Mun Lada 1200L Turbo..

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
pressa

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tuning Vaz kirjoitti:Onko joku teistä menossa sinne silloin???
ei, mutta lähes kaikki menee jurvaan 17.7.
THI-900

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tuning Vaz kirjoitti:Tässä on loppujen lopuksi videopätkän Kemora-illasta 3.5...

http://media.photobucket.com/video/kemo ... 10.flv?o=1
Hyvä video. :) Näkyi rakentelussa panostettu turvallisuuteenkin kun oli palosammuttajakin päässyt mukaan kuvaan. Hyvä homma että asiat tehdään kunnolla.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Tuning Vaz

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

THI-900 kirjoitti:
Tuning Vaz kirjoitti:Tässä on loppujen lopuksi videopätkän Kemora-illasta 3.5...

http://media.photobucket.com/video/kemo ... 10.flv?o=1
Hyvä video. :) Näkyi rakentelussa panostettu turvallisuuteenkin kun oli palosammuttajakin päässyt mukaan kuvaan. Hyvä homma että asiat tehdään kunnolla.

Niin, pitää olla ainakin jotain turvallisuuteenkin.. :D... Ja ens kesäks tulee (jos rahat riittää) turvakaaret...!! ;) Katsotaan jos lisäksi isompi pannu pääsee ladan pellin alle.. ;)
On nimenomaan ostettu 2-litranen TC-kone pari viikkoa sitten! :) Ajetaan nyt vain tämä ryssi-kone loppu ensiks! ;)
En valitettavasti pääse tulemaan jurvaan 17.7.. Olen reissulla silloin.. Mutta tulee muuten ainakin pari kertaa ajettua vielä tänä kesänä.. Ainakin nyt se Kemora 12-13.6, ja jos on ratapäivä Jurvassa X-treme Drift Challengen ens kerralla 10-11.7 niin otan Lada mukaan.. ;)

Terv. Roland
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz

Tänä iltana vaihdan vasen takapyöränlaakeri ja stefa. Vaihdelaatikon takastefan hain tänään kaupasta ja sen mä vaihdan samalla. Samalla laitan pari rengasta peltivanteille päälle sutausrenkaina. Muuten saa vähän kattoa että kaikki on OK kun on Radalle.com-tapahtuma ens viikonloppuna ja mennään sinne SUTAILEMAAN!! :D Mulla on 4 paria rengasta joita pitäis saada poltettua... ;)

LUJAA LADA LAATUA

Terv. Roland
Lada 1200 TIC -85
arvola

Viesti Kirjoittaja arvola »

oli kyllä melkonen rallirassi, juuri tuommoisesta olen aina unelmoinut. pistä viestiä kun olet myymässä tekniikkaa :D
arvola

Viesti Kirjoittaja arvola »

Ei sulla ois ylimääräisiä tuplakaasareita? tai peltipakosarjaa?
Tuning Vaz

arvola kirjoitti:Ei sulla ois ylimääräisiä tuplakaasareita? tai peltipakosarjaa?
Ei oo.. Mulla on vain noita ruiskuhommia.. :D
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz

Nyt on muuten tänään myös taka-vanteet saanut tehtyä samanlaiset kuin etupäässä... Kuva tulee myöhemmin..! Saa nyt niitä käyttää "sunnuntai-ajoille"... :lol: Tai rata-ajolle... :)

Pitäs kohta taas päästä radalle ajelemaan...!!

// Roland
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz

No nii.. pieni updeittti...

Autolla olen nyt vähän aikaa ajannut, ja on toiminut aika hyvin...
Ajoin noin viikko sitten ojaan ja joutui vaihtaa oikea alatukivarsi edessä ja nyt on taas iskussa...

