Lada 2107 1700i -94

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Virta tulee toisen liittimen kautta, huomaat kun seuraat piirilevyä. En hoksannut ottaa kuvaa koko piirilevystä kun mittaristo oli irrallaan.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja jta »

Kaasarimallissa signaali tulee tuohon keskellä olevaan nastaan. Laitetaas vielä kuvaa selkeyttään. (klikaten isommaksi)

Kuva

Ilmeisesti ruiskussa signaali tulee tuohon nastaan mikä on maadoituksena tässä kaasarimallin mittaristossa ja maadoitus on siirretty siihen viereiseen nastaan mikä on tässä kaasarimallissa tyhjä. Näin olen asian ymmärtänyt tässä ketjussa. Varsinainen virta tuolle kiekkamittarille tulee toisesta päästä mittaristoa yleisestä +12voltin tulosta minkä takana on osa varoitusvaloista ja mittareista. Näitä eivät varmaankaan ole menneet muuttamaan. Eikös tuo kiekkamittari kuitenkin kummassakin versiossa haistele ns. puolan maapuolta eli ottaa signaalin siitä maadoitussyklistä? (vrt. katkojankärjet minkä virkaa näissä toimittaa nuo sytkäboksit)

Kuva
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Eilen tuli mittariin 42 000km, aina noita tuhansia vaan ilmaantuu jostakin, kaipa vois vähän puhdistella tuota autoa, jos vaikka sisustan imuroisi ja lähtisi taas kylille päristelemään oikein syntymäpäivien kunniaksi :lol:

Nyt sitä ollaan sitten 19v, eipä ole ihan jokainen ehtinyt omistamaan 30 henkilöautoa 18 vuotiaana 8) Saas nähdä montako autoa ehdin omistamaan siihen mennessä kun täytän 20... :lol: :lol: Aina on autokaupat menossa, muutama auto pitäisi myydä pois ja pari autoa on tiedossa jotka pitäisi käydä ostamassa.....
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Joo-o, tällä hetkellä kierroslukumittarin toimimattomuus on pieni murhe, taas ois vähän remonttia edessä tähän autoon, saas nähdä pääsenkö ajamaan radalla tällä autolla vai jääkö tulematta...

Tiistaina 9.7 aamulla kello 4 aikoihin heräilin ja käppäilin kotona, työt alkoivat klo 6, 12h 30min mittaisen työpäivän jälkeen lähdin kaverini kanssa hakemaan Haapajärveltä kaverilleni uutta autoa, reissu oli noin 400km, pääsin hyvin myöhään kotiin ja kattelin kelloa että on sen verran paljon että en ehtisi nukkumaan kuin vajaan tunnin kunnes pitäisi taas herätä aikaisin ja lähteä töihin, univelkaa oli jo paljon monelta aikaisemmin huonosti nukutulta yöltä ja ajattelin että jos alan nukkumaan niin en herää herätyskelloon vaan herään vasta keskellä päivää ja olen todella pahasti myöhässä töistä.. Olin sitten samoilla silmillä yön yli ja aamulla aikaisin töihin, silloin väsytti jo pirusti... Työautolla kun jyrräsin koko päivän niin pilkin jo aika pahasti, en meinannut millään pysyä hereillä eikä työtkään oikein onnistunut, pitkän työpäivän jälkeen kun pääsin kotiin niin katsoin kelloa että se on sen verran paljon että vielä olisi mahdollisuus ehtiä lähimmälle katsastuskonttorille ottamaan uusin autohankintani (Lada 2105 1200S 1990) omiin nimiini. Äkkiä paperit mukaan ja menoksi, oli aivan kauhea olo ja aivan samanlainen tunne kun talvella nukuin rattiin, saavuin 5min myöhässä katsastuskonttorin pihaan, jäipä sitten paperihommat tehtyä, hienoa..... Kävin tankkaamassa ja lähdin ajamaan kotia kohti, pilkin tosi pahasti ja tein sitten todella typerän ratkaisun, sitähän on nyt hyvä katua jälkeenpäin..... :? Ajattelin että kun nopeasti ajan niin pääsen myös nopeammin nukkumaan, mielessä oli jo rattiin nukkuminen, ois pitäny vaan pysähtyä hetkeksi ja nousta edes autosta jaloittelemaan, mutta tehty mikä tehty... Viimeisessä jyrkässä asvaltti mutkassa nukuin sitten rattiin ja Lada meni metsään, vauhtia oli jotain ~100km/h muistaakseni, ehkä hieman alle tai vähän yli? Siihen havahduin kun autoni oli jo puoliksi tieltä ulkona mutta eipä auttanut enää siinä vaiheessa ohjausliikkeet kun oja oli niin syvä että se imi autoni metsähallituksen puolelle.....

