Sielläpä sitä Lotkoteltiin. Lötköttelin puoliunessa takaisin tullessa tullijonossa. Muutama Gubbe kupsehti siihen vierelle. Aikaa kun on. Totesivat: Unessa se taitaa olla. Nappasin lasit silmiltä ja sanoin, että torkkuessa ei niin tunnu tämä paikallaan olo pitkältä.
Toinen sitten totesi että on siinä hieno Lada. Näin aloitellen päästiin juttuun. Puolin ja toisin oli tarinaa. Eikä alettu heti kertoa, että minä kun olen rakentanut näitä satoja. Tai huomautella asioista, joista ei keskustelu ala eikä saa sopivaa jatkoa. Säästä on osattava puhua ja muusta helposta, jolla testataan toisen mielenlaatua kullakin hetkellä. Siitä sitten syvennellään jos siihen tunnetaan vetoa.
Haastelu ja höpöttäminen on mukavaa, mutta se on taitolaji. Tarina ei lähde mihinkään jos ollaan kovin eriaalloilla.
Paitsi tietysti: "Samoilla Aalloillakai liikutaan eikä sanota sanaakaan" (Ilkka Alanko) Eli sitten kun ollaan oikeasti samoilla aalloilla eli SamassaVeneessä niin silloin ei edes tarvitse puhua ja silti on mukavaa. Vaikka sitten PohjaOngella oltaisiin kesäisiä ahvenan vekkuleita nykimässä.
Mutta ensimmäisen todellisen ajopäivän jälkeen muutama kuva vielä. Sitten kaikki alkaakin olla taas peruskauraa. Viikonloppuna meille Pojille tuleekin taas yli 400km.
Lähdetään erään nuoremman Kollegan kanssa vähän LataLauleloihin. Korjaamo mukaan ja rahaa evääks. Sitten Pojat ympär ämpär Jyväskylän eteläpuolista Suomea. Ei kyllä IIZIllä koko ajan. Tai no Lounais-Suomi jää kyllä käymättä, mutta muuten sitä rallataan. Suurimmat rallit tulevat tässä puolentoista viikon aikana ja en paljon pane paremmaksi jos sanon, että 1500km. Ja 7Lataa liikkuu, joista minä liikutan vuoroin Viittä.
Ne kuvatukset:

Näin Venäjä kohtelee kotoa karannutta kulkuria.
Tässä potkittuna taas takaisin ryhtiin ja ruotuun