Sivu 17/45

Lähetetty: 15.11.2005 21:06
Kirjoittaja Arska tehtaalta
Mites teillä on kestäny noi murroksien suojakumit korotetun keulan kanssa?

Vaihdoin pari viikkoo sitte kaikki kumit (aidot ryssän tekemät) ja kävin mönkimässä pari kertaa niin johan ainakin toinen sisemmistä on p4skana jeejee :?

Taidan laittaa sisemmän "putkimallin" tilalle sellasen haitarimallisen kokeeks ja kattoo miten se kestää... ei se ainakaan paljoo lyhyempi ikänen voi olla :lol:

Lähetetty: 15.11.2005 21:23
Kirjoittaja liero
ettei olis joku vieras partikkeli rikkonnu gummia? tai sitten joku maanantai painos.
haitarimallin gummit on mulla käytössä, ja nou ropleem, n.5000km korotettuna ajettuna 95/5% (katu/maasto) on 1 kpl sisempiä kurttuja hajonnut ,mutta se oli kovin korppuuntunut joten ikä sillä tuli täyteen...

Lähetetty: 16.11.2005 8:08
Kirjoittaja Nerd-O
Mulla kuukauden käytön jälkeen uusi suojakumi sisälsi reijän :( Noh. Nyt ostin muutaman varastoon valmiiksi. Tosin tuo reikä taisi tulla sellaisesta pienestä virittelystä johtuen.. Eli oma moka tais olla.

Lähetetty: 16.11.2005 16:42
Kirjoittaja Arska tehtaalta
En oikeen usko et se olis mihinkään osunu... tosin ei voi tietää mitä siellä alhaalla tapahtuu :lol:

Mut joo, kun laitoin uutta kumia paikoilleen pelailin pitkät tovit sen kanssa kun tuntu et se jäi aina yhestä kohtaa kurttuun.
Toisella puolen sama homma mut sain sen hiukan paremmin asettumaan.
Vanhat kumit näytti siltä kuin ne olis olleet kiertyneenä :?: Mut tuskin se on mahollista kun lemmarit oli ehjiä.

Eli oliko niin että teillä on ne haitarimalliset kumit sisemmissäkin?

Lähetetty: 16.11.2005 17:34
Kirjoittaja liero
ihan hanurimallia kaikki gummit mulla :D

Lähetetty: 16.11.2005 20:41
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Ei o haitaria sisemmässä vaan original ryssäkumi jossa oksasuoja!

Lähetetty: 18.11.2005 0:19
Kirjoittaja LENNY
Ei ole täälläkään ollut kestävyys ongelmia..

Lähetetty: 26.11.2005 23:57
Kirjoittaja Lada_VFTS
liero kirjoitti:kyllä se rengaskaupan rontti niist pikkuse yli 300 laskutti, mutta ei kaduta :D on kuulemma ollu kovasti menekkiä ko. gummeille vein toistaseks vimosen setin. noh ens viikol töissä pitänee leikata n.20 mm muovit sinne rajottimeks, oli heti käytävä hieman vanhoilla enduropoluilla ja kiipeilemässä sorakuopan seinää ja jo vain alkaa se niva tuntuun maastoautolta pikkuhiljaa, huomenn pitäs kaverin myydä vie 60" hi-lift nii voi testit jatkua toden teolla :D pitäs varmaan seuraavaksi patentoida kylkiputket nii olis tunkkauspaikkoja paremmin...
Mistäpäin nuo renkaat hommasit?

Lähetetty: 27.11.2005 1:57
Kirjoittaja LENNY
Maahantuoja on Tampereella Euro Tyres.J-kylässä Cross 4wd myy.Ainakin Hesassa ja Oulussa on jälleenmyyjät.Uusimpana ostopaikkana T-osat Tampereella.Lupas sieltä tehdä halvimman tarjouksen.
Ja on muuten sit aikuisten oikeesti tosi hyvät maastorenkaat.Parempia saa tosissaan hakea.

Takapään korotus

Lähetetty: 28.11.2005 11:45
Kirjoittaja Lada_VFTS
Sattuisiko kenelläkään olemaan mittoja tuosta takapään korotus palasta, eli se mikä tulee tuohon jousen ja jousilautasen väliin. Ja nuo mersun etujouset niin onko w115 ja w124 jousissa eroa, katselin motonetiltä ja löysin nuo W124 4-s B/D eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5198 29.90 ???. Olisi melkein puolet halvemmat kuin w115 jouset, kysymys kuuluukin onko nuo sopivat nivan etupäähän?

Lähetetty: 28.11.2005 11:57
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Se jousi kannattaa käydä mittaamassa että kumpi parempi jne. Kyl ne Motonetissakin antaa sen jousen varmasti mitata!!
Mä oon kirjottanu ne "raja-arvot" tähän topicciin johonkin aikasempaan viestiiin.

Tosta korotuspalastakin on piirrustus tuolla offipalstan galleriassa, kaivanpa sen tähänkin kohta!!

Edit: Kuva!!

Kuva

Tarkasta itseltäs se "tornin" halkasija eli siis ton palikan sisähalkasija koska näissä on ollut eroja :!:

Re: Takapään korotus

Lähetetty: 28.11.2005 18:37
Kirjoittaja Arska tehtaalta
Lada_VFTS kirjoitti:Sattuisiko kenelläkään olemaan mittoja tuosta takapään korotus palasta, eli se mikä tulee tuohon jousen ja jousilautasen väliin. Ja nuo mersun etujouset niin onko w115 ja w124 jousissa eroa, katselin motonetiltä ja löysin nuo W124 4-s B/D eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5198 29.90 ???. Olisi melkein puolet halvemmat kuin w115 jouset, kysymys kuuluukin onko nuo sopivat nivan etupäähän?
OoTeenä...

Miulla ois saapin jouset ylimääräsenä, miusta meni vähä liian jäykäks mut jotku tykkää.

Osta pois halvalla...?

Re: Takapään korotus

Lähetetty: 29.11.2005 0:14
Kirjoittaja Lada_VFTS
Arska tehtaalta kirjoitti:
Lada_VFTS kirjoitti:Sattuisiko kenelläkään olemaan mittoja tuosta takapään korotus palasta, eli se mikä tulee tuohon jousen ja jousilautasen väliin. Ja nuo mersun etujouset niin onko w115 ja w124 jousissa eroa, katselin motonetiltä ja löysin nuo W124 4-s B/D eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5198 29.90 ???. Olisi melkein puolet halvemmat kuin w115 jouset, kysymys kuuluukin onko nuo sopivat nivan etupäähän?
OoTeenä...

Miulla ois saapin jouset ylimääräsenä, miusta meni vähä liian jäykäks mut jotku tykkää.

Osta pois halvalla...?

Ehdin ostamaan mersun jouset. Ja kyseessä oli W123:n 200 Diesel mallin etujousi, Ulkohalkaisija 116mm lanka 15mm ja pituus 445mm

Saabin jouset

Lähetetty: 29.11.2005 14:01
Kirjoittaja Jyrki-boy
Saabin takajousta saa kolmella eri jäykkyydellä. Huomioikaa tahdottu jäykkyys ostaessanne jousta. Muuten saattaa mennä ketuiksi. Itse ostin keskimmäisen version. Tulevat joskus paikoilleen. Sitten siitä lisää.

Jyrki-boy

Re: Saabin jouset

Lähetetty: 1.12.2005 22:46
Kirjoittaja LENNY
Jyrki-boy kirjoitti:Saabin takajousta saa kolmella eri jäykkyydellä. Huomioikaa tahdottu jäykkyys ostaessanne jousta. Muuten saattaa mennä ketuiksi. Itse ostin keskimmäisen version. Tulevat joskus paikoilleen. Sitten siitä lisää.

Jyrki-boy
Kappas.. Tämä selittää sen kun toisilla saabin jouset toimii,toisilla ei..