VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" - Myyty
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lauantaina innostuin vaihtamaan syylärin toivon mukaan vuotamattomaan. Samalla kun oli tilaa työskennellä niin jakohihnankin vaihdoin vaikka se ei kovin vanha vielä ollutkaan. Hihnanvaihto ei käynytkään niin nopeasti kuin aiemmilla kerroilla. Liekkö myöhäisellä kellonajalla osuutta asiaan kun vasta illalla yhdeksän aikoihin aloin syyläriä ja jakohihnaa irrottamaan.
Tuli pujotettua hihna väärältä puolen kiristintä jolloin ei enää pituus riittänytkään hihnapyörille muuta kuin kiristin irrottamalla. Mutta sitten kiristintä ei enää saanut kiinni. Siinä meni sitten reilu tunti kun ravasin välillä sisällä lukemassa hihnanvaihto-ohjeitakin mutta niistä en mitään neuvoja saanut. Vaikka kuinka tuijotin hihnaa ja hihnapyöriä niin ei meinannut juolahtaa päähän, että onhan siinä vielä toinenkin vaihtoehto hihnan pujottamiselle. Kai kello lähenteli jo kahtatoista kun sen sitten vihdoin keksin ja sain hihnan vaihdettua ja syylärin paikalleen. Sitten tietenkään ei tallista löytynytkään tarpeeksi oikean kokoisia letkuklemmareita kun tuli vaihdettua ylä- ja alavesiletku niin klemmareitahan menikin tuplamäärä. Yöllä kävin vielä ABC-asemalta katsomassa mutta eipä sielläkään mitään ollut, eikä isänpäivänäkään kaupat olleet auki. Tänään sitten sain ostettua ja pääsin nesteet laittamaan sisään. Hyvin tuntui lämpiävän että ei ilmalukkoakaan tainnut jäädä.
Tuli pujotettua hihna väärältä puolen kiristintä jolloin ei enää pituus riittänytkään hihnapyörille muuta kuin kiristin irrottamalla. Mutta sitten kiristintä ei enää saanut kiinni. Siinä meni sitten reilu tunti kun ravasin välillä sisällä lukemassa hihnanvaihto-ohjeitakin mutta niistä en mitään neuvoja saanut. Vaikka kuinka tuijotin hihnaa ja hihnapyöriä niin ei meinannut juolahtaa päähän, että onhan siinä vielä toinenkin vaihtoehto hihnan pujottamiselle. Kai kello lähenteli jo kahtatoista kun sen sitten vihdoin keksin ja sain hihnan vaihdettua ja syylärin paikalleen. Sitten tietenkään ei tallista löytynytkään tarpeeksi oikean kokoisia letkuklemmareita kun tuli vaihdettua ylä- ja alavesiletku niin klemmareitahan menikin tuplamäärä. Yöllä kävin vielä ABC-asemalta katsomassa mutta eipä sielläkään mitään ollut, eikä isänpäivänäkään kaupat olleet auki. Tänään sitten sain ostettua ja pääsin nesteet laittamaan sisään. Hyvin tuntui lämpiävän että ei ilmalukkoakaan tainnut jäädä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Tätä olen nyt viimeaikoina yrittänyt laittaa luotettavaan kuntoon kun muutaman päivän mittainen varaosamatka itään olisi suunnitteilla.
Päästömittauksessa kävin hetken mielijohteesta ja olisipahan sekin hoidettu kun katsastukseenkin olisi sillä lapulla mahdollisuus mennä, no eipä siitä tulostuskelvollista tullut, arvoja en muista mutta kaukana huitelivat. Imuvuotoja kun etsittiin ruostemyrkkyä suihkimalla niin hörähti imusarjantiivisteeseen suunnatessa, muualle suihkiessa ei tapahtunut mitään. Muutama päivä aiemmin konehuonetta katsellessa olin huomannut auki pyörineen pakosarjan mutterin, se tuli kirittyä mutta muut jätin katsomatta.
