Sivu 16/22

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 1.6.2010 9:09
Kirjoittaja pressa
Tuning Vaz kirjoitti:Onko joku teistä menossa sinne silloin???
ei, mutta lähes kaikki menee jurvaan 17.7.

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 1.6.2010 9:32
Kirjoittaja THI-900
Tuning Vaz kirjoitti:Tässä on loppujen lopuksi videopätkän Kemora-illasta 3.5...

http://media.photobucket.com/video/kemo ... 10.flv?o=1
Hyvä video. :) Näkyi rakentelussa panostettu turvallisuuteenkin kun oli palosammuttajakin päässyt mukaan kuvaan. Hyvä homma että asiat tehdään kunnolla.

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 1.6.2010 11:19
Kirjoittaja Tuning Vaz
THI-900 kirjoitti:
Tuning Vaz kirjoitti:Tässä on loppujen lopuksi videopätkän Kemora-illasta 3.5...

http://media.photobucket.com/video/kemo ... 10.flv?o=1
Hyvä video. :) Näkyi rakentelussa panostettu turvallisuuteenkin kun oli palosammuttajakin päässyt mukaan kuvaan. Hyvä homma että asiat tehdään kunnolla.

Niin, pitää olla ainakin jotain turvallisuuteenkin.. :D... Ja ens kesäks tulee (jos rahat riittää) turvakaaret...!! ;) Katsotaan jos lisäksi isompi pannu pääsee ladan pellin alle.. ;)
On nimenomaan ostettu 2-litranen TC-kone pari viikkoa sitten! :) Ajetaan nyt vain tämä ryssi-kone loppu ensiks! ;)
En valitettavasti pääse tulemaan jurvaan 17.7.. Olen reissulla silloin.. Mutta tulee muuten ainakin pari kertaa ajettua vielä tänä kesänä.. Ainakin nyt se Kemora 12-13.6, ja jos on ratapäivä Jurvassa X-treme Drift Challengen ens kerralla 10-11.7 niin otan Lada mukaan.. ;)

Terv. Roland

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 3.6.2010 16:18
Kirjoittaja Tuning Vaz
Tänä iltana vaihdan vasen takapyöränlaakeri ja stefa. Vaihdelaatikon takastefan hain tänään kaupasta ja sen mä vaihdan samalla. Samalla laitan pari rengasta peltivanteille päälle sutausrenkaina. Muuten saa vähän kattoa että kaikki on OK kun on Radalle.com-tapahtuma ens viikonloppuna ja mennään sinne SUTAILEMAAN!! :D Mulla on 4 paria rengasta joita pitäis saada poltettua... ;)

LUJAA LADA LAATUA


Terv. Roland

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 13.6.2010 13:22
Kirjoittaja arvola
oli kyllä melkonen rallirassi, juuri tuommoisesta olen aina unelmoinut. pistä viestiä kun olet myymässä tekniikkaa :D

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 17.6.2010 13:45
Kirjoittaja arvola
Ei sulla ois ylimääräisiä tuplakaasareita? tai peltipakosarjaa?

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 18.6.2010 9:27
Kirjoittaja Tuning Vaz
arvola kirjoitti:Ei sulla ois ylimääräisiä tuplakaasareita? tai peltipakosarjaa?
Ei oo.. Mulla on vain noita ruiskuhommia.. :D

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 8.7.2010 16:29
Kirjoittaja Tuning Vaz
Nyt on muuten tänään myös taka-vanteet saanut tehtyä samanlaiset kuin etupäässä... Kuva tulee myöhemmin..! Saa nyt niitä käyttää "sunnuntai-ajoille"... :lol: Tai rata-ajolle... :)

Pitäs kohta taas päästä radalle ajelemaan...!!


// Roland

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 16.8.2010 8:29
Kirjoittaja Tuning Vaz
No nii.. pieni updeittti...

Autolla olen nyt vähän aikaa ajannut, ja on toiminut aika hyvin...
Ajoin noin viikko sitten ojaan ja joutui vaihtaa oikea alatukivarsi edessä ja nyt on taas iskussa...

Lauantaina 21.8 on kesän viimeinen rata-ajo mulle... Lähden Kemoraan Vetelissä vähän kumia polttamaan.. Siellä on X-treme Drift Challenge-finaalit ja samalla rata-ajo siviiliautoille drifting-mahdollisuuksilla.. Käyn silloin vähän ottamassa ns. viimeinen paska ryssi-koneesta pihalle!! :D

Sen ratapäivän jälkeen alkaa nimenomaan uus projekti-osa autolla... Syksy-talvi-kevät 2010-2011 menee siiheen... Lisää infoa tulee myöhemmin.. ;)


Tulkaa mukaan Kemoraan sutailemaan!! ;)

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 29.8.2010 4:59
Kirjoittaja KIVENKOVA
mikä turbo sulla on siin 1200?? ja mitä muuta? meinasin itekki laittaa omaa...

laita s-postii vinkkejä mitä kannattaa tehä..

