Oletko käyttänyt?
- pavlik morozov
- Viesti:
Re: Oletko käyttänyt?
laivassa tuota sanotaan peilaukseksi, suoraan saksan kielestä tullut sana.t tulppu kirjoitti:Nöyttää maasäiliön mittatikulta..huoltiksella joskus tuli tankit mitattua.. Joskus tankkiautot sotkevat pohjamurat kun tuovat uutta Bensiini erää.. Heti käynnin jälkeen ei välttämättä paras tankata... Antaa paskojen painua takaisin pohjalle.
ainoastaan mustavesitankkeja ei käsinpeilata, siihen on sellainen merkillinen paineilman virtausvastukseen perustuva kaukopeilaus systeemi.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Tämmöinen se on.Pavlovits kirjoitti:Paternoster-hissiä?
OTK:n pääkonttorissa ajettiin täysi kierros kellarin ja vintin kautta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paternosterhissi
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- pavlik morozov
- Viesti:
oon mukulana käynyt tuolla enkä muista mentiinkö sillä hissillä vai käytiinkö vaan katsomassa sitä.Pavlovits kirjoitti:Tämmöinen se on.Pavlovits kirjoitti:Paternoster-hissiä?
mutsin täti oli siellä töissä. oltiin käyty päivällä aiemmin laivan-konepäällikkö ukkia katsomassa sairaalassa ja se ei ollu mukava reissu ja siks ei tarkasti muista tota toistakaan.
JOS kenttäpuhelin lasketaan 'veivattavaksi puhelimeksi', nii,,,,tai kun korvaa listassa sen ja pussihousut viikatteella, sirpillä sekä elonleikkuu- ja puimakoneella, niin kaikkia on joutunu jostai syystä reenaamaa. Jollai 4H-leirillä joutu tohon laskukoneeseenki tutustumaan, ku esi-taskulaskimen (olis tarvinnu puolihaalarin ison etutaskun) patterit ryyty, eikähän uusia ollu siihen hätään.Pavlovits kirjoitti:laskutikkua
puhalluslamppua
kelamankkaa
moottoroimatonta ruohonleikkuria
kalkkeeripaperia
puskuritunkkia
mekaanista laskukonetta
vintiläporaa
pumppumeisseliä
kammesta veivattavaa puhelinta
laatikkökameraa
tai jotain muuta tavallista pussihousujuttua, itse pussihousuista puhumattakaan.
Maamoottori oli täällä kotikylällä -60 luvun alussa sentää jo - oikeastaan valitettavasti - korvaantunu sähkömoottorilla tai, tietysti paikasta riippuen, traktorin "remmisiivalla". Tais olla pussihousun/rasvakouran vikaa jo alta 10-kesäsenä!

Tosin ensimmäinen tutustuminen 'koneoppiin' aiheutti käsien likaantumisen lisäksi persposkien punastumisen. Purkasin David Brown-950 tyyppisen maataloustyökoneen jakajapumpun. saatte iha-an vapaasti arvata onnistuko kasaamispuoli! Aivan oikein, eihän se,,,, pertana, tuppiroska ei ehtiny konevajan lattialle ku ukko nykäs vyöremminsä 'jalompaan käyttöön' ja ensimmäinen annos järkeä tuli istumalihaksille.
Ladavaari
Joo, mulla ensmäinen kamera oli samallain. on vieläki tallessa. Ja ne lamput oli tosiaanPavlovits kirjoitti:Minun ensimmäinen kamerani, jossa oli oma salama, oli tällainen Agfa Iso Rapid.
Siihen kävi tuollainen mittariston polttimon tapainen lamppu. Sitä ennen oli erillinen salamalaite, jonka lamput ainakin minusta tuntuivat kalliilta.
sikamaisen kalliita, ainaki kölvin rahoissa. Vieläköhä heittiä muuten saanee, salamalamppuja?
Ladavaari
Oletko käyttänyt. RA valokuvien kehitys järjestelmää.. Ne jotka ovat itse Kuvia tehneet voi tuntea ja tietää systeemin.
Systeemin nimeä en tiedä, mutta mv-kuvia kehitettiin punavalossa ensin kehitteessä, sitten kiinnitteessä . Mitään suurennuskoneita kun ei ollut tuli kuvista aika pieniä, olisiko ollut 6x9, kuitenkin negatiivin kokoisia.
Homma tehtiin pesuvadissa, ei silloin ollut mitään valotiiviitä rasioita.
Homma tehtiin pesuvadissa, ei silloin ollut mitään valotiiviitä rasioita.
Elannon pääkonttorissa Kaikukatu 1 HKI vuonna 1988.Pavlovits kirjoitti:Tämmöinen se on.Pavlovits kirjoitti:Paternoster-hissiä?
Tuo RA kehitys. on melkein kuin mustavalko kuvien kehitystä... Samanlaiset altaa käy..suurennoskoje käy, kunhan siinä on väripää...Eli on värikuvien tekoa mustavalko tekniikalla... Jokunen kuva tuli tehtyä.yli 15 vuotta sitten.
- pavlik morozov
- Viesti:
mulla on sellanen vintiläpora jossa on veivi kyljessä ja oikein umpinainen vaihelaatikko, eikä sellainen avoin kulmavaihde rillipora (niitäkin on muutama). olikos tuo erityisesti metalliporaukseen tarkoitettu kun siinä on se nojaamistukikin.
Muistan tuollaisen. Itse en ole käyttänyt.
Onko kukaan käyttänyt polttomoottorilennokkia? Partiossa ollessa rakennettiin sellainen siimaohjattu ja saatiin se jopa lentämään.
Onko kukaan käyttänyt polttomoottorilennokkia? Partiossa ollessa rakennettiin sellainen siimaohjattu ja saatiin se jopa lentämään.
Mulla ehkä jossakin lennokin moottorin jämät..koskaan en konetta saanut aikaan... mutta moottoria pyöritin kerrostalon 6 kerroksessa. kun yrittelin saada pyörimään....jonkin verran pärisi.... on mummot aatellut että mikä tulee sissään tuommoisella metelillä.
Kyllä joo.. Siskonporukoilla sellainen on.