Nyt kun kokeilin muitakin niin hieman sai kirittyä mutta ei auttanut. Imu- ja pakosarjantiivisteen vaihdoin kuitenkin uuteen ja sen kun sain vaihdettua niin tuli huomattua, että jarrutehostimen letku oli sittenkin ihan haperoa. Että olisiko sittenkin imenyt siitä, eikä imusarjantiivisteestä? No vaihdettu oli ja katkaisin hapertuneen osan letkusta pois. Samalla tuli uusittua muitakin alipaineletkuja.
Se vesipumpulta lämppärille menevä putki kun on kiinni pakosarjassa putkeen hitsatusta korvakkeesta ja sitä kun joutui taivuttamaan kun pakosarjan otti pois ja laittoi takaisin niiin eipä se ohut laippa vesipumpun perässä tykännyt vaan alkoi vuotaa. Taas ylimääräistä työtä. Jälleen nesteet koneesta ulos ja tiivistepaperin ostoon ja jotain tiivisteliimakin tarttui kaupasta matkaan. Kuumailmapuhaltimella kun vielä kuivattelin laipan kuivaksi ja jarrukliinerillä putsasin niin sain pitämään. Sitten vielä piti ratkaista se miten se nyt kiinnitetään siihen pakosarjaan kun ei enää huvittanut sitä korvaketta väännellä. Päätin sitten tehdä reikänauhasta uuden korvakkeen kunhan ensin saisin vanhan tieltä pois. Helppohan se vanha olisi ollut katkaista silloin kun putki oli vapaana, nyt ei tilaa oikein ollut ja paineilmavinkukin mökillä eikä rajuja otteita tehnyt mieli käyttää. Tallissa oli kuitenkin tehoton sähkövinku jolla sen sitten sain peilin avulla jotenkin nyhrättyä lyhkäisemmäksi ja sain uuden kiinnikkeen väsättyä

Remonttia ei tähän vielä voinut lopettaa kun tyhjäkäyntikin tässä oli kadoksissa ennen alipainevuotojen korjaamistakin ja useimmin sammuikin.
Tyhjäkäyntiruuvilta oli kalvo mennyt heikkoon kuntoon. Tuli sitten tehtyä tämä korjaus:
Samaten sammuu risteykseen tultaessa kun kytkintä painaa, ei tarvitse edes jarruun koskea. Oisko sitten joku roska kaasarissa?
Mites kun tuosta ohjeesta poiketen en tukkinut mitään letkua? Tuohon tyhjäkäyntiruuville tuleva letku kun haarautui jostain niin otin vaan sen haarakappaleen pois välistä. Vai pääseekö tuo nyt vuotamaan tuosta kun eihän se ole kuin jousivoimalla siinä? Saa varmaan itsenäisyyspäivän ajoissa joku laittaa letkut menemään oikein.
Käyntiin ei tuntunut vaikuttavan oli haarakappale siinä taikka ei.
Päästömittauksessa kävin hetken mielijohteesta ja olisipahan sekin hoidettu kun katsastukseenkin olisi sillä lapulla mahdollisuus mennä, no eipä siitä tulostuskelvollista tullut, arvoja en muista mutta kaukana huitelivat. Imuvuotoja kun etsittiin ruostemyrkkyä suihkimalla niin hörähti imusarjantiivisteeseen suunnatessa, muualle suihkiessa ei tapahtunut mitään. Muutama päivä aiemmin konehuonetta katsellessa olin huomannut auki pyörineen pakosarjan mutterin, se tuli kirittyä mutta muut jätin katsomatta.
Nyt kun kokeilin muitakin niin hieman sai kirittyä mutta ei auttanut. Imu- ja pakosarjantiivisteen vaihdoin kuitenkin uuteen ja sen kun sain vaihdettua niin tuli huomattua, että jarrutehostimen letku oli sittenkin ihan haperoa. Että olisiko sittenkin imenyt siitä, eikä imusarjantiivisteestä? No vaihdettu oli ja katkaisin hapertuneen osan letkusta pois. Samalla tuli uusittua muitakin alipaineletkuja.
