Sivu 17/79
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 16.4.2010 19:56
Kirjoittaja Pavlovits
Vanhaakin vanhemmat sanonnat:
Kaikki maalarit ovat juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole maalareita.
Kaikki parturit ovat huoria, mutta kaikki huorat eivät ole partureita.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 16.4.2010 20:21
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mutta keksikääpä miksi nämä sanonnat ovat syntyneet ja miksi ne joskus pitävät paikkansa.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 16.4.2010 20:22
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Miksi on niin vaikea löytää Raitista NÄYTTELIJÄÄ?
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 16.4.2010 20:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä pidin lomapäivää ja tekemisen puutteessa purin 110:stä moottorin ja vaihteiston irti, hienosti tulee alakautta koko paketti, kun vähän näpertelee ja nostaa auton keulan tarpeeksi korkealle. Testasin ekaa kertaa tänä vuonna puutarhaletkua ja pesin talvirenkaat ja samalla vähän huuhtelin pahimpia saateita moottorin päältä
tuolta kaikki tästä hienosta 110 farkusta
http://www.lada-farmi.net/kalusto/2111/2111.htm
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 16.4.2010 21:36
Kirjoittaja lada.h.s
Tekemisen puutteessa tehtyihin fiksailujen topicciin saa mennä ohi aiheesta ei haittaa yhtään!

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 17.4.2010 20:01
Kirjoittaja Jusu
Minä olen nyt paremman tekemisen puutteessa alkanut touhuta lämpimikseni polttopuita, noiden romujen kanssa telkkuaminen kun ei enää tunnu edes mieltä lämmittävän.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 17.4.2010 20:47
Kirjoittaja pvdriver
no nyt on niin hjuvat kelit että mielikseen pilikkeitä hakkaa vajan eessä, aurinko paistanu ja lumet sulanu vauhilla...

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 17.4.2010 20:53
Kirjoittaja tinuri
Mummon luona vieraillessani käyskentelin sinne konehalliin jossa nuorempana seurasin monenmonituista remonttia. Useimmiten kohteena olivat enoni traktorit. Mutta nyt sinne mennessäni huomasinkin sen mummoni luotettavan kulkupelin. Eli äkkiä sinne nurkkaan katselemaan mitä löytyy ja avaimet oli Ladan lukkoon unohtuneet. Nokkapelti auki, jakajan koppa auki ja näkäleet pois kannesta. Tämän jälkeen pikkunätti starttaus ja skädäm

Se piru lähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä. Hui kauhea mikä ääni tuli vähän aikaa, mutta tasaantui se lämmettyään. Kyseessä on samanlainen kulkuväline kuin Pöyhäimen FINE.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 17.4.2010 21:21
Kirjoittaja Flaiman
Mieli tekisi laittaa kattotelineet koristeeksi mutta en tiedä tulisiko yhtään hienommaksi, etenkin kun bensankulutuskin nousisi ja lika pääsisi muhimaan välissä.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 17.4.2010 22:26
Kirjoittaja pvdriver
Lada-Jussi kirjoitti:mä pidin lomapäivää ja tekemisen puutteessa purin 110:stä moottorin ja vaihteiston irti, hienosti tulee alakautta koko paketti, kun vähän näpertelee ja nostaa auton keulan tarpeeksi korkealle. Testasin ekaa kertaa tänä vuonna puutarhaletkua ja pesin talvirenkaat ja samalla vähän huuhtelin pahimpia saateita moottorin päältä
tuolta kaikki tästä hienosta 110 farkusta
http://www.lada-farmi.net/kalusto/2111/2111.htm
on siinä kyllä sukunäköä, onko peräti moottorinkorvakkojen paikat samoissa kohdin tuossa 110:n myllyssä kun takavetosissa, laatikkoon kai pitäisi ainakin käydä? paljonkos se ladan tuoreempi 16 ventiilinen tuottikaan tehoa...

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 17.4.2010 22:28
Kirjoittaja Jokari
pvdriver kirjoitti:paljonkos se ladan tuoreempi 16 ventiilinen tuottikaan tehoa...

Paljon vähemmän mitä eräs varsin edistyksellinen 8-venainen/2-nokkainen jo 60-luvulla...lada kulkee 40 vuotta perässä eikä silti käy lähelläkään.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 18.4.2010 22:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
pvdriver kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:mä pidin lomapäivää ja tekemisen puutteessa purin 110:stä moottorin ja vaihteiston irti, hienosti tulee alakautta koko paketti, kun vähän näpertelee ja nostaa auton keulan tarpeeksi korkealle. Testasin ekaa kertaa tänä vuonna puutarhaletkua ja pesin talvirenkaat ja samalla vähän huuhtelin pahimpia saateita moottorin päältä
tuolta kaikki tästä hienosta 110 farkusta
http://www.lada-farmi.net/kalusto/2111/2111.htm
on siinä kyllä sukunäköä, onko peräti moottorinkorvakkojen paikat samoissa kohdin tuossa 110:n myllyssä kun takavetosissa, laatikkoon kai pitäisi ainakin käydä? paljonkos se ladan tuoreempi 16 ventiilinen tuottikaan tehoa...

mä kans mietin, ku tossa keskellä on noin kiinnityspisteet, että olisko samoilla kohdilla kuin takavetoisessa. Samarassa kiinitetään kone tosta keskeltä ja laatikon etu ja takapuolelta. mut tossa 110:ssä sama kone kiinnitetään laatikon takaa kuten Samarassa, mutta muut kiinnityspisteet on eritavoin moottorin etupäässä ja vaihteiston päässä takana, pitäiskin katsella tarkemmin Kalinoista, miten niissä tuo on toteutettu.... sarjatuotanto 16 venttiiliset 89 - 98 hv
VAZ-11194 1,4 16-v Euro-4 90 hv
VAZ-2112 1,5 16-v Euro-2 93 hv
VAZ-2112 1,5 16-v Euro-3 90 hv
VAZ-21124 1,6 16-v Euro-3/4 89 hv
VAZ-21126 1,6 16-v Euro-4 98 hv
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 18.4.2010 23:41
Kirjoittaja Evreka
Jokari kirjoitti:pvdriver kirjoitti:paljonkos se ladan tuoreempi 16 ventiilinen tuottikaan tehoa...

Paljon vähemmän mitä eräs varsin edistyksellinen 8-venainen/2-nokkainen jo 60-luvulla...lada kulkee 40 vuotta perässä eikä silti käy lähelläkään.
Tuntuu ladalla olevan opittavaa tehojen ulosotossa. Nyt kalina on 98 hv:n siivittämänä samoissa lukemissa mitä esim. japsit otti tavallisiin perheautoihin kaasareilla 80-luvulla

Puhumattakaan tehokoneista kuten toyotan 2t-g 70-luvulta, jossa oli 8 venaa, 2 nokkaa ja 115 kaakkia.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 19.4.2010 1:32
Kirjoittaja Lada-Jussi
tarviiko sieltä koneesta kaikki kaivaa pihalle, kyllä se on varmasti kestävyydestä pois tai jotain. Mites kun jenkit otti joskus jostain viisilitraisesta kasista jotain 400 hv sit kun mentiin säästökuurille niin muskeliautot kuihtui ja 80-luvulla Camaroissa jotain 150 hv jossain viiden litran kasissa, samaan aikaan jossain 2,2 litran Peugeot 505 turbossa oli jo hivenen yli tuon, eikö jenkit osannu tehä koneita? vai hukkasko ne osaamisen kun tehot putosi aiemmista vuosista?
Mites, ku noi Japsit aikaan ilmoitteli tehot SAE hepoina? Ladassakin DIN 78hv oli jotain 85 hv SAE-heppaa, eli onko noi muistelemanne tehot vertailukelpoisia ylipäätään? GOST normin mukaan DIN 75 hv on yleensä 71 hv, että riippuen millä normilla mitataan, jollain laskukaavalla voi Ladan 1,2 koneen teho olla 200 hv
Sit mun suosikki vertaus Lada Priora vs. Ford Focus, Prioran 1,6 16v koneessa 98 hv ja Focuksen vastaavassa 100 hv eli kyllä aikalailla samoissa luvuissa pyöritään, kun toi 98 hv taitaa olla vielä GOST-teho.... joka tosin taitaa vastata nykyistä eurooppalaista normia. Tyhmä Ford, kun ei teho nouse, kyllä toi 100 hv on otettu jo ajat sitten...
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lähetetty: 19.4.2010 3:03
Kirjoittaja Anaconda
Tehoista puheenollen, onkos kellään penkkilappuja Ladastaan? Ne olisi varsin mielenkiintoista katseltavaa.