Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Kaunis mittarilukema 111:lle ja päiväkin sopiva. Ettei vain tullut täyteen esim. Joensuu-Varkaus -välillä kohdassa, jossa etäisyystaulu "Varkaus 111".

***

Kosteudenpoistajaksi käy hyvin myös kalsiumkloridi (maantiesuola). jota Biltemankin aine on.

Saa melkoisen edullisesti vaikkapa maatalousrautakaupoista.

Jos auto huurtuu, kannattanee tarkastaa, että ilmanottokaukalon pohjalla oleva valumareikä sekä sen mahdollinen kumiletku eivät ole karikkeen tms. tukkimia.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Eipä sattunut ihan Varkauden kyltin kohdalla tuo lukema, mutta kyllä siitä takuulla johonkin tuo 111km oli :wink:
Tulipa erikoinen vika autoon, kun peräluukku aukeaa omia aikojaan joskus ajettaessa. En oo vielä tutkinut asiaa, mutta liittyneiskö tuohon sähköiseen avaussysteemiin? Saattaapa piuhat alkaa olemaan taas kärsineitä siitä luukun ja korin väliltä.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Marko »

Melkein kun olisin joskus kuullu,ett`takaluukun lukko voi olla löystyny.Mie en oo tosin sitä tavannu,mut sen vois tarkistaa ja samalla näkee johtoja.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jospa Jaska on vain pessyt autonsa väärin:
http://blogit.iltasanomat.fi/satamaata/ ... /#more-982
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
kalle
Viestit: 106
Liittynyt: 12.4.2004 3:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja kalle »

Mullakin takaluukku aukesi 111:ssa aikanaan omia aikojaan. Ei ollut solenoidissa vika vaan löystyneessä lukossa (oli päässyt liikkumaan).
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Eli jos se lukko pääsee liukumaan niin tehtaalla jättäneet (?) ehkä tiukkaamatta ne mutterit vai pultitko siellä on. Hondassa oli samaa vikaa mutta syy oli toinen. Joku aikaisempi autohifi asentaja oli ottanut takaluukun korilenkistä johon lukko kiinnittyy maadoituksen vahvistimelle. Ja vääntänyt voimiensa tunnossa kiinnitys pulteista jenkat pois. Tai ei kokonaan, mutta eipä niitä pahemmin enää ollut tallella.
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja kv60 »

Marko kirjoitti:Melkein kun olisin joskus kuullu,ett`takaluukun lukko voi olla löystyny.Mie en oo tosin sitä tavannu,mut sen vois tarkistaa ja samalla näkee johtoja.
Minullakin silloin aikoinaan uutuuttaan uusi 112 malli ja lukko oli irronnut takaluukusta. Luukku pysyi ja ei pysynyt kiinni, miten sattui milloinkin. Olivat tehtaalla unohtaneet kiinnittää kunnolla. Meni silloin takuuseen.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Tuli ensimmäistä kertaa hinatuksi 2111:llä auton massaista perävaunua (keskiakselivaunu, todellinen kokonaismassa n. 1200 kg).

Kulkee tyydyttävästi, vaihteita on tietysti käytettävä ahkerasti.

Melkoisen vakaa n. 600 N aisapainolla, joskus kevyttä heijaamista yli 100 km/h nopeudessa.

Kun ainoan vetävän akselin paino on n. 6 kN, on lumikelillä käytettävä ajoreittiharkintaa ja ketjuja, joilla eteneminen on sitten melkoisen varmaa.

SvS

2111:n sallittu kytkentämassa jarruitta 500 kg, jarruin 1000 kg.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

N. 92 tkm kesti orkkiskytkin. Kytkilevyn kitkapinnat niittien tasolla ja huomatttavat kulumat paineasetelmassa eli oli vain kulunut loppuun.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tapasin puheliaan savolaisen autonasentajan joka oli Deltalla ja korjannut Ladoja.Hän kertoi satakymppejä fiksatun ennen myyntiin asettamista.Yhdessäkin satakympissä nokkahihna oli "kulunut" puoleen leveyteen uudessa autossa.Kerran he olivat saaneet tehtaalta sarjan viallisia starttimoottoreita....kolme ensimmäistä paloi,neljäs jo saman päivän aikana toimi.Vikojakoodeja oli pukannut lukijalaitteeseen niin nopeaan tahtiin kuin niitä oli ehtinyt resetoida.Eipä ollut yhtään pahoillaan vaikka maahanmyynti oli lopetettu.
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Jaska HKI kirjoitti:Yhdessäkin satakympissä nokkahihna oli "kulunut" puoleen leveyteen uudessa autossa.Kerran he olivat saaneet tehtaalta sarjan viallisia starttimoottoreita....kolme ensimmäistä paloi,neljäs jo saman päivän aikana toimi.
Ai kuluu se hihna uudestakin autosta....
Noita uusien starttien palamisia päällejäännin johdosta on tapahtunut enenkin ja suuremmassakin kalustossa (koneen) valmistusmaahan katsomatta se, että onko startit tulleet samasta paikasta en tiedä.
Avensis stw
Ex.21093 -00
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja aon »

Nyt sit lakkasi lämmityslaitteen tuuletin pyörimästä. Eilen pyöri jotenkin vaivalloisesti osan aikaa ja tänään ei enää lainkaan. Kerran sain avokämmenellä kojelautaan lyömällä pyörimään hetkeksi aika vaivalloisesti mut sit taas lakkasi. Sulaketta koitin jo vaihtaa ja täältä löytyvillä neuvoilla pääsee varmaan eteenpäin. Sinänsähän tuo ei juuri haittaa muuta kuin aiheuttaa aivan perkeleellisen kylmyyden kun ikkunoita täytyy pitää auki kaupungilla ettei huurru ja sit taas maantiellä ei ajoviimapuhallus riitä muuhun kuin tuulilasin sulana pitämiseen. Sain sentään lämmityslaitteellisen auton lainaan.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja aon »

aon kirjoitti:Nyt sit lakkasi lämmityslaitteen tuuletin pyörimästä. Eilen pyöri jotenkin vaivalloisesti osan aikaa ja tänään ei enää lainkaan. Kerran sain avokämmenellä kojelautaan lyömällä pyörimään hetkeksi aika vaivalloisesti mut sit taas lakkasi. Sulaketta koitin jo vaihtaa ja täältä löytyvillä neuvoilla pääsee varmaan eteenpäin.
Joo, selvittelinpä tuota vikaa sit hieman eteenpäin ja osoittautui hyvin englantilaistyyppiseksi :). Puhaltimelle saakka menee jännite, purin sitten sen muovikaukalon kokonaan pois ja vähän puhallinta pyöräyttämällä sain taas sen pyörimään tosi tuskaisesti, käämin lyödessä valokaarta. Kun en muuta keksinyt niin suihkautin moottorin sisuksiin PRF 7-76:ta joka aiheutti sen että puhallin rupes pyörimään normaalisti mutta hajosi taas n. 15km ajon jälkeen, jonka jälkeen sain napakalla kämmensyrjän iskulla taas sen hetkeksi toimimaan. Olis varmaan moottorin vaihto edessä mutta en kyllä näillä keleillä rupea sitä ulkona tekemään, vaikuttaa sen verran paskamaiselta hommalta. Kai se on tämä talvi pärjättävä tuon vajaatoimisen kanssa tai toivottava että tuo korjautuu joskus itsellään :(
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Terve!

Neljä vuotta myös pakkasilla hyvin toimineet 112HB:n takaluukun kaasujouset
päästivät luukun alas yllättäen -16 asteen pakkasessa. Onneksi vahinkoja
ei säikähdystä ja pientä kolhua lukuunottamatta tullut luukun avaajalle.

Tuo luukkuhan on todella painava ja sen nostamisen keventämiseen kaasujouset
ovat tarpeelliset. Jonkin aikaa on tuntunut sille että nostoapua on vähemmän
kuin ennen lämpötiloista riippumatta. Delta lupasi uudet jouset takuuseen.

Mitä kaasujousissa ajanmittaan kuluu/vähenee aiheuttaen moisen vian?
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Sama ilmiö kuin kaasuiskunvaimentimissa yleensä. Kaasut tulevat ulos ja silloinhan se "jousitusvoima" (kirjoitin noin kun en oikeaa sanaa nyt keksinyt.) vähenee. Itse en viitsisi noita mennä Deltaan kyselemään, sen verran myrskyinen oli viime vierailu siellä :lol:
Vastaa Viestiin