Se vesipumpulta lämppärille menevä putki kun on kiinni pakosarjassa putkeen hitsatusta korvakkeesta ja sitä kun joutui taivuttamaan kun pakosarjan otti pois ja laittoi takaisin niiin eipä se ohut laippa vesipumpun perässä tykännyt vaan alkoi vuotaa. Taas ylimääräistä työtä. Jälleen nesteet koneesta ulos ja tiivistepaperin ostoon ja jotain tiivisteliimakin tarttui kaupasta matkaan. Kuumailmapuhaltimella kun vielä kuivattelin laipan kuivaksi ja jarrukliinerillä putsasin niin sain pitämään. Sitten vielä piti ratkaista se miten se nyt kiinnitetään siihen pakosarjaan kun ei enää huvittanut sitä korvaketta väännellä. Päätin sitten tehdä reikänauhasta uuden korvakkeen kunhan ensin saisin vanhan tieltä pois. Helppohan se vanha olisi ollut katkaista silloin kun putki oli vapaana, nyt ei tilaa oikein ollut ja paineilmavinkukin mökillä eikä rajuja otteita tehnyt mieli käyttää. Tallissa oli kuitenkin tehoton sähkövinku jolla sen sitten sain peilin avulla jotenkin nyhrättyä lyhkäisemmäksi ja sain uuden kiinnikkeen väsättyä

Remonttia ei tähän vielä voinut lopettaa kun tyhjäkäyntikin tässä oli kadoksissa ennen alipainevuotojen korjaamistakin ja useimmin sammuikin.
Tyhjäkäyntiruuvilta oli kalvo mennyt heikkoon kuntoon. Tuli sitten tehtyä tämä korjaus:

Tyhjäkäyntisuutin kun vielä putsattiin niin sitten muuten käy tyhjäkäyntiä mutta ihmeellisesti tyhjäkäynniltä jarrutettaessa kun nopeus äkisti hiljenee niin usein sammuu. Ja tekee tätä käsijarrullakin eli mistään tehostinviasta ei voi johtua.alexandre kirjoitti:Ensin irroitat alipaineletkun ja tulppaat sen umpeen. Sitten irroitat kaksi ristipää ruuvia jolla säädin on kiinni kaasuttimessa. Kun sinulla on säädin kädessä niin irroitat kaksi ristipää ruuvia jolla säätimen puoliskot on liitetty toisiinsa. Seuraavaksi revit vanhan kalvon irti siitö säätöneulan päästä mutta älä irroita sitä niitattua prikkaa vaan jätä se paikoilleen.
Seuraavaksi sinun täytyy löytää sopiva jousi ( itse otan jousen vanhasta laturin hiilenpitimestä jota täytyy hieman lyhentää ) . Sitten kierrä jousi säätöneulan kalvon prikan välistä neulan varrelle eli jousi asettuu säätimen rungon ja kalvon kiinnitysprikan väliin. Nyt jousi painaa säätöneulan kartiomaisen pään kiinni säätimen runkoon eli niin sisään kun se menee.
Sitten kiinnität säätimen toisen puolikkaan kahdella ruuvilla toisiinsa ja laitat säätimen kiinni kaasuttimeen niin kuin se on ennenkin ollut. kiinnitä umpeen tulpattu alipaineletku paikalleen.
Sitten kone käyntiin ja säädät säätimessä olevasta säätöruuvista tyhjäkäyntikierrokset haluamallesi tasolle.
Samaten sammuu risteykseen tultaessa kun kytkintä painaa, ei tarvitse edes jarruun koskea. Oisko sitten joku roska kaasarissa?
Mites kun tuosta ohjeesta poiketen en tukkinut mitään letkua? Tuohon tyhjäkäyntiruuville tuleva letku kun haarautui jostain niin otin vaan sen haarakappaleen pois välistä. Vai pääseekö tuo nyt vuotamaan tuosta kun eihän se ole kuin jousivoimalla siinä? Saa varmaan itsenäisyyspäivän ajoissa joku laittaa letkut menemään oikein.
Käyntiin ei tuntunut vaikuttavan oli haarakappale siinä taikka ei.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
No nyt toimii taas kun vaihdoin sitten kokonaan uuteen sen tehostimen letkun.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Tällä tuli piipahdettua venäjänmaalla Pietarissa alkuviikosta varaosamatkalla. Tarkoitus oli, että vaihdettaisiin myös jossain pajalla ääntä pitävä vesipumppu+termostaatti mutta siitä päätettiin kuitenkin luopua
. Pitää sitten itse jossain vaiheessa alkaa sitä vaihtamaan. Helppo hommahan se on mutta viimeaikoina on tullut puljattua nesteiden kanssa niin pajon, ettei enää periaatteesta olisi kiinnostanut.
Ojanpuolen peili tästä on ollut jo pidemmän aikaa hajalla, hajonnut siitä pallonivelestä, niin että putoaa pienestä täräyksestä roikkumaan säätömekanismin varaan ja joten pitää säännöllisin ajoin painaa käsin takaisin kuppiinsa. Tällä venäjän matkalla se alkoi tehdä sitä jo lähes joka ovenpaiskaisullakin ja töyssyissä. Ei mitenkään mukava vika Pietarin vilinässä, joten ostin erinäköisen tarvikepeilin mutta vielä se peräkontissa kulkee. Muuten matka sujui hienosti mutta toinen ajovaloumpioista särkyi. Ja tuli huomattua tietenkin vasta suomenpuolella Rajahovissa ajovaloja pestessä niin ei saanut samantien ostettua uutta. Ajovalot oli tosi likaiset eikä mitään iskeymäkohtaa näkynyt että olisiko lasi haljennut liiasta liasta johtuen.

Nyt itsenäisyyspäivän ajoissa tuli ostettua vaikka mitä, kuten tuo särkynyt peili ja ajovaloumpio. Jääkööt varalle tuo tarvikepeili ja pitää tuohon särkyneeseen umpioon metsästää jostain pelkkä lasi kun hyvä heijastinpinta on kuitenkin.
On tässä taas pientä näpertämistä kun ei se lämppärinhanakaan kauaa toiminut, kävi kyllä ihmeenjäykäksi viimeaikoina. Taas on tavarahyllyllä lätäkkö, kaikenlisäksi passi oli unohtunut sinne ja saanut glygolikasteen. Kuitenkaan kelpaa enää minnekkään ulkomaanmatkalle, mihin joutuu jotain viisumia tai vastaavaa anomaan, voimassa vielä 2016 vuoteen asti, että tyhmä on uuttakaan hommata.

Ojanpuolen peili tästä on ollut jo pidemmän aikaa hajalla, hajonnut siitä pallonivelestä, niin että putoaa pienestä täräyksestä roikkumaan säätömekanismin varaan ja joten pitää säännöllisin ajoin painaa käsin takaisin kuppiinsa. Tällä venäjän matkalla se alkoi tehdä sitä jo lähes joka ovenpaiskaisullakin ja töyssyissä. Ei mitenkään mukava vika Pietarin vilinässä, joten ostin erinäköisen tarvikepeilin mutta vielä se peräkontissa kulkee. Muuten matka sujui hienosti mutta toinen ajovaloumpioista särkyi. Ja tuli huomattua tietenkin vasta suomenpuolella Rajahovissa ajovaloja pestessä niin ei saanut samantien ostettua uutta. Ajovalot oli tosi likaiset eikä mitään iskeymäkohtaa näkynyt että olisiko lasi haljennut liiasta liasta johtuen.

Nyt itsenäisyyspäivän ajoissa tuli ostettua vaikka mitä, kuten tuo särkynyt peili ja ajovaloumpio. Jääkööt varalle tuo tarvikepeili ja pitää tuohon särkyneeseen umpioon metsästää jostain pelkkä lasi kun hyvä heijastinpinta on kuitenkin.
On tässä taas pientä näpertämistä kun ei se lämppärinhanakaan kauaa toiminut, kävi kyllä ihmeenjäykäksi viimeaikoina. Taas on tavarahyllyllä lätäkkö, kaikenlisäksi passi oli unohtunut sinne ja saanut glygolikasteen. Kuitenkaan kelpaa enää minnekkään ulkomaanmatkalle, mihin joutuu jotain viisumia tai vastaavaa anomaan, voimassa vielä 2016 vuoteen asti, että tyhmä on uuttakaan hommata.
