Sivu 156/218

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 24.2.2010 13:08
Kirjoittaja Pavlovits
Minun edelliselle Samaralle kävi vähän samoin. Puskuri meni mutkalle, rapasuoja ja konepelti vasemmalta rypistyi ja konepeltiin lisäksi oikealle puolelle vekki. Päädyin halpaan remonttiin. Umpio hajottamolta, puskuri ja rapasuoja irti ja kirvestä ja vasaraa eikä mitään pakkeleita, ruostesuojamaali ja pintamaali päälle.
Ei mikään kaunis, mutta käyttökuntoinen.
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/al ... ara008.jpg
Sitä peltiä, johon umpio kiinnityy, joutui myös muotoilemaan. Konepeltiin jäi se vekki, mutta eipä sekään menoa haitannut. Eikä autoa myytäessäkään nuo kauneusvirheet haitanneet.
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/al ... ara004.jpg

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 24.2.2010 15:36
Kirjoittaja Jaska HKI
Lada-Jussi kirjoitti:Ei välttämättä huono idea, tosta mun 110:stä tuskin autoa enää tulee, toisaalta jos Jaska haluaa siirtyä kunnon autoihin ja luopua omasta, voin vaikka edullisesti vastaanottaa kolariauton, kun multa löytyis osat.
Kiitos yhteydenotosta, katotaan mihin ratkaisuun päädyn.
Aamulla piti lähteä taas lumitöihin.Oli jäädä lähtemiseksi sillä auto ei startannut,monesta yrityksestä ja lämmittämisestä huolimatta.Olin jo auton ulkopuolella kunnes päätin kerran vielä yrittää,no kas auto käynnistyi.Jonkinlaista virtaa avaimenkääntö otti koska puhaltimen melkein uusi moottori laski kierroksia.Töistä lähtiessä sama homma kunnes sammutin puhaltimen ja rämppäsin virtalukkoa.Akussakaan ei pitäisi olla vikaa koska se on 2kk vanha,eikä laturissa koska sekin on jo kertaalleen vaihdettu antaen huippuvirran 100A alkuperäisen 90A:n sijaan.Maadoituksissa ja plusnavassakaan ei ole vikaa koska olen korjannut 14 vuotta hitsauskoneita ja tiedän niiden merkityksen.Vika jää joko virtalukkoon tai starttiin.Epäilisin virtalukkoa koska satakympissä kuuleman mukaan virtalukon kontaktit ohjaavat startin solenoidia kuten Taunus 17M:ssä ikään vuonna 1957 kun Sputnik ammuttiin avaruuteen ja minä opettelin kävelemään.Ettei edellisessä olisi kylliksi niin oikea etupyörä on alkanut vajuta.Pistin siihen 2,5 kp painetta ja seuraan tilannetta.
Tilasin pojan 28 vuotta vanhan Japanissa valmistetun kertaakaan tiellejättämättömän DX Corollan vara-autoksi,joka hän taas leimasi jarruletkun vaihdolla ja jarrunipan kiristyksellä.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 24.2.2010 16:13
Kirjoittaja Evreka
Itse kun jouduin volvon hyökkäyksen kohteeksi tojotalla niin vakuutusyhtiö olisi lunastanut auton, mutta otin könttäsumman rahaa ja pidin auton itselläni, tuollainen on mielestäni paras ratkaisu jos on tarvetta varaosa-autolle tai suunnittelee kunnostusta.
Itse sain 750e rahaa 20-vuotiaasta carinasta ja auto pysyi pihassa. Jos olisin kunnostanut niin osat olisi hajottamolla maksaneet 150e, mutta jätin auton pihan perälle ja ostin toisen carinan. Hinnat ottivat nettiautosta.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 24.2.2010 23:33
Kirjoittaja Helka
Possu käy ja kukkuu. Ulkonäkökin on taas kohdallaan kun kolarissa vaurioitunut puskuri saatiin vaihdettua uuteen. Paikalleen asettelu vaati kyllä lievää väkivaltaa mutta nyt ei kyllä mistään näy etteikö puskuri olisi alkuperäinen.
Kaikkea pikkusäätöähän aina löytyy mutta se tuo vaan lisämaustetta ladailuun. Johonkinhan kaikki saativilla oleva vapaa-aika on käytettävä :lol:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 25.2.2010 22:10
Kirjoittaja Jaska HKI
Ostin Audi 80 2.0E:n 1300:lla Eurolla.166 000 km ajettu.Kulkee hyvin,on jämäkkä,ei suhise eikä natise.Ladailut on tällä haavaa ohi.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.2.2010 0:23
Kirjoittaja Jokari
Jaska on selkeesti järkimiehiä. Onnea uudelle saksalaiselle laatuautolle :lol:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.2.2010 1:09
Kirjoittaja audiq
Onko se saksalaisilla vai suomalaisilla kilometreillä?
Tuntuu olevan kaikki tuontiautot 160tkm ajettuja iästä riippumatta, niin siksi tuli mieleen, että jos on tuontipeli.

Mutta hyvä auto varmasti, kun vaan jättää ne köyhät patentit tekemättä. Lada kestää niitä kuitenkin paremmin.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.2.2010 2:47
Kirjoittaja Latikka
Niin se vain on pojat, kulkuneuvojen kanssa - tuurissaan se on, jolle iso kikkeli kasvaa.

Onko Lada hyvä, vaiko huono kulkuneuvo, ollee jokaisen omassa harkinnassa, mutta autoa Ladasta ei saa tekemälläkään.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.2.2010 5:26
Kirjoittaja Jaska HKI
audiq kirjoitti:Onko se saksalaisilla vai suomalaisilla kilometreillä?
Tuntuu olevan kaikki tuontiautot 160tkm ajettuja iästä riippumatta, niin siksi tuli mieleen, että jos on tuontipeli.

Mutta hyvä auto varmasti, kun vaan jättää ne köyhät patentit tekemättä. Lada kestää niitä kuitenkin paremmin.
Auton koko historia on alunpitäen Suomessa.Kahdella perheellä ollut.115 kaakkia 1100kg kopassa tekee matkanteosta vaivatonta.Penkinlämmittimet edessä.Radio,CD,Mp3,4 kaiutinta,lohkolämmitin sisätilan pistoke,pneumaattinen keskuslukitus sisältäen myös peräkontin ja tankin luukun,suksipussi takaselkänojassa.polttoainetankki suojattuna peräkontissa kuin pappaLadassa.Vaikuttaa lämpimältä.Sinkitty kori.Monipisteruisku ja katalysaattori,ohjaustehostin,mekaanisesti säädettävät pelit hauskasti kahdella potikalla molemmissa ovissa.Ikkunanavaus kammella.Koko huoltohistoria tallessa,johon en ole ehtinyt perehtyä.Vaihdetuntuma kuin satakympissä,5-vaihteinen.1 avainjärjestelmä :shock:

Pakoputki hörisee,sytytystulpat pitäisi vaihtaa,kone pitkittäin konetilassa.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.2.2010 12:08
Kirjoittaja khj-582
Ja kaikki tuo jo tuolloin...
Eipä ole ihme ettei lada kelpaa edes venäläisille.
Ja kokemuksia omalla lahnalla pörräilystä:
Näköjään kuskin puolen peili osoittaa alas, ei tottele kääntövipua vaan hankaa itsepäisesti vastaan.
Mahtavaa, lada näyttää mihin pystyy - en hellitä, tällä ajetaan se 200 tkm - vaikka väkisin.
Niin ja apparin oveen on tullut ruttu jota ei vielä eilen ollut, jännästi oli ruutu vieressä tyhjä...

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.2.2010 12:35
Kirjoittaja 1500i
No oliko tuossa jotain niin kummia varusteita mitä ilman ei voisi muka olla? :roll: Ehkä se ohjaustehostin kaupunki ajoa/parkkiin heirtämistä varten, mutta matkaajossa sen tarpeellisuudesta ollaan jo montaa mieltä riippuen sen toiminnasta/tuntumasta.
Jaska HKI kirjoitti:pneumaattinen keskuslukitus sisältäen myös peräkontin ja tankin luukun
Mistä se sen ilman saa/ottaa? Entä kulutus Ladaan verrattuna?
Onnittelut uuden auton johdosta kuitenkin 8)

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.2.2010 14:04
Kirjoittaja tinuri
Saksalaisissa autoissa omasta mielestäni tehostetut ohjaukset ovat yksiä maailman parhaimpia. Japseissa aivan liian herkkä maantie nopeuksissa ja samahan koskee myös Ladaa. Tehostamaton Lada on yksinkertaisesti maantie nopeuksissa paljon parempi ajettava kuin vaikkapa omani joka kuuluu tehostettuihin. Tietty kaupungissa parkkiin pyöritellessä on kiva lisä se tehostin, mutta kääntyy se tehostamatonkin sinne aivan samalla tavalla.