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 1.9.2010 20:01
Kirjoittaja naikkesi
tuliko kuinka kalliiksi tuo projekti? :P

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 2.9.2010 9:19
Kirjoittaja Tuning Vaz
naikkesi kirjoitti:tuliko kuinka kalliiksi tuo projekti? :P
En oo kuitteja säästäny... Ei se nyt niin kalliiks tullu.. :) Ei ainakaa vielä.. :D

Mun Lada 1200L Turbo.. UUSI VERSIO: LADA 2101 2,0 LANCIA EDI

Lähetetty: 4.10.2010 12:56
Kirjoittaja Tuning Vaz
Nyt on uusi aste aloitettu Lada-projektissa.

Autosta on nostettu 1,2-pannu pois. Ohjaus-järjestelmä on myös purettu pois.

Talven projekti on seuraava:

Moottori ja voimansiirto:
-2.0-litran 8-venttiilinen Lancia Dedra kone
-Öljynjäähdytin
-Vahvempi kytkin
-Omavalmiste imusarja
-Omavalmiste pakosarja
-Turboahdin 850 T5:sta
-Suuttimet 850 T5:sta
-Isompi cooleri
-Tehokkaampi bensapumppu

Tavoite on saada n. 200-250hv irti. Katsotaan...

Ohjaus ja jousitus:
-Hammastanko-ohjaus
-Enemmän ohjauskulmaa (-->myös sisälokasuojien muokkaus)
-Takaiskarien kiinnityksien muokkaus (iskarit tulee takajousien sisällä)

Sisustus:
-Lattiamatto pois, kaikki ylimääräistä materiaalia pois.
-Turvakaaret (AKK:n mukaisesti)
-Uusi mittari-konsooli (öljynpaine ja -lämpö, vesilämpö, katk. lämpöpuhaltimelle, valoille jne..)


Projekti saa vauhtia lähiviikkoina...
Päivitän tekstillä ja kuvilla kun jotain uutta on tapahtunut!

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 6.10.2010 10:09
Kirjoittaja IlkkaHe
kuulostaa enemmän kuin hyvältä, varsinkin kun tietää minkälaista jälkeä olet aiemmin tehnyt!

Tuolla turbolla kone varmasti heräilee suht matalalta, joka varmaan ihan hyvä jos autolla harrastetaan driftinkiä. Mutta eikö tuossa moottorissa tule pakosarja kuskin puolelle? Ainakin omasta mielestä sillä puolella tulee olemaan ahdasta, varsinkin jos meinaa pakoputkiston vetää auton alle sitä puolta pitkin...

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Lähetetty: 6.10.2010 13:33
Kirjoittaja Tuning Vaz
IlkkaHe kirjoitti:kuulostaa enemmän kuin hyvältä, varsinkin kun tietää minkälaista jälkeä olet aiemmin tehnyt!

Tuolla turbolla kone varmasti heräilee suht matalalta, joka varmaan ihan hyvä jos autolla harrastetaan driftinkiä. Mutta eikö tuossa moottorissa tule pakosarja kuskin puolelle? Ainakin omasta mielestä sillä puolella tulee olemaan ahdasta, varsinkin jos meinaa pakoputkiston vetää auton alle sitä puolta pitkin...

Juuuu, ihan oikein, pakosarja on kuskin puolella. Ja tiedän että tulee vähän tiukkaa. Pitää pakosarja vetää aika paljon "eteenpäin" ettei tuu liian lähellä rattiakselia, jarrupääsylinteriä jne... Ainakin suunnittelujen mukaan on tarkostus vetää pakoputki apurungon "edessä ja alla". Pitää vain sen muokata "leveäks-matalaks" ettei ota kaikkiin kiinni... :D

Katsotaan nyt miten asiat etenee kun tavarat löytävät paikkojansa konehuoneessa. Teen nyt ensiks hammastangon kiinnitykset, homman uudet raidetangon nupit, lyhennän ja käännän raidetangonpään reiät olkatapeissa (---> Ackermankulmat nollaan!)
Sen jälkeen aloitetaan moottorilla... :)
On vähän kiirettä vielä tällä viikolla ja ensviikolla mutt sen jälkeen katotaan...