1500 Combi DeLuxe case closed
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Mitäs tuommoinen BlingBlingKromirasia oikein maksaa? Freetekniksi ainakin huutaa yli viittäkymppiä mokomasta enkä minä semmoisia maksa.
Minulla oli jossain joku satakaksseiskan muovinen tötterö mihin olisi varmaan helppo puukottaa veeperin muotoinen kolo mutta enpä minä sitä nyt mistään löytänyt. Kadetissakin olis ollut muovilodju mutta se meni romux.
Piirtelin aiemmin pahville sapluunan putsarin pohjasta mutta ei peltilevyyn laikkakoneella semmoista reikää oikein siististi saa. Vaneriin kuviosahalla voisi saadakin, mutta puusta kyhätty häkkyrä kaasarin kanssa kuulostaa kyllä melekosen köyhältä patentilta...
Minulla oli jossain joku satakaksseiskan muovinen tötterö mihin olisi varmaan helppo puukottaa veeperin muotoinen kolo mutta enpä minä sitä nyt mistään löytänyt. Kadetissakin olis ollut muovilodju mutta se meni romux.
Piirtelin aiemmin pahville sapluunan putsarin pohjasta mutta ei peltilevyyn laikkakoneella semmoista reikää oikein siististi saa. Vaneriin kuviosahalla voisi saadakin, mutta puusta kyhätty häkkyrä kaasarin kanssa kuulostaa kyllä melekosen köyhältä patentilta...
Freetechnicsiltä ostin omani, ei se halpa ollut, mutta ostinpa nyt kun tolle kaasarille on käyttöä tulevaisuudessakin.
Mulla ei oo kokemuksia vanerin leikkelystä, mut ainakin Maralla on vastaava patentti toiminut jo pari vuotta. Sitten on myös olemassa sellaisia muunnospalikoita Weberin päälle jolla siihen saa istutettua Ladan oman putsarikotelon. Niitä on tosin tullut vain valmiiden, Ladaan tarkoitettujen kaasarisarjojen (DGV, DGR) mukana
Mulla ei oo kokemuksia vanerin leikkelystä, mut ainakin Maralla on vastaava patentti toiminut jo pari vuotta. Sitten on myös olemassa sellaisia muunnospalikoita Weberin päälle jolla siihen saa istutettua Ladan oman putsarikotelon. Niitä on tosin tullut vain valmiiden, Ladaan tarkoitettujen kaasarisarjojen (DGV, DGR) mukana

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Valmiita palikoita...
Yleensä ne maksaa joten aut of kvestiön. 
Minä pruukaan tekemään kaiken liki nollaputjetilla ja sehän on tältä ajokaudelta jo ylitetty kun pistin jarruja uusiksi, joten pelkkään putsariin en suostu paljoa pelimerkkejä pistämään.
Joku kustannustehokkaampi viritys on keksittävä.
Saas nähdä miten nuukajussin käy, joko kohta on 15 denierin sukkahousut imuventtiilin välissä...



Minä pruukaan tekemään kaiken liki nollaputjetilla ja sehän on tältä ajokaudelta jo ylitetty kun pistin jarruja uusiksi, joten pelkkään putsariin en suostu paljoa pelimerkkejä pistämään.

Saas nähdä miten nuukajussin käy, joko kohta on 15 denierin sukkahousut imuventtiilin välissä...

Laturista katkesi kiristysmutterin pinnapultti ja sekä se että sen alla olleet prikat sun muut eväät ropisivat Patalahden Esson tienoilla hevon helevettiin. Ihmettelin kyllä ropsahdusta, mutten kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, ennenkuin vauhdin ja ajomelun hiljennettyä kuulin kitinää ja rallatusta joka johtui löystyneestä laturista. 
Auton toiminta ei siitä juuri muuttunut paitsi että hihna löystyi mutta lämmöt eivät nousseet juuri normaalia korkeammalle.
Kotona kaivelin laturin pois autosta ja totesin että pultinjämä on ja pysyy laturissa, koska se katkesi pari milliä alumiinin sisään joten siihen ei saa edes hitsattua mutteria eikä laturiin varmaan toinna muutenkaan ruveta mitään hitsailemaan.
Hain sitten puskasta toisesta kombista samanlaisen laturin, jota putsailin hieman, tarkistin hiilet ja sysäsin niine hyvineen paikoilleen. Säädinkin oli aika uuden näköinen.
Totesin siinä ryömiskellessäni myös että bensapumppu vuotaa edelleen öljyä ja se näytti tulevan sen käsivivun juuresta. Rassasin pumpun irti ja kurkistin mitä se on syönyt, kalvot oli aika hapertuneet ja niiden alapuolella oleva jousi aivan ruosteinen joten viskasin sen mänemään. Kaivelin esiin yhden italialaisen tarvikepumpun, se oli hyväkuntoinen joten laitoin sen autoon. Käsivipua ei enää ole, mutta enpä sitä ole käyttänytkään. Olisi ollut yksi vivullinenkin mutta eipähän vipu vuoda kun ei sitä ole.
Syylärin tulppakin päästää hieman vettä pihalle, konepellin fyllissä on märkä läiskä. Vaihdoin toisen tulpan jospas se taukoaisi.
Laskeskelin parin tankillisen ajalta että nyt on mennyt noin yhdeksän ja puoli litraa sataselle, kun ei ohita ihan jokaista lain puitteissa ajavaa kotteroa...
Veeperi taasen on vielä pöydällä kun on se filtterirojekti edelleen vähän vaiheessa.

Auton toiminta ei siitä juuri muuttunut paitsi että hihna löystyi mutta lämmöt eivät nousseet juuri normaalia korkeammalle.
Kotona kaivelin laturin pois autosta ja totesin että pultinjämä on ja pysyy laturissa, koska se katkesi pari milliä alumiinin sisään joten siihen ei saa edes hitsattua mutteria eikä laturiin varmaan toinna muutenkaan ruveta mitään hitsailemaan.

Hain sitten puskasta toisesta kombista samanlaisen laturin, jota putsailin hieman, tarkistin hiilet ja sysäsin niine hyvineen paikoilleen. Säädinkin oli aika uuden näköinen.
Totesin siinä ryömiskellessäni myös että bensapumppu vuotaa edelleen öljyä ja se näytti tulevan sen käsivivun juuresta. Rassasin pumpun irti ja kurkistin mitä se on syönyt, kalvot oli aika hapertuneet ja niiden alapuolella oleva jousi aivan ruosteinen joten viskasin sen mänemään. Kaivelin esiin yhden italialaisen tarvikepumpun, se oli hyväkuntoinen joten laitoin sen autoon. Käsivipua ei enää ole, mutta enpä sitä ole käyttänytkään. Olisi ollut yksi vivullinenkin mutta eipähän vipu vuoda kun ei sitä ole.
Syylärin tulppakin päästää hieman vettä pihalle, konepellin fyllissä on märkä läiskä. Vaihdoin toisen tulpan jospas se taukoaisi.
Laskeskelin parin tankillisen ajalta että nyt on mennyt noin yhdeksän ja puoli litraa sataselle, kun ei ohita ihan jokaista lain puitteissa ajavaa kotteroa...

Veeperi taasen on vielä pöydällä kun on se filtterirojekti edelleen vähän vaiheessa.

