Sivu 155/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.2.2010 10:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
AI kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:Hain farmille perjantaina ensimmäisen 110:n
Joutuiko tuosta maksamaan jotain?
hakukustannukset kuittasin vetoauton lainasta Riihimäen ABC:llä hampurilaisaterian muodossa, oliko se jotain reilu 8 euroa ja toimitin mä joitain nappiksen osia auton edelliselle omistajalle.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.2.2010 11:55
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Taisin itsekin nähdä jossain satakymppi annettavan ilmaiseksi pois. Olikohan tämä se sama??
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.2.2010 16:04
Kirjoittaja Jaska HKI
Jokari kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:en muuten tullut katsoneeksi paljon on ajettu, mua yököttää 110:n kojetaulu niin paljon, että en ole paljon sisälle kurkkinut päivän valossa
Kerrankin Jussin kanssa samaa mieltä..

Teitä varmaan yököttää myös vanhat Mazda 626 :set ja Nissan Sunny:t.Viimeistään laatta lentää kun näkee BMW-mäisesti kuljettajan ulottuville asennetun keskipaneelin.VDO:n digitaalimittaristo yhdistettynä selkeisiin matka-kierrosluku,pa- ja lämpömittareineen saa viimeisetkin kurat tirkumaan hampaiden välistä.Säädettävä ohjauspyörän korkeus saa vatsalihasten kramppaavan jo hiilihapoilla...vaan mitään ei tuu.Silmäkuoppiin valuva hiki armeliaasti sumentaa näkökentän kun katse kohtaa kauniisti kaartuvan saumattoman konepeiton jonka pyöristetty kulma ei sotke hienoa aerodynamiikkaa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.2.2010 21:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
nää on kai makuasioita, mutta en oikeasti ole tuollaista kojetaulua nähnyt kuin jossain avaruusaluksissa, Samaran peruskojetaulu ja Elite SL:n kojetaulu oli esiaste, mutta 110:ssä on vedetty tyyli pahasti riman alle.
katoin muuten että auton mittarissa on 107 tkm, miten voidaan auto saada tohon kuntoon noin pienillä ajomäärillä ja kymmenessä vuodessa
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.2.2010 21:53
Kirjoittaja Jaska HKI
Minä olen nähnyt venäläisen avaruusaluksen kojetaulun Espoon Dipolissa avaruusnäyttelyssä joskus 28 vuottta sitten.Siinä oli pari huippuimurin turvakytkimen näköistä katkaisijaa sekä laatikko jossa oli paljon katkaisijoita......on mahtanut pelottaa enemmän kuin 110:n puikoissa?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.2.2010 22:21
Kirjoittaja khj-582
Kyllähän se nyt pelottaa paljon enempi napakympin ratissa!
Jos hajoaa esim. jarruletku / ei tiedä mistä hantaakista vetää/ painaa /apuva, niin voi jäädä kitumaan.
Sputnikista jos pettää joku paikka, niin käy kuin sillä jenkkien "haastaja" sukkulalle.
Ei tuon taivaallisen tietoa ja sitten se kaikki on jo ohi.
Ja kyllä nykyaika ja nykytavat syö eniten autoa. Jos autoa pitäisi niinkin asialle vihkiytynyt harrastaja, kuin eräskin palstalainen nappispuunaaja antaa ymmärtää, niin ajaisi ilman mitään ongelmia millä tahansa satakympillä miljoonan ellei parikin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.2.2010 23:14
Kirjoittaja Jokari
khj-582 kirjoitti:
Ja kyllä nykyaika ja nykytavat syö eniten autoa. Jos autoa pitäisi niinkin asialle vihkiytynyt harrastaja, kuin eräskin palstalainen nappispuunaaja antaa ymmärtää, niin ajaisi ilman mitään ongelmia millä tahansa satakympillä miljoonan ellei parikin.
Taas yksi syy miksi Jaskan 110 ei kestä läjässä..

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 23.2.2010 5:40
Kirjoittaja Jaska HKI
khj-582 kirjoitti:Kyllähän se nyt pelottaa paljon enempi napakympin ratissa!
Jos hajoaa esim. jarruletku / ei tiedä mistä hantaakista vetää/ painaa /apuva, niin voi jäädä kitumaan.
Sputnikista jos pettää joku paikka, niin käy kuin sillä jenkkien "haastaja" sukkulalle.
Ei tuon taivaallisen tietoa ja sitten se kaikki on jo ohi.
Ja kyllä nykyaika ja nykytavat syö eniten autoa. Jos autoa pitäisi niinkin asialle vihkiytynyt harrastaja, kuin eräskin palstalainen nappispuunaaja antaa ymmärtää, niin ajaisi ilman mitään ongelmia millä tahansa satakympillä miljoonan ellei parikin.
