VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Taas se piru teki saman tempun, pyöritti käymään mutta sammui ja naks, naks, naks... Ei lähde. Itse haistatin vehkeelle ja lähdin combilla. Olisi ekalla varmasti lähtenyt jos olisi bensapumpusta käsin pumpannut bensaa kaasuttimelle mutta kun ei räntäsateessa jaksanut konepeltiä alkaa aukaisemaan. Nyt ei ole tarvetta ennen maanantaita tuolle rakkineelle. Jos sunnuntaina ottaisi akun irti ja lataisi sen ja vaihtaisi muodon vuoksi sen akun pluskengän. Nyt ei kyllä vähääkään kiinnosta ropata! Toivottavasti kevät tulee jo kuukauden sisään niin pääsee ensin tuon johdon putsaamaan/vaihtamaan ja jos uudellakin johdolla temppuilee niin vaihtamaan koko startin, tai ainakin solenoidin! Tietäisiköhän nuo jossain autosähköliikkeessä tai laturikorjaamolla kävisikö tuonne joku länsimainen värkki tilalle solenoidiksi?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970 & 1971
Voi hyvä tavaton sentään , harkitsen LAHJOITTAA ai:lle käytetyn startin jotta hän saa latan pelittämään eihän tota jaksa lukea millään kun naks naks ja aina vaan jatkuu ..... KYMENLAAKSO saattaa lahjoittaa TOIMIVAN startin 

Re: Lada 1970 & 1971
Vai kerätäänkö kolehti että saadaan AI:lle uusi startti?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1970 & 1971
18-sivua tekstiä ja CRC:tä jo suihkittu. Harvinaisen viitseliästä toimintaa.
Taitaisi jäädä Kymenlaakson startti vaihtamatta.
Taitaisi jäädä Kymenlaakson startti vaihtamatta.

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Ainakin aikaa sen vaihtamiseen saattaisi kulua jonkin verran. Eipä tuolla pakkasessa/tuulessa/räntäsateessa ihmeesti kiinnosta alkaa ähertämään ellei ole pakko. Pakkoa ei ole kun välttämätöntä tarvetta nyt ei kahdelle autolle ole. Korjaamolle 40 euron tuntiveloituksella en vie! Mutta kunhan lämpömittari alkaa näyttämään +10 lukemia niin jotain pitää alkaa tekemään tuon hyväksi.audiq kirjoitti:Taitaisi jäädä Kymenlaakson startti vaihtamatta.
Millähän sivulla minä CRC:n suihkimisesta olen kirjoittanut? Startin naksuttelua on kai viidellä viimeisellä sivulla, 13 sivulla on aivan muuta.audiq kirjoitti:18-sivua tekstiä ja CRC:tä jo suihkittu.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970 & 1971
Ei kun se olikin aseöljyä ja toiseen ominaisuuteen suihkittu.Millähän sivulla minä CRC:n suihkimisesta olen kirjoittanut? Startin naksuttelua on kai viidellä viimeisellä sivulla, 13 sivulla on aivan muuta.

Tuota asennetta en oikein vaan ymmärrä, että miten joku jaksaa kuukaudesta toiseen leikkiä tuollaisten pikkuvikojen kanssa mielummin, kuin että tekisi asian hyväksi jotain.
No eihän se mulle kuulu, mutta hauska tämmöisiäkin "projektikertomuksia" on kyllä lukea.
Re: Lada 1970 & 1971
tärkeintä ei ole päivämäärä vaan liike, näin olen joskus kuulut sanottavan.
Tässähän on pidetty vain päiväkirjaa ja kerrottu mitä harrastetaan. ymmärrän hyvin jos talven yli yritetään olla sisällä kirjoittelemassa ja annetaan auton olla. Keväälä voi taas rynniä auton kimppuun ja vähentää kirjoittamista. Minulla on sentään mahdollisuus lämpöiseen halliin käyttiksen kanssa, harrastepeliä varten on vain kylmää pimeää talvea.
Tässähän on pidetty vain päiväkirjaa ja kerrottu mitä harrastetaan. ymmärrän hyvin jos talven yli yritetään olla sisällä kirjoittelemassa ja annetaan auton olla. Keväälä voi taas rynniä auton kimppuun ja vähentää kirjoittamista. Minulla on sentään mahdollisuus lämpöiseen halliin käyttiksen kanssa, harrastepeliä varten on vain kylmää pimeää talvea.
Re: Lada 1970 & 1971
Nojoo jokainen tekee tavallaan, mut ei mua ainakaan innosta ruveta leikkimään käyttöauton (tai no ladan) kanssa, jonka pitäisi toimia. Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään koko aikaa miettiä jäädäänkö jonnekkin hevonkuuseen kun startti sanookin taas naks, puhumattakaan siitä että sama naksuttelu jatkuu ja jatkuu.
Toki se eka naksahdus tulee aina puun takaa, mut seuraavan kerran ei pitäisi olla enää yllätys.
Jos jotain vikaa ilmenee, niin se korjataan pikimmiten, se on minun periaatteeni.
Toki se eka naksahdus tulee aina puun takaa, mut seuraavan kerran ei pitäisi olla enää yllätys.
Jos jotain vikaa ilmenee, niin se korjataan pikimmiten, se on minun periaatteeni.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1970 & 1971
Onhan ai:lla autotalli .... ajat sen vaalean helmen ulos auringonpaisteeseen ja sininen remonttiin siksi aikaa 