Bensapumpusta ei enää vuoda öljyä joten putsailin sitten moottoria vähäsen eilen ehtoolla. Aamulla kun töllistelin kuivunutta konetta niin näytti kuin lohkolämmittimen vastuksen välistä olisi norunut vettä. Moottorin lämpiäminen tietty kuivasi vanan eikä sitä nyt ole tullut, saa nähdä josko se jäähdyttyään taas alkaa tiputtaa.
Vastus on ruuvilla kiinni vedettävää mallia joten sen puoleen ei ole pelkoa että se sieltä lopsahtaisi kesken matkan mäelle. Jos vuotoa vielä ilmenee, rassaan sen irti ja jos se ei tiivisty, laitan tilalle toisen samanlaisen.
Voisihan siihen tietty läjäyttää pakkaspropun jos sellaisen jostain saisi, kun ei tuota vastustakaan kesäajossa tarvitse.
Vastus on ruuvilla kiinni vedettävää mallia joten sen puoleen ei ole pelkoa että se sieltä lopsahtaisi kesken matkan mäelle. Jos vuotoa vielä ilmenee, rassaan sen irti ja jos se ei tiivisty, laitan tilalle toisen samanlaisen.
Voisihan siihen tietty läjäyttää pakkaspropun jos sellaisen jostain saisi, kun ei tuota vastustakaan kesäajossa tarvitse.
Kottero rätkytti ajoittain kolmella ja nitkuttelin taas tulpanjohtoja sillä seurauksella että yhdestä jäi pää jakajankanteen. Nyin loputkin irti ja kun eivät nekään häävit olleet, vaihdoin autoon toiset johdot. Ovat melkoiset kappurat mutta nyt käy taas kaikilla.
Jostain takaa kuuluu välillä rahinaa joka muuttuu jarruja käyttäessä, jospas kengät kahnaa sivuistaan rumpuihin kun niiden kiinnitysjouset ovat muistaakseni kaikki paskoja. Täytyy joskus kurkistaa jarruihin.
Jostain takaa kuuluu välillä rahinaa joka muuttuu jarruja käyttäessä, jospas kengät kahnaa sivuistaan rumpuihin kun niiden kiinnitysjouset ovat muistaakseni kaikki paskoja. Täytyy joskus kurkistaa jarruihin.
Viime aikoina on laiskuus ja muut touhut haitanneet harrastusta enkä ole tehnyt muuta kuin tankannut ja ajanut, niitäkin aika vähänlaisesti. Tänään kolautin ilmeisesti pääni johonkin ja hyökkäsin taas pitkästä aikaa kotteron kimppuun. 
Ensitöikseni rassasin tökerösti asennetun ulosvedettävän antennin irti takapilarista ja kittasin sen reiän umpeen. En tohtinut alkaa hitsaamaan siihen pellinlappua sillä lopputuloksena olisi ollut varmasti enemmän tai vähemmän lommolle vedellyt takapilari.
Irrotin autosta myös takaluukun ja purin siitä irti kaiken minkä sain mukaanlukien takalasin ja siivoilin ikkuna-aukon alareunasta ruosteet pois, reikiä ei sentään ollut vielä ilmaantunut joten miggiin ei tarvinnut kajota vieläkään. Ikkuna on näemmä ollut irti aiemminkin koska tiivisteen välissä oli siellä täällä jotain s*tanan liimaa joka tahri kaiken, onneksi lakkabensiini tehosi siihen.
Maaliakin on hankittu ja kokeilen tuleeko takaluukusta täysin susi. Jos lopputulos on tyydyttävä, täytyy alkaa lopunkin auton tärveleminen.
Ediittiä: No kyllä se räppänä on viimeistään nyt maalausta vailla...

Ensitöikseni rassasin tökerösti asennetun ulosvedettävän antennin irti takapilarista ja kittasin sen reiän umpeen. En tohtinut alkaa hitsaamaan siihen pellinlappua sillä lopputuloksena olisi ollut varmasti enemmän tai vähemmän lommolle vedellyt takapilari.
Irrotin autosta myös takaluukun ja purin siitä irti kaiken minkä sain mukaanlukien takalasin ja siivoilin ikkuna-aukon alareunasta ruosteet pois, reikiä ei sentään ollut vielä ilmaantunut joten miggiin ei tarvinnut kajota vieläkään. Ikkuna on näemmä ollut irti aiemminkin koska tiivisteen välissä oli siellä täällä jotain s*tanan liimaa joka tahri kaiken, onneksi lakkabensiini tehosi siihen.
Maaliakin on hankittu ja kokeilen tuleeko takaluukusta täysin susi. Jos lopputulos on tyydyttävä, täytyy alkaa lopunkin auton tärveleminen.
Ediittiä: No kyllä se räppänä on viimeistään nyt maalausta vailla...

Kävin maalikaupassa sekoituttamassa törpön uutta maalia ja töhrin sen takaluukun uusiksi. Nyt tulikin jo parempi, täytyy alkaa purkaa lopustakin autosta irti kaikki mahdollisen tingeltangeli ja putsata jokuset ruosteruvet.
Takapuskurin repäisinkin jo irti, saas nähdä saanko sitä enää takaisin. Yksi pinnapulteista oli liki kierteetön ja koetin selvittää, lähteekö se auton persiistä kiertämällä. No eipä lähtenyt, tai lähtihän se eli katkesi. Täytyypä porata siihen reikä ja täpätä kierretangosta uusi pinnapultti.
Takapuskurin repäisinkin jo irti, saas nähdä saanko sitä enää takaisin. Yksi pinnapulteista oli liki kierteetön ja koetin selvittää, lähteekö se auton persiistä kiertämällä. No eipä lähtenyt, tai lähtihän se eli katkesi. Täytyypä porata siihen reikä ja täpätä kierretangosta uusi pinnapultti.
Vääntelin loputkin takapuskurin pinnapulteista helevettoon ja porailin reiät tilalle ja täppäsin kierretangosta uudet pultinpätkät. Töröttävät vähän miten sattuu mutta kai niihin takapuskurin ripustelee.
Putsailin ja pohjamaalasin loppuja ruostehia poies ja kosla saapi kuivua niiltä osin huomiseen. Jospas kuluva viikko olisi suhteellisen vähäluminen niin voisi saada rassattua loputkin irtoavat osat irti ja maalia päälle.
Tämän jälkeen tällä katiskalla ei kyllä varmaan kehtaa ajella kuin öisin...
Putsailin ja pohjamaalasin loppuja ruostehia poies ja kosla saapi kuivua niiltä osin huomiseen. Jospas kuluva viikko olisi suhteellisen vähäluminen niin voisi saada rassattua loputkin irtoavat osat irti ja maalia päälle.
Tämän jälkeen tällä katiskalla ei kyllä varmaan kehtaa ajella kuin öisin...

Auto alkaa olla enimmäkseen tärviöllä, ikkunankarmit on enää maalamatta kun en viitsinyt tuhria niitä samalla 75mm pensselillä. Täytyy tonkia jostain pienempi suti ja teippailla sitten akkunat piiloon kunhan kyljet on kyllin kuivat siihen savottaan. Täytyy sitten samalla nyppiä irti märkään maaliin laskeutuneet ötökät ja paikkoa niiden jättämät jäljet.
Takalamput oli melekoisen pöllyiset, kun otin ne maalausta varten irti. Toisen lampun kuvun ruuvi oli melkoisen lujassa, en ole niitä aukonutkaan varmaan sen koommin kun silloin auton hankittuani neljä vuotta sitten. Eipä noissa ole mitään vikoja ollutkaan, yhtään polttimoakaan ei ole tarvinnut uusia. Putsasin lamput kauttaaltaan ja kasasin, jospas ne taasen muutaman vuoden pelaa.
Takalamput oli melekoisen pöllyiset, kun otin ne maalausta varten irti. Toisen lampun kuvun ruuvi oli melkoisen lujassa, en ole niitä aukonutkaan varmaan sen koommin kun silloin auton hankittuani neljä vuotta sitten. Eipä noissa ole mitään vikoja ollutkaan, yhtään polttimoakaan ei ole tarvinnut uusia. Putsasin lamput kauttaaltaan ja kasasin, jospas ne taasen muutaman vuoden pelaa.
Sain eilen töhrittyä viimeisetkin paikat, tänään rupesin kasailemaan osia.
Otin jopa yhden kuvankin ennen savottaa:
Onhan se ihan tolkun näköinenkin tuolta etäisyydeltä...
Tällaista paskaa saa aikaan alle satasella.
Muut osat on jo paikoillaan, paitsi maski ja sisälokarit. Maskin aukon reunoihin piti vielä vähän lääsiä maalia ja lokareiden ulkoreunat suihkautin sprayllä uudelleen mustiksi kun niihin oli edellinen maalari töhrinyt tuota edellistä vihreää. Takahelmaa paikkailin myös pikkuisen ja paria muuta kohtaa mistä paistoi mustaa maalia läpi. Nyt saa sitten vihdoin kuivua viimeisen kerran.
Vaihdoin puskakombista vähän vähemmän länkättävät pyyhkijänvarret, pesulaitteen suuttimet on vielä laittamatta, kun niistä meni niitä paikallaan pitävät muoviholkit hajalle irrottaessa.
Otin jopa yhden kuvankin ennen savottaa:

Onhan se ihan tolkun näköinenkin tuolta etäisyydeltä...

Muut osat on jo paikoillaan, paitsi maski ja sisälokarit. Maskin aukon reunoihin piti vielä vähän lääsiä maalia ja lokareiden ulkoreunat suihkautin sprayllä uudelleen mustiksi kun niihin oli edellinen maalari töhrinyt tuota edellistä vihreää. Takahelmaa paikkailin myös pikkuisen ja paria muuta kohtaa mistä paistoi mustaa maalia läpi. Nyt saa sitten vihdoin kuivua viimeisen kerran.
Vaihdoin puskakombista vähän vähemmän länkättävät pyyhkijänvarret, pesulaitteen suuttimet on vielä laittamatta, kun niistä meni niitä paikallaan pitävät muoviholkit hajalle irrottaessa.
Re: 1500 Combi DeLuxe 1700cc
Heh, on kyllä pirteä ilmestys
Ja näyttäähän tuo ihan hyvältä näin kauempaa

Ja näyttäähän tuo ihan hyvältä näin kauempaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Lopputulos on tosiaan hintansa näköinen.
Ei vältä mennä likeltä tillistelemään...
Uskalsin jättää kotteron eilen jo taivasalle. Vettähän se on satanut kuin saavista, tuumasin jo että pieksää koko maalin irti mutta on se vielä pysynyt. Katon uriin seisomaan jäänyt vesi on kuitenkin hieman rypistänyt maalia vaikka katon maalauksesta on jo liki kaksi viikkoa.
Auton alta kumpuaa öljynkäryä, pakoputken päälle valuu vähän jostain kytkinkopan kohdalta, liekö takastefa tai sitten öljypohjantiiviste.
Pitää varmaan tarkistaa sitä lataustakin, virta on joskus vähissä. Tuo piru kun tahtoo lämpimänä starttuuttaa vähän kauemmin, niin meinaa joskus jäädä lähtemättä. Tänäänkin jouduin kokeilemaan veiviä, mutta sitä pitäisi jaksaa veivata useampi kierros ja vielä kaasuttaa samaan aikaan. Onneksi akku palautui pikku odotuksella sen verran että pääsin liikkeelle. Laitoin sen nyt lataukseen.
Täytyy ripustella joku päivä takaroiskeläpät paikoilleen. Minulla oli ennestään vasemmanpuoleinen logolla varustettu ja tänään kävin nitkuttelemassa yhdelle romulaanille rusikoidusta Ladasta oikeanpuoleisen.

Uskalsin jättää kotteron eilen jo taivasalle. Vettähän se on satanut kuin saavista, tuumasin jo että pieksää koko maalin irti mutta on se vielä pysynyt. Katon uriin seisomaan jäänyt vesi on kuitenkin hieman rypistänyt maalia vaikka katon maalauksesta on jo liki kaksi viikkoa.
Auton alta kumpuaa öljynkäryä, pakoputken päälle valuu vähän jostain kytkinkopan kohdalta, liekö takastefa tai sitten öljypohjantiiviste.
Pitää varmaan tarkistaa sitä lataustakin, virta on joskus vähissä. Tuo piru kun tahtoo lämpimänä starttuuttaa vähän kauemmin, niin meinaa joskus jäädä lähtemättä. Tänäänkin jouduin kokeilemaan veiviä, mutta sitä pitäisi jaksaa veivata useampi kierros ja vielä kaasuttaa samaan aikaan. Onneksi akku palautui pikku odotuksella sen verran että pääsin liikkeelle. Laitoin sen nyt lataukseen.
Täytyy ripustella joku päivä takaroiskeläpät paikoilleen. Minulla oli ennestään vasemmanpuoleinen logolla varustettu ja tänään kävin nitkuttelemassa yhdelle romulaanille rusikoidusta Ladasta oikeanpuoleisen.