Sivu 154/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.2.2010 1:42
Kirjoittaja samarai
Juuri näinhän se menee. Ja alkaa olla kintahalla kannattaako noita lunastettuja sitten omatoimisestikaan korjata, kun laskee tarvittavat osat ja maalit + siihen vielä roudaukset trailerilla ja omalle työllekin pitäisi jotain hintaa laittaa. Vielä pitää huomioida, että rekisteröintikatsastus on vakuutusyhtiöiden poistamiin kalliimpi ja vaaditaan todistus nelipyörämittauksesta. Ja sitten kaiken kolarikorjauksen päälle sinulla on kuitenkin ikuinen 2-kilpinen kolariauto, josta ei kukaan enää maksa käypää hintaa.

Omaan käyttöön ehkä jotenkin vielä menettelee.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.2.2010 8:57
Kirjoittaja Jaakkima
Niin ja jos Deltasta on korjausarviota kysytty, niin sehän maksaa maltaita. Hintaesimerkki etupään osista: 110:n puskuri 416 € ja maalaus 300-400 €, eli jos selviäisi pelkällä puskurin vaihdolla, menee n. 1500 €:n auto lunastukseen.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.2.2010 11:37
Kirjoittaja Lada Scandinavia
samarai kirjoitti:Juuri näinhän se menee. Ja alkaa olla kintahalla kannattaako noita lunastettuja sitten omatoimisestikaan korjata, kun laskee tarvittavat osat ja maalit + siihen vielä roudaukset trailerilla ja omalle työllekin pitäisi jotain hintaa laittaa. Vielä pitää huomioida, että rekisteröintikatsastus on vakuutusyhtiöiden poistamiin kalliimpi ja vaaditaan todistus nelipyörämittauksesta. Ja sitten kaiken kolarikorjauksen päälle sinulla on kuitenkin ikuinen 2-kilpinen kolariauto, josta ei kukaan enää maksa käypää hintaa.

Omaan käyttöön ehkä jotenkin vielä menettelee.
Edelliskesänä ostimme 2 kolariautoa Pirkkalasta, Opel corsa -04 2400e ja Ford Fiesta -95 400e.
Opel oli noin 74tkm ajettu ja korjausosat oli etupuskuri, etutolppa purkaamosta ja motonetistä raidetangonpää, sekä etulamppu.(sekä ite maalattiin)
Opel myytiin 5500e ja siitä jäi ihan kivasti käteistä.
Fiesta taas jäi kaverini tyttären käyttöön.
Tämä kolariauto on niin tuurin kauppaa, kun olla ja voi. Meinaan voi näyttää, että vain vähäinen korjaus, kunnes vastaan voi tulla moottorin palkin vaihtoa yms.
Ladojen kohdalla ei varmasti pääse tienaamaan, saatikka omaan käyttöön korjauskin voi tulla jopa kalliimmaksikin, kuin ehjän auton osto. Kaikkihan on aina suhteellista ja harrastukset yleensä maksaa, jos siltä pohjalta katsoo.
Kaksikilpisyys ei tänäpäivänä ole enää niinkään huono, kun on noita tuontiautojakin ja ihmiset kyttäävät mittarilukua, siisteyttä, maalipinnan kiiltoa, renkaita aluvanteilla ja ovat ihan sokeina, tai pilvilinnoissa kun ottavat koeajon. Ladan ostossa ei ehkä niinkään herkästi sokaistu

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.2.2010 16:20
Kirjoittaja 1500i
Ai niin kun tuo ed. sivun linkittämä kuvakin
http://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=138184&lang=fi# pientä päälle päin, mutta mitähän löytyisi kun tarkemmin katselisi
Toisaalta jos ihan käyttöautoa itselleen ja omanatyönä käytetyillä osilla tekis niin varmaan kulkuneuvon saisi. Toisaalta ikää rupeaa olemaan monetko avaimet mukana/renkaat maksaako siis vaivaa...
Lada Scandinavia kirjoitti:Kaksikilpisyys ei tänäpäivänä ole enää niinkään huono, kun on noita tuontiautojakin ja ihmiset kyttäävät mittarilukua, siisteyttä, maalipinnan kiiltoa, renkaita aluvanteilla ja ovat ihan sokeina, tai pilvilinnoissa kun ottavat koeajon. Ladan ostossa ei ehkä niinkään herkästi sokaistu
Ladan ostajalla pysyy siis järki päässä ja todellisuuden taju eikä ole heti h*ppi pystyssä kun näkee alut tai vahatun maalipinnan

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.2.2010 20:41
Kirjoittaja tinuri
No olen nähnyt kyllä huomattavasti pahemmin rutattuja rotteloita tutun parkkiksella. Laittelee niitä asioikseen käyttö autoiksi. Eli tuossa ei tosiaankaan ole muuta laittoa kuin tuo puskin, umpio ja ylimmäinen pelti johon konepellinlukko kiinnittyy. Tietty tämäkin arvio on annettua vain pelkkien kuvien perusteella joten...

