Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ukki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Latikka kirjoitti:Niinpä Ukki.

Tuurissaan jne. on kurssikaveri sanonta. Moneen vertaukseen tuokin sopinee. Tuolla siteerauksellani tarkoitin.. samanmerkkinen ja samanmallinen kulkuneuvo saattaa olla varsin viaton tai sitten se "maanantainen" jukuri. Mun kohtaloni ovat olleet kai nuo maanantaiset.

Samainen kurssikaverini tapasi sanoa: "Aina kaikki raskaimmat työt mulle." Tämäkään lausuma ei liity naisiin, seksiin tai kalun kokoon.

Saattaahan näitä häiriöitä tässä iässä olla jos jotakin, mutta jokainen keskittyköön mahdollisiin omiin häiriöihinsä. Turhaa lähteä arvailemaan toisten tilaa.
Neuvoisin sua Ukki epäilemään ihan mitä tahansa. Epäillä saa, todellakin ihan mitä vain, mutta "taitaa" lauseen alussa ei tainne täyttää epäilyksen tunnusmerkkiä.

Munkin Samaran rekisteriotteessa ollee maininta henkilöautosta, mutta EPÄILEN, ettei kaikkeen painettuun sanaankaan voi luottaa, eikä Ladasta saa autoa tekemälläkään.
Tervehdys.
Pajon on rassaajia vähemmistö korjaajia, jotka korjaava rassaajien aikaansaannokset.
Mestarit tekevät mitä haluavat, muut mitä osaavat, rassaajat vain rassaavat.
Mestarien taidot ja tiedot omistavat tekevät Ladastakin auton.
Aurinko paistaa ja vettä sattaa, taitaa tulla Pouta. Tai sitten ei.
Harjoitus tekee mestarin ja mestaritkin harjoittelevat.
Tämä on tulkintaa, tai sitten ei.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Jaska hki, onnittelut Saksalaisen laadun ostamisesta. Itse ajelen pääsääntöösesti saksalaisvalmisteisella Mercedeksellä, joita ruokakunnastamme löytyy 2kpl. Kertakaikkiaan oivallisia ja luotettavia ajokkeja, jotka on tehty kestämään ikuisesti.
Mutta, kyllä mä tykkään satakympistäkin, se on myös osoittautunut luotettavaksi ja mukavaksi peliksi ( 70 000km kokemuksella). Mä tykkään napakympin ohjaustehostimesta, se on justihin oikianmoonen. satakymppi on myös oivallinen peli puutavara-ajossa ( farmari)
kun en ole vielä päättänyt, minkälaisen traktorin ostaisin :D
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

khj-582 kirjoitti:Saako sisätilanlämmittimellä tosiaan jäätä koteloihin?
Ittellä on sisätilanruostutin käytössä ja ainakin verrattuna Velpoojan ulkona säilytettävään ja Isäukon tallissa makaavaan, kerää huomattavasti vähemmän kosteutta ja kuuraa ikkunoihin, niin lämmitettynä ja lämmittämättömänä vastaaviin. Ja jos se ei ole kaikilla tiedossa, niin kolmikko on 2111-korisia, oma vm. 2001 euro2 1,5li, isäukolla on myös 2001 1,5/1,6 mutta euro 3 ja tuo "tinurin" päkättihän on uudempi -06 huimalla 1,6:lla ja ohjustehostimella.

Käsittääkseni kun tuo defan 1200 W hurruutin "nostaa" kosteuden ilmaan ja kun sitten lähdetään ajamaan niin tämä kostea ilma tuulettuu sitten aikanaan pois...
Tuleeko sitä kosteutta sitten jostain lisää jos lämmittää sisätiloja?
Jokainen lienee huomannut sisätilan lämmitintä käyttäessään, että kun tuulilasin päällä on lunta, niin lasin sisäpinta on märkä ja alkaa kuivua vasta lasin sulettua. Saman voisi kuvitella ainakin teoriassa tapahtuvan myös peltipinnoille. Oikeasti peltipinnat pysynevät kuitenkin pakkasen puolella normaaleilla lämmitysajoilla. Itse en käytä sisätilanlämmitintä lumisadeilmoilla lainkaan, kun niistä ikkunoista sulavista ja sitten taas peltipinnoille jäätyvistä vesistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

lada-juntti kirjoitti:Jaska hki, onnittelut Saksalaisen laadun ostamisesta. Itse ajelen pääsääntöösesti saksalaisvalmisteisella Mercedeksellä, joita ruokakunnastamme löytyy 2kpl. Kertakaikkiaan oivallisia ja luotettavia ajokkeja, jotka on tehty kestämään ikuisesti.
Mutta, kyllä mä tykkään satakympistäkin, se on myös osoittautunut luotettavaksi ja mukavaksi peliksi ( 70 000km kokemuksella). Mä tykkään napakympin ohjaustehostimesta, se on justihin oikianmoonen. satakymppi on myös oivallinen peli puutavara-ajossa ( farmari)
kun en ole vielä päättänyt, minkälaisen traktorin ostaisin :D
Kiitos,nyt olen kerinnyt tutustua autoon seuraavat viat olen havainnut:
-sisävalo ei syty etuovista
-oikea takalukko ei aina lukise ovea
-pakoputki hörisee
-avaimen valon paristo loppu
-ruisku antaa liian rikkaan kylmäkäynnistyksessä,joskus tarvitsee painaa kaasua käynnistettäessä kylmänä

Hyvää :
-kori uskomattoman jämäkkä ja ruosteeton ikäisekseen
-penkissä korkeuden-,ristiselän,etäisyyden ja selkänojan säätö sekä lämmitys
-kuljettajan avauskahvassa lukkosylinterin lämmitys sitä nostettaessa
-suksipussi
-kone siisti ja tihkumaton ja voimakas
-uusi tuulilasi
-takeltelemattomat turvavyöt
-lämmin ja huurtumaton
-ovipilait ei suhise....jonkunlaisen huollon tuon ruiskun kanssa teetän.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ajattelitko vielä paluuta venäjän autoteollisuuden helmeen eli satakymppiin?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jaska HKI

Jokari kirjoitti:Ajattelitko vielä paluuta venäjän autoteollisuuden helmeen eli satakymppiin?
Ei se mikään helmi ole ainakaan minulle ollut.Liian harakirihommaa.Harrasteautona varmaan menisi jos olisi enemmän vapaa-aikaa ja rahaa ja talli.
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jaska HKI kirjoitti: Nyt olen kerinnyt tutustua autoon seuraavat viat olen havainnut:
-oikea takalukko ei aina lukitse ovea
-pakoputki hörisee
-ruisku antaa liian rikkaan kylmäkäynnistyksessä,joskus tarvitsee painaa kaasua käynnistettäessä kylmänä
Pakkaskelillä jos ainoastaan temppuilee keskuslukitus, niin kannattaa varmistaa, että putkissa ei ole kosteutta. Ilmeisesti tuossa on kuitenkin kyse lukon väärästä säädöstä tai sen keskuslukituksen "sylinterissä" olevasta vuodosta. Jos siellä on vuotoa, niin pumpun pitäisi kyllä pyöryä normaalia kauemmin.

Pakoputkissa pettää useiten liitoskohdat, jos sama rakenne kuin 100:ssa. Olettaen, että siellä vielä alkuperäinen putkisto on. 80-luvun lopun putket ovat kohtuullisen pitkäikäisiä. Uudemmissa ilmeisesti laatu hieman huonompi. Omassani on vielä alkuperäinen putkisto. 523tkm sillä putkella on tähän mennessä kilometrejä kertynyt.

Mikäs ruisku tuossa on. On se vielä mekaaninen KE-Jetronic? Kone on ilmeisesti vitoskone?
Jaska HKI

audiq kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti: Nyt olen kerinnyt tutustua autoon seuraavat viat olen havainnut:
-oikea takalukko ei aina lukitse ovea
-pakoputki hörisee
Pakkaskelillä jos ainoastaan temppuilee keskuslukitus, niin kannattaa varmistaa, että putkissa ei ole kosteutta. Ilmeisesti tuossa on kuitenkin kyse lukon väärästä säädöstä tai sen keskuslukituksen "sylinterissä" olevasta vuodosta. Jos siellä on vuotoa, niin pumpun pitäisi kyllä pyöryä normaalia kauemmin.

Pakoputkissa pettää useiten liitoskohdat, jos sama rakenne kuin 100:ssa. Olettaen, että siellä vielä alkuperäinen putkisto on. 80-luvun lopun putket ovat kohtuullisen pitkäikäisiä. Uudemmissa ilmeisesti laatu hieman huonompi. Omassani on vielä alkuperäinen putkisto. 523tkm sillä putkella on tähän mennessä kilometrejä kertynyt.

Mikäs ruisku tuossa on. On se vielä mekaaninen KE-Jetronic? Kone on ilmeisesti vitoskone?
kylläsiellä 4 tulppaa on.Suihkuyksikkö konetilan vasemmassa etureunassa.Mekaaninen kai.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Älä nyt hylkää meitä vääränmerkkisellä ajavia. Ihan mielenkiintoista lukea noitakin audikokemuksia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Jaska HKI

Mikään merkki ei ole väärä.Ei edes Briggs&Stratton.Sympatiat on kuitenkin Ladan puolella.Audikerhoon en liity.Mitä minä känsäkoura,tavallinen raataja siellä bleiserimiesten,raharikkaitten joukossa tekisin?Kun makaa Wille traktorin alla rassaamassa ja märkä loska tippuu naapalle niin on siiitä Audikerho aika kaukana. :lol:
Sepesusi

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Laitahan Jaska vaan audi kuulumisia tulemaan,sinun tuurilla taitaa juttua edelleen piisata :lol:
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Possuun asennettiin poikittaistuki konehuoneeseen ja kokemuksia vajaan 20 km jälkeen. Etupää jäykistyi huomattavasti. Enään ei ovet suhise a-pilarin välistä maantienopeuksissa kurveissa kuten ennen. Puskeminen vähentynyt kurveissa huomattavasti, etenkin veto päällä. Aliohjautuu kyllä edelleen, mutta nyt se sentään kääntyy eikä puske suoraan.

Lisäkokemuksia lisää huomenna kun on käyty jääradalla pyörimässä ja saatu lisäkokemuksia myös maantieajosta.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Latikka

Viesti Kirjoittaja Latikka »

Terve vaan terve!

Ei huonosti ja huonoista materiaaleista tehty kampe muutu hyväksi vaihtamalla huono rikkoutunut osa yhtä surkeaan. Se on silkkaa tyhmyyttä. :lol:
Latikka

Viesti Kirjoittaja Latikka »

Moro Jaakkima

Saako tuollaisen poikittaituen valmiina, vai värkkäsitkö itse?
AvtoBa3

Viesti Kirjoittaja AvtoBa3 »

Kyllähän nuita Venäjältä saa.
Vastaa Viestiin