samarai kirjoitti:Ainakin näiden kahden pyörän perusteella voin sanoa, että se Honda CB500 oli loistava kestävyydeltään - ei siis mitään pienintäkään vikaa ollut kummassakaan ja niillä ajettiin paljon. Tuolla "tuutilla" CB750 on vain sellainen kulttimaine, että se lisää sen hintaa.
Sitävastoin tuo Motoguzzi oli varsinainen murheenkryyni. Siihen tehtiin niin kallis koneremppa, että vieläkin hirvittää. Ajettavuudeltaan ja muulta tekniikaltaan se oli loistava pyörä, mutta kone täysi pommi. Ainoa omistamani laite, jonka kiroan vieläkin alimpaan helvettiin.

näköjään euroopalaisissa yleistä. itsellä ei ole ollut kuin enduro kalustoa, mutta sama eurooppalaisissa havaittu, hyviä ajaa mutta ihme vikoja ja osat maksaa.
isäukolla oli britti pyörien jälkeen myös kuvan kaltainen motoguzzi ja viimeisin pyörä oli desmo ducatti, mutta jos en väärin muista niin oli 250 kuutioinen.
kumpaakaan ei myöskään kehunut kuin ajo ominaisuuksista
itse olin vasta pihamopo iän korvilla kun isäukko lopetti pyörätouhut. tai no mz 150cc vm 64 oli tallissa pitkään mutta vaihtui sittemmin komiasti kaadutun ds6 jammun raadon kanssa 70 luvun rm suzukiin
toisaalta sääli että hävitti monta säilyttämisen arvoista pyörää. vuoden 1927 hd olisi tänä päivänä kova sana. sekä näin nappula rengas motorista olis ollut kiinostava maarata mathless G80
vaan eipä nuita itselläkään ole mahdollisuutta ollut kaikkea säilyttää,eniten harmittaa että tuli hukattu vm 74 ktm gs125, oli 175cc pytyllä ja orkkis tehoputkella, toista sivukatetta vailla täysin orkkis kunnossa ja vieläpä siisti.
myös kevari iässä ollut suzuki gt 125 vm 80 oli myös hauska laitos,oli ollut yhdellä omistajalla ja pidetty hyvin
haluttiin väkisin ostaa. sanoin vielä omasta mielestäni kovan hinnan vaan ostaja kaivoi kuvetta ja nostettiin kärryyn.
tuon jälkeen tulikin kohtuullisen pitkä tauko että kilvellistä pyörää ostin
no vielä on tallin perällä 3kpl rm suzukeja 125,250 ja 400 kaikki mallia T ja vuodelta 79
250 kuutioinen vielä entraamatta ja osina
niin ja ancillottin 50cc motocroos pyörä löytyy myös. tämäkin vuosimallia 79
hieman ot:nä olisi tallissa ylimääräisenä ktm gs 250 vm 86 valkokilpi ja enduroksi rakennettu honda cr125r vm 89, kummastikin löytyy uutta mäntää ym..
kotarilla ajettu viimeksi tänään.
ei tahdo aika riittää pitää kuntoa sillä tasolla mitä enduro vaatii,