Et tiedä mistä puhut.Lueppa aloittamani topiikki vuodesta 2003 eteenpäin ja tule sitten viisastelemaan ja yksilöi kohdat missä olen tehnyt väärin?Vaikka YV:llä jos julkisesti et kehtaa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 23.2.2010 18:48
Kirjoittaja Jaska HKI
Pösäytin Opel Corsan perään Kehä kolmosella.Tilanne alkoi siten että edellä oleva rekka jarrutti voimakkaasti.Turvaväli oli riittävä.Auto luisui liittymässä matelevan jonon perään,siis oikealle kääntyvien kaistalle (takajarrut??).Pusu oli niin kova että puskuri murskana,lamput paskana,rekisterikilpi sikin sokin ja konelti vekillä eikä avaudu sisältä.Autolla voi ajaa.Syyllinen minä.Huomenna aloitan vakuutusyhtiön protokollan.Osakasko on,auton arvo ehjänä 1500,mällättynä??.Loppuiko taru tähän Ladailu.Kokoontumiseen Mobiliaan ei voi ajaa koska etulamput harittaa kuin Paavo Väyrysen silmät.Pitkiä ei voi käyttää koska pajaat halogeenit poksahtavat lumisateessa.Antakaa viisaat neuvoja mikä olisi hyvä ratkaisu.Tarviiko joku auton jolla on komea huoltohistoria?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 23.2.2010 19:32
Kirjoittaja audiq
Osakasko ei korvaa omia mokia.
Vaikka turvaväliä olisi ollut, niin sitä ei varmaankaan ollut riittävästi, jos henkilöautoa ei saa pysäytettyä rekan jarruttaessa edessä. Mutta liukastahan siellä on ja välillä se keskittyminen herpaantuu.
Yksi vaihtoehto on ostaa tarvittavat osat ja viedä se jonnekin korjaamoon kasattavaksi. Minulta saat tarvittaessa yhden korjaamon yhteystiedot.
Ainakin omasta mielestäni on tehnyt pieniä paikkamaalauksia ja ruostekorjauksia hyvinkin edulliseen hintaan. On peltitöistä kokemusta, joten varmasti onnistuu pienten vekkien oikaisut.
Kolaroitunahan sillä ei varmaan arvoa ole. -Käyttöarvo suurempi ja varmaan kannattaa muutama satanen korjaukseen uhrata.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 23.2.2010 20:23
Kirjoittaja khj-582
Jaska HKI kirjoitti:Et tiedä mistä puhut.Lueppa aloittamani topiikki vuodesta 2003 eteenpäin ja tule sitten viisastelemaan ja yksilöi kohdat missä olen tehnyt väärin?Vaikka YV:llä jos julkisesti et kehtaa.
Kirjoitanpa tähän koska katto on korkialla ja seinät leviällä, eikä ole päätä paleltanut.
Tosiaan tuo jaskan eepinen satakymppi unohtui, vai voitko väittää että tuota jussin kauhistelemaa kymmenvuotiasta olisi hyvin pidetty?
Vai eikö se ylläpito vaikutakkaan auton käyttöikään?
Miksi muuten tarjosit tuota yv:n lähetystä? Pidätkö minua selkärangattomana?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.2.2010 0:14
Kirjoittaja samarai
Jaska HKI kirjoitti:Pösäytin Opel Corsan perään Kehä kolmosella.Tilanne alkoi siten että edellä oleva rekka jarrutti voimakkaasti.Turvaväli oli riittävä.Auto luisui liittymässä matelevan jonon perään,siis oikealle kääntyvien kaistalle (takajarrut??).Pusu oli niin kova että puskuri murskana,lamput paskana,rekisterikilpi sikin sokin ja konelti vekillä eikä avaudu sisältä.Autolla voi ajaa.Syyllinen minä.Huomenna aloitan vakuutusyhtiön protokollan.Osakasko on,auton arvo ehjänä 1500,mällättynä??.Loppuiko taru tähän Ladailu.Kokoontumiseen Mobiliaan ei voi ajaa koska etulamput harittaa kuin Paavo Väyrysen silmät.Pitkiä ei voi käyttää koska pajaat halogeenit poksahtavat lumisateessa.Antakaa viisaat neuvoja mikä olisi hyvä ratkaisu.Tarviiko joku auton jolla on komea huoltohistoria?
Viisaista neuvoista en tiedä, mutta täysin samaa mieltä kuin Audigkin jo edellä. Osat kannattaa jostain hommata ja korjata keula kuntoon. Auton käyttöarvo vähän ajettuna ja varsinkin kun se on uudesta asti ollut, on ehdottomasti suurempi kuin myydä se nyt pois kolariautona.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.2.2010 9:55
Kirjoittaja köhmä
Harmihomma tuo Jaskan Ladan kohtalo.
Entäpäs jos ostat Jussilta tarvittavat osat sen uutukaisesta varkku-ladasta
Halavalla ja varmasti latavarmilta...
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.2.2010 11:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
Ei välttämättä huono idea, tosta mun 110:stä tuskin autoa enää tulee, toisaalta jos Jaska haluaa siirtyä kunnon autoihin ja luopua omasta, voin vaikka edullisesti vastaanottaa kolariauton, kun multa löytyis osat.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.2.2010 11:23
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Harmittaa kanssa tuo Jaskan satakympin kohtalo. Viime kesänä se kiilsi kuin uusi auto ja oikeastaan tosi siisti yksilö. Kannattaa ilman muuta jatkaa auton "kärsimyksiä" jos vakuutusyhtiö ei vie koko kaaraa.