Sit se olikin menoa, kävi tosi hyvä tuuri että autoni ei tökännyt kunnolla mihinkään puuhun tai todella suureen kiveen joita oli lähistöllä paljon, meni hieman offroadiksi ja hyppäsin Ladallani muutaman kohtalaisen ison kiven yli ja tukivarsiä vääntyi edestä, myös hiekkapelti taipui vähän alareunasta, yksi iso puu meni niin läheltä ohi että se repäisi apukuskin puolelta sivupeilin rikki mutta säikähdyksellä ja selkävammalla selvisin. Autoni kynsi hieman yli sata metriä ojaa pitkin kunnes tökkäsi keula edellä risteäväntien pientareeseen kun maan nousu oli niin jyrkkä ojasta takaisin tielle, silloinkin minulla oli vielä aika paljon vauhtia mutta autoni stoppasi kuin seinään kun hiekkapelti painui nurmikkoon ja autoni hyppäsi hieman takaisin päin. Pitkän aikaa istuin Ladassani ja kyllä muuten ärsytti, sitä v*tutuksen määrää ei pysty sanoin kuvailemaan, ei olisi ollut kotiin matkaa kuin alle kilometri....... :-x Pienestä oli kiinni että olisin päässyt kotiin asti nukkumaan, ei olisi ollut enää pitkä matka mutta toisin kävi, ei aina voi onnistua ja ihminenhän on tunnetusti erehtyväinen ja taipuvainen tekemään virheitä sekä vääriä ratkaisuja... :?

Soittelin sitten kaverilleni että tulee hakemaan minut tapahtumapaikalta pois, istuin ja kiroilin Ladassani, kun päästiin meille niin lähdin sitten traktorilla kaverini kanssa ja hinasimme Ladani kotiin, autoni selvisi yllättävän pienillä vauriolla tilanteeseen nähden, oli tosi hyvää tuuria kun en osunut mihinkään isoon puuhun tai kiveen. Apukuskin puolelta alatukivarsi vääntyi pahasti sekä repesi hieman, ylätukivarsi vääntyi myös, samoiten raidetanko vääntyi ja siihen tuli terävä taitos. Apuskin puoleinen eturengas painui sisälokasuojaan kiinni ja se tuntuisi olevan hieman ripustuksistaan irti kun heiluu aika pahasti, ajoin sen tapahtumapaikalta kotiini ja kotipihan hiekkatiellä huomasin jäljistä että se rengas ei ole edes pyörinyt kunnolla kun se hankaa niin pahasti, ohjaus muuttui todella karmeaksi...

Päivystyksen kautta kävin ja totestivat että selkäni on retkahtanut, hieman tuli saikkua ja ensi viikolla sit takas töihin. Peltoautoilla olen sen miljoona kertaa kolaroinut ja ompa noita tapaturmia ollut nyt muutama liikenteessäkin, syksyllä nissan sunnyni perään ajettiin aika suurella vauhdilla, oman micrani ajoin romuksi yhdellä pienellä hiekkatiellä talvella, sitten nukuin rattiin talvella tällä mustalla 1700i Ladalla ja nyt taas kerran nukuin rattiin... :? Mutta olenhan minä aika paljon ollut tienpäälläkin, 11 heinäkuuta 2012 sain b-kortin, eli minulla on nyt ollut aikalaille tasan vuoden verran b-ajolupa, olen kaikilla omilla autoillani ajanut hieman yli 100 000km tässä vuoden aikana, olen pitänyt kirjanpitoa... On tullut kyllä ihmeen paljon kruisailtua, mistä niitä kilometrejä onkaan aina tullut niin paljon... :lol: plus sitten kun olen ollut välillä kaverien autoilla ryyppykuskina sekä vielä päälle työautolla ajelut, empä ole juuri mitään muuta viimeisen vuoden aikana tehnyt kuin istunut ratin takana... :lol:

Mutta noh, auton saa aina korjattua, vaikka silti v*tuttaa kovasti tuo rattiin nukkuminen, mutta ompahan nyt sitten hyvä syy hieman päivitellä alustan osien kuntoa, taakse minulla onkin aivan uudet tukivarret valmiina paketissa, vaihdan ne uusiin, ovat ne sitten kärsineet kolaroinnin takia tai ei ja eteen hankin uudet ylä- sekä alatukivarret molemmille puolille, raidetangot uusiksi sekä ylä ja alapallonivelet molemmille puolille, eteen uusi kallituksen vakaaja ja jos sitä vielä kuulalaakeroidun apusimpukankin hankkisi kun niin monet ovat sitä kehuneet hyväksi. Takaiskarihan on ollut jo hetken aikaa rikki, et nyt vois samalla laittaa koko alustan kerralla kuntoon ja vaihtaa ihan varmuuden vuoksi jouset ja iskaritkin joka nurkkaan, en tahdo madaltaa autoani mutta vähän kiinnostaisi hankkia jäykemmät iskarit ja jouset jotta olisi parempi ajaa mutkiin kovempaa... Empä ole aikaisemmin istunut kuppipenkissä kun olen autolla rymynnyt ja oli siinä kohtuu tukeva olla vaikka autoni melkoiset hypyt ottikin, kyllä vakiopenkissä heiluu paljon enemmän. Turvavyö oli tietysti kiinni, pidän sitä aina, on se niin monta kertaa henkeni pelastanut ja olkoon tämä tarina nyt opetuksena niille jotka vaivautuivat lukemaan että jos vähänkään alkaa pilkkimään ajon aikana niin ei kannata jatkaa ajamista koska seuraukset voivat olla tuhoisat... Itselläni kävi todella hyvä tuuri, jos olisin 300 metriä aikaisemmin suistunut tieltä niin olisin ajanut nopeasti virtaavaan syvään jokeen, uimataitoni on todella hiekko joten ei olisi paljoa auttanut vaikka olisin autosta ulos päässyt, joten olisi voinut jäädä viimeiseksi matkakseni 1700i Ladalla...........
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja jta »

No huhhuh. Melko hurjalta kuulostaa. :shock: Hyvä ettei käyny kuitenkaan tuon pahemmin vaikka ainekset pahempaankin olisi ollut. Jälkiviisashan on tosiaan helppo olla vaan ehkä olisi ollut viisaampi jättää seuraavaan päivään tuo paperihomma. Mutta sepä siitä jälkiviisastelusta kun enää sille ei mitään mahda. Tapahtunut mikä tapahtunut.

Jos mahdollista niin laitahhan kuvia mihin kuntoon auto meni. Mielenkiinnosta olisi kiva nähdä millaisilla vaurioilla tuosta on selvitty.

Ja toivottavasti tämä pistää muitakin ajattelemaan noita väsyneenä ajamisen vaaroja. Mua ainakin pisti miettimään kun on ollut muutaman kerran lähellä itelläkin tuo rattiin nukkuminen.
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tyhymyyrellä ei kannatta trossata!! Jos olet jonkinasteinen ammattikuljettaja niin kuinka on mahdollista että pienen ajan sisällä jo toisen kerran nukut rattiin?? Kannattaa ottaa työterveyshuollossa puheeksi tuo ongelma, niin saat "vapautuksen" autonkuljettajan töistä.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kannattaisi varmaan ilmotelle etukäteen milloin olet pitemmän matkan reissuilla, että muut autoilijat pysyisivät poissa reitiltä. Kaksi nukahtamista ja se hengenvaarallinen hinausreissu. Ei oikein istu yhteen ammattikuljettaja, autoilukokemuksella kehuskelu ja tuollainen asenne. Eikä oikein nimimerkkkikään.
Voihan noita ruttuisia peltejä surkutella, mutta entä jos olisitkin osunut vastaantulijaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 538
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Hämmennetään tunteita vielä entisestään ja laitetaas nyt niitä kuvia miten autoni säilyi ihmeen pienillä vauriolla, itselleni kyllä kävi pahemmin kuin autolle...

Kuva
Siellä se romuni on pusikossa, kattoa näkyy ihan vähäsen tuossa sinisen Ladan kohdalla (tuo sininen Lada on myös minun autoni, se on ollut kaverillani lainassa ja sillä hän saapui tuohon tapahtuma paikalle). Nurmikossa näkyy renkaiden jättämä ura, itse otin nämä kuvat ja tässä kuvassa seison siinä kohtaa mistä autoni lipesi ojan puolelle, matkaa tuonne tienristeykseen on hieman yli 100 metriä, tässä kuvassa näkyy noita puitakin, tuolta sukelsin Ladallani oksien läpi todella läheltä noita kun sivupeilikin meni palasiksi kun se otti osumaa puunrungon kanssa.....

Kuva
Siinä se raato nyt sitten on ojassa häpeämässä, kun katsoo kuvaa tarkasti niin autoni takana on sininen ja punainen merkkikeppi, molempien kohdalla on kaivo ja niiden kaivojen kannet on hieman yli 30cm korkealla maasta, oikein teräväreunaiset ja rautaa tietysti, hyvä ettei öljypohjaan osunut, öljypohja on aivan suora, muuten se olisi varmaan revennyt irti kun vauhtia oli niin paljon... Jälkiä kun tutkin niin ei ole edes renkaaseen osunut vaan ne kaivonkannet ovat tärähtäneet suoraan tukivarsiin.

Kuva
Tuosta oma tekele hinauskoukun alta vääntyi hiekkapelti vähäsen, ei edes kovin paljoa :shock:

Kuva
Apukuljettajan puoleinen eturengas on sisälokasuojassa kiinni ja se liikkuu aika paljon kun sitä ravistelee käsin + sivupeili rikki, muuta vauriota en ole vielä autostani löytänyt, nyt tapahtumasta on 2 päivää ja tuo apukuskin rengas on tyhjentynyt eli kumikin kärsi sen verran että se ei pidä ilmaa enää.

Tämä osion nimihän on Kokemuksia, joten mielestäni tämä kertomus kuuluu tänne, jokainen saa olla ihan mitä mieltä haluaa ja se on ihan hyvä, kyllähän mielipiteitä maailmaan mahtuu kun jokaisella on oma näkemyksensä asioista. Helppohan se on ruudun takaa kommentoida periaatteessa tuntemattomille ihmisille, eri asia on että kuinka moni uskaltaa päänsä aukaista jos pitäisi kasvotusten keskustella, silloin ei kovin moni uskataisikaan heti alkaa v*ttuilemaan. Varmasti Pavlovits sekä pressa olette molemmat ajaneet joskus väsyneenä koska olette minua vanhempia, on teillä paljon enemmän kokemusta liikenteestä kuin minulla, vai voitteko muka käsi sydämmellä väittää kirkkain silmin että ette ole koskaan pilkkineet ratin takana? Eikö ole kertaakaan edes vähän meinannut mennä silmät kiinni? Voin 2 rattiin nukkumisen "kokemuksella" kertoa että siitä se lähtee kun vähän pilkkii, se riittää se yksi sekunti kun silmät ovat kiinni, vähän jyrkempi mutka ja silloin ollaankin jo aika syvällä metsässä ennen kuin edes tajuaa kunnolla mitä ympärillään tapahtuu... Olen kyllä itsekkin tosi kiitollinen että oli sen verran hyvä tuuri ettei ollut vastaantulijoita tai ketään jalankulkijaa lähettyvillä, ei se mitään jos metsään ajaisi ja vaikka pääsisi hengestään mutta se on pahinta jos sivullisille ja syyttömille käy jotakin...

Ja mitä ammattiini tulee niin kyllä, ajan työkseni kuorma-autoa, en väitä todellakaan että olisin mikään Ammattikuljettaja vaikka ABCE kortti taskusta löytyykin, mutta jatkossa täytyy yrittää pitää työ ja vapaa-aika erillään... Työpäiväni ovat sen verran pitkiä + pitkä työmatka että töiden jälkeen on turha haaveilla lähtevänsä mihinkään, en kyllä nyt edes jälkeenpäin oikein ymmärrä mikä idea oli lähteä se pitkä reissu tekemään ja hakea kaverilleni se auto. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja selässä sekä niskassa kyllä tuntuu tällä hetkellä ihan tarpeeksi häijyltä.....
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja mush »

Vaikka vain vartin tirsat jossain parkkipaikalla tekee joskus terää jos alkaa tuntua ettei silmät pysy auki. Sen verran löytyy aikaa aina.

Nimimerkillä: "Yöunet" Transportterin etupenkillä liettualaisen Neste-aseman takapihalla lumituiskussa ei ole herkkua, mutta piristää kummasti.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ladaritari kirjoitti:Helppohan se on ruudun takaa kommentoida periaatteessa tuntemattomille ihmisille, eri asia on että kuinka moni uskaltaa päänsä aukaista jos pitäisi kasvotusten keskustella, silloin ei kovin moni uskataisikaan heti alkaa v*ttuilemaan. Varmasti Pavlovits sekä pressa olette molemmat ajaneet joskus väsyneenä koska olette minua vanhempia, on teillä paljon enemmän kokemusta liikenteestä kuin minulla, vai voitteko muka käsi sydämmellä väittää kirkkain silmin että ette ole koskaan pilkkineet ratin takana...
Tervehdys Jani. Voin ihan kasvokkaikin sinulle tästä asiasta mielipiteeni sanoa, voidaan vaikka ratapäivillä jatkaa keskustelua jos haluat. Tarkoitukseni ei ollut vihtuilla, mutta mielestäni noin väsyneenä ajaminen on edesvastuutonta. Olen joskus nuorena ajanut ja tuntenut väsymystä. Silloin tein sellaisen ratkaisun että pysähdyin seuraavalle linja-autopysäkille ja jaloittelin raittiissa ilmassa (ja poltin tupakan). Näin sain itseni sen verran pirteämmäksi että pystyin loppumatkan (50km) ajamaan turvallisemmin kotiin. Lyhytkin lepohetki esim. 15 min. piristää jo kummasti ja parantaa ajokykyä. Onneksi et itseäsi pahemmin telonut...
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Itse joskus pidemmillä reissuilla pidän retkikeitintä mukana. Voi keittää kahvit jos siltä tuntuu.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Kyllä minäkin sanon että nyt kyllä Ladaritarilla pitää ottaa itteä niskasta kiinni ja huolehtia nukkumisesta kun ammatikseen raskaita ajelee! Pitäis tajuta sen verran että jollain saattaa lähteä henki tuommosella "urheilulla" :!:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Hyvä että olet hengissä Ladaritari! Tsemppaa jatkossa, niin ehdit vielä kertoa tarinoitasi seuraaville sukupolville.

Auto ei tosiaan ottanut kovin suurta osumaa. Osat kuntoon ja taas ajoa, hyvin tuntuu näet muuten auto pelittävän.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Oisko tämä nyt sitten se nuoruus ja hulluus joka itse jokaisen on koettava. Sitä joko selviää hengissä tai sitten ei. Tuossa kun olisi ollut sopiva puu niin et olisi täällä kirjoittelemassa. Ikäväähän se olisi ollut poliisien käydä vanhemmille kertomassa että pojan elämä päättyi tällä päivämäärällä 9.7.2013. Mieti sitä helvetin tarkkaan seuraavaksi kun vedät samoilla silmillä tuollaisia määriä.
En edes tajua miten olet pysynyt ylipäätään hereillä tuolla valvomisella. Saati että olet AMMATTIKULJETTAJA joka on vetänyt täyden työpäivän täysin zombina.

Mutta vinkkinä; jos ei ole aikaa nukkua, ei ole myöskään taatusti aikaa kaikkiin joutavanpäiväiväisiin reissuihin yms. askareisiin jotka sitä yöunta verottavat.
Kyllä sitä iän myötä katoaa kiinnostus kaikenlaisiin 800 km extempore-reissuihin ja muihin vastaaviin tempauksiin keskellä työviikkoa. Prioriteetit on jossain ihan muualla.

Ei pysty myötäelämään pätkääkään tai antamaan hyvää palautetta. Melkein lättyyn pitäisi vetää.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja START »

ja se tunnin nukkuminenkin olis jo auttanut, ainakin työssä olemiseen.
kyllä joo nuorena jaksaa, mutta jos ei ole hajuakaan omista rajoista, harvemmin 50vuotias ammattiautoilija nukkuu rattiin vaikka oliskin unet jääny vähiin.
ja kyllä, joskus on myös väsyttänyt. 3 ja 5 välillä yöllä on todella hiljaista tienpäällä ja se pistää joskus väsyttämään, sillon poikkeaviin tilanteisiin voi olla todella vaikea reakoida eikä välttämättä osaa enään pysäyttää huilaamaan. sellaiseen tilanteeseen ei kannata joutua vaan käy pihalla heilumassa ajoissa.
itellä talvella kun tuli enempi tunteja ja kuukauden tein pelkkää yövuoroakin ja päivä sekä viikko kohtaset ajotunnit oli sallitun rajoilla niin ei todellakaan tarvinut miettiä viikolla muuta kun työssäkäymistä nukkumista ja syömistä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin