Autontunnistusta

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Joen musikka
Viestit: 2013
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Aiheesta ulkona;mistä noita hylkykuvia löytyy? :(
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Eikö tuo ole mini, vai pitäisikö tarkempi malliversiokin (ja merkki) tunnistaa?
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Austin 850.. Myöhemmin morris mini. Sitten Leyland mini. Nyt vissiin Bmw mini.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

pientä laittoa

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Oliskos Citroen (Traction Avant) vuodesta 1934 valmistettu kaunotar.

Minusta kaikkein kaunein Citroen kautta aikojen.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Helppohan noin ehjästä autosta on tietää.
Tuollaisesta haaveilin joskus 70-luvulla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

On vai? Riippuu varmaa siitä, millä vuosikymmenellä on syntynyt.

Esimerkiksi minä en ole ikinä nähnyt tuollaista livenä Suomen teillä. Oliko noita sitten 70-luvulla paljon liikenteessä?? Paljonkohan noita on myyty Suomessa??

Tuollaisesta aihiostakin saa maksaa varmaan maltaita.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ei niitä enää paljon 70- luvulla ollut. Serkun miehellä oli ja minun Kuplavolkkarini kanssa kävi kateeksi.
Nyt kun muistelen, niin en minäkään niitä kovin monta ole nähnyt.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Näitäkin lienee liikkunut vielä paljon 70-luvulla, tässä piilofarmariversio. Perusautojen etujoukkoa aikanaan.. Tänäänkin tuli vastaan edelleen yleinen ajolaite, jossa on käytännössä tämän auton moottori, mutta eri puristussuhteella ja huomattavan erilaisella luonteella oleva muunnos. Jos kyseiseen ajolaitteeseen eksyy tämän auton sylinterinkansi ja kaasutin, kasvaa sen nopeus liian kovaksi ajo-ominaisuuksiin nähden. Ohittaa jopa uudemmat "multitehoiset" mallit. Lienee liiankin helppo aikuisemmalle väelle, joten pavlovits ja samarai malttakoon hetken..

Kuva
Viimeksi muokannut juippi11, 13.6.2013 22:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10448
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Volvo duett
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Ei aivan, samanmuotoisia autoja on paljon ja Duett hyvin lähellä ulkonäöllisesti. Siinä mielessä helpotettu kysymys, että mainitsin itseasiassa (melkein) auton koko nimenkin kuvauksessa. Siitä en ole varma etteikö Duettinkin konetta olisi käytetty muissakin laitteissa kuin autoissa. Tämä auto oli luonnossa sininen, vaikka tuon kuvan perusteella näyttää osin samanväriseltä kuin se samaa konetta käyttävä ajolaite. Sylinterimitat 85 mm ja 92 mm molemmissa (muitakin muunnoksia oli), siihen aikaan suurehko moottori. On tätä saanut kuutoskoneisenakin, se kone taas esiintyi erinimisen auton nokalla vielä kauan tämän mallin poistumisen jälkeen, varsinkin ruiskuversio oli todellinen tekniikan riemuvoitto. Tavallaan tämän auton merkkiä edustavan laitteen saa kaupasta uutena edelleen, mutta ei autona. Tai ei siis samalla merkilläkään, merkki muuttui aikanaan todella tylsästä mahtipontiseksi, samaa firmaa kuitenkin tavallaan.

Luulisi näillä helpotuksilla jo tärppäävän, jopa ilman googletusta. Ja olkoon, vastatkoon vanhemmatkin herrat. Historiantuntemuksessani voi olla virheitä, mutta em. tavalla olen tämän automerkin tarinan ymmärtänyt.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

50-luvun Standard Vanguard Van ilmeisesti. Eipä juuri 70-luvulla näkynyt, ainakaan minä en nähnyt. 70-luvulla 50-luvun auto oli jo museokamaa. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Kylläpä on juu. Vanguard tarkoittaa etujoukkoa. Kuvan yksilö oli vielä 70-luvulla liikenteessä kunnes omistaja kuoli yllättäen. Jäi sitten ehjänä seisomaan pihalle ja siinä on pehmennyt hiljalleen. Sitkeää tekoa on, pohja ei ole vieläkään isommin puhki 40 vuoden heinikossa seisomisen jälkeen. Myönnettäköön että itse en ole nähnyt liikenteessä yhtäkään, ainakaan en ole tunnistanut.

Ja "harmaa" Ferguson oli se Standard -moottorilla varustettu ajolaite. 20 TEA -malli ihan samalla iskutilavuudellakin mutta se oli kai petrooliversio. Olen lukenut jostain projektista, jossa "harmaa" viritettiin kulkemaan kovaa laittamalla siihen Triumph 2000:n kansi ja kaasutin, varmaan muitakin osia. Standardin tekniikkaa periytyi autopuolella Triumphiin (Riemuvoitto), Triumph oli päätynyt sodan jälkeen Standardin omistukseen, ja jossain vaiheessa 50/60 -luvun vaihteessa kaikkien autojen nimi vaihtui tähän myyvempään. Samoihin aikoihin merkki päätyi Leylandille.

Tämä on kadonnut tästä maailmasta paljon enemmän kuin tuo Standard, mutta liikkuvia tällaisia olen minäkin nähnyt ihan tällä vuosituhannella. Varustetaso tässä mallissa oli hieman spartalainen, mitä sisustaa tutkin. Eri nimellä tunnettu facelift -malli on tavallaan edelleen bongattavissa myydyimpien autojen listalta, kokoluokka on hieman kasvanut mallinvaihdosten myötä.

Kuva
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Vanha kunnon Spartak. Meillä tosin ei tuota nimeä käytetty.
Oliko tuo spartalainen helpottava vihje?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin