ei, mutta lähes kaikki menee jurvaan 17.7.Tuning Vaz kirjoitti:Onko joku teistä menossa sinne silloin???
Mun Lada 1200L Turbo..
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Hyvä video.Tuning Vaz kirjoitti:Tässä on loppujen lopuksi videopätkän Kemora-illasta 3.5...
http://media.photobucket.com/video/kemo ... 10.flv?o=1

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27.1.2005 21:28
- Paikkakunta: Pedersöre
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
THI-900 kirjoitti:Hyvä video.Tuning Vaz kirjoitti:Tässä on loppujen lopuksi videopätkän Kemora-illasta 3.5...
http://media.photobucket.com/video/kemo ... 10.flv?o=1Näkyi rakentelussa panostettu turvallisuuteenkin kun oli palosammuttajakin päässyt mukaan kuvaan. Hyvä homma että asiat tehdään kunnolla.
Niin, pitää olla ainakin jotain turvallisuuteenkin..



On nimenomaan ostettu 2-litranen TC-kone pari viikkoa sitten!


En valitettavasti pääse tulemaan jurvaan 17.7.. Olen reissulla silloin.. Mutta tulee muuten ainakin pari kertaa ajettua vielä tänä kesänä.. Ainakin nyt se Kemora 12-13.6, ja jos on ratapäivä Jurvassa X-treme Drift Challengen ens kerralla 10-11.7 niin otan Lada mukaan..

Terv. Roland
Lada 1200 TIC -85
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27.1.2005 21:28
- Paikkakunta: Pedersöre
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Tänä iltana vaihdan vasen takapyöränlaakeri ja stefa. Vaihdelaatikon takastefan hain tänään kaupasta ja sen mä vaihdan samalla. Samalla laitan pari rengasta peltivanteille päälle sutausrenkaina. Muuten saa vähän kattoa että kaikki on OK kun on Radalle.com-tapahtuma ens viikonloppuna ja mennään sinne SUTAILEMAAN!!
Mulla on 4 paria rengasta joita pitäis saada poltettua... 
LUJAA LADA LAATUA
Terv. Roland


LUJAA LADA LAATUA
Terv. Roland
Lada 1200 TIC -85
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
oli kyllä melkonen rallirassi, juuri tuommoisesta olen aina unelmoinut. pistä viestiä kun olet myymässä tekniikkaa 

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Ei sulla ois ylimääräisiä tuplakaasareita? tai peltipakosarjaa?
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27.1.2005 21:28
- Paikkakunta: Pedersöre
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Ei oo.. Mulla on vain noita ruiskuhommia..arvola kirjoitti:Ei sulla ois ylimääräisiä tuplakaasareita? tai peltipakosarjaa?

Lada 1200 TIC -85
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27.1.2005 21:28
- Paikkakunta: Pedersöre
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Nyt on muuten tänään myös taka-vanteet saanut tehtyä samanlaiset kuin etupäässä... Kuva tulee myöhemmin..! Saa nyt niitä käyttää "sunnuntai-ajoille"...
Tai rata-ajolle... 
Pitäs kohta taas päästä radalle ajelemaan...!!
// Roland


Pitäs kohta taas päästä radalle ajelemaan...!!
// Roland
Lada 1200 TIC -85
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27.1.2005 21:28
- Paikkakunta: Pedersöre
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
No nii.. pieni updeittti...
Autolla olen nyt vähän aikaa ajannut, ja on toiminut aika hyvin...
Ajoin noin viikko sitten ojaan ja joutui vaihtaa oikea alatukivarsi edessä ja nyt on taas iskussa...
Lauantaina 21.8 on kesän viimeinen rata-ajo mulle... Lähden Kemoraan Vetelissä vähän kumia polttamaan.. Siellä on X-treme Drift Challenge-finaalit ja samalla rata-ajo siviiliautoille drifting-mahdollisuuksilla.. Käyn silloin vähän ottamassa ns. viimeinen paska ryssi-koneesta pihalle!!
Sen ratapäivän jälkeen alkaa nimenomaan uus projekti-osa autolla... Syksy-talvi-kevät 2010-2011 menee siiheen... Lisää infoa tulee myöhemmin..
Tulkaa mukaan Kemoraan sutailemaan!!
Autolla olen nyt vähän aikaa ajannut, ja on toiminut aika hyvin...
Ajoin noin viikko sitten ojaan ja joutui vaihtaa oikea alatukivarsi edessä ja nyt on taas iskussa...
Lauantaina 21.8 on kesän viimeinen rata-ajo mulle... Lähden Kemoraan Vetelissä vähän kumia polttamaan.. Siellä on X-treme Drift Challenge-finaalit ja samalla rata-ajo siviiliautoille drifting-mahdollisuuksilla.. Käyn silloin vähän ottamassa ns. viimeinen paska ryssi-koneesta pihalle!!

Sen ratapäivän jälkeen alkaa nimenomaan uus projekti-osa autolla... Syksy-talvi-kevät 2010-2011 menee siiheen... Lisää infoa tulee myöhemmin..

Tulkaa mukaan Kemoraan sutailemaan!!

Lada 1200 TIC -85
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
mikä turbo sulla on siin 1200?? ja mitä muuta? meinasin itekki laittaa omaa...
laita s-postii vinkkejä mitä kannattaa tehä..
laita s-postii vinkkejä mitä kannattaa tehä..
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27.1.2005 21:28
- Paikkakunta: Pedersöre
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
En oo kuitteja säästäny... Ei se nyt niin kalliiks tullu..naikkesi kirjoitti:tuliko kuinka kalliiksi tuo projekti?


