Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähdetäänpä sitten naapuriin. On se helppoa elämä kun PossuYskä hellittää otettaan jo näinkin paljon. JokiPo peliin on tultava kyllä takaisin.
Saa nähdä ovatko pohjoiskarjalalaiset emännät ajaneet ukkonsa pirtistä pyörimästä Pääsiäissiivojen tieltä rajalle Notkumaan. Suuri osa porukkaahan vain menee yli ja jää siihen rajanpintaan kuluttamaan sen verran aikaa, että kehtaa mennä takaisin. Pensaa, LM, jotaa juomaa ja mitä lie. Pitäisiköhän itsekin joskus kokeilla moista. Ei kyllä toistaiseksi viitsi.
Mikähän on Värtsilä - Sortavala tien kunto. Ainakin siellä oli penkat ajettu todella kauas tiestä jo viimeksi. Piennar, jossa osittain olen ajallut on varmaan aikamoista löllöä. Ja routahan se kohta alkaa näkyä. Näkyy jo Joensuussakkin. Tuossa Tulliportinkadullakin on jo muutama mahtava heitto.
No, sinnepä sitten suuntaamaan. Ei siis Tulliportinkadulle vaan Suomi - Venäjä -tulliin.
Saa nähdä ovatko pohjoiskarjalalaiset emännät ajaneet ukkonsa pirtistä pyörimästä Pääsiäissiivojen tieltä rajalle Notkumaan. Suuri osa porukkaahan vain menee yli ja jää siihen rajanpintaan kuluttamaan sen verran aikaa, että kehtaa mennä takaisin. Pensaa, LM, jotaa juomaa ja mitä lie. Pitäisiköhän itsekin joskus kokeilla moista. Ei kyllä toistaiseksi viitsi.
Mikähän on Värtsilä - Sortavala tien kunto. Ainakin siellä oli penkat ajettu todella kauas tiestä jo viimeksi. Piennar, jossa osittain olen ajallut on varmaan aikamoista löllöä. Ja routahan se kohta alkaa näkyä. Näkyy jo Joensuussakkin. Tuossa Tulliportinkadullakin on jo muutama mahtava heitto.
No, sinnepä sitten suuntaamaan. Ei siis Tulliportinkadulle vaan Suomi - Venäjä -tulliin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Retki reipas taas heitettiin keväthelteisessä säässä.
Kuten arvelin, emännät olivat ajaneet ukkonsa pois jaloista Venäjälle käymään. Mennessä oli autoa melkoisesti. Ja taas päivittelivät tullikaavakkeiden muuttumista. Leimoja laskettiin ja ihmeteltiin, että mihin se nimmari nyt laitetaan ja mihin se vakuutusnumero tulee ja entäs se... Siinähän se aika kuluu kun päivittelee.
Tie oli HYVÄSSÄ kunnossa!
Luulin että olisi pelkkää pommikuoppaa ja kynnöspeltoa, mutta ei mitään ongelmaa kierrellä pahat paikat. Ajelin vain 80 joten helppoahan se. Niin ja alkaa muistaa ulkoa tien ja pahat paikat. Pientareille ei ollut asiaa, mutta kun ajorata on 2auton levyinen, niin onhan siinä tilaa puikkelehtia. Ja onhan se vastaantulevien kaistakin useimmiten vapaa.
Ei yhtään Miliisirysää. Mitäs niistä haittaakaan on. Ei ainakaan minulle.
Sortavalan kadut taas olivat aivan kaameassa kunnossa. Sivukadut pelkkää vettä, kraatereita ja jääkömyrää. Nopeus tietenkin sen mukainen. Sivukaduilla ryömitään 1 melkein tyhjäkäynnillä. Pääkadutkin olivat kyllä karmeassa kunnossa. No, ajetaan hiljaa.
Nyt on sitten keksitty paras aika tulla rajasta takaisin. Tai tietenkin yö tai myöhäinen ilta olisi vielä parempi mutta ihmisten aikaan siinä 6maissa Venäjän aikaa on todella hiljaista. Taas meitä oli vain VäliPala ja joku venäläinen länkkäriauto. Helppoa, nopeaa ja mukavaa.
Kyllä kannattaa tällainen Ulkomailu. Tai tietenkin täytyy pitää ajamisesta monenlaisissa oloissa. Aikaa tietysti täytyy olla. En voisi kuvitella lähteväni retkelle, jos olisi tiukka paluuaika määrätty. Pelkkää tuskaa. Venäjällä pärjää parhaiten kun ei paljon kelloa vilkuile. Joskus katselen vähän suuntia, mutta mitään väliä ajalla ei saa olla. Nyt tietysti piti keritä JokiPo -peliin, mutta ajattelin jo matkalla että jos menee liian tiukalle ja väsyttää niin saa olla.
Kuten arvelin, emännät olivat ajaneet ukkonsa pois jaloista Venäjälle käymään. Mennessä oli autoa melkoisesti. Ja taas päivittelivät tullikaavakkeiden muuttumista. Leimoja laskettiin ja ihmeteltiin, että mihin se nimmari nyt laitetaan ja mihin se vakuutusnumero tulee ja entäs se... Siinähän se aika kuluu kun päivittelee.
Tie oli HYVÄSSÄ kunnossa!

Ei yhtään Miliisirysää. Mitäs niistä haittaakaan on. Ei ainakaan minulle.
Sortavalan kadut taas olivat aivan kaameassa kunnossa. Sivukadut pelkkää vettä, kraatereita ja jääkömyrää. Nopeus tietenkin sen mukainen. Sivukaduilla ryömitään 1 melkein tyhjäkäynnillä. Pääkadutkin olivat kyllä karmeassa kunnossa. No, ajetaan hiljaa.
Nyt on sitten keksitty paras aika tulla rajasta takaisin. Tai tietenkin yö tai myöhäinen ilta olisi vielä parempi mutta ihmisten aikaan siinä 6maissa Venäjän aikaa on todella hiljaista. Taas meitä oli vain VäliPala ja joku venäläinen länkkäriauto. Helppoa, nopeaa ja mukavaa.
Kyllä kannattaa tällainen Ulkomailu. Tai tietenkin täytyy pitää ajamisesta monenlaisissa oloissa. Aikaa tietysti täytyy olla. En voisi kuvitella lähteväni retkelle, jos olisi tiukka paluuaika määrätty. Pelkkää tuskaa. Venäjällä pärjää parhaiten kun ei paljon kelloa vilkuile. Joskus katselen vähän suuntia, mutta mitään väliä ajalla ei saa olla. Nyt tietysti piti keritä JokiPo -peliin, mutta ajattelin jo matkalla että jos menee liian tiukalle ja väsyttää niin saa olla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Taitaa sitten tulla Piiiiiiitkä perjantai. Ja toivottavasti sen on kuten angloamerikaanit sanovat God Friday eli mukaellen (Jumalan)Hyvä Perjantai.
Tänään laitellaan sitten kesärenkaat VäliPalan alle. Lennellyt varmaan tasapainottajia tienpäälle kun ravistavat etuset niin ikävästi. Nylpyttää oikea eturengas jo hiljaisillakin nopeuksilla.
Sittenpä olisi lootaöljyjen lisäämistä. Onneksi löysin tuota jäykkää ölyä tuolta varastoista. Vedetään sitä nyt sinne lootaan sitten surutta. Samalla kyllä ryömin hieman ja katson tarkemmin mistä se mahtaisi vuotaa ulos jos nyt vuotelee mistään.
Ennen noita toimia tietysti VenäjänKuran kuuraus pinnoista. Karmeean kuntoon menee kyllä vekottimet siellä. Ehkä joutuu vielä virittämään hieman toista etuläpän jatketta. Vai liekö noilla mitään merkitystä kylkien kuraamiseen. Muuten kyllä ovat hyvät. Ei ropise koteloissa.
Ai niin! Mahtavia kiviä lentelee Venäjällä kun Rekat ja Yhdistelmät ajavat yli 100km/h surutta kaikkien pommipaikkojen yli. Nyt vieläpä korjataan reiät vain hiekan ja jonkin sidosaineen seoksella. Myöhemmin sitten levittävät öljysoraa tai irtoasfalttia.
Taisi kopsahtaa edellisellä reissula jonkinlainen musu lasiin. Säröhän siinä on. Ei läpi asti oleva särö, mutta täytyy tarkkailla miten tuo etenee vai jääkö tuohon. Ja oikeita IfojaMufuja, kuten ennen sanoimme, on tiellä irrallaan. Eli renkaille ja vanteille hubaa jos sopivasti osuu kun kuljettaja ei katsele mihin ajaa.
Takaisin VäliPalan Piiiiiiitkään perjantaihin. Kun on kuurattu ja nosteltu vasen puoli ylös, pestään alusta paineilla. Tämän jälkeen on tarkastettava moottorin takaripustus. Kiitos kuvista, joita tuolla aiemmin tähän ketjuun laittelitte. On se ihme, jos kone heiluu tuohon malliin ripustuksen ollessa kunnollinen.
Tiedä jos vaikka aurinkoa antaisi niin, että joutaisi imureeraamaankin VäliPalan. Siinähän sitä taas vielä tutustuu sisätiloihin kunnolla.
Mutta mikä tämän sitten Piiiiiiitkäksi tekee? Autoiluun liittyy tämäkin tai paremminkin Kerhotoimintaan. Olisi Lada Kerho ryn 2010 Vuosikokouksen pöytäkirjatarkastus kirjoiteltava puhtaaksi huomautuksineen ja laitettava eteen päin. Saa nähdä mihin tuokin prosessi johtaa vai johtaako mihinkään. Olisihan se ollut mukava, kun kokous olisi sujunut ilman mitään SenKummempia ja pytäkirjakin olisi ollut silkkaa pässin lihaa, mutta aina ei mene niin. No, onneksi ei ole kuin puhtaaksikirjoitus ja huomautusten muotoilu. Muutenhan olen tässä parin viikon aikana tehnyt työtä tuon kanssa jo paljonkin. Kokouksen Puheenjohtajan kanssa on käyty keskustelua ja se on nyt käyty.
Mutta ulkoilla koitetaan mahdollisimman paljon. KevätPällistely siis alkakoon.
Tänään laitellaan sitten kesärenkaat VäliPalan alle. Lennellyt varmaan tasapainottajia tienpäälle kun ravistavat etuset niin ikävästi. Nylpyttää oikea eturengas jo hiljaisillakin nopeuksilla.
Sittenpä olisi lootaöljyjen lisäämistä. Onneksi löysin tuota jäykkää ölyä tuolta varastoista. Vedetään sitä nyt sinne lootaan sitten surutta. Samalla kyllä ryömin hieman ja katson tarkemmin mistä se mahtaisi vuotaa ulos jos nyt vuotelee mistään.
Ennen noita toimia tietysti VenäjänKuran kuuraus pinnoista. Karmeean kuntoon menee kyllä vekottimet siellä. Ehkä joutuu vielä virittämään hieman toista etuläpän jatketta. Vai liekö noilla mitään merkitystä kylkien kuraamiseen. Muuten kyllä ovat hyvät. Ei ropise koteloissa.
Ai niin! Mahtavia kiviä lentelee Venäjällä kun Rekat ja Yhdistelmät ajavat yli 100km/h surutta kaikkien pommipaikkojen yli. Nyt vieläpä korjataan reiät vain hiekan ja jonkin sidosaineen seoksella. Myöhemmin sitten levittävät öljysoraa tai irtoasfalttia.
Taisi kopsahtaa edellisellä reissula jonkinlainen musu lasiin. Säröhän siinä on. Ei läpi asti oleva särö, mutta täytyy tarkkailla miten tuo etenee vai jääkö tuohon. Ja oikeita IfojaMufuja, kuten ennen sanoimme, on tiellä irrallaan. Eli renkaille ja vanteille hubaa jos sopivasti osuu kun kuljettaja ei katsele mihin ajaa.
Takaisin VäliPalan Piiiiiiitkään perjantaihin. Kun on kuurattu ja nosteltu vasen puoli ylös, pestään alusta paineilla. Tämän jälkeen on tarkastettava moottorin takaripustus. Kiitos kuvista, joita tuolla aiemmin tähän ketjuun laittelitte. On se ihme, jos kone heiluu tuohon malliin ripustuksen ollessa kunnollinen.
Tiedä jos vaikka aurinkoa antaisi niin, että joutaisi imureeraamaankin VäliPalan. Siinähän sitä taas vielä tutustuu sisätiloihin kunnolla.
Mutta mikä tämän sitten Piiiiiiitkäksi tekee? Autoiluun liittyy tämäkin tai paremminkin Kerhotoimintaan. Olisi Lada Kerho ryn 2010 Vuosikokouksen pöytäkirjatarkastus kirjoiteltava puhtaaksi huomautuksineen ja laitettava eteen päin. Saa nähdä mihin tuokin prosessi johtaa vai johtaako mihinkään. Olisihan se ollut mukava, kun kokous olisi sujunut ilman mitään SenKummempia ja pytäkirjakin olisi ollut silkkaa pässin lihaa, mutta aina ei mene niin. No, onneksi ei ole kuin puhtaaksikirjoitus ja huomautusten muotoilu. Muutenhan olen tässä parin viikon aikana tehnyt työtä tuon kanssa jo paljonkin. Kokouksen Puheenjohtajan kanssa on käyty keskustelua ja se on nyt käyty.
Mutta ulkoilla koitetaan mahdollisimman paljon. KevätPällistely siis alkakoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Työmaa eli pihan edusta kuurattu kohtuu puhtaaksi. Pihassa ei voi tehdä kun on lumisohjopatja niin suuri. Parempi se on tuossa SÄMPYn perässä hommat tehdäkin. Tuleepahan taas naapureita ihmettelemään.
Ensin hakkailin jääkantta pois ja lapioin sen sivuun. Tein vesireitit ja sitten kevyttä harjausta. VäliPala paikoilleen ja alustava huuhtelu painepesurilla. Ja kyllä liejua irtosi.
Välipala pois tieltä ja kunnollinen veden, öljyläikkien, mössän ja kuran harjaaminen pois asfalttipinnalta. Sielläpä paikka saa kuivahdella. Aurinko alkaa juuri tykittää työmaata kuivaksi.
Renkaan vaihtoon. Pitääkö kaikkien renkaiden rasvakupeissa olla rasvat? Näissä ei ole missään tietenkään. Yksi kuppikin on pois. Yhdessä renkaassa on myös joku järjettömän pitkäkantainen pultti.
No, laitetaan rasvat napoihin ja kupit kuntoon. Pultin vaihdan. Täytyy taas tehdä hyvässä järjestyksessä tuo renkaan vaihto. Josko kerrankin menisi niin, että homma sujuisi kunnolla ja nopeasti. Ainahan näissä tietysti jotain sähläystä tulee, mutta nykyään vähemmän kun on tuo systeemi.
Ensin hakkailin jääkantta pois ja lapioin sen sivuun. Tein vesireitit ja sitten kevyttä harjausta. VäliPala paikoilleen ja alustava huuhtelu painepesurilla. Ja kyllä liejua irtosi.
Välipala pois tieltä ja kunnollinen veden, öljyläikkien, mössän ja kuran harjaaminen pois asfalttipinnalta. Sielläpä paikka saa kuivahdella. Aurinko alkaa juuri tykittää työmaata kuivaksi.
Renkaan vaihtoon. Pitääkö kaikkien renkaiden rasvakupeissa olla rasvat? Näissä ei ole missään tietenkään. Yksi kuppikin on pois. Yhdessä renkaassa on myös joku järjettömän pitkäkantainen pultti.
No, laitetaan rasvat napoihin ja kupit kuntoon. Pultin vaihdan. Täytyy taas tehdä hyvässä järjestyksessä tuo renkaan vaihto. Josko kerrankin menisi niin, että homma sujuisi kunnolla ja nopeasti. Ainahan näissä tietysti jotain sähläystä tulee, mutta nykyään vähemmän kun on tuo systeemi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Ei eihän toisilla ole koko kuppeja. Koriste ja mutterinsuoja lähinnä koko kuppi ei muuta.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Pitääkö kaikkien renkaiden rasvakupeissa olla rasvat? Näissä ei ole missään tietenkään. Yksi kuppikin on pois. Yhdessä renkaassa on myös joku järjettömän pitkäkantainen pultti.
No, laitetaan rasvat napoihin ja kupit kuntoon.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kyllähän ainakin TakaPotkujen etunavat mielellään kupit tarvitsevat. Ja kupillisen veseliinia. Takanapa eli vetävän napa lie eriasia.
Hemmetti kun en sitten sitä kuuluisaa vesivaseliinia löytänytkään. Onhan noita muitakin remontteeraajia täällä, mutta turha sitä on heidän peräänsä huudella. Jostain se kävelee vastaan joskus.
Loota on turvoksissa öljyä ja alusta on pesty. Gummeina on nyt jotkut Nokia NRe kesäkkäät. Lähes uuden näköiset. Ei niissä tosin mitään näppylöitä enää ole ja yksi on hivenen hunompi kuin muut.
Kohta rengaspaineet kohdalleen ja koetusajo. Toivon tasapainoa. Jos ei niin sitten seuraavaksi 2rengasta mukaan Venäjälle ja tasapainotettavaksi. Mitähän lie loota nyt sanoo.
Vieläkin ihmettelen sitä, että joku on värivahamyllyttänyt tuon ennen myyntiä. Ei se haalistunut ole ollenkaan, mutta kiveniskemiä paljastuu koko ajan. Kai ne kohta ovat kaikki esissä.
Hemmetti kun en sitten sitä kuuluisaa vesivaseliinia löytänytkään. Onhan noita muitakin remontteeraajia täällä, mutta turha sitä on heidän peräänsä huudella. Jostain se kävelee vastaan joskus.
Loota on turvoksissa öljyä ja alusta on pesty. Gummeina on nyt jotkut Nokia NRe kesäkkäät. Lähes uuden näköiset. Ei niissä tosin mitään näppylöitä enää ole ja yksi on hivenen hunompi kuin muut.
Kohta rengaspaineet kohdalleen ja koetusajo. Toivon tasapainoa. Jos ei niin sitten seuraavaksi 2rengasta mukaan Venäjälle ja tasapainotettavaksi. Mitähän lie loota nyt sanoo.
Vieläkin ihmettelen sitä, että joku on värivahamyllyttänyt tuon ennen myyntiä. Ei se haalistunut ole ollenkaan, mutta kiveniskemiä paljastuu koko ajan. Kai ne kohta ovat kaikki esissä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Takaveto on eri asia ja ihan normaali laakerivaseliinia sinne on laitettu (takaveon etunavan kuppiin siis sisempään ei siihen koriste kuppiin). Etuvedoissahan se kuppi ei ole kun pölysuojan nimellä ja aika viraton sinänsäPöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kyllähän ainakin TakaPotkujen etunavat mielellään kupit tarvitsevat. Ja kupillisen veseliinia. Takanapa eli vetävän napa lie eriasia.

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kuunnellaanhan jonkun muun kommenttia takanapakupista ja vaseliinista. Eikös sielläkin laakeri ole?
Joissain uudemmissa 2107 ja vanhemmissa 1600SL on metalliset napakupit, jotka eivät ole koristeet. Siellä sisällä on tosiaan vaseliini, eikä kuppi edes irtoa kovin helposti. Joitain muiden TakaPotkumallien vanteita istutettaessa näihin on joskus nuo kupit survottava hemmettiin.
Niitä vanhan aikaisia kupolikuppeja en niin hirveästi ole nähnytkään. Mutta takaisin Samaraan. Jaksan jotenin väittää että takanapa haluaa Vaseliinia. Miksi ne Kupit muuten ovat niin hemmetin Rumat jos ne ovat pelkkiä koristeita?
Joissain uudemmissa 2107 ja vanhemmissa 1600SL on metalliset napakupit, jotka eivät ole koristeet. Siellä sisällä on tosiaan vaseliini, eikä kuppi edes irtoa kovin helposti. Joitain muiden TakaPotkumallien vanteita istutettaessa näihin on joskus nuo kupit survottava hemmettiin.
Niitä vanhan aikaisia kupolikuppeja en niin hirveästi ole nähnytkään. Mutta takaisin Samaraan. Jaksan jotenin väittää että takanapa haluaa Vaseliinia. Miksi ne Kupit muuten ovat niin hemmetin Rumat jos ne ovat pelkkiä koristeita?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Etkös sinä Samaraan niitä renkaita vaihtanu ja rasvoja meinannu laittaa navan (muovi) kuppeihin niin, kun ymmärsin?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Sinne Muovikuppeihinpa hyvinkin VesiVaseliinia. Purkki vain on liikenteessä. Vaihdoin SÄMPYstä kupit, joissa vaseliinit oli. VäliPalassa ei saattoi olla vain vaseliinin haju.
Hemmetti kun unohdin sen takaripustuksen takastamisen. No, olkoon. Vaihtelin vielä vähän Vipstaakkseja SÄMPYstä. Hätävilkku, sumari ja takalasinläppärinapit. Ovat vähän paremmassa kuosissa. Lisäksi otin etupanelin irti ja tarkastelin vähän mitä siellä olisi. Rikottuhan sitä oli kun on laitettu Rario. Kasettimankka ei edes toimi kun siitä on otettu irrotettava etupaneli pois. Saa sen vilkuttamaan punaista valoa eli sitä voisi käyttää valevarashälyyttimenä.
Lisäksi löysin nitinän aiheuttajia. Järjestelmäkeskusyksikön suojapanelin ruuvithan siellä. Eli kaasarivehkeessä hanskalokeron alla on pikku hylly, mutta GM -ruutassa siellä on elektroniikkaleluja. Siinä on edessä tökerö paneli ja se lauloi. Ei laula enää.
Siinäpä tuo valuttaa vähän öljyä allaan olevaan pesulammikkoon. Puhtaana muuten kylläkin.
Auton peseminen muuten kuin kaukaa pesurilla tykittämällä on hulluutta. Aina saa pahan mielen kun tulee esiin kaikkea pientä pintarikkoa. No, tätähän olen ennekin itkenyt joten ei siitä enempää.
Mutta onhan tuo nyt hintaisekseen HuiPPuYksilö.
Hemmetti kun unohdin sen takaripustuksen takastamisen. No, olkoon. Vaihtelin vielä vähän Vipstaakkseja SÄMPYstä. Hätävilkku, sumari ja takalasinläppärinapit. Ovat vähän paremmassa kuosissa. Lisäksi otin etupanelin irti ja tarkastelin vähän mitä siellä olisi. Rikottuhan sitä oli kun on laitettu Rario. Kasettimankka ei edes toimi kun siitä on otettu irrotettava etupaneli pois. Saa sen vilkuttamaan punaista valoa eli sitä voisi käyttää valevarashälyyttimenä.
Lisäksi löysin nitinän aiheuttajia. Järjestelmäkeskusyksikön suojapanelin ruuvithan siellä. Eli kaasarivehkeessä hanskalokeron alla on pikku hylly, mutta GM -ruutassa siellä on elektroniikkaleluja. Siinä on edessä tökerö paneli ja se lauloi. Ei laula enää.
Siinäpä tuo valuttaa vähän öljyä allaan olevaan pesulammikkoon. Puhtaana muuten kylläkin.
Auton peseminen muuten kuin kaukaa pesurilla tykittämällä on hulluutta. Aina saa pahan mielen kun tulee esiin kaikkea pientä pintarikkoa. No, tätähän olen ennekin itkenyt joten ei siitä enempää.
Mutta onhan tuo nyt hintaisekseen HuiPPuYksilö.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Juuri päättyneissä Ylen kuuden uutisissa oli pitkä juttu Sortavalasta.
Tulee varmaankin myös puoli yhdeksältä. Joku siellä puuhaa kansanäänestystä Suomeen liittymisestä. Ladan osat ne sitten kallistuvat.
Tulee varmaankin myös puoli yhdeksältä. Joku siellä puuhaa kansanäänestystä Suomeen liittymisestä. Ladan osat ne sitten kallistuvat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
En tiedä sitten onko nuo laakerit jotenkin ns. "iki voideltuja", koska kaikissa meidän 110-sarjalaisissa on muoviset kupit, ilman rasvoja. Etupyöränlaakerihan on kaksirivinen, jotahan ei tietenkää voi kiristää jos se alkaa ääntää. Takpyöränlaakerista ei ole minkäännäköistä hajua, makua tai tietoa, mutta ei sielläkään ole mitään rasvaa tehtaalta lähtiessään.
Samaroista ei ole minulla muuta tietoa kuin että kovaa ajoa ja niitä ei saa kivittää, vaikka oma olisikin. Eli en tiedäonko siellä Samarassa jonkinnäköinen yksirivinen kartiolaakerinlehti ja onko se rasvaa vailla. Takatyöntöisissä pitää olla rasvat sisällä sen tiedän ja muistankin.
Samaroista ei ole minulla muuta tietoa kuin että kovaa ajoa ja niitä ei saa kivittää, vaikka oma olisikin. Eli en tiedäonko siellä Samarassa jonkinnäköinen yksirivinen kartiolaakerinlehti ja onko se rasvaa vailla. Takatyöntöisissä pitää olla rasvat sisällä sen tiedän ja muistankin.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Ei minullakaan kummassakaan Samarassa ole noissa muovikupeissa ikinä ole ollut rasvaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Samarassa on samantyylinen laakerointi kummassakin päässä. Laakerit ovat kestovoideltuja, ja ne kupit ovat lähinnä pölysuojia. Laakereita ei pysty säätämään.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Moi,
Aikanaan mietin kanssa tuota vaseliinin laittoa laakereihin. Taisin taakse laittaakin. Mutta ei niihin tarvitse laittaa rasvaa.
Käsittääkseni jos laittaa, pitäisi sitten jossain vaiheessa ottaa vanhat rasvat pois, putsata laakeri ja laittaa uutta rasvaa tilalle. Se vaseliini kerää/ sitoo itseensä vaan likaa, hiekkaa ja huollon puutteessa alkaa kuluttamaan laakeria.
Aikanaan mietin kanssa tuota vaseliinin laittoa laakereihin. Taisin taakse laittaakin. Mutta ei niihin tarvitse laittaa rasvaa.
Käsittääkseni jos laittaa, pitäisi sitten jossain vaiheessa ottaa vanhat rasvat pois, putsata laakeri ja laittaa uutta rasvaa tilalle. Se vaseliini kerää/ sitoo itseensä vaan likaa, hiekkaa ja huollon puutteessa alkaa kuluttamaan laakeria.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.