
Takavetoisesta lisäkokemuksia
					Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
	Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tuli puolen sekunnin mielijohteesta hankittua tommonen 21053 -91 kattipaska. Autolle ei ole mitään järkevää tarvetta, mutta ostettu mikä ostettu.
Auto vastasi myyjän kuvausta hyvin ja on ihan kelpo kunnossa. Noin 50 km kokemuksella ensimmäisiä plussia ja miinuksia:
+helkatin jämäkän oloinen (pari edellistä viikkoa olen ajellut pelkästään Volgalla)
+uutta osaa ihan kivasti, mm. putkisto
+ollut ensin vanhalla papalla jonka jälkeen 4 vuotta perillisillä ja ajettu vain 75tkm
+radiokin toimii
+hyvät talvirenkaat
+lähes ruosteeton
++ Lujaa laatua Lada -tarra ehjä
-kuskin ovi ei mene lukkoon eikä ole ihan kohdillaan muutenkaan
-flekti ei toimi - ehkä anturi?
-pissapoika mykkä
-vasemmissa ovissa maalivirhettä rekan törmäilystä
-sisätilat ostettaessa aika epäsiistit, paljon tupakoitu
-tyhjäkäynnissä pientä fiksattavaa
Viimeisimmät ajokokemukset taitaa vastaavasta korimallista olla noin viiden vuoden takaa kun viimeksi omistin moisen. Tässä vuotta vanhemmassa 1200s:ssä ei tosin ollut kattia ja ajokilometrejäkin taisi olla puolet vähemmän.
			
			
									
						
										
