Sivu 17/48

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 3.9.2010 6:47
Kirjoittaja lada.h.s
Kiitokset!

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 3.9.2010 16:53
Kirjoittaja lada.h.s
Eräs ihmeellinen sähkövika tähän tuli. Ilman että parkit ovat päällä kello toimii mutta kun laittaa parkit päälle niin kello pysähtyy ja käynnistyy
samantien parkkien sammuttua!
Mitään syytä en tälle keksi!
Yhtään johtoa ei ole muutettu.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 3.9.2010 17:03
Kirjoittaja pvdriver
Pyörittele sulakkeita jne...

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 3.9.2010 20:48
Kirjoittaja lada.h.s
Vika korjaantui vaihtamalla kellolle 4 wattisen polttimon tilalle 3 wattinen.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 4.9.2010 18:22
Kirjoittaja lada.h.s
Menin hakkaamaan puukolla runkovikaiset Michelinin tubeless talvirenkaat paskaksi. Kyllähän niissä kuitenkin sisuskumit oli! Koska vanteet on tubetypet.
Ne olivat ihan ehjät! Nekin tottakai meni tuhannenpaskaksi. Nyt vähän harmittaa. :(

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 4.9.2010 21:56
Kirjoittaja Jokari
Yllätys, että tubetype vanteella saattaa olla sisuskumi...

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 5.9.2010 7:55
Kirjoittaja lada.h.s
Niinpä ei tullut ajateltua.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 5.9.2010 8:36
Kirjoittaja pvdriver
:lol: tiedätkö nyt ihan varmasti mitä tubetype tarkoittaa...

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 5.9.2010 9:20
Kirjoittaja lada.h.s
Käsitykseni mukaan sisuskumillista auton rengasta. Vanteessa se tarkoittaa käsittääkseni sitä että siihen voi asentaa sisuskumittoman renkaan
mutta se ei pidä ilmaa ilman sisuskumia.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 5.9.2010 10:06
Kirjoittaja THI-900
Ei tämä asia nyt ihan selvä oo silti. terveisin änkyrä ähtäristä. Tubetype vanteelle voi kyllä laittaa renkaan ilman sisäkummiakin, jos rengas on "tubeless" tyyppinen. Joillain vanteilla pitää, joillain ei.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 5.9.2010 11:42
Kirjoittaja lada.h.s
THI-900 kirjoitti:Ei tämä asia nyt ihan selvä oo silti. terveisin änkyrä ähtäristä. Tubetype vanteelle voi kyllä laittaa renkaan ilman sisäkummiakin, jos rengas on "tubeless" tyyppinen. Joillain vanteilla pitää, joillain ei.
No ei veikkaukseni kovin kaukaa käynyt.

Eilen vedin takakaiuttimen johdon karvamattojen alle jotta se ei turhaan paistaisi silmiin.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 5.9.2010 19:47
Kirjoittaja lada.h.s
Päätinpä mitata tästä tuotteesta puristukset. Oma mittari näytti 6 baaria. No eihän se voinut millään pitää paikkaansa!
Lainasin kaverin mittaria ja johan alkoi tulokset näyttämään oikeilta. 12-12.5 kiloa per sylinteri.

Johtopäätös: omalla mittarilla voin siis viskata vesilintua.

Venttiilinvälys tosin vaikutti hivenen suurehkolta tietyissä venttiileissä.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 11.9.2010 10:20
Kirjoittaja lada.h.s
Aloin rakentamaan paremmin istuvaa pakoputken takaosaa. Länsimainen tarvikeosa ei istunut kunnolla vaan kolisi aina kunnolla.
Sahasin siitä sen taka-akselin ylittävän käyrän irti jotta sen voi hitsata liiteristä löytämääni CCCP valmisteiseen vaimentimeen.
20 senttiä tarvittiin jatkoa jotta pituudesta tuli oikeanlainen.
Mirkelillä vedin hitsattavista kohdista n. 1.5 sentin matkalta galvanoinnit pois jotta hitsattaessa ei muodostu niin paljon myrrkykaasuja.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 11.9.2010 20:44
Kirjoittaja lada.h.s
Hain tänään minulle lahjoitetut nakit lahjoittajalta. Ne ovat CCCP valmisteiset tube type teräsvyörenkaat kokoa 165/80SR13. Näitä on siis
2 kappaletta.
Yhtään liioittelematta voin sanoa niitä uusiksi! Niillä ei ole ajettu varmaan yhtään! :D

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 11.9.2010 22:44
Kirjoittaja 'aatee'
Luulen että soveltuu vain kuminpolttoon tollaset renkaat, laita hyvämies kunnon kumit alle :)