Viimeksi muokannut Flaiman, 3.11.2014 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Peilin ja ajovaloumpion vaihdoin heti seuraavana päivänä ne saatuani, kun oikeampi järjestys olisi ollut aloittaa lämppärin hanan vaihdolla. Vitkastelu kostautui. Ajellessa lämmöt nousi normaalia korkeammalle, katsoin apparin jalkatilaan ja siellä ihan lainehti. Pysäytin sitten bussipysäkille, onneksi peräkontissa oli vielä Venäjän matkalta jääneenä tavallista runsaampi työkalusatsi mukana. Alkoi jo hämärtää mutta orkkis työvalon loisteessa sain sitten tukittua lämppärille menevät letkut öljyproppuavaimella ja hylsyjatkolla. Lähellä ollut ruokakauppakin oli vielä puoli tuntia auki, joten sain sieltä haettua lisää jäähdytinnestettä kun auton kyydissä ei ollut kuin puolisen litraa. Melkein kaksi litraa nestettä sai syyläriin kaataa, ennenkuin tuli täyteen. Liitokset piti ja pääsin vajaan kymmenen kilometrin matkan kotiin.
Tallissa sitten aloin irrottamaan lattiamattoa ja tavarahyllyä, kurkkasin hanaa ja siitähän oli pääty irronnut.
Ei ihme, että sitä vettä tulikin reilulla paineella.
Tallissa sitten aloin irrottamaan lattiamattoa ja tavarahyllyä, kurkkasin hanaa ja siitähän oli pääty irronnut.

Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Nyt on taas Lada ajokunnossa. Orkkishanan sitten lopulta laitoin. Lattiamaton alle tuli vaihdettua kaikki äänieristeet uusiin. Kardaanitunnelin ympärille ja hanskalokeron alapuolelle rintapeltiin tuli laitettua sen verran paksumpaa äänieristettä että keskikonsolin ja tavarahyllyn paikalleensaaminen vei aikaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Innostuimpa tänään vaihtamaan vesipumpun. Melkoinen sepelimylly se jo olikin ja hihnapyörä vipotti ihan mukavasti. Oli melko kovaan juuttunut pumppu kiinni. Sai jonkinaikaa hakata, että irtosi.
Termostaatin yläpäähän tuleva letku oli vähän vuotanut, joten uusin sitten samalla termostaatinkin ja kaikki ne letkut, joita en vielä ollut uusinut.
Viimemyrskyssä oli kaatunut lumikola Ladan päälle, en silloin huomannut mitään jälkeä mutta tänään sitten huomasin lommon takalokarissa, että varmaankin siitä tullut, on vielä maalikin mennyt särölle.
Termostaatin yläpäähän tuleva letku oli vähän vuotanut, joten uusin sitten samalla termostaatinkin ja kaikki ne letkut, joita en vielä ollut uusinut.
Viimemyrskyssä oli kaatunut lumikola Ladan päälle, en silloin huomannut mitään jälkeä mutta tänään sitten huomasin lommon takalokarissa, että varmaankin siitä tullut, on vielä maalikin mennyt särölle.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Nyt on ollut Combi jo useamman kuukauden käyttiksenä kun tähän on saanut hitsata uutta peltiä ihan reilusti. Ja motivaation puutteessa välillä ollut viikkojakin niin ettei mitään edistystä ole tullut.
Varapyöränkotelon pohjaan piti suikale uutta peltiä laittaa ja takajalkatilan kohdalle helmakoteloon, kun oli vanhan paikan saumat hapertuneet. Silloin aiemmin on tullut joku moka maalauksessa kun kaikissa silloin tehdyissä paikoissa maali on lähtenyt ja nyt on kauheassa ruosteessa. Nuo paikat sain viime viikolla uusittua ja katsastuksessa kävin mutta ei tullut leimaa kun oikea takajarru oli tehoton ja pitkittäispalkki siitä risteyskohdasta oli mädäntynyt. Rikkaallakin kävi mutta sen sai säätää kohdalleen.
Nyt on taas edistytty ja vikakohteet korjattu, että maalin kuivuttua pääsee uusintanäyttöön.
... Ja läpihan se sitten jo meni, ei tosin jarrut vieläkään aivan tasaisesti ottaneet.
Varapyöränkotelon pohjaan piti suikale uutta peltiä laittaa ja takajalkatilan kohdalle helmakoteloon, kun oli vanhan paikan saumat hapertuneet. Silloin aiemmin on tullut joku moka maalauksessa kun kaikissa silloin tehdyissä paikoissa maali on lähtenyt ja nyt on kauheassa ruosteessa. Nuo paikat sain viime viikolla uusittua ja katsastuksessa kävin mutta ei tullut leimaa kun oikea takajarru oli tehoton ja pitkittäispalkki siitä risteyskohdasta oli mädäntynyt. Rikkaallakin kävi mutta sen sai säätää kohdalleen.
Nyt on taas edistytty ja vikakohteet korjattu, että maalin kuivuttua pääsee uusintanäyttöön.
... Ja läpihan se sitten jo meni, ei tosin jarrut vieläkään aivan tasaisesti ottaneet.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" myyty
Huomasin että pakoputki oli alkanut vuotamaan jostain takaa. Tänään sitten kurkkasin alle ja takapöntön hitsisaumastahan se oli jo melkein poikki mennyt.

Vaihdoin sen parempaan käytettyyn. Hieman jäi liitoksesta vuotamaan mutta muuten siltäosin tuli kuntoon. Ainoa vaan, että samalla kun auto oli ramppien päällä niin huomasin että keskiputkikin vuotaa alkupäästä. Ladashopista ostin onneksi aiemmin yhden putken varalle mutta saa nähdä josko yrittäisi hitsata kuntoon.
Koeajolenkillä tuntui niinkuin olisi kulkenut paremmin. Olisiko vanha pönttö sitten ollut jo tukossa.
Kävin sitten pesemässä auton automaattipesussa, huuhteluvaiheessa akvaario täyttyi ja työnsi sitten melkoisesti vettä jalkatilaan. Yleensä on auto ollut katoksessa mutta nyt Combi on ollut siinä, niin ihan uusi juttu minulle aina välillä putsailla sitä tyhjennysreikää, nyt kun mietin niin en ole tainnut koskaan sitä putsata, tosin en ole aiemmin huomannut akvaarion täyttyneenkään. Vielä kun siinä on se kumi niin tukkeutuu helpommin. Pitäisi vissiin etsiä jostain ne ilmanojaimet jos auttaisi edes vähän.

Vaihdoin sen parempaan käytettyyn. Hieman jäi liitoksesta vuotamaan mutta muuten siltäosin tuli kuntoon. Ainoa vaan, että samalla kun auto oli ramppien päällä niin huomasin että keskiputkikin vuotaa alkupäästä. Ladashopista ostin onneksi aiemmin yhden putken varalle mutta saa nähdä josko yrittäisi hitsata kuntoon.
Koeajolenkillä tuntui niinkuin olisi kulkenut paremmin. Olisiko vanha pönttö sitten ollut jo tukossa.
Kävin sitten pesemässä auton automaattipesussa, huuhteluvaiheessa akvaario täyttyi ja työnsi sitten melkoisesti vettä jalkatilaan. Yleensä on auto ollut katoksessa mutta nyt Combi on ollut siinä, niin ihan uusi juttu minulle aina välillä putsailla sitä tyhjennysreikää, nyt kun mietin niin en ole tainnut koskaan sitä putsata, tosin en ole aiemmin huomannut akvaarion täyttyneenkään. Vielä kun siinä on se kumi niin tukkeutuu helpommin. Pitäisi vissiin etsiä jostain ne ilmanojaimet jos auttaisi edes vähän.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" myyty
Tuli silloin itsenäisyyspäivänä myytyä hyvin palvellut käyttis. Myyntihetkellä oli mittarissa suurinpiirtein 22000km, joten n. 70000 kilometriä tällä tuli ajettua.
Nopeasti kun laskin niin remontteihin meni yhteensä vähän reilu 1000€
Nopeasti kun laskin niin remontteihin meni yhteensä vähän reilu 1000€
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" myyty
Itsenäisyyspäivänä sinulle sattu asioita jotka harmittavat...Flaiman kirjoitti:Tuli silloin itsenäisyyspäivänä myytyä...

Re: VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" myyty
Totta. Aina tulee mietittyä tullakko vaiko ei paikalle. Vuosi sitten loppui bensa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" myyty
Näyttää tuossa kuvassa siltä niinkuin rengaskin olisi kääntynyt vinoon.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87