Sivu 18/33
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 27.9.2007 22:57
Kirjoittaja Jokari
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 27.9.2007 23:12
Kirjoittaja Mikkoo
Noh noh.. Sillähän päristelee kummasti laatukyytiä jonkin aikaa

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 27.9.2007 23:14
Kirjoittaja Jokari
Vastahan sillä on 2v ja 20000 km päristelty eikä loppua näy
Hieno laite...
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 28.9.2007 14:04
Kirjoittaja BA3
Suami sutenööri sisusta on todella hyvä hankinta ! Matkustus mukavuus paranee huomattavasti. Ja sen lisäksi vetää naisia puoleensa kuin magneetti

Vielä kyn kytket persieen lämmittimet toimimaan niin pysyy paikat lämpösenä...
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 28.9.2007 14:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
eihä noista sutenööripenkeistä ole muuta mukavuuseroa kuin ulkonäöstä tuleva mielihyvä. eikös ne ole sama (2107) penkki eri kankailla. Mikäli ei sitten ole Saab istuimet tai 1500SL (1992) mallista tutut lastrada jakkarat.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 28.9.2007 16:09
Kirjoittaja lada_r
Jokari kirjoitti:Tänään hain siistin Suomi-sisustan 1500S:ään. Saab-malliset etujakkarat ja perus takapenkki niskakyhmyillä ja ilman diplomaattinojaa
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... &pos=-4338
Siis tuon malliset, keskelle oleva kangas tosin on erivärinen...
Kyllä noissa nyt hieman paremmin kärvistelee

Voin vaan kuvitella kuin mukava tuli, tuon malliset penkit on tosi mukavat, ei ois varmaan pitänyt myydä niitä konali:lle, no ei tuo mitään, löytyy toisesta autosta samalaiset.
Onko muilla tämmöistä että kun istuu apukuskinpenkkiin, huomaa siinä enemmän ryhdikkyyttä ja mukavuutta kuin kuskin jakkarassa?
Vois olla myytävänä yks tommonen sisusta jos jollain kiinnostusta?
Paraniko ajomukavuus paljon uusilla iskareilla?
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 28.9.2007 19:11
Kirjoittaja Jokari
lada_r kirjoitti:Jokari kirjoitti:Tänään hain siistin Suomi-sisustan 1500S:ään. Saab-malliset etujakkarat ja perus takapenkki niskakyhmyillä ja ilman diplomaattinojaa
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... &pos=-4338
Siis tuon malliset, keskelle oleva kangas tosin on erivärinen...
Kyllä noissa nyt hieman paremmin kärvistelee

Voin vaan kuvitella kuin mukava tuli, tuon malliset penkit on tosi mukavat, ei ois varmaan pitänyt myydä niitä konali:lle, no ei tuo mitään, löytyy toisesta autosta samalaiset.
Onko muilla tämmöistä että kun istuu apukuskinpenkkiin, huomaa siinä enemmän ryhdikkyyttä ja mukavuutta kuin kuskin jakkarassa?
Vois olla myytävänä yks tommonen sisusta jos jollain kiinnostusta?
Paraniko ajomukavuus paljon uusilla iskareilla?
Tää on vasta kolmas sisusta (2105 --> 2107 --> Suomisisusta) tässä autossa. Näemmä jopa perseenlämmittimet löytyy, muttei taida maksaa vaivaa kytkeä niitä toimimaan, taitavat olla melko tehottomat.
Jokaisessa sisustassa apparin etujakkara on ollu huomattavasti tukevampi kuin kuin kuskinjakkara. Nytteki tossa kuskin Suomijakkarassa istuu hölmösti montussa, jolloin selkänojakin tuntuu aivan erilaiselta (huonommalta) kuin apparin jakkarassa.
Nuo nyt tukevat alaselkää hieman nollaseiskan jakkaroita paremmin, mut ainakin mun kokoisella kaverilla yläkroppa tuntuu olevan vähän "tyhjän" päällä eli ei juuri tue...
Paremmat nuo on jokatapauksessa kuin vanhat nollaseiskan jakkarat. Ja ennenkaikkea huomattavasti siistimmät kuin ryssän jakkarat, tuo heti pirteää ja vähän modernimpaa ilmettä sisätiloihin.
Takapenkki on edelleen ihan hirveä, selkänoja pystyssä ja istuinosa ihan vetelä sohva olemattomalla reisituella

Onneksi ei tarvitse siellä istua...
Uudet iskarit ei hirveitä säväreitä tuoneet, no etupää ei kallistele enää ihan niin hurjasti kuin ennen. Ei ole tullut vielä oikein kovaa ajeltua, joten paha sanoa oikein mitään.
Nyt kun nuo takajousetkin tuli pätkittyä orkkismittoihin, niin tuntuis olevan ajettavuus aivan kohdillaan

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 29.9.2007 18:58
Kirjoittaja Jokari
Tänään taas piti vähän laitella 1500 ässää. Ensin fiksasin etuputken ja väliosan välisen liitoksen, vuosi reilusti. Oli unohtunut työntää riittävän syvälle kytkimenvaihdon yhteydessä.
Kuskinpuolen umpion vaihdoin venäläiseen malliin, nyt on simmut samaa paria.
Eilen hitsasin apukuskin ovenpuoleisen penkinkiinnikkeen, oli kokonaan irti etuosasta, muttei onneks ollut irronnut niistä lattian pistehitseistä.
Kuskin ovenpuoleiselle kiinnikkeelle täytyy tehdä sama operaatio, se ei ole onneksi vielä irtipoikki.
Nopeusmittarin vaijeri rupesi raksuttamaan pirun kovaäänisesti kun mittariston irrotuksen yhteydessä siitä vaijerinpäästä jäi kaikki vaseliinit käteen. Mittarin neula väpättää kuin viimeistä päivää. Täytyy korjata...
Kaasu rupesi jumittelemaan pahasti eilen, juuri kun piti mennä kakkosvaiheen luistelurata-ajoa suorittamaan. Nauratti taas ihan v*tusti, hyvä ajella kun kaasua sai painaa oikein kunnolla "kynnyksen" yli ja sitten onki 5000 taulussa.
Rasvailin kaikki nivelkohdat, erityisen huolella ne tulipellin "laakeroinnit" ja taas rupesi toimimaan.
Taas kuitenkin pääsi turhia perkeleitä roppakaupalla...
Parin viikon välein pitää laitella rasvaa, muuten alkaa heti jumimaan enemmän tai vähemmän. Taitaa olla melko kuluneita ne tulipellin tangon "laakerit"...
Lähetetty: 29.9.2007 19:32
Kirjoittaja Jusu
Jokari kirjoitti:Parin viikon välein pitää laitella rasvaa, muuten alkaa heti jumimaan enemmän tai vähemmän. Taitaa olla melko kuluneita ne tulipellin tangon "laakerit"...
Kumma kun minä en ole kertaakaan niitä vipuloita mistään kohtaa rasvannut eikä ole vielä jumittaneet.

Re:
Lähetetty: 29.9.2007 19:44
Kirjoittaja Jokari
Jusu kirjoitti:Jokari kirjoitti:Parin viikon välein pitää laitella rasvaa, muuten alkaa heti jumimaan enemmän tai vähemmän. Taitaa olla melko kuluneita ne tulipellin tangon "laakerit"...
Kumma kun minä en ole kertaakaan niitä vipuloita mistään kohtaa rasvannut eikä ole vielä jumittaneet.

No sitä minäkin ihmettelen. Heti kun rasvat vähenee niin poljin muuttuu v-mäisen portaalliseksi ja siitä vähän eteenpäin jumitus alkaa.
No ei se nyt ihan parin viikon välein sitä tee, mut aika usein kuitenkin.
Henkimaailman hommia

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 30.9.2007 1:02
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Penkkien löysyydethän minä olen ratkaissut noilla puukuulaistuimenpäälisillä. En minä ilman niitä viitsisi noita yli 300km reissuja ajella.
Ensi torstaina (toivottavasti) ajelen 1600SL kanssa Joensuu-Jyväskylä-Tampere-Lahti-Kuusaa. Mitähän lie tulisi? Ehkä Yli 500km. Ei kyllä löysällä penkillä semmoinen homma onnistu. On tuossa IIZIssä aika tukeva kuskinpukki, mutta ei tarpeeksi.
Voisihan niihin tietysti panna vaneria perssiin alle. Jo olisi jykevyyttä. Tai ulkohuusin styroksilämpöistuimen! Jo luistaisi matkanteko ja biokaasuille olisi tilaa poistua.

Re: Re:
Lähetetty: 2.10.2007 21:06
Kirjoittaja Jokari
Jokari kirjoitti:Jusu kirjoitti:Jokari kirjoitti:Parin viikon välein pitää laitella rasvaa, muuten alkaa heti jumimaan enemmän tai vähemmän. Taitaa olla melko kuluneita ne tulipellin tangon "laakerit"...
Kumma kun minä en ole kertaakaan niitä vipuloita mistään kohtaa rasvannut eikä ole vielä jumittaneet.

No sitä minäkin ihmettelen. Heti kun rasvat vähenee niin poljin muuttuu v-mäisen portaalliseksi ja siitä vähän eteenpäin jumitus alkaa.
No ei se nyt ihan parin viikon välein sitä tee, mut aika usein kuitenkin.
Henkimaailman hommia

Tänään vähän perehdyin tohon kaasusysteemiin. Vika löytyi siitä venttiilikopan linkusta.
Sekun sattui olemaan aivan tolkuttoman väljä siihen akseliinsa ja näin kaasua painettaessa se kääntyy siinä akselillaan ihan vinoon ---> kaasu pykii perkeleesti.
Romulaatikosta löysin yhden linkun joka tuntu tiukemmalta akselille.
Linkun alle turasin vähän paksumman prikan "laakeriksi" ja yläpään köytin tiukkaan rautalangalla, kun se alkup. sokka on hävöksissä.
Lisäksi käänsin kaasarin kaasuvipua vähän vastapäivään, ettei vivun liike yritä vetää sitä suoraan sivulle.
Nyt ei ole linkussa väljää nimeksikään ja kaasu on taas herkkä ja portaaton

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 6.10.2007 23:35
Kirjoittaja Jokari
Ja tänään tuli vielä tehtyä viime hetken leimaviilailuja 1500S:ään.
Laittelin huohotusletkun tohon kromiputsaripönttöön katsastusmiehen mieliksi. Naputtava mittarinvaijeri tuli korjattua, paljon rasvaa vaijerin päähän ja vaijerin alkuun --> ei naputa enää.
Tihkurele tuli korjattua, se ei aina suostunut liikuttamaan pyyhkijöitä kuin vähän alkuun ja sitten vasta loput. Kaikkien kärkien kevyt hionta ja puhdistus, sekä "kuumalanka"-kärjen vastakappaleen taivutus suorempaan. Ja tihku pelaa taas kuin unelma.
Sytkäboksi tuli siirrettyä pissapojan säiliön alta paisuntasäiliön ja rintapellin väliin, siinä se on vähän kuivemmassa paikassa ja helpompi vaihtaa vaikka tien päällä jos tarve tulee.
Samalla huomasin että pakosarjan takimmainen mutteri oli melkein tippumaisillaan

No ei muutaku epämääräistä kääntelyä kaikilla mahdollisilla 13 mm avaimilla, oli muuten tosi paha saada kunnolla kireälle.
Päästölappukin tuli tossa haettua, vähän säätöä vaati, mut ei muuta. Vielä pitää vähän jarruja poleksia ja jos vaikka maanantaina koittaisi leimalle

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 12.10.2007 12:49
Kirjoittaja Jokari
Eilen tuli vielä vähän rassailtua topoviissatasta, nyt vois alkaa riittää.
Kattelin venttiilinvälykset, kun oli ruvennut venakoneisto taas pitämään perkeleellistä konserttoa. No kuten arvata saattaa, lähes jokainen välys oli ihan liian isolla. Pari kierrosta säätelyä, osa jäi vähän löysemmiksi ja osa tosi tiukoiksi, mut tulos on hyvä. Muuttu kone taas säksättäjästä ihan asiallisen kuuloiseksi...
Tuli asenneltua uusi lohkolämppäri+johtosarja, entinen hyvinpalvellut Kovil kun oli ihan paskana elementin ja kiinteän johtosarjan välistä
Samalla tuli suoritettua jäähytysjärjestelmän puhdistus ko. hommaan tarkoitetulla aineella. Sitten vaan täyttö sopivalla seoksella, ja tulokset: lämppäristä puskee ihan tajuttoman kuumaa ilmaa, eikä lämpömittari käänny enää ajossa niin pitkälle oikealle kuin se oli ennen. Eli kyllä kannatti
Vielä pitäis talvea varten asennella tollanen öljypohjan peittävä panssari. Joku joskus ajanut öljypohjan aika hyvälle lontolle, enempää ei enää tartte

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 12.10.2007 14:17
Kirjoittaja BA3
Siinä mies viihtyy mossen rassauksen parissa...
