Sivu 16/22
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.1.2012 15:20
Kirjoittaja LadaJanne
Joo,on tullut huomattua,ainakaan 1200:sta myllyä on turha rääkätä liian isolla pykälällä..eihän se mee mihinkään,bensa vaan haisee ja imuäänet voimistuu

Toimii kyllä muuten täydellisesti,kyllähän tärkein muutos oli tuo alakierroksien kasvanut sitkeys ja nykimisen hävitys.Sit on mukava välillä huudattaa,ihmiset luulee et joku tulee saakelin kovaa,mut sehän on vaan lada kun huudattaa weberiä 60km/h 2.vaihteella..
1200:seen koneeseen on täydellinen paketti dgv 32/36 osalta:
pääsuuttimet: 125/140
ilmat: 170/190(tai 180)
tyhjäkäyntis: 60/80
Näillä säin parhaimmat tulokset,ei nyvi,ei nykäse,jos haluaa vielä enemmän imuääntä niin 2.kurkulle 145 pääsuutin.
Sytytysennakko 10ast aikaiselle(kärjellinen sytkä).
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 13.1.2012 9:51
Kirjoittaja THI-900
LadaJanne kirjoitti:Joo,on tullut huomattua,ainakaan 1200:sta myllyä on turha rääkätä liian isolla pykälällä..eihän se mee mihinkään,bensa vaan haisee ja imuäänet voimistuu

Toimii kyllä muuten täydellisesti,kyllähän tärkein muutos oli tuo alakierroksien kasvanut sitkeys ja nykimisen hävitys.Sit on mukava välillä huudattaa,ihmiset luulee et joku tulee saakelin kovaa,mut sehän on vaan lada kun huudattaa weberiä 60km/h 2.vaihteella..
1200:seen koneeseen on täydellinen paketti dgv 32/36 osalta:
pääsuuttimet: 125/140
ilmat: 170/190(tai 180)
tyhjäkäyntis: 60/80
Näillä säin parhaimmat tulokset,ei nyvi,ei nykäse,jos haluaa vielä enemmän imuääntä niin 2.kurkulle 145 pääsuutin.
Sytytysennakko 10ast aikaiselle(kärjellinen sytkä).
Onnittelut Weberin asennuksen johdosta. "thumbs up"
Näyttää sieltä että sun suuttimet on hyvin yhtenevät omien 1200 koneen kanssa tehtyjen kokeilujen kanssa. Jos tuntuu että maantieajossa vie paljon, niin ykkösen ilmasuutinta voi vielä jonkin verran kasvattaa. Nätillä ajolla pitäis mennä sinne 7-7,5l/100km. Ja askina oli nelilovinen.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 29.1.2012 20:52
Kirjoittaja LadaJanne
THI-900 kirjoitti:LadaJanne kirjoitti:Joo,on tullut huomattua,ainakaan 1200:sta myllyä on turha rääkätä liian isolla pykälällä..eihän se mee mihinkään,bensa vaan haisee ja imuäänet voimistuu

Toimii kyllä muuten täydellisesti,kyllähän tärkein muutos oli tuo alakierroksien kasvanut sitkeys ja nykimisen hävitys.Sit on mukava välillä huudattaa,ihmiset luulee et joku tulee saakelin kovaa,mut sehän on vaan lada kun huudattaa weberiä 60km/h 2.vaihteella..
1200:seen koneeseen on täydellinen paketti dgv 32/36 osalta:
pääsuuttimet: 125/140
ilmat: 170/190(tai 180)
tyhjäkäyntis: 60/80
Näillä säin parhaimmat tulokset,ei nyvi,ei nykäse,jos haluaa vielä enemmän imuääntä niin 2.kurkulle 145 pääsuutin.
Sytytysennakko 10ast aikaiselle(kärjellinen sytkä).
Onnittelut Weberin asennuksen johdosta. "thumbs up"
Näyttää sieltä että sun suuttimet on hyvin yhtenevät omien 1200 koneen kanssa tehtyjen kokeilujen kanssa. Jos tuntuu että maantieajossa vie paljon, niin ykkösen ilmasuutinta voi vielä jonkin verran kasvattaa. Nätillä ajolla pitäis mennä sinne 7-7,5l/100km. Ja askina oli nelilovinen.
Jaahas..nyt alkoi tasakaasulla nykimään taas..Kivoja kelejä rueta rassaamaan pihalla..

Voi olla et olisiko tyhjäkäynti suuttimiin mennyt roskia..On kyllä uudet suodattimet mut tiedä sit..Outoa et nykäsee aivan kuin kiihdytyspumpun kalvossa olisi vikaa,uudet osat laitettu alle 1000km sitten..Just siinä pienellä alueella yköskurkulla kun pitäsi liikkeelle lähteä..ja sit tasakaasulla 3500rpm,nykii ja nykii..
Yöunet mennyt jo monena yönä.Huomenna alkaa tutkiminen..Lada weberillä EI saa nykiä..

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 30.1.2012 6:55
Kirjoittaja AI
LadaJanne kirjoitti:ja sit tasakaasulla 3500rpm,nykii ja nykii..
Tätä teki minullakin täysin uusi Weber toukokuussa n. 1000 km, piti vaihtaa Daaz tilalle että loppui nykiminen. Mutta vika ei kuulemma ole kaasuttimessa vaan asentajassa/käyttäjässä.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 30.1.2012 12:29
Kirjoittaja LadaJanne
AI kirjoitti:LadaJanne kirjoitti:ja sit tasakaasulla 3500rpm,nykii ja nykii..
Tätä teki minullakin täysin uusi Weber toukokuussa n. 1000 km, piti vaihtaa Daaz tilalle että loppui nykiminen. Mutta vika ei kuulemma ole kaasuttimessa vaan asentajassa/käyttäjässä.
Joo-o..tuossa aamupäivällä tutkiskelin vähän mut toi -23astetta ei oikein sormille ole se paras asennus lämpötila..
Puhdistin tyhjäkäyntisuuttimet ja säädin vähän tyhjäkäynti seosta.Kiristin kiihdytyspumpun kiinnitys ruuveja.Ei juurikaan
auttanut..Voihan se olla et vaikka tulpissa on karstaa..Ei tuo pakkanenkaan pitäisi kyllä vaikuttaa tuohon kaasuttimen toimintaa noin paljon..lämmintä ilmaa ohjautuu vielä kaasarille..tai sit varmaan jos heittäis jäänestoa tankkiin..
Pitää tutkia tarkemmin taas kun kelit antaa myötä..Puran vaikka koko weberin pöydälle et löydän häiriön.
Mut se on varma et Ozonia en laita takaisin.Ihan liian paljon negatiivisiäkin kokemuksia niistä.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 3.5.2012 21:20
Kirjoittaja PeeKoi
Olisiko kellään DGRään suutin ehdotuksia vakio 1500cc, jossa on vapaavirtaussuodatin?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 11.5.2012 20:15
Kirjoittaja rottarauta
nyt tarvitaan apua.. mikä on kun laitoin weberin (escortin vanha 32/32 oisko ollu ) kun laittaa käyntiin toimii hetken normaalisti ja ottaa kiekkaa mut hetken päästä alkaa rököttää ja sammuu bensan pinta on kohillaantyhjäkäynti suuttimet jotai 70 ja lisä ilma 190/200 . suuttimet kaasarin päältä vaihettavat ja kurkut pyöreät. auto on 1500 koneella eikä oo imuvuotoja pää suuttimista ei saanu selvää mitkä on
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 11.5.2012 20:58
Kirjoittaja rottarauta
Kertokaa jos on ollu kokemuksia lada polttelee pihalla ku pitäs päästä ajaa
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 15.5.2012 13:41
Kirjoittaja THI-900
rottarauta kirjoitti:nyt tarvitaan apua.. mikä on kun laitoin weberin (escortin vanha 32/32 oisko ollu ) kun laittaa käyntiin toimii hetken normaalisti ja ottaa kiekkaa mut hetken päästä alkaa rököttää ja sammuu bensan pinta on kohillaantyhjäkäynti suuttimet jotai 70 ja lisä ilma 190/200 . suuttimet kaasarin päältä vaihettavat ja kurkut pyöreät. auto on 1500 koneella eikä oo imuvuotoja pää suuttimista ei saanu selvää mitkä on
Selvitä nyt mitä osia siellä oikeasti on, näillä on paha auttaa... Villi veikkaus vois olla vuotava neulaventtiili, mutta onko sekään jos bensapinta on kohdillaan.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 15.5.2012 19:46
Kirjoittaja veli samara
LadaJanne kirjoitti:Joo,on tullut huomattua,ainakaan 1200:sta myllyä on turha rääkätä liian isolla pykälällä..eihän se mee mihinkään,bensa vaan haisee ja imuäänet voimistuu

Toimii kyllä muuten täydellisesti,kyllähän tärkein muutos oli tuo alakierroksien kasvanut sitkeys ja nykimisen hävitys.Sit on mukava välillä huudattaa,ihmiset luulee et joku tulee saakelin kovaa,mut sehän on vaan lada kun huudattaa weberiä 60km/h 2.vaihteella..
1200:seen koneeseen on täydellinen paketti dgv 32/36 osalta:
pääsuuttimet: 125/140
ilmat: 170/190(tai 180)
tyhjäkäyntis: 60/80
Näillä säin parhaimmat tulokset,ei nyvi,ei nykäse,jos haluaa vielä enemmän imuääntä niin 2.kurkulle 145 pääsuutin.
Sytytysennakko 10ast aikaiselle(kärjellinen sytkä).
Mulla sama setuppi muuten että TK suuttimet on 50/80. Kaasarin päällä vv-suodin.
Sitä kyselisin että mikäs auttais kaasarin "miettimiseen", eli kun polkasen n.30km/h vauhdissa reilummin kaasua että lähtis kuin raketti. Mutta kaasari miettii hetken ja sitten lähtee vetämään pikkuhiljaa. Pitäisikö kakkoskurkun pää/ilma suutin vaihtaa, veikkaisin kokoa pienempään/suurempaan. Pieni smooaus effekti nyt.
Ja sytkän säädin ensin 10ast, mutta päätin hieman nostaa sitä käynnin parantamiseksi. Ehkä noin 11-12ast. Tuskin tuosta on mitään haittaa, melkein päinvastoin.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.7.2012 10:02
Kirjoittaja THI-900
Todennäköisesti veli samaralla on kiihdytyspumpussa vikaa. Iskua pitäisi säätää niin että ihan vain imaginäärisestikin kaasuläppään koskemalla pitäisi kiihdytyspumpusta tulla bensaa.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.7.2012 13:10
Kirjoittaja veli samara
Nyt TK:t 60/80, hieman parani. Mutta oliko teillä minkälainen ilmansuodatin kaasarin päällä. Kun mieleen tuli että johtuiskohan se siitä että kone saa kuumaa ilmaa?
Nyt laitoin letkun keulasta putsarille niin sekin paranti hieman tuntumaa...
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.7.2012 14:00
Kirjoittaja THI-900
Voi panna kakkoselle huoletta vaikka 100 suuttimen. Plussia rutkasti enemmän kuin miinuksia.
Ilman saanti voi aiheuttaa ongelmia kanssa. Ei ole haittaa letkustakaan varmaan.
Mutta paljonkos sulla on kierroksia kun polkaset, matalilta kierroksiltahan sen kuuluukin hiukka miettiä. Kaasari on kumminkin vain kaasari, vaikka W onki.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.7.2012 16:15
Kirjoittaja veli samara
Kiitos vinkistä. Kierroksista en tiedä, mutta arviolta 3tuhatta kun polkasen
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 13.7.2012 8:47
Kirjoittaja THI-900
Nyt on työnalla ja säädettävänä 1300 hihnakone, jossa nivan nokka. Päällä 32/36 DGV, jossa 26/27 sisäkurkut. On ihmeen tarkka suuttimista. Nyt on kiinni seuraavat
Sekoittimet 3,5/4,5
seosputket F50/F6
tk:t 65/100
päät 140/140
lisäilmat 180/190
Alipainesäätimen vuoto sotki kohtalaisesti säätöä, mutta noilla se nyt pelaa kun laitoin sen kuntoon. Tämä siis persdynosäätö, illalla koitan laittaa laajakaistan putkeen ja kattoa menikö edes liki. ykkösen 65 tk on ainakin liki kun häkä oli päästömittarissa 2,8 ja HC 180. 60:selläkin vielä nyki kun kun ajoi pintakaasulla kolmoselle 45 km/h.