						Auto vastasi myyjän kuvausta hyvin ja on ihan kelpo kunnossa. Noin 50 km kokemuksella ensimmäisiä plussia ja miinuksia:
+helkatin jämäkän oloinen (pari edellistä viikkoa olen ajellut pelkästään Volgalla)
+uutta osaa ihan kivasti, mm. putkisto
+ollut ensin vanhalla papalla jonka jälkeen 4 vuotta perillisillä ja ajettu vain 75tkm
+radiokin toimii
+hyvät talvirenkaat
+lähes ruosteeton
++ Lujaa laatua Lada -tarra ehjä
-kuskin ovi ei mene lukkoon eikä ole ihan kohdillaan muutenkaan
-flekti ei toimi - ehkä anturi?
-pissapoika mykkä
-vasemmissa ovissa maalivirhettä rekan törmäilystä
-sisätilat ostettaessa aika epäsiistit, paljon tupakoitu
-tyhjäkäynnissä pientä fiksattavaa
Viimeisimmät ajokokemukset taitaa vastaavasta korimallista olla noin viiden vuoden takaa kun viimeksi omistin moisen. Tässä vuotta vanhemmassa 1200s:ssä ei tosin ollut kattia ja ajokilometrejäkin taisi olla puolet vähemmän.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
No nyt hyrrää flekti, ei ollu anturi eikä iso homma. Ainakaan RTJN65:lle että kiitos vaan!sakke kirjoitti:Tuli puolen sekunnin mielijohteesta hankittua tommonen 21053 -91 kattipaska. Autolle ei ole mitään järkevää tarvetta, mutta ostettu mikä ostettu.
Auto vastasi myyjän kuvausta hyvin ja on ihan kelpo kunnossa. Noin 50 km kokemuksella ensimmäisiä plussia ja miinuksia:
+helkatin jämäkän oloinen (pari edellistä viikkoa olen ajellut pelkästään Volgalla)
+uutta osaa ihan kivasti, mm. putkisto
+ollut ensin vanhalla papalla jonka jälkeen 4 vuotta perillisillä ja ajettu vain 75tkm
+radiokin toimii
+hyvät talvirenkaat
+lähes ruosteeton
++ Lujaa laatua Lada -tarra ehjä
-kuskin ovi ei mene lukkoon eikä ole ihan kohdillaan muutenkaan
-flekti ei toimi - ehkä anturi?
-pissapoika mykkä
-vasemmissa ovissa maalivirhettä rekan törmäilystä
-sisätilat ostettaessa aika epäsiistit, paljon tupakoitu
-tyhjäkäynnissä pientä fiksattavaa
Viimeisimmät ajokokemukset taitaa vastaavasta korimallista olla noin viiden vuoden takaa kun viimeksi omistin moisen. Tässä vuotta vanhemmassa 1200s:ssä ei tosin ollut kattia ja ajokilometrejäkin taisi olla puolet vähemmän.
Samainen herra huomasi myös bensapumpun tihkuttamisen, mutta nyt on sekin puoli kunnossa.
Tuosta jämäkkyydestä sen verran, että kävin moottoritiellä polkemassa ja jossain 120km/h ja hieman yläpuolellakin auto on vielä mielestäni käsittämättömän hiljainen. Ja ilokseni huomasin että vitosvaihdekin oli olemassa, vaikka saattaa se kai jo kaikissa tuon ikäisissä olla, en ole ihan varma.
Tänään sitten oli iso päivä, ku vein laatokan kellariin ja aloin purkaa sisustuksia. Penkit irroitinekana, sitten iroittelin kynnyslistat ja turvavyöt (ovat muuten veemäisiä ne turvavyöt saada ulos kelattua kun ovat kerran kelautuneet sisään, huomasin sattumalta).
Sitten irroitin kojelaudan alta hattuhyllyn ja radioboksin. Puhallin boksin klipust irtosi helposti mutta flektin teline olikin jo vähän veemäisempi, kojelaudan sisällä olevan runkopalkin takana on pari ruuvia jotka piti taiteilla irti. No kyllä nekin irtos kun raotin hanskalokeroa ja sitä lämmityspaneelia.
Sitten teinkin radikaalin päätöksen ja irroitin kojelaudan päissä oleviin tuuletusaukkoihin menevät letkut. Eivät ole koskaan toimineet kunnolla eikä näyttäneet siltä että niistä toimivia saisi, niinpä revin irti.
Sitten päsinkin jo käsiksi vuotavaan lämmityskennoon (joka oli purkuoperaation yksi kohde). Se lähtikin kohtuu kivuttomasti kun sain letkut irroitettua ja sen osittain kumisen välilevyn irti paloseinästä.
Kaukaasin uusi ehjä kenno meni loistavasti sisään eikä sen kanssa tarvinnut sen enempää tapella. Sen jälkeen irroitinkin matot ja laitoin ne mustaan jätesäkkiin kotiin roudaamista varten. Auton lattia olikin ihan glykoolin kyllästämä, eli ei muuta kuin vanhat glykoolin kyllästmät ällöttävän limaiset äänieristeet irti ja tolut kehiin. Skrabasin koko lattian ja sen jälkeen pyyhin.
Roudasin matot kotiin, huomenna aamulla käyn pesemässä ne mattopesukoneessa ja toivottavasti kuivuvat iltaan mennessä kun laitan ne takaisin. Auton lattiakin on varmasti kuiva ja siihen meinaan koko huomisen päivän kiinnitellä bitumia ja äänieristemattoa, eiköhän lada ainakin pikkasen hiljene. En vielä tiedä mitä teen vanhoilla äänieristeillä, taitavat kyllä olla sen verran märkää kamaa, etten niitä viitsi laittaa takaisin peltiä mädättämään.
Hyvällä säkällä auto on hiukan hiljaisempi ja paremman hajuisempi, sen lisäksi lämmitin toimii vihdoin, kun ei ole koko sinä aikana kun minulla se on ollut, toiminut kunnolla vuodon takia.
Selvisi muuten vuodon syy, edellinen omistaja juotattanut kennon jossain päin honkia.
Jos kellään on jotain äänieristysvinkkejä, niitä otetaan huomen aamulla vielä vastaan.
			
			
									
						
							Sitten irroitin kojelaudan alta hattuhyllyn ja radioboksin. Puhallin boksin klipust irtosi helposti mutta flektin teline olikin jo vähän veemäisempi, kojelaudan sisällä olevan runkopalkin takana on pari ruuvia jotka piti taiteilla irti. No kyllä nekin irtos kun raotin hanskalokeroa ja sitä lämmityspaneelia.
Sitten teinkin radikaalin päätöksen ja irroitin kojelaudan päissä oleviin tuuletusaukkoihin menevät letkut. Eivät ole koskaan toimineet kunnolla eikä näyttäneet siltä että niistä toimivia saisi, niinpä revin irti.
Sitten päsinkin jo käsiksi vuotavaan lämmityskennoon (joka oli purkuoperaation yksi kohde). Se lähtikin kohtuu kivuttomasti kun sain letkut irroitettua ja sen osittain kumisen välilevyn irti paloseinästä.
Kaukaasin uusi ehjä kenno meni loistavasti sisään eikä sen kanssa tarvinnut sen enempää tapella. Sen jälkeen irroitinkin matot ja laitoin ne mustaan jätesäkkiin kotiin roudaamista varten. Auton lattia olikin ihan glykoolin kyllästämä, eli ei muuta kuin vanhat glykoolin kyllästmät ällöttävän limaiset äänieristeet irti ja tolut kehiin. Skrabasin koko lattian ja sen jälkeen pyyhin.
Roudasin matot kotiin, huomenna aamulla käyn pesemässä ne mattopesukoneessa ja toivottavasti kuivuvat iltaan mennessä kun laitan ne takaisin. Auton lattiakin on varmasti kuiva ja siihen meinaan koko huomisen päivän kiinnitellä bitumia ja äänieristemattoa, eiköhän lada ainakin pikkasen hiljene. En vielä tiedä mitä teen vanhoilla äänieristeillä, taitavat kyllä olla sen verran märkää kamaa, etten niitä viitsi laittaa takaisin peltiä mädättämään.
Hyvällä säkällä auto on hiukan hiljaisempi ja paremman hajuisempi, sen lisäksi lämmitin toimii vihdoin, kun ei ole koko sinä aikana kun minulla se on ollut, toiminut kunnolla vuodon takia.
Selvisi muuten vuodon syy, edellinen omistaja juotattanut kennon jossain päin honkia.
Jos kellään on jotain äänieristysvinkkejä, niitä otetaan huomen aamulla vielä vastaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
			
						Vielä pikainen kysymys, mikä helvetti siinä tuulettimen boksissa oleva hommeli on jonka kautta tuulettimen sähköjohto kulkee? Se näyttää termostaatilta tai joltain, mutta mitä tämä termostaatti oikein tekee? Ei tuulettimen pyörimisnopeus ole koskaan puhaltavan ilman lämpötilasta riippunut. 
"Hommeli" on siis keraaminen sylinteri jonka sisällä on teräksinen jousi.
			
			
									
						
							"Hommeli" on siis keraaminen sylinteri jonka sisällä on teräksinen jousi.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
			
						"Hommelin" funktio jäi mysteeriksi, mutta hyvin flekti tuulettaa, varsinkin kun kaikki ilma tulee nyt joko ikkunoilta tai lattiaräppänästä eikä valu sen lattiaboksin kylkien kautta ties minne. Enköhän saa ikkunatkin auki talvella paremmin -semminkin kun kenno on ehjä eikä vuoda kautta profeetan parran.
Äänieristys tuli myös sitten tehtyä, eli ensin palomuurin vuoraus bitumilla ja siihen päälle äänieristysmattoa, semmoista vaahtomuovia. Nostin tavaran niin ylös kojelaudan sisälle kuin mahdollista.
Kyllä äänet jonkun verran vaimeni, pitänee käydä moottoritiellä myös testaamassa. Enemmänkin olisivat voineet, mutta tulipahan läpimärkien vanhojen eristiden tilalle laitettua sentäs kuivat sellaiset.
Oli muuten jonkunverran hitsi homma, eli vaikka paperilla kaikki menee ihan kohtuu helposti niin kyllä homman eteen joutu vaivaa näkemään.
			
			
									
						
							Äänieristys tuli myös sitten tehtyä, eli ensin palomuurin vuoraus bitumilla ja siihen päälle äänieristysmattoa, semmoista vaahtomuovia. Nostin tavaran niin ylös kojelaudan sisälle kuin mahdollista.
Kyllä äänet jonkun verran vaimeni, pitänee käydä moottoritiellä myös testaamassa. Enemmänkin olisivat voineet, mutta tulipahan läpimärkien vanhojen eristiden tilalle laitettua sentäs kuivat sellaiset.
Oli muuten jonkunverran hitsi homma, eli vaikka paperilla kaikki menee ihan kohtuu helposti niin kyllä homman eteen joutu vaivaa näkemään.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
			
						Kyllä oli loistava remontti! Ladan haju on vähentynyt merkittävästi ja vehje on huomattavasti puhtaamman oloinen! Pelkkä imurointi yms ei tee niin puhtaaksi kuin jos pesee matot pesukoneessa.
Äänieristys on vähentänyt hiukan meteliä, joskaan ehkei niin paljon kuin voisi vaivan suhteen kuvitella. Netistä lukemisen perusteella pelkkä yksittäinen eristystoimenpide ei ääntä hiljennä, vaan pitää toimia joka rintamalla.
Kennon vaihto ehjään oli tietysti kiva juttu. Seuraava iso juttu onkin vaihteiston asentaminen, kunhan bongattu vaihdelaatikko vapautuu.
			
			
									
						
							Äänieristys on vähentänyt hiukan meteliä, joskaan ehkei niin paljon kuin voisi vaivan suhteen kuvitella. Netistä lukemisen perusteella pelkkä yksittäinen eristystoimenpide ei ääntä hiljennä, vaan pitää toimia joka rintamalla.
Kennon vaihto ehjään oli tietysti kiva juttu. Seuraava iso juttu onkin vaihteiston asentaminen, kunhan bongattu vaihdelaatikko vapautuu.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
			
						- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
tänään kävin hakemassa lievestuoreelata 2 kpl ladoja (2105 vm 92 ja 94) toinen hinatiin 1200l versiolla ja toiseen hain siirtokilvet. laukaan hovin pihassa tuli paikallisisa nenäkkäitä ala asteeilaisia... näyteltiin keski sormea ja homoksi haukuttin ku ladalla ajetaan ym....  taiataa olla kotoa peritty nuo opit, mutta meidän letkaamme se ei haitannut
			
			
									
						
							ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
			
						- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
niii ladasta puhutaan paskaa aika paljonTeam perseauki racing kirjoitti:tänään kävin hakemassa lievestuoreelata 2 kpl ladoja (2105 vm 92 ja 94) toinen hinatiin 1200l versiolla ja toiseen hain siirtokilvet. laukaan hovin pihassa tuli paikallisisa nenäkkäitä ala asteeilaisia... näyteltiin keski sormea ja homoksi haukuttin ku ladalla ajetaan ym.... taiataa olla kotoa peritty nuo opit, mutta meidän letkaamme se ei haitannut
 
 
ASIAA! moni mun luokka kaveri sanoo lada on nolo jne JA PASKAT[/b]ladoilla radoille kirjoitti:ne on ne nyky ajan nuoret.. heti jos ladasta puhuuki jotai ni ollaa sairaak yms haukkumas... mut kuiteski vaa käy kateeks niit ku itellää ei ole semmost..
-Humppa  Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
			
						WEBER CARBURETTORS!!!
Pitää vaan kääntää Ladan omistaminen semmoseks tavallaan pikku vitsiksi, niin porukka ymmärtää paljon paremminladoilla radalle kirjoitti:ne on ne nyky ajan nuoret.. heti jos ladasta puhuuki jotai ni ollaa sairaak yms haukkumas...mut kuiteski vaa käy kateeks niit ku itellää ei ole semmost..
 
 Paritkin kaverit on sanon, että jotenkin Lada sopii mulle kuin nyrkki silmään, syytä tohon tunteeseen ei kukaan ole osannu sanoa...noh, yksinkertaselle ihmiselle yksinkertanen auto

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
			
						Member of Kymenlaakson Kusipäät™







