Lada 2107 1700i -94

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Onneksi olkoon papereista. Ite olisin rekkakortin ajaa armeijassa mutta ei ollut minun ala..
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Kiitos :) Nyt tämä auto sitten halvaantui, tottakai oikein valmistujaisten kunniaksi meni vaihdelaatikko paskaksi... Koitin 1 vaihtaa 2 ja laatikko alkoi rutisemaan tosi pahasti, ei millään meinannut löytyä kakkosta... Heitin 3 vaan eipäs jaksanut kulkea, uusi yritys kakkoselle mutta ei... Noh, 1 vaihteen kautta lisää vauhtia, koitin taas 2 vaihdetta (karmea rutina), nopeasti 3 sisään ja sekin rusahti mutta löytyi vielä. Samalla ilmeni myös sellainen vika että 5 ei pysy päällä mitenkään vaikka yrittäisi pitää väkisin silmässä, rusahtaa ja hyppää pois kun nostaa kytkintä, enää laatikosta löytyy vain 1,3, sekä 4 vaihde jotka rusahtavat jokainen aika pahasti mutta menevät silti jotenkin silmään, 2 sekä 5 vaihde hukkuivat samaan aikaan?... Koko illan ajelin sitkeästi rikkinäisellä laatikolla, nyt mittarissa on jo lähes 39 800km. Katsastuskin lähenee, heinäkuun alussa saisi viedä leimalle joten taitaapi Lada jäädä hetkeksi talliin, jos tekis pientä voimansiirtoremonttia ja muutakin huoltoa, veisi leimalle ja sen jälkeen taas kovaa ajoa vuoden verran :D Nyt käyttöautona palvelee sateenkaaren värinen Lada 2105 1500S 1992 joka on kyllä melkoinen Tikkurilan värikartta... 8) :lol:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eikös Raskaisiin ja Yhdistelmiin tottuneella pitäsi lootat pysyä ehjänä kun varmasti on välikaasut ja kaksoispoljennet hallussa? :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja jta »

Ei noita enää opeteta. Noita ei opetettu enää edes 13 vuotta sitten. Armeijassa nuo sentään vielä tuolloin opetettiin. Edes yhdistelmä kursseillakaan 5 vuotta sitten noita ei opetettu. Tuollaista kalustoa on loppuseltaan enään vähän liikkeellä missä noita edes tarvitsisi.

Vaan ei siinä kuin nelivaihteista lootaa vaihtamaan. Kestää huomattavasti paremmin.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Voi noista välikaasun ja kaksoiskytkennän osaamisista olla vieläkin hyötyä. Ajoin kerran kytkinvaijerin katkettua yli 200 km ja kahden kaupunginkin halki ilman kytkintä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
degen
Viestit: 1307
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja degen »

jta kirjoitti:Ei noita enää opeteta. Noita ei opetettu enää edes 13 vuotta sitten. Armeijassa nuo sentään vielä tuolloin opetettiin. Edes yhdistelmä kursseillakaan 5 vuotta sitten noita ei opetettu. Tuollaista kalustoa on loppuseltaan enään vähän liikkeellä missä noita edes tarvitsisi.
Minulle RUK:issä kyllä nuo taottiin kaaliin kaksi vuotta sitten C-kurssilla. Mutta riippuu vissiin opettajista.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Mitä opettelemista noissa on? Jos vähänkin ymmärtää miten vaihteisto toimii, tietää kyllä miten vaihdetta vaihdetaan ilman kytkintä. Eipä kyllä silti itseltäni virheettömästi onnistuisi, kun ei ole tullut harrastettua.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Aikanaan ajoin 40000 km autolla, jossa oli synkronoimaton laatikko. Siinä ajassa jo oppi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

jta kirjoitti:Ei noita enää opeteta. Noita ei opetettu enää edes 13 vuotta sitten. Armeijassa nuo sentään vielä tuolloin opetettiin. Edes yhdistelmä kursseillakaan 5 vuotta sitten noita ei opetettu. Tuollaista kalustoa on loppuseltaan enään vähän liikkeellä missä noita edes tarvitsisi.

Vaan ei siinä kuin nelivaihteista lootaa vaihtamaan. Kestää huomattavasti paremmin.
Joo eipä minulle sellaisia koulussa opetettu eikä Kaukokiidolla enää niin vanhaa kalustoa ole käytössä, vanhimmat ovat -80 luvun puolelta 2 Scaniaa jotka ovat kyllä todella hyviä laitteita, niillä kyllä kelpaa körötellä ja jakaa tavaraa päivästä toiseen 8)

No olen vähän kahden vaiheilla... 4 vaihteinen olisi hyvä ja paljon kestävämpi ratkaisu, mutta toisaalta 5 vaihteinen säästäisi enemmän bensaa kun minun tulee ajettua aika paljon, ~1500km viikossa ja teen aika ahkerasti pisempiä reissuja ympäri Suomea joten 5 vaihteinen olisi lompakolle parempi... Mutta ei pakolti mielenterveydelle kun se leviää taas... :lol: Vähän muistelen että jo 2 vuotta sitten kun tuon autoni hankin niin se olisi ollut vähän laatikkovikainen, muistaakseni ainakin 2 vaihde takerteli jo silloin... Ja kun sain tuon auton katsastettua niin pieniä vaihteisto-ongelmia oli pitkän aikaa, ajoin silti tuolla laatikolla melkein 30 000km ennen kuin se levisi lopullisesti. Tuossa kirjavassa axtekin romussani olisi täysin toimiva ja hyvä kuntoinen 5 vaihteinen loota, mutta muutamassa varaosa-autossani olisi erittäin hyväkuntoisia 4 vaihteisia laatikoita, yhtäkään vaihdelaatikkoa minulla ei tällä hetkellä ole irtonaisena missään autotallin nurkassa ja sama vaiva se on irroittaa ihan sama mistä autostani laatikon otan tuohon mustaan Ladaan. Hmm... siinäpä pulma... :lol:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Joen musikka
Viestit: 2003
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Aiemmassa Combissani vaihdettiin pari laakeria 180 tkm kohdalla,ajoin 50 tkm ilman ongelmia.Nykysedaniin (vitonen ei pelannut ostovaiheessa)vaihdoin käytetyn viisivaihteisen 140 tkm kohdalla 190 tkm menossa tällä hetkellä,ei ongelmia.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Luulisi Ladan vaihteistoon vieläpä vaihtavan nuo laakerit aika helposti? Ja kyllä kai takavedon lootakin kestää, kun vain käyttää tarpeeksi kierroksia, eli ei jurnuttele isoilla vaihteilla pieniä nopeuksia. Myös todella hyvät öljyt parantanevat laatikon kestoa. Onhan monet ajaneet noilla pitkäänkin ilman laatikkoremppaa. Toki takavetolarpan loota on ikivanhaa ajoneuvotekniikkaa ja vaatii kunnolla kestääkseen tietynlaisen ajotyylin.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ja viisivaihteisiin laatikkoihin suosittelen öljyn n. 3dl ylitäyttöä, voitelee sen vitosenkin paremmin.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

pressa kirjoitti:Ja viisivaihteisiin laatikkoihin suosittelen öljyn n. 3dl ylitäyttöä, voitelee sen vitosenkin paremmin.
Pieni ylitäyttö ei varmaan 4 vaihteistakaan riko? Olen nimittäin päätökseni tehnyt, kylläpähän tähän autoon tulee 4 vaihteinen loota, ostin edullisesti lada.h.s:ltä laatikon jo valmiiksi, säästyimpä varaosa-autosta irroittamisen vaivalta, kun olisi tarkoitus saada tuo musta Ladani mahdollisimman pian ajoon kun lauantaina on Jyväskylän Ladamiitti, olisi kiva päästä näyttämään ihmisille tuota härveliäni... Tulee silti unettomia öitä kun on pitkiä työvuoroja ja töiden jälkeen pitäisi ensin siivota talli jotta sinne mahtuu auto ja tällä viikolla vielä jossaki vaiheessa tehdä pikku yöremonttia ja vaihtaa tuo vaihdelaatikko jotta tuo auto olisi lauantaihin menenssä ajokuntoinen......
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Saitko myös pitemmän kartaanin ja takakiinnikkeen laatikolle...latela tyyliin kerkiit bisset ottaa ja saunaillankin viettää ennen lauantaita.. No nuorena jaksaa painaa pitkää päivää..Haudassa kerkii nukkumaan jotkut yrittäjät sanoneet.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Takakiinnike on laatikossa paikoillaan, mutta eihän kardaania tarvitse vaihtaa? 2 vuotta sitten vaihdettiin yhteen 2105 1500S Ladaani laatikko kun 5 vaihteinen hajosi ja tilalle lyötiin ehjä 4 vaihteinen laatikko eikä me silloin lada.h.s kanssa kardaania vaihdettu, lyötiin vain uusi loota kiinni ja kovaa ajoa, hyvin pelitti... Mutta mites on nopeusmittarinvaijerin laita, olen kuullut että niissä olisi jotakin eroa et on olemassa 4 sekä 5 vaihteiselle omansa? Mikäli en aivan väärin muista niin takaveto Ladan 4 sekä 5 vaihteisessa laatikossa 1,2,3 sekä 4 vaihteiden välitykset ovat aivan samat, joten onko sekin vain urbaani legenda sekä kavereilta kuultu huhu että noita nopeusmittarinvaijereita olisi erilaisia? Tällä hetkellä Ladani nopeusmittari on aikas tarkka eikä kuseta 80 eikä 100 vauhdissa yhtään niin mitenkähän käy kun peräni viheltää ja 1700i Ladassahan välitys on 3.9, aion vaihtaa 4.1 perän vähän ajetusta varaosa-autostani ellen tiheämpää perävälitystä löydä niin kuinka paljolla nopeusmittari tulee heittämään esim 100 vauhdissa tuon 4.1 perän kanssa, ei kai sillä kovin suurta muutosta ole?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Vastaa Viestiin