Mesellä mennään pääosin kaikki ajelut, vaimo ajelee "Ducati"lla ja Ladalla pyöritään pikkuajelut ja kauppareisut, ja tietysti poju ajelee sillä pellolla... (8v. niin ei voi vielä olla vakikuskina). Käyttisprojektina 1500.n 2104-88 (+M40B16i
Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
-
rudolf
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lada 2107-88
, Fiat Ducato 2,0jtd-03
ja tietysti MERSU tiimin huolto- ja kuljetukalustona (MB609-89
)...
Mesellä mennään pääosin kaikki ajelut, vaimo ajelee "Ducati"lla ja Ladalla pyöritään pikkuajelut ja kauppareisut, ja tietysti poju ajelee sillä pellolla... (8v. niin ei voi vielä olla vakikuskina). Käyttisprojektina 1500.n 2104-88 (+M40B16i
)...
Mesellä mennään pääosin kaikki ajelut, vaimo ajelee "Ducati"lla ja Ladalla pyöritään pikkuajelut ja kauppareisut, ja tietysti poju ajelee sillä pellolla... (8v. niin ei voi vielä olla vakikuskina). Käyttisprojektina 1500.n 2104-88 (+M40B16i
Alkoi käydä tylsäksi tämä joutavan vatuloiminen joten ostin sitten tuommoisen matststalaatikon että olisi jotain näperreltävää. 
Ohjelmassa pikku moottorinvaihtosavotta nyt ensi alkuun, katsotaan sitten mitä muuta hauskaa keksitään.
Ohjelmassa pikku moottorinvaihtosavotta nyt ensi alkuun, katsotaan sitten mitä muuta hauskaa keksitään.
Re:
Kansi halkiko?Jusu kirjoitti:Ohjelmassa pikku moottorinvaihtosavotta nyt ensi alkuun, katsotaan sitten mitä muuta hauskaa keksitään.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
No ei välttämättä kansi kun ei se sekoita nesteitä eikä tee painettakaan.
Myyjätaho arvioi että pumppu ei ole kohdallaan kun käynnistys on vaivalloista ja veto lopussa, minusta taas tuntui kuin olisi ainakin yksi pytty pelistä pois. Öljynpaineetkin katoaa johonkin, savutuksesta päätellen pakoputkeen...
Vaihdettu joskus laakerit ja yks männäntappi, oliskos tehty jotain munauksia siellä.
Mutta eipä tuo moottori ole mikään vahinko kun sattui olemaan tuommoiseen käypä ehjä pannu.
Myyjätaho arvioi että pumppu ei ole kohdallaan kun käynnistys on vaivalloista ja veto lopussa, minusta taas tuntui kuin olisi ainakin yksi pytty pelistä pois. Öljynpaineetkin katoaa johonkin, savutuksesta päätellen pakoputkeen...
Vaihdettu joskus laakerit ja yks männäntappi, oliskos tehty jotain munauksia siellä.
Mutta eipä tuo moottori ole mikään vahinko kun sattui olemaan tuommoiseen käypä ehjä pannu.
Sain taikinoitua tuohon matstalaatikkoon sen ehjän moottorin ja olen hurutellut jo satakunta kilometriä.
Hieman laiskahko pannu ja aika onnettoman lyhyet välitykset mutta kyllä silläkin kerkiää. Nelosella saa kaasu pohjassa mittariin 115 ja vitosella 130. Mittarivirhettä tosin lienee ainakin kymppi. Ohittelemaan ei kannata lähteä.
Perin vakaa ajettava, mukavaa vauhtia voipi sivutielläkin painella vaikkakin melkoinen kivireki ainakin kuormatta. Lukkoperällä pääsee liikkeelle ja saa mukavia luistoja.
Maxikabiinissa on isollekin äijälle tilaa ja saa rojua talteen takaosaan ettei tartte lavalle kaikkea mättää pyörimään.
