Sivu 170/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 4.7.2010 18:32
Kirjoittaja Ukki
Tervehdys.
Napsahtelusta. Ääni ei mielestän ole huolestuttava, vaan sellainen pieni napsahtelu kuulostaa vas. tavaratilasta. En ole käynyt likempää kuuntelemassa kun joku muu olisi kuskina. Ääni loppuu jonkun ajan kuluttua ja ilmaantuu taas uudestaan monttuosuuden ajon jaälkeen. On pois niin kauan kuin ei aja monttuja mutta on sattunut parikertaa että kun on muutaman kilometrin tasaisen jälkeen ajanut montut takaisin päin on napse loppunut. Tästä syystä on epäilyni painopiste siinä että jomman kumman pään täyttyy senverran irrota uranpäädystä päästäkseen takomaan päätään seinään. Ei haittaa millään tavalla mutta on kiva ilmiö. Katsastuksessa ei ollut mitään vikaa iskaritestissä eikä ilmennyt ääntä. Koko aikana ei ole muuttunut ilmiö. Saattaa olla myös, että aluskumissa on pieni reikä josta jousenpää pääsee napsuttamaan levyyn. En muuta epäile. Ollut 7 vuotta ilmiö olemassa, joten kuulunee "Ystävän yksilöllisyyteen"
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 9.7.2010 11:30
Kirjoittaja aon
111 on nyt ollut omistuksessa vähän reilun pari kuukautta ja ajoa on tullut hieman vajaa 4000km. Tuossa joku päivä kun tuli oikein kunnolla vettä taivaalta alkoi käsijarru jumittaa, vieläkin hieman nikottelee mutta jarrua polkemalla saa aukeamaan. Täytyy varmaan jossain vaiheessa katsella sitäkin kun viitsii, mikäli ei korjaannu itsellään. Muuten kilometrejä kertyy suht huolettomasti.
Koko omistusajan keskikulutus on nyt näemmä 5.87l/100km. Maantieajossa kulutuhuippu on ollut ~5.9l/100km (motaria 120km/h rajoituksella ja mutkaisia pikkuteitä), mutta toukokuun nurkka-ajeluissa tuli noita kutosen ylityksiä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 9.7.2010 11:46
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
aon kirjoitti:Tuossa joku päivä kun tuli oikein kunnolla vettä taivaalta alkoi käsijarru jumittaa, vieläkin hieman nikottelee mutta jarrua polkemalla saa aukeamaan. Täytyy varmaan jossain vaiheessa katsella sitäkin kun viitsii, mikäli ei korjaannu itsellään.
Terve!
Jos kyse on siitä, ettei käsijarru tahdo irrota pysäköinnin jälkeen, lienee syynä jarrurumpujen kitkapintojen ruoste.
Asia korjautuu itsekseen, varsinkin, jos ruosteen hankaa pois käyttämällä käsijarrua auton liikkuessa.
Auttaa, jos jarrun kuivattaa ennen pysäköintiä lämmittämällä jarrurummut käsijarrun avulla.
***
Tiukemmin jumittunut jarru irtoaa muutamalla napakalla kumivasaran tms. iskulla levypyörään.
SvS
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 9.7.2010 11:56
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Lada Scandinavia kirjoitti:Eilen tuli ostettua ensimmäiseltä omistajalta Lada 111 ja 2000 mallinen.
Kilsoja kertynyt runsaat 250tkm. Katsastettava 16.3.2011. mennessä. Ostin ilman koeajoa ja 100e:lla. Oik. takaiskari oli irti yläosasta ja eilen sen jo korjasin ja sitten menin koeajolle. Olen tyytyväinen hankintaan.
Tarvii pistää kuvia galleriaan.
Ajoin yhden työmatkan ja vitosvaihde huutaa, niin vietävästi. Kotipihalla nostin vaihteiston mittatikun ylös ja se oli kuiva, joten öljyä ei laatikossa.
Lisäsin litran virallista vaihteistoöljyä ja vitosvaihteen ääni ei juurikaan hiljentynyt, vai eikö tähän malliin kuulu öljyä laittaa ollenkaan.
Nyt ajettu työmatkoja lähes viikon verran ja Lada toimii hyvin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 9.7.2010 15:51
Kirjoittaja 1500i
Lada Scandinavia kirjoitti:Ostin ilman koeajoa ja 100e:lla.
Tuollaiset "pikkuasiat" saattaa sisältyä moisiin kauppoihin
Onko havaittavissa mistä on vuotanut? Vetarin stefalta vai jopa jostain muualta. Ikävä homma laatikon ja auton omistajan kannalta joka tapauksessa