Lada 1200 TIC -85
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27.1.2005 21:28
- Paikkakunta: Pedersöre
Mun Lada 1200L Turbo.. UUSI VERSIO: LADA 2101 2,0 LANCIA EDI
Nyt on uusi aste aloitettu Lada-projektissa.
Autosta on nostettu 1,2-pannu pois. Ohjaus-järjestelmä on myös purettu pois.
Talven projekti on seuraava:
Moottori ja voimansiirto:
-2.0-litran 8-venttiilinen Lancia Dedra kone
-Öljynjäähdytin
-Vahvempi kytkin
-Omavalmiste imusarja
-Omavalmiste pakosarja
-Turboahdin 850 T5:sta
-Suuttimet 850 T5:sta
-Isompi cooleri
-Tehokkaampi bensapumppu
Tavoite on saada n. 200-250hv irti. Katsotaan...
Ohjaus ja jousitus:
-Hammastanko-ohjaus
-Enemmän ohjauskulmaa (-->myös sisälokasuojien muokkaus)
-Takaiskarien kiinnityksien muokkaus (iskarit tulee takajousien sisällä)
Sisustus:
-Lattiamatto pois, kaikki ylimääräistä materiaalia pois.
-Turvakaaret (AKK:n mukaisesti)
-Uusi mittari-konsooli (öljynpaine ja -lämpö, vesilämpö, katk. lämpöpuhaltimelle, valoille jne..)
Projekti saa vauhtia lähiviikkoina...
Päivitän tekstillä ja kuvilla kun jotain uutta on tapahtunut!
Autosta on nostettu 1,2-pannu pois. Ohjaus-järjestelmä on myös purettu pois.
Talven projekti on seuraava:
Moottori ja voimansiirto:
-2.0-litran 8-venttiilinen Lancia Dedra kone
-Öljynjäähdytin
-Vahvempi kytkin
-Omavalmiste imusarja
-Omavalmiste pakosarja
-Turboahdin 850 T5:sta
-Suuttimet 850 T5:sta
-Isompi cooleri
-Tehokkaampi bensapumppu
Tavoite on saada n. 200-250hv irti. Katsotaan...
Ohjaus ja jousitus:
-Hammastanko-ohjaus
-Enemmän ohjauskulmaa (-->myös sisälokasuojien muokkaus)
-Takaiskarien kiinnityksien muokkaus (iskarit tulee takajousien sisällä)
Sisustus:
-Lattiamatto pois, kaikki ylimääräistä materiaalia pois.
-Turvakaaret (AKK:n mukaisesti)
-Uusi mittari-konsooli (öljynpaine ja -lämpö, vesilämpö, katk. lämpöpuhaltimelle, valoille jne..)
Projekti saa vauhtia lähiviikkoina...
Päivitän tekstillä ja kuvilla kun jotain uutta on tapahtunut!
Lada 1200 TIC -85
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
kuulostaa enemmän kuin hyvältä, varsinkin kun tietää minkälaista jälkeä olet aiemmin tehnyt!
Tuolla turbolla kone varmasti heräilee suht matalalta, joka varmaan ihan hyvä jos autolla harrastetaan driftinkiä. Mutta eikö tuossa moottorissa tule pakosarja kuskin puolelle? Ainakin omasta mielestä sillä puolella tulee olemaan ahdasta, varsinkin jos meinaa pakoputkiston vetää auton alle sitä puolta pitkin...
Tuolla turbolla kone varmasti heräilee suht matalalta, joka varmaan ihan hyvä jos autolla harrastetaan driftinkiä. Mutta eikö tuossa moottorissa tule pakosarja kuskin puolelle? Ainakin omasta mielestä sillä puolella tulee olemaan ahdasta, varsinkin jos meinaa pakoputkiston vetää auton alle sitä puolta pitkin...
-
- Viestit: 149
- Liittynyt: 27.1.2005 21:28
- Paikkakunta: Pedersöre
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
IlkkaHe kirjoitti:kuulostaa enemmän kuin hyvältä, varsinkin kun tietää minkälaista jälkeä olet aiemmin tehnyt!
Tuolla turbolla kone varmasti heräilee suht matalalta, joka varmaan ihan hyvä jos autolla harrastetaan driftinkiä. Mutta eikö tuossa moottorissa tule pakosarja kuskin puolelle? Ainakin omasta mielestä sillä puolella tulee olemaan ahdasta, varsinkin jos meinaa pakoputkiston vetää auton alle sitä puolta pitkin...
Juuuu, ihan oikein, pakosarja on kuskin puolella. Ja tiedän että tulee vähän tiukkaa. Pitää pakosarja vetää aika paljon "eteenpäin" ettei tuu liian lähellä rattiakselia, jarrupääsylinteriä jne... Ainakin suunnittelujen mukaan on tarkostus vetää pakoputki apurungon "edessä ja alla". Pitää vain sen muokata "leveäks-matalaks" ettei ota kaikkiin kiinni...

Katsotaan nyt miten asiat etenee kun tavarat löytävät paikkojansa konehuoneessa. Teen nyt ensiks hammastangon kiinnitykset, homman uudet raidetangon nupit, lyhennän ja käännän raidetangonpään reiät olkatapeissa (---> Ackermankulmat nollaan!)
Sen jälkeen aloitetaan moottorilla...

On vähän kiirettä vielä tällä viikolla ja ensviikolla mutt sen jälkeen katotaan...
Lada 1200 TIC -85