Vanhaa moottoria sen verran vilkaisin että jakopään alarattaasta lie ainakin kiila paskana kun remmi ei seuraa kampiakselia kovin tarkasti. Ei ihme jos on ajoitukset kintaalla. Hihnapyöräkin oli ennestään löysällä mutta en saanut sitä kuitenkaan irti kun se pultti hirtti kiinni.
Täytyy syventyä siihen joskus myöhemmin.
Hieman laiskahko pannu ja aika onnettoman lyhyet välitykset mutta kyllä silläkin kerkiää. Nelosella saa kaasu pohjassa mittariin 115 ja vitosella 130. Mittarivirhettä tosin lienee ainakin kymppi. Ohittelemaan ei kannata lähteä.
Perin vakaa ajettava, mukavaa vauhtia voipi sivutielläkin painella vaikkakin melkoinen kivireki ainakin kuormatta. Lukkoperällä pääsee liikkeelle ja saa mukavia luistoja.
Maxikabiinissa on isollekin äijälle tilaa ja saa rojua talteen takaosaan ettei tartte lavalle kaikkea mättää pyörimään.
Vanhaa moottoria sen verran vilkaisin että jakopään alarattaasta lie ainakin kiila paskana kun remmi ei seuraa kampiakselia kovin tarkasti. Ei ihme jos on ajoitukset kintaalla. Hihnapyöräkin oli ennestään löysällä mutta en saanut sitä kuitenkaan irti kun se pultti hirtti kiinni.
Täytyy syventyä siihen joskus myöhemmin.
-
mjs
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
C-Kadetteja löytyy caravania, coupea ja sedania, 140 ja 150Y Datsunit, pari B11 Sunnya, 1.3 Samara ja A-Omega 2.0i.
Kaikkiin oon ollu erittäin tyytyväinen, tuo nissani on ollu tekniikkasa puolesta kaikkein luotettavin ja omega tarjoaa luonnollisesti parhaan matkustusmukavuuden.
Kaikkiin oon ollu erittäin tyytyväinen, tuo nissani on ollu tekniikkasa puolesta kaikkein luotettavin ja omega tarjoaa luonnollisesti parhaan matkustusmukavuuden.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
itse ajelen tuolla vihreällä nappi silmällä.
1700L ja muutokset otteessa
1700L ja muutokset otteessa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Minulla on ollut tuo matststalaatikko nyt kolme kuukautta ja olen ajanut sillä liki 7000 kilometriä joten tungetaan tähän vähän väliaikatietoja.
Moottorin lisäksi olen vaihtanut siihen jo kartaanin, lukot, pyyhkijänvivut, jarrulevyn, takapyöränlaakerin, takajarrusylinterin ja näpertänyt yhtä sun toista mutta hitsata ei ole vielä tarvinnut, vaikka katsastinkin sen jo vuodeksi eteenpäin.
Rakkine on tullut yllättävän halvaksikin, varaosia kun oli omasta takaa jo parin auton verran eli oman romuttamon tarjonta on taas riittänyt aika kiitettävästi. Takalaakerin ja jarrusylinterin verran olen ostanut uusia osia, lisäksi ostin varmuuden vuoksi uuden termostaatin ja jakoremmin joka on tosin vielä vaihtamati. Käytettyjä kesärenkaita jouduin lisäksi ostamaan.
Mutta polttoainekuluissa säästän nappikseen nähden päivän hinnoilla yli neljä euroa sadalle kilometrille ja isolohkorumiluxeen verrattuna jopa viisi, joten nykyisillä ajosuoritteilla auton hankintahinta on säästetty viimeistään juhannukseen mennessä. Vuoden loppuun mennessä vehje on säästänyt jo kaikki kulunsa korkojen kera. Liikennevakuutuskin tässä on Ladoja halvempi, ainoastaan käyttövoimavero nostaa ylläpitokuluja hieman. Eipä tässä Ladanruppanoilla huruttelu paljoa kannata.
Tosin häviää tämä Ladalle jossain, nimittäin suorituskyvyssä. 1200 Ladallakin jättää tämän kyllä kirkkaasti.
Auto kun on onnettoman lyhyillä välityksillä ja laiskanlaisella tiisselillä varustettu melko painava värkki, joten kovin lujaa sillä ei pääse. Satasta nyt vielä tyydyttävästi, mutta sen lujempaahan pakettiautolla ei saa ajaakaan. Ohituksiin ei vältä ryhtyä ellei latua ole auki kilometritolkulla ja ohitettavassa autossa rajoitinta.
Sopparuuvissa olisi kyllä ehkä vähän kiristettävää, pakoputkesta kun ei tule oikein minkäänmoista voimasavua mutta olkoon, mieluummin ehjä ja vähän hengetön kuin kansivikainen kattila... nuo matststan tiisselit kun eivät ole mitään maailman kestävimpiä kamppeita.
Moottorin lisäksi olen vaihtanut siihen jo kartaanin, lukot, pyyhkijänvivut, jarrulevyn, takapyöränlaakerin, takajarrusylinterin ja näpertänyt yhtä sun toista mutta hitsata ei ole vielä tarvinnut, vaikka katsastinkin sen jo vuodeksi eteenpäin.
Rakkine on tullut yllättävän halvaksikin, varaosia kun oli omasta takaa jo parin auton verran eli oman romuttamon tarjonta on taas riittänyt aika kiitettävästi. Takalaakerin ja jarrusylinterin verran olen ostanut uusia osia, lisäksi ostin varmuuden vuoksi uuden termostaatin ja jakoremmin joka on tosin vielä vaihtamati. Käytettyjä kesärenkaita jouduin lisäksi ostamaan.
Mutta polttoainekuluissa säästän nappikseen nähden päivän hinnoilla yli neljä euroa sadalle kilometrille ja isolohkorumiluxeen verrattuna jopa viisi, joten nykyisillä ajosuoritteilla auton hankintahinta on säästetty viimeistään juhannukseen mennessä. Vuoden loppuun mennessä vehje on säästänyt jo kaikki kulunsa korkojen kera. Liikennevakuutuskin tässä on Ladoja halvempi, ainoastaan käyttövoimavero nostaa ylläpitokuluja hieman. Eipä tässä Ladanruppanoilla huruttelu paljoa kannata.
Tosin häviää tämä Ladalle jossain, nimittäin suorituskyvyssä. 1200 Ladallakin jättää tämän kyllä kirkkaasti.
Auto kun on onnettoman lyhyillä välityksillä ja laiskanlaisella tiisselillä varustettu melko painava värkki, joten kovin lujaa sillä ei pääse. Satasta nyt vielä tyydyttävästi, mutta sen lujempaahan pakettiautolla ei saa ajaakaan. Ohituksiin ei vältä ryhtyä ellei latua ole auki kilometritolkulla ja ohitettavassa autossa rajoitinta.
Sopparuuvissa olisi kyllä ehkä vähän kiristettävää, pakoputkesta kun ei tule oikein minkäänmoista voimasavua mutta olkoon, mieluummin ehjä ja vähän hengetön kuin kansivikainen kattila... nuo matststan tiisselit kun eivät ole mitään maailman kestävimpiä kamppeita.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Tuli vaihdettua tässä taannoin Mersu C 200D(taksi) tollaseen Pösö 406 TDI ja -96 malliseen. Pösöllä ajettu 330tkm.
Ruostetta ei missään peltipinnassa, kun täys galvanointi.
Nyt ite ajanut runsaat tuhat kilometriä ja kävin Lada Farmillakin ja kyllä antaa hyvää kyytiä ja tämäkin Pösö on entinen taksi.
Taksina ollessaan, oli ajettu 2 vuodessa 160tkm.
Huomenna lauantaina ajetaan Pösöllä Padasjoelle, perheeni kanssa. Jos hajoo määränpäässä, niin onneksi Padasjoella on autokauppa, Vaarin auto, josta voipi sitten paluumatkaa varten ostaa jonkun halpisauton.(Renun)
Kun Ranskalaisia kovasti haukutaan, onko se vain ennakkoluuloa?
Ruostetta ei missään peltipinnassa, kun täys galvanointi.
Nyt ite ajanut runsaat tuhat kilometriä ja kävin Lada Farmillakin ja kyllä antaa hyvää kyytiä ja tämäkin Pösö on entinen taksi.
Taksina ollessaan, oli ajettu 2 vuodessa 160tkm.
Huomenna lauantaina ajetaan Pösöllä Padasjoelle, perheeni kanssa. Jos hajoo määränpäässä, niin onneksi Padasjoella on autokauppa, Vaarin auto, josta voipi sitten paluumatkaa varten ostaa jonkun halpisauton.(Renun)
Kun Ranskalaisia kovasti haukutaan, onko se vain ennakkoluuloa?
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Juu, poijalla on kans mersu 200D. On sen takapenkillä kiva olla kyydissä. On siinä sitä jotakin, mitä Lada ei voi tarjota. Mulla on omistuksessa poijan vanha mersu, TE 280. Sekin tarjoaa jotain, mitä Lada ei koskaan voi tarjota: 30 vuoden jälkeen täydessä kunnossa ja kiihtyvyys 0-100km/h alle kymmenen sekunnin. Siinäpä Ladalle haastetta.
Eipä silti, kyllä mä edelleenkin tykkään mun omasta Lada satakympistä. Ja ladalle kiitosta; halvat käyttökulut ja vakuutusmaksut. Eikä Kiisseliveroa.
Eipä silti, kyllä mä edelleenkin tykkään mun omasta Lada satakympistä. Ja ladalle kiitosta; halvat käyttökulut ja vakuutusmaksut. Eikä Kiisseliveroa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Morjens, onko millasia kokemuksia mallisarjasta 2107? Tekniikoitahan niihin on tuo 1700i, 1300 ja joku muu vissiin? Voisiko joku kertoa kokemuksia/vikoja, ym?
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Ei se korimallia katso kun suurin osa tekniikka on samaa vuodesta -70...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
Eki
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
Käyttöautoina ovat Citroën Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Break -00,
sekä Citroën Jumper 1.9 TD Fourgon/320 -01. Lisäksi tallissa odottaa kunnostusta Citroën Visa 1.4 GT -84.
Käyttökokemuksista sen verran, että eivät ole toimineet lainkaan siten, kuten Citroënien pitäisi Esson baarin miesten mukaan toimia...
Käyttöautoina ovat Citroën Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Break -00,
sekä Citroën Jumper 1.9 TD Fourgon/320 -01. Lisäksi tallissa odottaa kunnostusta Citroën Visa 1.4 GT -84.
Käyttökokemuksista sen verran, että eivät ole toimineet lainkaan siten, kuten Citroënien pitäisi Esson baarin miesten mukaan toimia...
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Ladalla(111 ja Samara)ja joskus vaimon fiat marealla(silloin ku pitää pestä tai huoltaa.)
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Tällä hetkellä alla Toyota Carina II -89, GL-varustelulla johon kuuluu mm. Ohjaustehostin, keskuslukitus, sähköpeilit, sähköikkunat ja muutakin karvalakkimallista poikkeavaa kuten korinväriset puskurit, plyyssisisusta sekä muuta pientä.
Parasta tässä kipossa on hinta, maksoin keväällä 100e katsastamattomana, vikoja oli katkennut pakoputki ja reikä pohjassa. Ostin auton pois ja laitoin varastosta uuden pakoputken, hitsailin reiän umpeen ja kävin hakemassa leiman ilman mitään moitteita
Varmaan onnistuneimpia ostoksiani hetkeen.
Parasta tässä kipossa on hinta, maksoin keväällä 100e katsastamattomana, vikoja oli katkennut pakoputki ja reikä pohjassa. Ostin auton pois ja laitoin varastosta uuden pakoputken, hitsailin reiän umpeen ja kävin hakemassa leiman ilman mitään moitteita
Varmaan onnistuneimpia ostoksiani hetkeen.