Lauantaina 21.8 on kesän viimeinen rata-ajo mulle... Lähden Kemoraan Vetelissä vähän kumia polttamaan.. Siellä on X-treme Drift Challenge-finaalit ja samalla rata-ajo siviiliautoille drifting-mahdollisuuksilla.. Käyn silloin vähän ottamassa ns. viimeinen paska ryssi-koneesta pihalle!! :D

Sen ratapäivän jälkeen alkaa nimenomaan uus projekti-osa autolla... Syksy-talvi-kevät 2010-2011 menee siiheen... Lisää infoa tulee myöhemmin.. ;)

Tulkaa mukaan Kemoraan sutailemaan!! ;)
Lada 1200 TIC -85
KIVENKOVA

Viesti Kirjoittaja KIVENKOVA »

mikä turbo sulla on siin 1200?? ja mitä muuta? meinasin itekki laittaa omaa...

laita s-postii vinkkejä mitä kannattaa tehä..
naikkesi

Viesti Kirjoittaja naikkesi »

tuliko kuinka kalliiksi tuo projekti? :P
Tuning Vaz

naikkesi kirjoitti:tuliko kuinka kalliiksi tuo projekti? :P
En oo kuitteja säästäny... Ei se nyt niin kalliiks tullu.. :) Ei ainakaa vielä.. :D
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz

Mun Lada 1200L Turbo.. UUSI VERSIO: LADA 2101 2,0 LANCIA EDI

Nyt on uusi aste aloitettu Lada-projektissa.

Autosta on nostettu 1,2-pannu pois. Ohjaus-järjestelmä on myös purettu pois.

Talven projekti on seuraava:

Moottori ja voimansiirto:
-2.0-litran 8-venttiilinen Lancia Dedra kone
-Öljynjäähdytin
-Vahvempi kytkin
-Omavalmiste imusarja
-Omavalmiste pakosarja
-Turboahdin 850 T5:sta
-Suuttimet 850 T5:sta
-Isompi cooleri
-Tehokkaampi bensapumppu

Tavoite on saada n. 200-250hv irti. Katsotaan...

Ohjaus ja jousitus:
-Hammastanko-ohjaus
-Enemmän ohjauskulmaa (-->myös sisälokasuojien muokkaus)
-Takaiskarien kiinnityksien muokkaus (iskarit tulee takajousien sisällä)

Sisustus:
-Lattiamatto pois, kaikki ylimääräistä materiaalia pois.
-Turvakaaret (AKK:n mukaisesti)
-Uusi mittari-konsooli (öljynpaine ja -lämpö, vesilämpö, katk. lämpöpuhaltimelle, valoille jne..)

Projekti saa vauhtia lähiviikkoina...
Päivitän tekstillä ja kuvilla kun jotain uutta on tapahtunut!
Lada 1200 TIC -85
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

kuulostaa enemmän kuin hyvältä, varsinkin kun tietää minkälaista jälkeä olet aiemmin tehnyt!

Tuolla turbolla kone varmasti heräilee suht matalalta, joka varmaan ihan hyvä jos autolla harrastetaan driftinkiä. Mutta eikö tuossa moottorissa tule pakosarja kuskin puolelle? Ainakin omasta mielestä sillä puolella tulee olemaan ahdasta, varsinkin jos meinaa pakoputkiston vetää auton alle sitä puolta pitkin...
Tuning Vaz

IlkkaHe kirjoitti:kuulostaa enemmän kuin hyvältä, varsinkin kun tietää minkälaista jälkeä olet aiemmin tehnyt!

Tuolla turbolla kone varmasti heräilee suht matalalta, joka varmaan ihan hyvä jos autolla harrastetaan driftinkiä. Mutta eikö tuossa moottorissa tule pakosarja kuskin puolelle? Ainakin omasta mielestä sillä puolella tulee olemaan ahdasta, varsinkin jos meinaa pakoputkiston vetää auton alle sitä puolta pitkin...

Juuuu, ihan oikein, pakosarja on kuskin puolella. Ja tiedän että tulee vähän tiukkaa. Pitää pakosarja vetää aika paljon "eteenpäin" ettei tuu liian lähellä rattiakselia, jarrupääsylinteriä jne... Ainakin suunnittelujen mukaan on tarkostus vetää pakoputki apurungon "edessä ja alla". Pitää vain sen muokata "leveäks-matalaks" ettei ota kaikkiin kiinni... :D

Katsotaan nyt miten asiat etenee kun tavarat löytävät paikkojansa konehuoneessa. Teen nyt ensiks hammastangon kiinnitykset, homman uudet raidetangon nupit, lyhennän ja käännän raidetangonpään reiät olkatapeissa (---> Ackermankulmat nollaan!)
Sen jälkeen aloitetaan moottorilla... :)
On vähän kiirettä vielä tällä viikolla ja ensviikolla mutt sen jälkeen katotaan...
Lada 1200 TIC -85
Vastaa Viestiin