että enää ei voi vaan paalata sitä :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.9.2007 2:23
Kirjoittaja Jokari
Joopa joo, hitsailin tossa männäviikolla topoviissatasen helmaan vähän paikkoja kun oli päässyt aika rapeaksi. Että osaakin olla paskassa kunnossa helma, joka on vaihdettu kolme tai neljä vuotta sitten. Melkonen perunapelto siitä tulee, mutta eipä haittaa.
Tutkailin sitten vielä viimevuonna katsastuksessa mainittuja ruostepaikkoja. No lopulta piti todeta ettei kuskinpuolen takatunkinkorvan edessä ole oikeastaa yhtään peltiä n. 30 cm matkalla. Apukuskin puolella on helmakotelon pääty paskana ja pyöräkotelon alareuna aivan irti.
Ja vielä kun kytkin rupesi luistamaan oikein kunnolla, niin oli jo viittä vailla etten jo vienyt kilpiä konttorille ja alkanut purkaa koko rähjää osiksi...

Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä, ja kuun lopussa laitellaan uutta peltiä sekä uusi kytkin hovikorjaajan avustuksella. Annettakoon tälle räppänälle vielä jatkoaika, 2005 kesällä kotteroa uhkasi jo romutustuomio... :D

Ruiskulla ei ole paljoa kerinnyt ajelemaan, eikä kyllä oikein kiinnostakkaan enää. On se vaan niin uskomattoman kankea jopa Ladaksi ja kyyti on vielä 8000 km jälkeen yhtä perkeleen nylkytystä. Minen ainakaan ole oppinut ruiskun kaasun ja kytkimen sielunelämää ja tuskin koskaan opinkaan. Aivan susi systeemi.
Tuo vanhempi kaasaripeli lipuu taas kuin automaatilla konsanaan. Ja ohjauskin on mielettömän kevyt. Tulis jo talvi... :D :D :D

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.9.2007 2:50
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pitänee tulla ajamaan se sinun ruuttasi ennen kuin hävität sen. Sinähän sitä minun TEINIäni liikuttelit, mutten älynnyt pyytää sinun ruutastasi tyyppejä koskaan kun ollaan nähty. Pakko se on kokea kun sinulle siitä on ollut jos jonkin moista. Eiköhän se vielä ehditä. Pitäisiköhän tulla ihan varta vasten käymään? Onhan tuota matkaa melkoisesti. Jos olisi joku muu asia sinnepäin. Ehkei ihan tarrojen tuonti kannata.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.9.2007 2:51
Kirjoittaja Mara
Jokari kirjoitti: Ruiskulla ei ole paljoa kerinnyt ajelemaan, eikä kyllä oikein kiinnostakkaan enää. On se vaan niin uskomattoman kankea jopa Ladaksi ja kyyti on vielä 8000 km jälkeen yhtä perkeleen nylkytystä. Minen ainakaan ole oppinut ruiskun kaasun ja kytkimen sielunelämää ja tuskin koskaan opinkaan. Aivan susi systeemi.
Tuo vanhempi kaasaripeli lipuu taas kuin automaatilla konsanaan. Ja ohjauskin on mielettömän kevyt. Tulis jo talvi... :D :D :D
TÄH!? Edelleen jotain tilanteita ohjauksessa, vai?
Tosta ruiskun polkimien hallinnasta johonkin päin foorumia tilitinkin viime talvena, ei sattunut mullekaan niin hyvin, kun toi sodanaikanen kaasarivivusto. :)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.9.2007 3:02
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kävin ajamassa Joen Musikan kaksistelevan ruutan. Alussa ihan hillitön pätkiminen. Ei se ollut mitään kakistelua siinä mielessä mitä minä olen niistä nypyttelyistä puhunut. Se oli pätkimistä ja pötkimistä ja vastaan potkimista. Mutta! Sitten kuin unelma. 3200r/min vääntömomenttiajolla niin nätisti. Piti kierrokset tasakaasulla ettei mitään. Koko loppu aika se toimi sitten viimesen päälle. Mutta se alku oli ihan täyttä toimimattomuutta. Kyllä siinä on ihme peli. Se vilkuttelee niitä rikas ja laiha seos koodeja ja lampdaakohan myös.

Se on niitä mystisiä tapauksia kuten se jota olit käynyt katsomassa täällä Kouvolassa. Myin tänään sille Äijälle viikset ja pakkivalonappulan laatikon kyljestä. Kyllä oli tyytyväinen ja olin minäkin.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.9.2007 3:14
Kirjoittaja Jokari
Mara kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Ruiskulla ei ole paljoa kerinnyt ajelemaan, eikä kyllä oikein kiinnostakkaan enää. On se vaan niin uskomattoman kankea jopa Ladaksi ja kyyti on vielä 8000 km jälkeen yhtä perkeleen nylkytystä. Minen ainakaan ole oppinut ruiskun kaasun ja kytkimen sielunelämää ja tuskin koskaan opinkaan. Aivan susi systeemi.
Tuo vanhempi kaasaripeli lipuu taas kuin automaatilla konsanaan. Ja ohjauskin on mielettömän kevyt. Tulis jo talvi... :D :D :D
TÄH!? Edelleen jotain tilanteita ohjauksessa, vai?
Tosta ruiskun polkimien hallinnasta johonkin päin foorumia tilitinkin viime talvena, ei sattunut mullekaan niin hyvin, kun toi sodanaikanen kaasarivivusto. :)
Ei se enää mihinkään tunnu vänkäävän, mut vaikka on kaikki uudet nivelet, laakeroidut apusimpukat sun muuta, niin ohjaus on aivan helvetin jähmeä. Tulee vähän mieleen edesmennyt AGRimarket, mutta paljon pahempana... :lol:
Joku on syönyt kääntösäteestäkin osan. Tuli lähdettyä Haminassa parkista erään vastaavan laitteen perässä ja mun ruutta olis kyllä haukannut pari metriä pitemmältä oikein iloisesti, mut tuli jalkakäytävä vastaan :shock:

Ja Pöyhöselle; tuskin olisit huomannut mitään ihmeellistä edes silloin kun oli vielä kiero akselipalkki paikoillaan ja pyöränkulmat aivan_mettässä :lol: Silloin nimittäin auto vei miestä eikä toisinpäin, mut eiköhän perusladailija olisi senkin sulattanut oikein mukavasti.

Saa tulla tyyppämään aivan vapaasti, mielellään ennen pakkaskelejä. En nimittäin ollut ottamassa enää toisintoa Lada vs. kanttari...

Lähetetty: 8.9.2007 8:23
Kirjoittaja Jusu
Jokari kirjoitti:Ei se enää mihinkään tunnu vänkäävän, mut vaikka on kaikki uudet nivelet, laakeroidut apusimpukat sun muuta, niin ohjaus on aivan helvetin jähmeä.
Tuohon ei sitten taida jäädä potentiaaliseksi vikakohteeksi enää mitään muuta kuin itse simpukka. :?

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.9.2007 11:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
vaihda siihen ruiskuun weberi, sit alkaa kulkee, voihan sen ruiskun sit aina laittaa kiinni katsastukseen, vai kyl kai weberillä sais säädettyä päästötkin kohilleen, eikä katsastaja välttämättä huomais eroa yksipisteruutan ja kaasuttimen välillä, jotkut ammattilaisestkin sanoo koko yksipistettä sähkökaasariksi.