2107 1600SL -90 IIZI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Meinasi tänään tosiaan alkaa hermoilututtamaan niiden jarrujen kanssa. Reilu viikko VenäjänRetkeen ja peli on palasina.

Onneksi pikkuhiljaa on alkamassa tottua siihen, että homman valmistumisaikaa ei kannata haaveilla. Ei millään kannata elää sitä etukäteen. On vain jaksettava ja jaksettava nauttia tekemisestä, uudelleen tekemisestä ja taas tekemisesestä.

Tämä on minulle loistavaa ElämänOpettelua samalla. Tällainen aivan uusi suhtautuminen itse elämäänkin saa minun puolestani vallata alaa. Haaveilua ja AjatuksenLentoa on silti ihan tarpeeksi.

Kokeilen nyt niin, etten kiristä heti putkiliittimiä äärimmileen. Niitähän voi aina kiristää lisää jos ilmatessa tihkuttaa. Jarruliinat/kengät eivät ole identtiset aiempien kanssa. Silti ne on ostettu Seiskaan eli miten se nyt kirjotettaisiin Zhimjorkaan. Aiemmassa kengässä on muutama pikku lovi tai pyöristys sylinterin vastakappaleen alla. Luulisin kuitenkin että ne ovat vain kosmetiikkaa.

Niin nämä Vekottimethan kulkevat nimillä (vapaasti lausumista mukaellen kirjoitettuna):
2101 Kopejka
2102 Dvojka
2103 Trojka
2104 Zvitzjorka (varmaan väärin)
2105 Pitzorka
2106 Tchitrzorka (täysin väärin)
2107 Zimjorka

Nämähän tietysti voisi Kuuklettaa ettei tule DisInfoa, tarkastaa venäläisistä järjestysnumeroista tai jättää koko turha luettelo pois, mutta näitä aina kysytään tällä tavalla tai siis kysytään että tuleeko osa Zimjorkaan. Usein tietysti menään yleisosissa nimellä Classika. Tzhiguli ei enää näytä venäläisiä juurikaan sytyttävän. Sitä eivät käytä lainkaan vaan aina Classika.

Näillä nimillä minä Sortavalassa pelaan ja aina välillä vähän korjaavat ja opetellaan uudelleen, mutta kohtuullisesti opitaan kokoajan lisää. Kasi ja Ysikin tietysti on, mutten niitä käytä kun ne menevät Samarana.

Jos saisi huomenna IIZIn pakettin ja Kovalaiseen ilmaiseen uusintanäyttöön. Yhteishintahan on sitten katsastukselle 29e pakokaasutesteineen. Ai että on ihana katsastaa Joensuussa. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tässä matakailtuani IIZIllä vähän useampi ihminen kyydissä ja tavaraakin mukana huomasin, että takapää on aika löysä. Pitäneekö siis vaihdella iskarit ja jouset. 80-lukutuninki olisi hyvä eli jos vain käyvät niin Combin jouset taakse :shock:

Ei hemmetti. Miksei voisi tyytyä näin hyvään tällaisenaan. Ehtiihän tuota joskus taas ruveta purkamaan ja taistelemaan sen kanssa. Ja NeitiHauHaun kanssahan minä yleensä matkaan. Ei meillä yleensä kyydissä täyttä lastia ole Alkosta tai muusta suvusta. Ai niin, monihan täällä ei tiedä mitä tarkoitti Täysi Lasti siis tällainen Alkosta. :lol:

Pitäneekö kuitenkin vaihtaa nuo PriimaMelber -vanteet ja uudet renkaat pois alta VenäjänRetken ajaksi. Sen minä teen. Ei sillä että varkaita pelkäisin, mutta niitä rengasrikkoja. Onhan tuota rengasarsenaalia tuolla ja vaikka vähän heikompaa aluvannetta alle. TogliatinRetkellähän MelberAlu leikkasi renkaan mahtavasti kun suuri osa renkaasta putosi asfalttipaikkauskuoppaan ja pieni osa jäi kovalle. MurhaMäjäys ja vielä tunnellissa. No, nyt olen vähän oppinut ajamaakin Venäjää, joten tilanne on toinen. Niin ja nyt ei ajeta yli 500km/päivä tai muuten vaan aamusta iltaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Ei meillä yleensä kyydissä täyttä lastia ole Alkosta tai muusta suvusta. Ai niin, monihan täällä ei tiedä mitä tarkoitti Täysi Lasti siis tällainen Alkosta. :lol:
"Kaikki alkoi siitä kun mä lopputilin sain
sitten juhlan kunniaksi täyden lastin hain"
Irwin Goodman:Ei tippa tapa

Tiedetään täysi lasti
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Paljonko oli täydessä lastissa tavaraa? IIZIin niitä olisi mahtunut melkoinen määrä.

Mutta ei voi olla takajarruhilujen asentaminen näin vaikeaa!!! On taas sellainen päivä, jolloin ei mene vahingossakaan homma halpolla ja oikein. En tajua miksen millään muistanut parasta tai edes hyvää asennusjärjestystä. Olisi ollut parasta lukea korjausopasta. Lukaisinkin, mutta käsillä sattui olemaan sellainen versio, jossa ei oikeasti kerrottu mitään lelujen irtiotosta, kiinnilaitosta ja työjärjestyksistä.

Nyt siellä kuitenkin ollaan kiinni. Käppärivaijeri tietenkin irrotetaan näissä hommissa heti alkuun. Ja minä tein sen vasta viimeiseksi. Siis sieltä auton alta irti. Onneksi oli voideltu ja liuotettu hyvin. Mutskut lähtivät melki sorimilla irti. Aika kiereälle se oli vedelty. Oikean takapyörän vaijeri toisiaankin liikkui jokseenkin jähmeästi. Tyypillistä. Nyt sekin on sitten herkistely.

Vähän menee massamönjää vielä pohjaan samalla. Pieni laikku oli rusehtavaa yhden paikan saumassa. Siinäpä ei juuri massaa ollutkaan päällä.

Mutta tämäkin pikkuhomma vie taas karmean ajan kun kaikki mahdollinen menee ensin pieleen. Onneksi toisenlaisiakin räpellyspäiviä alkaa ilmestyä näiden totaalituhopäivien lomaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Jos nyt muistan oikein niin KHJ-582 rekisteritunnuksella kulkeneessa 1200S mallin Ladassa oli combin iskarijousi paketti takana. Ainakin korkeammalla siinä perä oli kuin tätä seuranneessa Asteriksi 1500S ropposessa. Paljon parempi jos vetää kärriä perässä tai muuten on paljon porukkaa/tavaraa kyydissä.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Oli mullakin Toljatin reissulla combin jouset takana. Tyhjänä toki takapää ylhäällä, mutta kun takakonttiin löytiin kolmen hengen 1½ viikon kamat ja porukka autoon, oli peräpää normi korkeudella eikä roiskeläpät laahannut maassa. Taisi koko reissun ja n. 4500 km:n reissun aikana ottaa kerran maahan.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Lelu on kasassa. Huomenna näytille.

Kyllä sen käppärivaijerin sai silti kiristää melkoisen tiukalle, vaikka kaikki jarrulelut vaihdettiin. Eli olisi mennyt hyvin pelkällä kiristykselläkin. Tulipahan rehkittyä.

Samalla purkinpohjalta loput alustamassat paikkaukisiin. Nyt on sitten sen seitsemän kerrosta.

Ei mitään öljypohjapanssareja eikä moottorinaluspeltejä. Ei paljon huvittanut moinen näpertely. Turhia vielä.

Puinen LadaLogoinen vaihdekepinnuppi laitettiin.

Ja reissuvanteet Valko-Venäläisillä huippukumeilla :lol: Jotkut 1000 Miglia Type JOHN -vanteet siinä nyt on. LadaLogot on keskiöissä eli kai ne Ladaan on tehty tai ainakin sopivat.

Tässä kuva Miglia -vanteista:

Kuva

Ei ole ihme että MelberOvaalit alkavat vatkaamaan kun aina lähtee lyijymönttejä irti irrotellessa ja asennellessa. Möntit on niin kivasti vedetty sinne sisäpuolelle, että varmaan osuvat ja irtoavat. Ei niitä osaa varoa kun ei tiedä missä kohdin aina lötköttävät.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Nuo vanteet muuten toivat mukanaan Laivastoon yhden 2104 RuuttaKombin. Siinä se sitten löhäsi toissa talven pihaportilla kunnes myin sen pois ja vain nuo venteet renkaineen jäivät pihaan.

Eli joskus sitä ostellaan vanteita ja tuodaan ne autolla pois. Taisin jonkun kympin maksaa itse autosta. Venteista maksoin enemmän.

Minun hoteissani tietysti noiden hyödykkeiden hinnat haittivät häränpyllyä ja autosta otettiin rahat pois.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Lähdetäänpä sitten toista kertaa käyttämään IIZI Kotimaassaan.

Kävin konttuurilla ja käsijarru oli todella hyvä.

Takasisälokarithan tähän toisaankin tuli. Joku voi sanoa tökerön näköisiksi, mutta hiekkapuhallukselta ne suojelevat varmasti hyvin. Täytyy joskus kuvata nuo niin näette. Kai monilla niitä onkin.

Ja ei kun helteeseen paahtumaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mitkähän kurat taas oli IIZIn jäähdytyskierrossa? Liekkö olin laitellut tässä eräänä päivänä jotain puhdistusmönjää sinne. Maitoa oli koko kama.

Eli jälleen näissä mielihommissa. Jäähdytysnesteiden vaihto ja sitä ennen tietysti lohkon ja syylärin pesu.

Oli nimittäin Venäjällä hulahtanut johonkin jäähdytysnestettä. Vasemmalta 1sylinterin kohdilta oli tullut maitoa ulos. Tai siis siinä oli kuivunutta valkoista kamaa. Ettei nyt sittenkin kannentiiviste kiukuttelisi liian kuumana käydessä.

Seurataan tilannetta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Migliat ValkoVenäläisillä toimivat kohtuullisesti. Melber + Euromaster 175 mukavuuteen ei kyllä päästä.

Nuo ValkoVenäläiset (Kahvilikööri + Votka + Maito? Muistelen) ovat ns. IsoKehäiset vai miten sitä kuuluu sitä renkaan paksuutta kutsua. Näyttää takapyöräkotelo olevan aivan täynnä kamaa. No, eivät ne hieraisseet sisäloksuja kertaakaan.

Tämä nyt on siis niin pelikunnossa että kai se on alettava suunnitella NEITIn kansiremonttia ja myyntikunnostusta. Tietysti mielessä väikkyy ne Combin jouset tähän IIZIin, mutta on tuota tärkeämpääkin rojektia. Saranan öljypunpun voisi laittaa kuntoon, että olisi sitten syssylle taas RalliKäyttis. En minä IIZIllä talvella aja.

Olisiko IIZI sitten sellainen KesäHarrasteAuto. Ei kai sentään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Olisiko IIZI sitten sellainen KesäHarrasteAuto. Ei kai sentään.
miksi ei, itse olisi tarkoitus jättää yksi tuosta omasta laivastosta juuri tällaiseksi.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Taidetaan sitten lähteä ensimmäiselle Ruisingille IIZIllä. Siis viettämään aikaa jossakin julkisessa paikassa.

Yritetään taantua menneeseen. Käydä jossain missä vietetään kesää, ryypätään, rällätään ja mitä nyt normaalit ihmiset tekevät. Onneksi saan kaverin mukaan.

Molemmat ollaan nykyään toivottomia RyyppyMiehiä, joten ehkä meistä yhdessä tulee kohtuullinen Ryyppääjä.

Liperissä olisi SuviSeurat, JokiAsemalla on aina jotakin, joitain KaraokePaareja on auki ja näissä voisi käydä vetäisemässä jonkun Nylon Beatin, 80-luvun Hevin tai SorsaToivo & Agentsin.

Tällaista täytyy tehdä muutama kerta vuodessa että näkee mitä kaikkea mahtavaa sitä jää paitsi, kun ei enää Maita eikä PysytyKykenemäänRyyppäämään. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Kustaa
Viestit: 712
Liittynyt: 27.2.2010 13:58

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Leinon sanoin (jos ei nyt ihan sanatarkasti)..

Turhaan, oi turhaan tartun ma hetkehen kiini,
riemua ei suo rattoisa seura, ei viini. :lol:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tulihan se sitten Liperissä SuviSeuroja bongailtua.

Mennessä meinasi muutama hiukan hurmoksessa oleva kuljettaja yrittää ottaa IIZIn kanssa NokkaKontaktia. Mikä lie viuhake ensin otti täpärän ohituksen ja sen jälkeen MaaninenPemari yritti suoraa siirtymää sinne ParemmallePuolelle. Tuollaista se kova Festaaminen voi teettää.

Ei me raukat PoikaParat uskellettu sinne itse Festarialueelle. Mikä lie pelotti niin että piti vain kaukopongailla kesän kovinpia pileitä. Surkee sanon minä.

Pientä kruisailua sitten Joensuussa ja pari kapakkaa. En minä tällä kertaa löytänyt sieltä mitään yhteyttä. Paremmin ovat tarkoitetut tavallisille perhettä muodostaville kuin meille Tulevaisuuven Orvoille.

Rapulan siitä reissusta silti sai. Huuruja ja hormoonia oli niin paljon ilmassa että tarttui tukkaan. Ei huvittanut nousta aamulla eikä oikein ollenkaan. Tulipahan taas käytyä. Saakin sitten olla pitkään poissa noista kuvioista taas kun käy välillä kertaamassa vanhaa.

Kuusaalle sitten sunnuntai-illasta läksi. Matka joutui juohevasti ja polttoainetta paloi sen mukaan. Ei noita enää viitsi tosiaankaan laskeskella. Kunhan alle 10litraa/100km niin silloinhan sitä menee sopivasti. Alle 7litran ei pidä tuolla IIZIllä päästäkään kuin korkeintaan himmailevassa talviajossa.

Ajelin siis Imatralta Joutsenoon Vaalean mustakilpisen 2101 perässä. Harrasteauto selvästi. Niin oli siistiä pakettia. Pari ukonkörilästä sillä ajeli. Liekö Kerholaisia. RJ - 606 siellä perässä näytti olevan. Mitään kerhohilpettä en havainnut.

Olisihan tuota voinut kurvata Joutsenon rampista perään, mutta eivät ne HerrasMiehet vilkutelleet tai tervehtineet joten mitäpä sitä häiritsemään toisten sunnuntaiajelua.

Täällä sitä Markikses nyt kärsitään helteestä. Sain minä TytönHuomenlahjan auttavaan toimintakuntoon. Ei se sytkä nyt minusta oikein siellä ole. Voi olla vikaa vaihtamassani jakajassa. Pätkyttelee. Toimii kuitenkin, ei nakuta, kiihtyy ja vähän nylpyttelee pintakaasulla. Ei jälkikäyntiä.

1600SL HuomenLahja sai sentään tiiviin syylärin. Siihen ei kuitenkaan saa sähkölehtaa kun on mallia Remmi eli ei vanhaa kanpikolollista mallia vaan sellainen remmikoneen syylä, jossa ei kuitenkaan ole vasemmassa alakulmassa isolle lämpötunnistintulppaa. Menee ilman lehtaakin sen aikaa kun saadaan se ajeltua oikeaan paikkaan. Vilkku taas rupesi vipattamaan liian nopeaan. Mistähän lie taas on kosketus irti. Olkoot. Vasen takavalokuori olisi pitänyt muistaa ottaa Joensuusta mukaan muttei sitä kaikkea muista. Rautalankavirityksillä piti se laittaa kun 3kierretappia oli poikki. Pysyy se siinä auttavasti.

Ja kun näin paljon vaivaa tämän eteen olen nähnyt, vaikka moisesta ei mitään sovittu niin otan palkaksi Melber -alut tästä. Niissä on KökköKiinalaiset 155 kummit jotka ulvovat sekä yössä että päivässä. Laittelen tilalle jotain arkisempaa. Toiset samanlaiset vaikkakin heikkokuntoisemmat siinä on talvikumeilla, joista tietenkin on revitetty nastat mäkeen. Ihan tuliterä kummi ja nastoja vain siellä täällä. Tätä minä en koskaan ole ymmärtänyt.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin