Sivu 177/218

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 12.11.2010 11:27
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Kaunis mittarilukema 111:lle ja päiväkin sopiva. Ettei vain tullut täyteen esim. Joensuu-Varkaus -välillä kohdassa, jossa etäisyystaulu "Varkaus 111".

***

Kosteudenpoistajaksi käy hyvin myös kalsiumkloridi (maantiesuola). jota Biltemankin aine on.

Saa melkoisen edullisesti vaikkapa maatalousrautakaupoista.

Jos auto huurtuu, kannattanee tarkastaa, että ilmanottokaukalon pohjalla oleva valumareikä sekä sen mahdollinen kumiletku eivät ole karikkeen tms. tukkimia.

SvS

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 12.11.2010 21:03
Kirjoittaja Sepi
Eipä sattunut ihan Varkauden kyltin kohdalla tuo lukema, mutta kyllä siitä takuulla johonkin tuo 111km oli :wink:
Tulipa erikoinen vika autoon, kun peräluukku aukeaa omia aikojaan joskus ajettaessa. En oo vielä tutkinut asiaa, mutta liittyneiskö tuohon sähköiseen avaussysteemiin? Saattaapa piuhat alkaa olemaan taas kärsineitä siitä luukun ja korin väliltä.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 12.11.2010 21:22
Kirjoittaja Marko
Melkein kun olisin joskus kuullu,ett`takaluukun lukko voi olla löystyny.Mie en oo tosin sitä tavannu,mut sen vois tarkistaa ja samalla näkee johtoja.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 13.11.2010 9:08
Kirjoittaja Pavlovits
Jospa Jaska on vain pessyt autonsa väärin:
http://blogit.iltasanomat.fi/satamaata/ ... /#more-982

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 13.11.2010 10:13
Kirjoittaja kalle
Mullakin takaluukku aukesi 111:ssa aikanaan omia aikojaan. Ei ollut solenoidissa vika vaan löystyneessä lukossa (oli päässyt liikkumaan).

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 13.11.2010 10:46
Kirjoittaja tinuri
Eli jos se lukko pääsee liukumaan niin tehtaalla jättäneet (?) ehkä tiukkaamatta ne mutterit vai pultitko siellä on. Hondassa oli samaa vikaa mutta syy oli toinen. Joku aikaisempi autohifi asentaja oli ottanut takaluukun korilenkistä johon lukko kiinnittyy maadoituksen vahvistimelle. Ja vääntänyt voimiensa tunnossa kiinnitys pulteista jenkat pois. Tai ei kokonaan, mutta eipä niitä pahemmin enää ollut tallella.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 14.11.2010 21:09
Kirjoittaja kv60
Marko kirjoitti:Melkein kun olisin joskus kuullu,ett`takaluukun lukko voi olla löystyny.Mie en oo tosin sitä tavannu,mut sen vois tarkistaa ja samalla näkee johtoja.
Minullakin silloin aikoinaan uutuuttaan uusi 112 malli ja lukko oli irronnut takaluukusta. Luukku pysyi ja ei pysynyt kiinni, miten sattui milloinkin. Olivat tehtaalla unohtaneet kiinnittää kunnolla. Meni silloin takuuseen.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 21.11.2010 13:53
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Tuli ensimmäistä kertaa hinatuksi 2111:llä auton massaista perävaunua (keskiakselivaunu, todellinen kokonaismassa n. 1200 kg).

Kulkee tyydyttävästi, vaihteita on tietysti käytettävä ahkerasti.

Melkoisen vakaa n. 600 N aisapainolla, joskus kevyttä heijaamista yli 100 km/h nopeudessa.

Kun ainoan vetävän akselin paino on n. 6 kN, on lumikelillä käytettävä ajoreittiharkintaa ja ketjuja, joilla eteneminen on sitten melkoisen varmaa.

SvS

2111:n sallittu kytkentämassa jarruitta 500 kg, jarruin 1000 kg.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 21.11.2010 14:13
Kirjoittaja Jaakkima
N. 92 tkm kesti orkkiskytkin. Kytkilevyn kitkapinnat niittien tasolla ja huomatttavat kulumat paineasetelmassa eli oli vain kulunut loppuun.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 23.11.2010 15:31
Kirjoittaja Jaska HKI
Tapasin puheliaan savolaisen autonasentajan joka oli Deltalla ja korjannut Ladoja.Hän kertoi satakymppejä fiksatun ennen myyntiin asettamista.Yhdessäkin satakympissä nokkahihna oli "kulunut" puoleen leveyteen uudessa autossa.Kerran he olivat saaneet tehtaalta sarjan viallisia starttimoottoreita....kolme ensimmäistä paloi,neljäs jo saman päivän aikana toimi.Vikojakoodeja oli pukannut lukijalaitteeseen niin nopeaan tahtiin kuin niitä oli ehtinyt resetoida.Eipä ollut yhtään pahoillaan vaikka maahanmyynti oli lopetettu.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 23.11.2010 19:14
Kirjoittaja 1500i
Jaska HKI kirjoitti:Yhdessäkin satakympissä nokkahihna oli "kulunut" puoleen leveyteen uudessa autossa.Kerran he olivat saaneet tehtaalta sarjan viallisia starttimoottoreita....kolme ensimmäistä paloi,neljäs jo saman päivän aikana toimi.
Ai kuluu se hihna uudestakin autosta....
Noita uusien starttien palamisia päällejäännin johdosta on tapahtunut enenkin ja suuremmassakin kalustossa (koneen) valmistusmaahan katsomatta se, että onko startit tulleet samasta paikasta en tiedä.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.11.2010 4:00
Kirjoittaja aon
Nyt sit lakkasi lämmityslaitteen tuuletin pyörimästä. Eilen pyöri jotenkin vaivalloisesti osan aikaa ja tänään ei enää lainkaan. Kerran sain avokämmenellä kojelautaan lyömällä pyörimään hetkeksi aika vaivalloisesti mut sit taas lakkasi. Sulaketta koitin jo vaihtaa ja täältä löytyvillä neuvoilla pääsee varmaan eteenpäin. Sinänsähän tuo ei juuri haittaa muuta kuin aiheuttaa aivan perkeleellisen kylmyyden kun ikkunoita täytyy pitää auki kaupungilla ettei huurru ja sit taas maantiellä ei ajoviimapuhallus riitä muuhun kuin tuulilasin sulana pitämiseen. Sain sentään lämmityslaitteellisen auton lainaan.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.12.2010 1:18
Kirjoittaja aon
aon kirjoitti:Nyt sit lakkasi lämmityslaitteen tuuletin pyörimästä. Eilen pyöri jotenkin vaivalloisesti osan aikaa ja tänään ei enää lainkaan. Kerran sain avokämmenellä kojelautaan lyömällä pyörimään hetkeksi aika vaivalloisesti mut sit taas lakkasi. Sulaketta koitin jo vaihtaa ja täältä löytyvillä neuvoilla pääsee varmaan eteenpäin.
Joo, selvittelinpä tuota vikaa sit hieman eteenpäin ja osoittautui hyvin englantilaistyyppiseksi :). Puhaltimelle saakka menee jännite, purin sitten sen muovikaukalon kokonaan pois ja vähän puhallinta pyöräyttämällä sain taas sen pyörimään tosi tuskaisesti, käämin lyödessä valokaarta. Kun en muuta keksinyt niin suihkautin moottorin sisuksiin PRF 7-76:ta joka aiheutti sen että puhallin rupes pyörimään normaalisti mutta hajosi taas n. 15km ajon jälkeen, jonka jälkeen sain napakalla kämmensyrjän iskulla taas sen hetkeksi toimimaan. Olis varmaan moottorin vaihto edessä mutta en kyllä näillä keleillä rupea sitä ulkona tekemään, vaikuttaa sen verran paskamaiselta hommalta. Kai se on tämä talvi pärjättävä tuon vajaatoimisen kanssa tai toivottava että tuo korjautuu joskus itsellään :(

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.12.2010 8:09
Kirjoittaja pinpate
Terve!

Neljä vuotta myös pakkasilla hyvin toimineet 112HB:n takaluukun kaasujouset
päästivät luukun alas yllättäen -16 asteen pakkasessa. Onneksi vahinkoja
ei säikähdystä ja pientä kolhua lukuunottamatta tullut luukun avaajalle.

Tuo luukkuhan on todella painava ja sen nostamisen keventämiseen kaasujouset
ovat tarpeelliset. Jonkin aikaa on tuntunut sille että nostoapua on vähemmän
kuin ennen lämpötiloista riippumatta. Delta lupasi uudet jouset takuuseen.

Mitä kaasujousissa ajanmittaan kuluu/vähenee aiheuttaen moisen vian?

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.12.2010 8:29
Kirjoittaja tinuri
Sama ilmiö kuin kaasuiskunvaimentimissa yleensä. Kaasut tulevat ulos ja silloinhan se "jousitusvoima" (kirjoitin noin kun en oikeaa sanaa nyt keksinyt.) vähenee. Itse en viitsisi noita mennä Deltaan kyselemään, sen verran myrskyinen oli viime vierailu siellä :lol: