Sivu 19/41

Lähetetty: 19.4.2007 6:12
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Sepesusi kirjoitti:Onko tämä http://www.autoblog.com/2007/03/08/gene ... c-concept/ ollut täällä jo esillä.
Hyvä, että pitävät itseään esillä. Varmaankin yksi lisä menekin puutteeseen on ollut, että nimeä Lada ei juuri ole näkynyt autouutisissa. Tuo autonäyttelyissä esiteltyjen prototyyppien merkitys voi olla paljon merkittävämpää, kuin mitä me tavalliset kumin kuluttajat osaamme ajatellakaan.

Lähetetty: 19.4.2007 6:14
Kirjoittaja samarai
Kyllä Daciaa (länsi) Saksassa on myyty jo jonkin aikaa, kilpailee kai lähinnä Kalinan kanssa. http://www.dacia.de/home.php

Saksassa riittää populaa, eniten lähinnä ihmetyttää erittäin runsas automerkkien/mallien tarjonta 1,5 miljoonan Virossa. Ilmeisesti se toimii nykyisin jonkinlaisena autotehtaiden koemarkkina-alueena. :roll:

Re: Näinhän siinä sitten kävi.

Lähetetty: 19.4.2007 6:30
Kirjoittaja Mosse-Aksu
lada-juntti kirjoitti:Lueskelin äsken lehdestä uuden hallituksen ohjelmaa: bensan hinta ylös, autoveroon korotus päästöjen mukaan. ....
Tämäkin puoltaisi kaasuLadan paikkaa.

Lähetetty: 19.4.2007 6:54
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Vitakka kirjoitti:Uskallanpa väittää että Lada saisi autoja kaupaksi - ja pientä imagonkohennusta samalla - kun tekisivät nappiksesta uuden, päivitetyn version kuten Ministä, kuplavokkarista ja viimeisimpänä Fiat 500:sta on tehty. Vaan kun en osaa venäjää niin milläs myyn idean tehtaan insinööreille ja päälliköille, en millään. Uusi tekniikka sisuksiin, hyttiin ajanmukainen ilme ja ulkopuolelle ei edes tarvisi paljoa tehdä kun muotoilu on valmiiksi symppis ja ajaton. Euroopasta löytyy ihan tarpeeksi ostovoimaisia kolmikymppisiä, jotka ovat lapsena istuneet vanhempinen nappiksen takapenkillä, ja nyt nostalgiapäissään ostaisivat riemuiten "retroversion".

=V=
Fiat 500, Kupla ja Mini luetaan autohistorian merkittävimpien uutuksien joukkoon. Niissä kaikissa on ollut joukko aikansa uutta tekniikkaa, tila-ajattelua jne. Ne ovat myös alkuperäisinäkin ainakin Etelä-Euroopassa kulttiautoja. Näistä seikoista nuo kyseiset retroautot ovat saaneet jotain lisäarvoa. Niinpä niitä myydänkiin käsittämättömällä hinnalla kokoonsa nähden.

Todellinen retroauto on intialainen Hindustan. Se myy kotimaassaan halvan hinnan takia hyvin, mutta Englantiin tehdyt myyntiyritykset ovat jääneet hyvin laihoiksi. Kaikelle retrohenkiselle ei löydy riittävää asiakaskuntaa.

Olisiko retronappis Ladassa tai Fiatissa sellaisia arvoja, joka saisi riittävän paljon ostajia. Epäilen. Se on ollut aikanaan massojen auto joissain osissa maapalloa, mutta ei erityisen merkittävä tekniikan tai muotoilun osalta.

Olen monen kuullut sanovan, että ostaisi ihan aidon uuden 1200 L:n, jos sellaisen saisi. Niinhän sitä sanotaan monesta muustakin asiasta.

Lähetetty: 29.4.2007 0:19
Kirjoittaja KSE 1995
Tiedoksi. Kävin tänään Tampereen Deltassa ja sinne oli tullut myyntiin taas uusi Lada STW. Värikin oli ihan kiva.

Lähetetty: 29.4.2007 15:01
Kirjoittaja KSE 1995
Idän Ihme 1 kirjoitti:Saako ne myyntiin mitään uudempaa kuin 110 versiot?
En tiedä. En kysynyt mitään. Näin vain auton tulleen liikkeeseen.

Re:

Lähetetty: 7.3.2008 14:26
Kirjoittaja Lada-Jussi
Lada-Jussi kirjoitti:
KSE 1995 kirjoitti:
XXX kirjoitti: Vai on uusia vielä tulossa? Jatkuuko Ladan myynti sittenkin?
Niin ymmärsin. Ainakin Tampereen Delta-Autossa on vielä Ladan kokoinen kolo jäljellä.
ja väitti se tampereen deltan myyjä joku aika sitten, että keväämmällä tulisi Kalina
ei puhunu tampereen myyjä potaskaa, vaikkakin Calina tuli 119 nimellä vasta loppukesästä ja tulihan sitten toi Nivakin. eli ladojen myynti jatkuu edelleen. Tuleeko uusia versioita 119:sta nyt tänä vuonna?

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 7.3.2008 18:45
Kirjoittaja ,_,/ukka
Jonkun verran Ladaa myydään edelleen, vaikkei tässä taulukossa top30:iin pääsekkään:
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/me ... _2008_.pdf
Taulukossa "yhteisöjen käyttöön rekisteröidyt..." näkyy koko myynniksi tammi-helmikuussa yhteensä 53kpl. Onneksi tuo lista on pidempi kuin top30, niin näkyy ladakin :-)

,_,/ukka

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 8.3.2008 9:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
miten ladoja on noin paljon yhteisöille rekisteröity? onko mukana rahoitusyhtiöiden nimissä olevat auto (kaikki uudet autothan lähes poikkeuksetta on) vai onko Delta rekisteröinyt itselleen Ladoja koeajoautoiksi, vai onko tulossa taas joku uudistus minkä mukaan vanhoja malleja ei enää saa rekisteriin (euro V, ABS-pakko tms.)

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 8.3.2008 16:02
Kirjoittaja mam
Kävin aamulla koeajamassa Kalinan (119), koska kerrankin oli kylmä. Ulkolämpötila näytti -16 (yöllä ollut varmaan -20). Auto lähti helposti käyntiin ja kävi ilman mitään 'nikotteluja'. Toisin kuin 2000 -mallin 111, jollainen itselläni on.
Lämpötila sisällä nousi 15 minuutissa normaaliksi. Oma 111 on melko hidas lämpiämään - eipä silti koskaan ole tarvinnut käsineitä vaikka on joskus ollut yli -30.
Auto oli eilen rekisteröity mutta suuntavilkut eivät toimineet - tälläistako se Deltan meininki on? Muuten auto kulki mukavasti - selvästi parempi kuin mikään Lada aiemmin. Tosin tuohon sähkötehostettuun ohjaukseen ei meinaa tottua. Tuntuu siltä kuin joku toinenkin olisi ohjaamassa.
Ihmettelen vain miksi hintaa ei ole laskettu vaikka takuusta on poistettu 3 vuotta? Venäjälläkin takuu on 3 vuotta tosin kilometriraja lienee 50 000 km.
Sähkölukot tuntuivat pelaavan hyvin ja ovet sulkeutuivat moitteettomasti. Takaluukkun sai sulkea voimalla ennen kuin sulkeutui - säädöt eivät olleet kohdallaan. Maavaraa näytti olevan reilusti enemmän kuin 111:ssa.

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 8.3.2008 17:43
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:miten ladoja on noin paljon yhteisöille rekisteröity?
Paljon? 11kpl, onko se paljon? Yhteensä siis 53kpl, joista yhteisöille 11kpl. Audeista esim. 60% on yhteisöille rekisteröityjä. Ladoista itse asiassa aika pieni osuus kun vertaa muihin merkkeihin.
Tuossa lukee että yritys/yhteisö, eli yrityksien nimiin rekisteröidyt ja olisko liisinki pelit kans?

,_,/ukka

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 8.3.2008 17:53
Kirjoittaja Lada-Jussi
jaa mä luin että toi 53 olis ollu yrityskäyttöön, mutta silti on toi aika hurjaa että joku yritys käyttäisi Ladaa tuon 11 auton verrankin. ajat on muuttunut niistä kultavuosista jolloin mm. VR oli aktiivinen Ladan käyttäjä, samoin kunnat, kaupungit ja jopa poliisi

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 8.3.2008 18:01
Kirjoittaja ,_,/ukka
No miksei nivaa voisi jollakin, vaikka voimayhtiöillä ollakkin. Ja liisinkipeleinä, ja yrityksien nimiin kai ne esittelyautotkin menee?

,_,/ukka

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 8.3.2008 19:28
Kirjoittaja Mara
Täällä on eräällä huolitsijaliikkeellä ainakin kolme uutta Nivaa satamakenttiä kiertämässä.

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?

Lähetetty: 9.3.2008 19:22
Kirjoittaja Hazka
Lada-Jussi kirjoitti:vai onko tulossa taas joku uudistus minkä mukaan vanhoja malleja ei enää saa rekisteriin (euro V, ABS-pakko tms.)
obd.fi sivuilla oli tämmönen teksti:
CAN-väylä on 2008 eteenpäin ainoa diagnostiikassa hyväksyttävä liityntä. Tai sitä kautta pitää kaikissa autoissa olla mahdollista lukea katsastuksessa esim. saastetiedot.

Ei taida ladassa olla CAN-väylää?