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 20.2.2010 13:42
Kirjoittaja Jaska HKI
Auto on lähtenyt hyvin käyntiin 20 asteen pakkasesta huolimatta.Kahden tunnin lämmitys on riittänyt.Puhaltimen moottorin ohjaus sekoilee niin että välillä se A asennossa vetää täysillä muutaman sekunnin ja hiljentää vetääkseen taas täysillä.Niinpä olen pitänyt puhallinta ykkösasennossa ja se on riittänyt lämmitykseen hyvin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 20.2.2010 14:59
Kirjoittaja tinuri
Omassani joka edustaa näitä viimeisiä maahantuotuja versioita ei ole koko Avtomaatti asentoa. Nopeudet 1-4 ja 2 on riittänyt tähän mennessä ihan hyvin. Tosin joka kerta kun laitan narun päähän peltihevosen niin lohkolämppärin kaverina jauhaa 1700W Defa sisällä joten eipä ole kylmä sielläkään enää.
Täyssynteettiset moottoriöljyt ovat nyt pysyneet vaihteihtossa erinomaisesti ja muutenkin toiminta ollut kiitettävää lukuun ottamatta yhtä ainutta maadoitus vikaa joka parani kuivauksella. Tämä vika ei kuitenkaan vaikuttanut auton toimintaan millään tavalla. Muutkin Laatokan Lamporkinit ovat toimineet hyvästi ilman mitään oikkuja tässä taloudessa. Tai no kytkin vaihdettiin vihdoin ja viimein ukon kuljettimeen. Johan se kerkesi luistaa jo kolme vuotta kärriä vedettäessä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 21.2.2010 12:48
Kirjoittaja Jaska HKI
Taas oli yksi lumimyrsky viime yönä.Lumi oli pulverimaista jauhetta joka tunkeutui tuulen mukana joka paikkaan.Ilmanottoaukko oli peittynyt lumeen ja osa siitä tietenkin varisi kotelon pohjalle.Auton lämmetessä sulanut lumi jäädytti tuulasin ja muutkin lasit sisäpinnaltaan.On tosiaan varsin kiva hangata oikealla kädellä jatkuvasti lasin sisäpintoja samalla kun toisella kädellä hallitsee rattia ja viiksiä.Lämmityslaitteen teho ei jaksanut pitää tuulilasia sulana ensimmäisen 5km:n aikana kun ilma oli -20 ja tuulen 15m/s jäähdyttävä vaikutus oli huomattava.Höylätty jää varisee auton sisälle sulaakseen joskus ja lisätäkseen kosteutta.Lada satakympissä saisi olla avattava tuulilasi,varsinainen talviauto

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 21.2.2010 12:58
Kirjoittaja 1500i
^Eiköön sitä tule muissakin autoissa sisälle tai sula/jäädy sinne suodattimeen muun pskan sekaan. Eikä ne välttämättä ole sen kummempia ne kalliimmatkaan "laatuautot" lämpeämään jopa huonompia kun nämä ns. uudet alukennolla ja ilmaläpällä olevan Ladat. Kuparikenno alu hupatuksen tilalle jos tarttee aukoa siltä suunnalta niin helpottaa kuulemma

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 21.2.2010 20:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
Hain farmille perjantaina ensimmäisen 110:n ja ensikokemukset vastaa täältä luettuja käsityksiä. Kaikkia vaihteita ei saa päälle, startti napilla, kytkin lopussa, ruostetta, kolhuja, rikkinäisiä heijastimia, sähköikkunat ei toimi, käynnistyy apuvirralla. Harvinaisen rujossa kunnossa 10 vuotiaaksi autoksi. katotaan nyt tuleeko autosta mitään lisäkokemuksia, vai jääkö se vain koristeeksi pihaan.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 21.2.2010 21:09
Kirjoittaja 1500i
Onnittelut hankinnan johdosta
Paljoko ajettu? Valitettavasti ne on yleensä aika kunnossa puskurit naarmuilla tai ainakin se takaluukun muovi rikki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 21.2.2010 21:14
Kirjoittaja Lada-Jussi
en muuten tullut katsoneeksi paljon on ajettu, mua yököttää 110:n kojetaulu niin paljon, että en ole paljon sisälle kurkkinut päivän valossa
pari kuvaa raadosta
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 21.2.2010 21:21
Kirjoittaja 1500i
Onhan siinä hieman erikoisesti ne katkasijat ainakin eikä se rattikaan ole mikään varastamisen arvonen tahi näkönen

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 21.2.2010 22:08
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:en muuten tullut katsoneeksi paljon on ajettu, mua yököttää 110:n kojetaulu niin paljon, että en ole paljon sisälle kurkkinut päivän valossa
Kerrankin Jussin kanssa samaa mieltä..

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.2.2010 7:37
Kirjoittaja AI
Lada-Jussi kirjoitti:Hain farmille perjantaina ensimmäisen 110:n
Joutuiko tuosta maksamaan jotain?