Takavedon bensankulutus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Jokari

Re: Takavedon bensankulutus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mara kirjoitti:
Jokari kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:Helpompaa on vaihtaa kylmemmät tulpat tilalle.
Maralla on kai samanlaiset NGK:n kutoset kuin mulla jotka on ihan suositeltuja kaasaritakavetosiin.
Mulla on muuten seiskat. :wink:

Btw. puristuksetkin oli ihan jees; 1:12.2 - 2:12,3 - 3:12,4 - 4:12,2
Ja silti puuttuu "se jokin".. :|
Mulla oli keskimmäisissä pytyissä vähän enemmän ruttua mut ei muuta... :shock:

Tää asia vaatis jo koolle maailman johtavat tiedemiehet :D

Sulta puuttu tosiaan se "jokin" siitä nappiksesta ja vie vähän soosia, mulla taas vetää ku eläin mut kyllä kuluttaakin :D
Idän Ihme 1 kirjoitti:

Puuttuu mikä??

Sen verran monta kertaa ajanu tolla Maran nappiksella että se ei vaan kule yhtä herkästi kuin mun lähes identtinen kottero. Ei kierrä, ei väännä ei vastaa kaasuun, muttei kulutakkaan. Mulla taas kaikki toisinpäin. Ja maralla vielä todella roisimmat suuttimet Weberissä kuin mulla.
Ajotavat molemmilla todistetusti 1:1

Eiks oo jo outoa hä :D Kyllä tätä on sen verran monta kertaa puitu Shellin baaris, et järki loppuu.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Jokari kirjoitti:Sulta puuttu tosiaan se "jokin" siitä nappiksesta ja vie vähän soosia, mulla taas vetää ku eläin mut kyllä kuluttaakin :D

Sen verran monta kertaa ajanu tolla Maran nappiksella että se ei vaan kule yhtä herkästi kuin mun lähes identtinen kottero. Ei kierrä, ei väännä ei vastaa kaasuun, muttei kulutakkaan. Mulla taas kaikki toisinpäin. Ja maralla vielä todella roisimmat suuttimet Weberissä kuin mulla.
Hyshys, vastaa se nyt sentään kaasuun ja vääntääkin jollain tavalla, mutta se kiertäminen on ongelma.
Äärimmäisissä kiihdytyksissä huomaa, että veto notkahtaa selvästi n.4000ssa, tilannetta paransi aavistuksen nokan ajoituksen myöhästäminen, muttei sekään nostanu kuin n. 500 kierrosta ja ohensi samalla alavääntöä. :?
Yli 4,5 tonnin kierrätys alkaa vaan menemään huudattamisen puolelle, mielummin vaihtaa sitten isommalle vaihteelle, että kiihtyy. :|
2102 16V ex.
2103 -75
Jokari

Mara kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Sulta puuttu tosiaan se "jokin" siitä nappiksesta ja vie vähän soosia, mulla taas vetää ku eläin mut kyllä kuluttaakin :D

Hyshys, vastaa se nyt sentään kaasuun ja vääntääkin jollain tavalla, mutta se kiertäminen on ongelma.
Äärimmäisissä kiihdytyksissä huomaa, että veto notkahtaa selvästi n.4000ssa, tilannetta paransi aavistuksen nokan ajoituksen myöhästäminen, muttei sekään nostanu kuin n. 500 kierrosta ja ohensi samalla alavääntöä. :?
Yli 4,5 tonnin kierrätys alkaa vaan menemään huudattamisen puolelle, mielummin vaihtaa sitten isommalle vaihteelle, että kiihtyy. :|
Niinno, kyllähän toi kiertäminen riippuu aika paljo vaihteestä, kyllähän nyt ykkösellä ja kakkosella vetää vaikka kuinka pitkälle, mut kolmonen tuottaaki sit jo enemmän ongelmia...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Jokari

