Sivu 17/175
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 10:38
Kirjoittaja juippi11
Kyllä, eli Skoda 440. Uudempi versio tunnettiin Octaviana. Youtubessa oli hyvä kuvakertomus tällaisen entisöinnistä, lähtökohtakin kyllä hieman parempi. Rungon keskellä kulkeva jykevä putki ja muu runko oli vielä ehjän oloisia tässä raadossakin. Ja olihan se spartalaisuus vihje. En tosin tiedä mihin "spartak" oikeasti viittaa?
http://www.youtube.com/watch?v=nUFBBh_uhJo
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 12:19
Kirjoittaja Pavlovits
Minua sitten jaksavat kiehtoa nuo entisöintivideot, varsinkin kun sekä työ että kuvaus on tehty noin hyvin. Minkähän arvoiseksi vakuutusyhtiö tuon arvioisi jos menisi kaskoa ottamaan.
Ei tuo auto tehtaalta lähtiessään noin hieno ole ollut.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 15:48
Kirjoittaja juippi11
Tuskin ainakaan entisöintiin kuluneita rahoja saa ikinä takaisin, kuten monesta muustakaan laitteesta. Mutta hieno pöristin on, Skodista se hienoin minusta.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 17:39
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 18:54
Kirjoittaja samarai
FSO Syrena 104, takana näkyy avolava FSC Zukeja pressukapellilla ja vanhempi korista ZSD Nysaa.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 20:18
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Pavlovits kirjoitti:pientä laittoa

No ei tässä kuvassa oleva auto ole mikään etuveto Sitikka, vaan jokin takavetoinen 20-lukuinen. Korikin puurungolla ja pitkittäiset lehtijouset edessä. Älkää antako päälle nostettujen rojujen hämätä. Eli mikä auto?
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 20:51
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Taitaakin olla englantilainen kaunotar??
MG vaiko Morgan 4/4,
Taitaakin olla vanha Bentley.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 21:32
Kirjoittaja Pavlovits
Tuota kuvaa laittaessani epäilin tuota oikealla olevaa rattiakselia. Liekö tuota sitikkaa koskaan valmistettu RHD:nä? Hyvin hoksattu, kyllä nuo nokkapellit hämäsivät.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.6.2013 21:59
Kirjoittaja t tulppu
24lukuista fiiattia on paljon.. Tuon tyyppistä fiiua on joskus kallavedestä sukelleltu. Mobilistissa oli aikoinaan juttua. Mutta ratti oikealla voi muuttaa kaiken... Vaiko sekin reksiviittaa niin kuin pellit päällä.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.6.2013 8:53
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Rattejahan on laitettu kummallekkin puolen. Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin, niin tuon ikäisessä ruori on oikealla. Onko tuo edes rattiakseli, vai jotain muuta roinaa. En väitä, että itsekkään tuon merkin tunnistaisin, mutta täysteräsvanteet viittaavat muutamiin merkkeihin. Mainittu Fiat, Ranskalaiset, nelosletukka... Vanteet saattaa tietenkin hämätä siinä kun nuo konepellitkin. Taitaa jäädä arvoitukseksi ja ilman oikeaa vastaustakin pystyn elämään.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.6.2013 9:42
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.6.2013 16:01
Kirjoittaja t tulppu
BMW.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.6.2013 23:39
Kirjoittaja t tulppu
Wosley... Tarjotaan kun muuta ei keksi tai muista merkkejä. Tekikö EMW isoja BMW kopioita.. En tiedä. Ensimmäiset EMW näpäkän näköisiä autoja muodoiltaan. Suomessakin lasikuituisia EMW. Autoja Toyota Grounin alustalle...minäkin olisin halunnut sellaisen..sellaiset muodot nyky tekniikalla.. Kelpais mulle...
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 16.6.2013 3:10
Kirjoittaja samarai
Awtovelo/EMW ei tehnyt kuin sotaa edeltävistä BMW-321 ja 326 malliin perustuvia kopioita. Ennen DDR:ää Neuvostoliiton hallinnoima Awtovelo teki vielä BMW:n nimellä ja logolla, samoin BMW R-35 moottoripyöriä v. 1945-51. Niitä "Bemareita" BMW AG ei tunnusta omassa historiikissaan. EMW-merkillä tehtiin DDR:n alaisuudessa v.1952-1955. Ne ovat myös viimeiset 4T-moottorilla tehdyt henkilöautot DDR:ssä ennen vuotta 1988, jolloin valtakuntakin alkoi natista liitoksissaan.
Kuvassa oleva BMW 501 on ensimmäinen sodanjälkeinen Länsi-Saksassa valmistettu BMW auto, jonka tuotanto alkoi v.1952. Moottoripyörien tuotanto (R24) alkoi aikaisemmin v.1948. Ne ovat ensimmäiset sodanjälkeiset BMW:t yhtiön historiikissa.
http://www.bmwgroup.com/e/0_0_www_bmwgr ... teine.html
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 16.6.2013 9:43
Kirjoittaja Pavlovits
Minulle ei selvinnyt onko kuvan Bemari 501 vai kasikoneinen 502.
Joka tapauksessa hieno auto. Googlella paljon tietoa ja kauniita kuvia.
Tuosta lasikuitu-EMW:stä tulee mieleen tuntemattoman Määtän sanat: suattaa tuota eppäillä.