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 10.7.2010 11:43
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Näyttäis vuotavan kytkinakselin juuresta, kun vetoakselin juuret on kuivat.
Kytkin uusittu 193tkm. Samalla myös vaihdelaatikko (käytetty)
Tarvii kesälomalla ottaa/irroittaa Ryccistä ehjä/hiljainen laatikko tähän. RYC-952, sen olen jättänyt varaosiksi, vaikka ajoaikaa olisi ensi helmikuulle. RYC:llä on ajettu vasta 162tkm. Mutku se kiukuttelee.
Myyjällä oli niin hieno palvelu, että toi Ladan minulle kotiin.
No, tämän takaiskarin kiinnityksen jo tiesin ostaessa.
Olen ajanut nyt myyjän bensoilla jo 152km ja vielä ei bensavalo pala, kurveissa on vilkkunut.
Uusi sensaatio.
Kuskin takajarrusylinteri vuotaa jarrunestettä!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 10.7.2010 21:20
Kirjoittaja mush
Täällä tehtiin tänään jakopääremppa. Kaikki osat oli vielä venäläisiä, näinköhän olivat alkuperäiset tehtaalta lähteneet osat? Käyttääköhän Delta huolloissa alkuperäisiä osia vai länsimaalaisia?
Laturin hihna pitää vielä vaihtaa, kun sitä en muistanut ostaa ja se on ja aika rispaantunut.
Venttiilien välykset meinasin tarkistaa ja kaikki olikin hienosti toleranssissa kunnes ehdin keskimmäisiin pakoventtiileihin, ne olivat molemmat reilummalla välyksellä. Kakkosen pakoventtiilissä oli säätölevy 3.60mm ja sinne meni 3.75. Kolmosen pako oli 3.57mm (?!) ja sinne meni 3.65. Onneksi oli vielä tallessa Volkkarin 1.6D:n säätölevyjä, jotka sopivat just eikä melkeen. Käyntiäänikin hiljeni kummasti. Minkähänlaisella tarkkuudella tehtaalla oikein välykset laitetaan kun noin tarkkoja levyjä löytyy kuin 3.57mm? VW:n lätyt on vain 0.05mm välein.
Eli nyt alkaisi olla pääpiirteittaäin 60tkm huolto paketissa - juuri kun mittariin kääntyi 70tkm.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 10.7.2010 23:08
Kirjoittaja 1500i
mush kirjoitti: Minkähänlaisella tarkkuudella tehtaalla oikein välykset laitetaan kun noin tarkkoja levyjä löytyy kuin 3.57mm? VW:n lätyt on vain 0.05mm välein.
Ne onkin just eikä melekein

Oisiko lätkässä todellisuudesssa vain huono merkintä joka hämää

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 10.7.2010 23:38
Kirjoittaja samarai
Säätölevyt näkyy olevan 3mm:sta alkaen 0,05mm välein 3,35mm saakka, sen jälkeen 0,02 ja 0,03mm välein 4,47 mm saakka.
http://pasker.biz/catalog/?f_group=1&p_ ... p_page=157
http://pasker.biz/catalog/?f_group=1&p_ ... p_page=158
Tuohon veljen 110:iin tehtiin vähän säätöä siihen takajarrujen paineensäätimeen. Viime katsastuksessa meni takajarrut/käsijarrut teholtaan juuri läpi. Siinä oli näköjään se säätö aivan ääriasennossa ja sen jousen välys useita millejä. Säädettiin nyt pariin milliin niin tuli tehoa lisää. Tehtiin myös pihassa jarrutuksia painesäädin kiilattuna herkistelyksi.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 11.7.2010 15:34
Kirjoittaja tinuri
Paljonko nuo simmaus levyt muuten maksavat ylipäätään? Tai siis nehän halpoja jos rahalla selviää.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 11.7.2010 19:05
Kirjoittaja mush
tinuri kirjoitti:Paljonko nuo simmaus levyt muuten maksavat ylipäätään? Tai siis nehän halpoja jos rahalla selviää.
Itse en ole vuosiin ostanut, mutta euroaikaan kuitenkin. Kyseiset VW:n lätyt oli silloin parin euron tienoilla kappale paikallisella pikkukorjaamolla. VW:n levyt meni Ladan nostimeen ja päin vastoin ihan ok, eli lienevät samankokoiset.
Joku varmaan osaa kertoa mitä Ladan omat maksaa ja mistä niitä saa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 12.7.2010 13:31
Kirjoittaja aon
Sdelano v SSSR kirjoitti:
Jos kyse on siitä, ettei käsijarru tahdo irrota pysäköinnin jälkeen, lienee syynä jarrurumpujen kitkapintojen ruoste.
Asia korjautuu itsekseen, varsinkin, jos ruosteen hankaa pois käyttämällä käsijarrua auton liikkuessa.
Auttaa, jos jarrun kuivattaa ennen pysäköintiä lämmittämällä jarrurummut käsijarrun avulla.
Luultavasti näin oli käynyt, nyt muutaman sadan kilometrin jälkeen ei ole enää mitään ongelmia.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 12.7.2010 13:51
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Unohdin mainita, että merkkinä ruosteesta on myös takajarrujen rohiseva ääni ensi jarrutuksissa liikkeellelähdön jälkeen.
SvS
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 14.7.2010 11:13
Kirjoittaja pinpate
Paloi o.p. parkkivalo. Luulin lampunvaihtoa helpoksi toimenpiteeksi.
En luule enää! Osaamiseni, ymmärrykseni ja lopulta kärsivällisyytenikin loppuivat
kun oli tunnin verran pyöritellyt reiässään löysänä pyörivää lampunkantaa
tuloksetta, ei tule ulos, ei millään!
Lampunkanta siis pyörii ja liikkuu myös syvyyssuunnassa, jokin vaan toppaa
niin ettei polttimoa pääse edes näkemään. Lyhty on H1+H1, ei linssiä.
Oi minulle se kertokaa onko toimenpiteestä kokemusta ja mikä tuon ongelman
voisi aiheuttaa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 14.7.2010 13:22
Kirjoittaja LADACAT
Parkkivalon kannassa oleva muovireuna kuumenee.ja saattaa taipua senverran ettei lamppu mahdu sovinnolla ulos.Lievää väkivaltaa käyttämällä yleensä irtoaa.Varaosaliikkeistä saa uusia kantoja edullisesti.