Idän Ihme 1 kirjoitti:Ei se tarkoita vaikka ykkösellä tai kakkosella kiertää 8000rpm, että tehoa olisi nimeksikään..
Nyt oot asian ytimessä :lol: Tehosta ei kai kukaan täysjärkinen voi puhua näiden kanssa :lol:

Jokari

Idän Ihme 1 kirjoitti:No offtopickina, mun rollaattori (1.3,-86) vetää vakiona kolmosella tuonne 6400-6600rpm, ennen kun veto alkaa hyytymään päin. Mut sehän riippuu ihan kärrystä.
Ajelin kerran kaverin 1,6 kaasaricarinalla (sitä uudempaa koppaa kutenkin), ja veti 7000 ilman mitään käkistelyjä. No japsithan on aina olleet aika kierrosherkkiä pelejä :D

Jokari

1500S kaasarituninki poltti näemmä 9,7 L/100 km taas. Ropasin ykköskurkulle kympin pienemmän suuttimen, kulku ei heikennyt, mutta toivottavasti pikkasen sais tingittyä bensankulutuksessa... :shock: Jäämme jännityksellä odottamaan tuloksia...

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23642

^^ On niillä muillakin ongelmia kulutuksen kanssa, et ei tää mikään pelkästään Ladaa koskeva juttu oo :lol:

Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Jokari kirjoitti:^^ On niillä muillakin ongelmia kulutuksen kanssa, et ei tää mikään pelkästään Ladaa koskeva juttu oo :lol:
Mutta yhdistävä tekijä tuntuisi olevan tuo Weber kaasutin :lol: :wink:
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Jokari

Tatu Waloranta kirjoitti:
Jokari kirjoitti:^^ On niillä muillakin ongelmia kulutuksen kanssa, et ei tää mikään pelkästään Ladaa koskeva juttu oo :lol:
Mutta yhdistävä tekijä tuntuisi olevan tuo Weber kaasutin :lol: :wink:
Joo-o, mut löytyhän tuoltaki tosi hyviä lukemia kun oli vaan saanut säädöt kohdilleen :wink:

Mara
Viesti:

Ja taas: 8)
363km+28l = 7,7l/100km
-10% 326,7km+28l=8,57l/100km
Tämä tankkausväli sisälsi noita varttimailirepäisyjä useita kpl, ja ajotyyli ei tod. ole aina säästeliästä.
2102 16V ex.
2103 -75
Jokari

Mulla viimeinen tankillinen 9,5 L/100 km, ja lähes pelkkää kaupunkiajoa....siis ilman mitään pyöristelyjä. Johonkin se häviää, ei tunnu ainakaan takapyöriin päätyvän :lol:

Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Tuota..tällä pensa-ahmatillako tulet Ylämyllylle? :shock:
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Jokari

Joen musikka kirjoitti:Tuota..tällä pensa-ahmatillako tulet Ylämyllylle? :shock:
Ei tulla, mut yhdellä toisella ahmatilla tullaan :lol:

Mara
Viesti:

Idän Ihme 1 kirjoitti:Ei tuollasilla bensasyöpöillä kehtaa matka-ajoa ajaa...
Höpöhöpö! Köyhiähän toi vaan koskettaa. :wink:
Oli aikanaan 2.4B 4WD KingCabbiNissani, keskimäärin 14l/100km! Sillä ajettiin kaikki ajot yli vuoden ajan. Kaiken se vei eikä riittänytkään.
2102 16V ex.
2103 -75
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Idän Ihme 1 kirjoitti:P.S. Vertailupohjaa tulossa. :)
Jaa jokos sun wokkipannussa on uus kannentilke?
Jokari

Käväistiin Punanuolella Joensuussa, kulutus pauttiarallaa tasan kympin matka-ajossa. Eli tekniikka 1600 TC + orkkis kärjellinen sytkä + orkkis Weber kaasari.
Tosin kaikki ei ole todellakaan kohdallaan ko. laitteessa, mut sen verran sitä ainetta nyt paloi tällä kertaa :D

Vastaa Viestiin