Tälleen teknisenä huomautuksena asiaan liitttyen. Tässä asiassa on kyllä pieni ongelma. Voitteko kuvitella mikä homma sinne jäsenrekisteriin on lisätä käsin jokaiseille tuo sähköpostiosoite? EI ole meinaan _ihan_ pikkujuttu. Jäsenrekisteriiin ei varmaan pääsyäkään ihan "kelle vaan" haluta antaa, niin kyllä siinä PJ:llä (kellä kaikilla sillä onkaan päässy) on naputtelemista kun jokaiselle käsin syöttää ne osoitteet, plus että jokaisen pitäis ne osoitteet ilmoittaa ensin PJ:lle, esim. yksityisviestinä.pressa kirjoitti:Nyt vain aktiivinen yhteyden otto puheenjohtajaan tai sihteeriin. Nyt voisi olla ajankohtaista (kun jäsenmäärä on kutistunut alle viiteen sataan) ottaa käyttöön myös s-posti laskutus. Tämä vaatii vain jäsenrekisteriin s-postiosoitteiden päivtyksen. Rekisterissä on (tai oli ainakin ennen) paljon henkilöitä joille ei ollut s-postiosoitetta. Nämä kun sinne päivittäisi niin vuoden ensimmäisen lehden lähtiessä painoon voisi jo jäsenmaksutkin sähköisesti lähettää. Lähettäminen onnistuu yhtenä lähetyksenä (toki jotkut s-postipalvelimet merkkaa roskapostiksi kun nippuna lähettää) kaikille jäsenille. Eli nyt Artsi aktiivista ehdottamista kehiin niin saat kannatusta...
Itse meinaan mietin aivan samaa kuin Artsi ja tuskailin tuota. Selvitin hieman asiaa jo tuossa aikaisemmin. E-laskuja kyllä saisi, mutta siitä tulee luonnollisesti kerholle lisäkustannuksia. Puhutaan luokkaa satoja euroja vuosi tällä jäsenmäärällä. Joten sähköpostilla toimitettava lasku nykyisen lisäksi lienee se järkevin tapa sitten toimia.
Mutta tässä on tullu mieleen ajatus, että kunhan tuo jäsenosio saataisiin käyttöön, niin tunnistautuneiden jäsenien sähköpostiosoitteethan toki tiedetään ladaboardin kautta ja näin meillä olisi yhdistävä linkki jäsenrekisterin-ladaboardin kesken, jolloin tätä kautta voitaisiin kenties asiaa saada eteenpäin. Eli asiaa olen kyllä miettinyt. Mitään päätöksiä tästä ei ole tehty, ja tämä ei ollut kerhon linjaus tai päätös, vain minun omia mietintöjä.