Mun Lada 1200L Turbo..
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
hienon näköstä! Jätkä tekee sen mistä minä vasta uneksin...
Mutta mutta, eikö tosta iskari tornnista ois tullu tukevampi jos sen ois jatkanu tulipeltiin kiinni? Vai onko joku syy jonka takia ne on jätetty tommoseksi torniksi. Ja eihän nuo taida juuri konepeltiä nostaa? Jätä pelti ennemmin orggikseksi ja nostat takaata ylemmäs, ko että teet mittään tuuninki skuuppeja laitoihin...
Mutta mutta, eikö tosta iskari tornnista ois tullu tukevampi jos sen ois jatkanu tulipeltiin kiinni? Vai onko joku syy jonka takia ne on jätetty tommoseksi torniksi. Ja eihän nuo taida juuri konepeltiä nostaa? Jätä pelti ennemmin orggikseksi ja nostat takaata ylemmäs, ko että teet mittään tuuninki skuuppeja laitoihin...
-
IlkkaHe kirjoitti:hienon näköstä! Jätkä tekee sen mistä minä vasta uneksin...
Kiitoksia!

No nuo tornit tulivat nyt tehtyä näin sen tään että kytkimen pääsylinteri on just sen takana että piti jättää vähän pelivaraa... Jouduin kuitenkin hakea lyhyempi pääsylinterin Toyota Camrysta joka meni JUST ja JJUST paikalle!!

Lada 1200 TIC -85
-
tiistaina aloitin sovittamaan moottoria autolle... Irroitin öljypohja ja öljysihti ja nostin moottori paikalle.. Jouduin ensin leikata peltipalan pois paloseinästä... Teen tänään peltikotelon siinä missä virranjakaja tulee paloseinän kohdalla... Olen maalannut tukivarret ja reaktiovarret.. Niitä saa myös kasata ens viikolla, niin sais myös asentaa hammastanko ja rattiakseli...
Lada 1200 TIC -85
-
viime viikolla kun aloitin sovittamalla moottori niin leikkasin reiän paloseinään, missä tulee virranjakaja ja termostaatti, ja nostin moottori paikalle. Valmistin kotelon 1mm pellistä, ja aloitin valmistamalla uusi lämmitys-kanava-paketti, kun se kotelo tulee just siihee paikkaan missä lämmityskanavat ja lämmityskenno tulee niin joudun sen siirtää ja panna toinen flekti kun se ei mahdu sinne... Olen ostanut vene-moottoritilan flekti vene-tarvike-kaupasta joka mä käytän lämmityspuhaltimena. Kuvia tulee kun koko paketti on valmis...
Huomenna otan tommonen "täys-päivä" tallissa.. Pikkuveli tulee hakemaan autonsa pois aamulla, ja siivotaan vähän paikat aamupäivällä, talli on aika törkeän näköinen. niin iltapäivällä jatkan lämmityskanava-paketilla... Toivottavasti saisin sen valmis huomenna... Saa sitten maanantaina tehdä etujarruletku-kiinnitykset, panna korikittiä ja massaa pyöränkoteloihin, ja kasata jousitus. Sitten saa vielä asentaa hammastanko ja tehdä ohjausvarret että Ackerman-kulma tulis nolla asteeseen...
Hommia kyllä riittää... Palataan, ja toivottavasti kuvilla..
Huomenna otan tommonen "täys-päivä" tallissa.. Pikkuveli tulee hakemaan autonsa pois aamulla, ja siivotaan vähän paikat aamupäivällä, talli on aika törkeän näköinen. niin iltapäivällä jatkan lämmityskanava-paketilla... Toivottavasti saisin sen valmis huomenna... Saa sitten maanantaina tehdä etujarruletku-kiinnitykset, panna korikittiä ja massaa pyöränkoteloihin, ja kasata jousitus. Sitten saa vielä asentaa hammastanko ja tehdä ohjausvarret että Ackerman-kulma tulis nolla asteeseen...
Hommia kyllä riittää... Palataan, ja toivottavasti kuvilla..

Lada 1200 TIC -85
Nyt vasta lukaisin tätä topikkia ajatuksella ja huomasin että olet kai jossain vaiheessa sovittamassa tota Dedran moottoria...
Suosittelen lämpimästi sitten kunnollisen öljypohjan rakennusta, nuo Fiat/Lancia vinokoneet kun on erittäin surullisenkuuluisia öljynpaineongelmistaan. Paineet kun saa niistä hävitettyä motarin rampillakin...öljypohjat ei toimi YHTÄÄn.
Sen puolen kun hoitaa kuntoon niin ongelmia ei tule.
Suosittelen lämpimästi sitten kunnollisen öljypohjan rakennusta, nuo Fiat/Lancia vinokoneet kun on erittäin surullisenkuuluisia öljynpaineongelmistaan. Paineet kun saa niistä hävitettyä motarin rampillakin...öljypohjat ei toimi YHTÄÄn.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
Jokari kirjoitti:Nyt vasta lukaisin tätä topikkia ajatuksella ja huomasin että olet kai jossain vaiheessa sovittamassa tota Dedran moottoria...
Juuu, olen tuosta jonkun verran kuullut ja lukenut.. Kyllä on pakko nyt tehdä kunnon öljynpohja hyvin suunniteltuilla väliseinillä...
Lada 1200 TIC -85
oisko sulla myyä tuota DRLA 40 kaasariin passaavaa painekoteloo ja imusarjan ja kaasarin välistä hässäkkää??
-
larppa kirjoitti:oisko sulla myyä tuota DRLA 40 kaasariin passaavaa painekoteloo ja imusarjan ja kaasarin välistä hässäkkää??
Ei oo enää kaasari-kamoja.. vain ruisku-hommia nykyään..

Lada 1200 TIC -85
-
Eilen sain lämmityslaitteen kotelo valmiiksi.
Tässä pari kuvaa:
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5402.jpg
Kotelo valmis. Lämmityskennon paikka on sitten se reikä sivussa..
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5399.jpg
Adapteri "vakio-flektisuuttimiin", oli vähän hankala valmistaa, mutta se ei näky koskaan kojetaulun alla, niin ei hätää...
Sais sitten maanantaina tai tiistaina kasata ja rakentaa virranjakajan "kotelo" valmiiksi... Katotaan miten mä ehdi ens viikolla ruuvata.... Mennään nimenomaan sunnuntaina 23:as kaheks viikoks Thaimaahan!!
Tässä pari kuvaa:
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5402.jpg
Kotelo valmis. Lämmityskennon paikka on sitten se reikä sivussa..
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5399.jpg
Adapteri "vakio-flektisuuttimiin", oli vähän hankala valmistaa, mutta se ei näky koskaan kojetaulun alla, niin ei hätää...
Sais sitten maanantaina tai tiistaina kasata ja rakentaa virranjakajan "kotelo" valmiiksi... Katotaan miten mä ehdi ens viikolla ruuvata.... Mennään nimenomaan sunnuntaina 23:as kaheks viikoks Thaimaahan!!

Lada 1200 TIC -85
Melko siistiä jälkee ja huikeita muutoksia vuosien mittaan. Itsellä oli ekana autona lada mut taas on lada raketeilla.
Onnee tälle projektille!
Onnee tälle projektille!

-
Wellu86 kirjoitti:Melko siistiä jälkee ja huikeita muutoksia vuosien mittaan. Itsellä oli ekana autona lada mut taas on lada raketeilla.
Onnee tälle projektille!
Kiitoksia!!!
Eilen saatiin paloseinä valmiiks. Lämmityslaitteen kanavapaketti on paikalla ja valmis.
Nyt joutuu pari päivää rentoutua. Tuli kova selkäkipu tänä aamuna, joutui lähteä heti fysioterapeuttiin, ei auttanut.. Perjantaina uudestaan.. Pitää nyt ottaa vähän iisisti pari päivää, koska pitää jaksaa istua 11tuntia lentokoneessa sunnuntaina kun lähden vaimon kanssa thaimaahan..

Palataan 2,5-3 viikon kuluttua..

Lada 1200 TIC -85
huisaa, onko äkänen?Wellu86 kirjoitti:lada raketeilla.

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
pvdriver kirjoitti:huisaa, onko äkänen?Wellu86 kirjoitti:lada raketeilla.![]()
On 1,5 äkänen..

millähän pensalla tuota ajetaan, etanolilla vai metanolilla...Wellu86 kirjoitti:lada raketeilla.

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
-
Nyt ollaan taas kotona.. Tultiin maanantai-iltana thaimaasta... Taas saa ruveta hommia tehdä.. Eilen tein raidetangon-päiden kiinnitykset valmiiksi, ja ne on piste-hitsatut paikalle.. Käyn huomenna velin korjaamolle hitsaamaan niitä, ku mun hitsi on niin heikko..
Panin myös lämpöpuhaltimet täysteholla tallissa, niin saa tänä iltana pyöränkotelot maalata, ja sen jälkeen sais tukivarret kasata ja vetää jarruputket. Hammastanko on myös asennettava....
Palataan lisää infolla ja kuvilla!!
Panin myös lämpöpuhaltimet täysteholla tallissa, niin saa tänä iltana pyöränkotelot maalata, ja sen jälkeen sais tukivarret kasata ja vetää jarruputket. Hammastanko on myös asennettava....
Palataan lisää infolla ja kuvilla!!

Lada 1200 TIC -85