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Onhan se mukavaa että muut ottaa paineita ton mun startin takia, itse ei tarvitse stressaantua! Eikä se mihinkään hevonkuuseen tuon takia jätä, aina sen työntämällä käymään saa! Kaksi vuotta sitten kolmeen viikkoon ei startti toiminut, silti sillä joka paikasta pois pääsin. Tuolla tallissa on pimeetä ja kylmää, ei siellä mitään viitsi tehdä! Äsken irroittelin tuon akun ja kannoin autotalliin, pitää illalla laittaa se lataukseen ja kokeilla josko Ladalla huomenna pääsisi reissuun. Akun pluskengänkin samalla vaihdoin, vaikka tuskin vika siinä piilee... Onpahan kiiltävä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Taas se toimii! Eilen kannoin tallista ladatun akun ja laitoin paikoilleen, pumppasin bensapumpun vivusta kohokammion täyteen bensaa, käänsin avaimesta ja noin viiden sekunnin pyörityksen jälkeen käynnistyi. Reissussa katsoin paikan johon pysäköin että saa työntämällä käyntiin mutta hyvin lähti taas avaimesta kääntämällä. Myös tänä aamuna Lada toimi ihan hyvin. Saattaisikohan joku paikka olla sen verran hapettunut että kun akussa virta vähenee se ei enää kuljekaan läpi? Ei oikein selitä kyllä sitä kun kerran ei meinannut kaupan pihasta lähteä. Keskiviikkona käyn kuitenkin uuden akun ostamassa, sehän minun piti jo kuukausi sitten ostaa mutta kun unohtui. Sitten riittää virtaa vaikka vähän naksuttelisikin...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Uuden akun kävin Motonetistä hakemassa, puolalainen Zap, samanlainen kuin puolisentoista vuotta sitten combiin ostin. Onpa vaan hinta kovasti noussut tässä ajassa, 59,90 maksoi, combiin maksoi reilut 40 euroa. Onneksi noita ei kovin usein tarvitse ostella. Onko noiden hinnat noin kovia nykyään joka paikassa, itse en jaksanut alkaa kiertelemään halvimman perässä kun muutakin menoa oli. Sen verran tuuli parkkipaikalla etten alkanut sitä heti paikoilleen ähertämään. Kotona huomasin että tarrassa lukee "Japan Cars", pitäneeköhän palauttaa?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970 & 1971
Akkujen hinnat on nousseet rajusti viime aikoina. Ja sehän johtuu vain siitä että että lyijyn maailmanmarkkinahinta on noussut. Pahin piikki on tosin jo mennyt ohitse, muttei se kyllä varaosakaupan hyllyssä oikein näy. 60-70€ on nyt ihan normihinta tollaisesta 55-65 Ah perusakusta...
http://www.infomine.com/investment/meta ... =Lead&r=1y Siinäpä käppyrää lyijyn hinnasta.
http://www.infomine.com/investment/meta ... =Lead&r=1y Siinäpä käppyrää lyijyn hinnasta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Piti ihan kaivaa tuo puolitoista vuotta vanha Motonetin kuitti esille. Oli tallessa kun akulla oli vuoden takuu. 27.10.2006 sama akku (90-56049 60 Ah) maksoi 36,90. Että on aika kova korotus kun nyt maksoi 59,90.
Bensa-asemallakin tuli uusi "ennätys", meni jo sadan euron raja rikki tankatessa! Tyhjä tankki ja kolme kanisteria tuli täytettyä ja maksoi 101 ja rapiat. Myös litrahinta oli kovin mitä olen maksanut, 1,439. Lähimmältä asemalta piti ottaa kun tyhjällä tankilla ei kovin pitkälle olisi enää päässyt.
Ilmatkin tuli tarkistettua. Oikea eturengas oli vuotanut 0,3 painetta. Myös toisesta takarenkaasta oli hävinnyt ilmaa, oli 1,6. Ilmankos vähän lötkön oloiselta tuntui ajaa. En enää muista kumpaa vannetta tuli putsattua syksyllä että oliko nyt vuotanut samasta vai eri vanteesta. Täytyy vierailla ilmakoneen vieressä useammin, ei kai tänä vuonna noita paineita vielä olekaan tullut tarkistettua.
Bensa-asemallakin tuli uusi "ennätys", meni jo sadan euron raja rikki tankatessa! Tyhjä tankki ja kolme kanisteria tuli täytettyä ja maksoi 101 ja rapiat. Myös litrahinta oli kovin mitä olen maksanut, 1,439. Lähimmältä asemalta piti ottaa kun tyhjällä tankilla ei kovin pitkälle olisi enää päässyt.
Ilmatkin tuli tarkistettua. Oikea eturengas oli vuotanut 0,3 painetta. Myös toisesta takarenkaasta oli hävinnyt ilmaa, oli 1,6. Ilmankos vähän lötkön oloiselta tuntui ajaa. En enää muista kumpaa vannetta tuli putsattua syksyllä että oliko nyt vuotanut samasta vai eri vanteesta. Täytyy vierailla ilmakoneen vieressä useammin, ei kai tänä vuonna noita paineita vielä olekaan tullut tarkistettua.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Vaihdoin tuon akun, ehjän myivät kun käymään lähti! Miinusnapa näkyy olevan kartion muotoinen ja paksunee alaspäin melkoisesti, oli hieman hankala saada kenkä paikoilleen, yläpäähän jäi rako kengän ja navan väliin, alapäästä taas ahdisti niin että siivua irtosi akun navasta. Ihmeellistä...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974