Lämmitys tehossa onko havittavissa puutumista? Jos on niin epäilen että lämppärin kenno on täynnä lehtiä, rautakankia, pikkulintuja ynnä muita virtausta heikentäviä esineitä. Viime viikolla pälyilin vierestä paikallisella korjaamolla kun seppä purki kennon, vivusto kotelon ja koko hemmetin putkiston auki ja putsaili sen. Varmaan toista kiloa töhnää irtosi.

EDIT!!! Joo kun ei taas viiti lukea kunnolla nuita muiden tarinoita. Eli näkyy lämpeävän. Eipä sen kummempia. Onnittelut kuitenkin "uuden" auton johdosta.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.2.2010 14:13
Kirjoittaja Ukki
Latikka kirjoitti:Niin se vain on pojat, kulkuneuvojen kanssa - tuurissaan se on, jolle iso kikkeli kasvaa.

Onko Lada hyvä, vaiko huono kulkuneuvo, ollee jokaisen omassa harkinnassa, mutta autoa Ladasta ei saa tekemälläkään.
Tervehdys.
Olempa kuullut, kun Isotpojat puhuvat, sellaiset joilla on henkselit ja kokemusta naisasioissa. Koolla ei kuulema väliä. Se on tärkeä, että se ei ole liian iso. Silloin jos se on liika iso se ei sovi mihinkään muuhun, kuin viemäriputken joustavaksi mutkakappaleeksi. Sellainen keskikokoinen ja kohtalaisen vilkasliikkeinen on kuulema hyvä. Pienikin kelpaa jos on liikettä reippaasti.
Nyt ei Latikka tiennyt Ladasta muuta, kuin että sitä ei saa kivittää. Ja koko on huolenaiheista No.1 Ainakin minun Ladan rekisteripaperissa lukee, että Henkilöauto. Tyttären Mersussa kanssa lukee samalla rivillä sen paperissa Henkilöauto.
Taitaa Latikalla olla vielä Kokohäiriö ja Lukihäiriö Ladahäiriön lisäksi.
Häiriöt kyllä paranevat kunhan saat liikkuvat taakse. :-D

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 27.2.2010 1:51
Kirjoittaja Latikka
Niinpä Ukki.

Tuurissaan jne. on kurssikaveri sanonta. Moneen vertaukseen tuokin sopinee. Tuolla siteerauksellani tarkoitin.. samanmerkkinen ja samanmallinen kulkuneuvo saattaa olla varsin viaton tai sitten se "maanantainen" jukuri. Mun kohtaloni ovat olleet kai nuo maanantaiset.

Samainen kurssikaverini tapasi sanoa: "Aina kaikki raskaimmat työt mulle." Tämäkään lausuma ei liity naisiin, seksiin tai kalun kokoon.

Saattaahan näitä häiriöitä tässä iässä olla jos jotakin, mutta jokainen keskittyköön mahdollisiin omiin häiriöihinsä. Turhaa lähteä arvailemaan toisten tilaa.
Neuvoisin sua Ukki epäilemään ihan mitä tahansa. Epäillä saa, todellakin ihan mitä vain, mutta "taitaa" lauseen alussa ei tainne täyttää epäilyksen tunnusmerkkiä.

Munkin Samaran rekisteriotteessa ollee maininta henkilöautosta, mutta EPÄILEN, ettei kaikkeen painettuun sanaankaan voi luottaa, eikä Ladasta saa autoa tekemälläkään.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 27.2.2010 2:22
Kirjoittaja samarai
Kevennyksenä - tällaista mieltä oli joku em. aiheesta Avtovaz-foorumilla: :)

Kuva

Toyota teki 4,8milj. autoa 2009 - Avtovaz ei yhtäkään. Olkaamme siitä hyvin ylpeitä!

No tuo sattui olemaan siellä juuri vähän aikaisemmin kuin Toyota joutui vaikeuksiin valmistusmääristään.