Sivu 19/22
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 23.12.2010 16:56
Kirjoittaja IlkkaHe
hienon näköstä! Jätkä tekee sen mistä minä vasta uneksin...
Mutta mutta, eikö tosta iskari tornnista ois tullu tukevampi jos sen ois jatkanu tulipeltiin kiinni? Vai onko joku syy jonka takia ne on jätetty tommoseksi torniksi. Ja eihän nuo taida juuri konepeltiä nostaa? Jätä pelti ennemmin orggikseksi ja nostat takaata ylemmäs, ko että teet mittään tuuninki skuuppeja laitoihin...
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 24.12.2010 11:09
Kirjoittaja Tuning Vaz
IlkkaHe kirjoitti:hienon näköstä! Jätkä tekee sen mistä minä vasta uneksin...
Mutta mutta, eikö tosta iskari tornnista ois tullu tukevampi jos sen ois jatkanu tulipeltiin kiinni? Vai onko joku syy jonka takia ne on jätetty tommoseksi torniksi. Ja eihän nuo taida juuri konepeltiä nostaa? Jätä pelti ennemmin orggikseksi ja nostat takaata ylemmäs, ko että teet mittään tuuninki skuuppeja laitoihin...
Kiitoksia!
No nuo tornit tulivat nyt tehtyä näin sen tään että kytkimen pääsylinteri on just sen takana että piti jättää vähän pelivaraa... Jouduin kuitenkin hakea lyhyempi pääsylinterin Toyota Camrysta joka meni JUST ja JJUST paikalle!!

.. ehkä vähän tukevampia olis tulleet kyllä, mutta sitt olis yläpään kiinnityspelti sen sijaan tullut isommaks, ja sieltä olis "elännyt" ehkä enemmän... Kylläkai nuo kestää, tulee vielä poikkituki joka varmasti tukee aika paljon...!

Ja konepelti kyllä nostan ensiks, etten tartte turhassa tehdä skuuppeja..

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 30.12.2010 12:12
Kirjoittaja Tuning Vaz
tiistaina aloitin sovittamaan moottoria autolle... Irroitin öljypohja ja öljysihti ja nostin moottori paikalle.. Jouduin ensin leikata peltipalan pois paloseinästä... Teen tänään peltikotelon siinä missä virranjakaja tulee paloseinän kohdalla... Olen maalannut tukivarret ja reaktiovarret.. Niitä saa myös kasata ens viikolla, niin sais myös asentaa hammastanko ja rattiakseli...
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 7.1.2011 16:37
Kirjoittaja Tuning Vaz
viime viikolla kun aloitin sovittamalla moottori niin leikkasin reiän paloseinään, missä tulee virranjakaja ja termostaatti, ja nostin moottori paikalle. Valmistin kotelon 1mm pellistä, ja aloitin valmistamalla uusi lämmitys-kanava-paketti, kun se kotelo tulee just siihee paikkaan missä lämmityskanavat ja lämmityskenno tulee niin joudun sen siirtää ja panna toinen flekti kun se ei mahdu sinne... Olen ostanut vene-moottoritilan flekti vene-tarvike-kaupasta joka mä käytän lämmityspuhaltimena. Kuvia tulee kun koko paketti on valmis...
Huomenna otan tommonen "täys-päivä" tallissa.. Pikkuveli tulee hakemaan autonsa pois aamulla, ja siivotaan vähän paikat aamupäivällä, talli on aika törkeän näköinen. niin iltapäivällä jatkan lämmityskanava-paketilla... Toivottavasti saisin sen valmis huomenna... Saa sitten maanantaina tehdä etujarruletku-kiinnitykset, panna korikittiä ja massaa pyöränkoteloihin, ja kasata jousitus. Sitten saa vielä asentaa hammastanko ja tehdä ohjausvarret että Ackerman-kulma tulis nolla asteeseen...
Hommia kyllä riittää... Palataan, ja toivottavasti kuvilla..

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 7.1.2011 20:39
Kirjoittaja Jokari
Nyt vasta lukaisin tätä topikkia ajatuksella ja huomasin että olet kai jossain vaiheessa sovittamassa tota Dedran moottoria...
Suosittelen lämpimästi sitten kunnollisen öljypohjan rakennusta, nuo Fiat/Lancia vinokoneet kun on erittäin surullisenkuuluisia öljynpaineongelmistaan. Paineet kun saa niistä hävitettyä motarin rampillakin...öljypohjat ei toimi YHTÄÄn.
Sen puolen kun hoitaa kuntoon niin ongelmia ei tule.
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 8.1.2011 8:08
Kirjoittaja Tuning Vaz
Jokari kirjoitti:Nyt vasta lukaisin tätä topikkia ajatuksella ja huomasin että olet kai jossain vaiheessa sovittamassa tota Dedran moottoria...
Suosittelen lämpimästi sitten kunnollisen öljypohjan rakennusta, nuo Fiat/Lancia vinokoneet kun on erittäin surullisenkuuluisia öljynpaineongelmistaan. Paineet kun saa niistä hävitettyä motarin rampillakin...öljypohjat ei toimi YHTÄÄn.
Sen puolen kun hoitaa kuntoon niin ongelmia ei tule.
Juuu, olen tuosta jonkun verran kuullut ja lukenut.. Kyllä on pakko nyt tehdä kunnon öljynpohja hyvin suunniteltuilla väliseinillä...
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 13.1.2011 23:08
Kirjoittaja larppa
oisko sulla myyä tuota DRLA 40 kaasariin passaavaa painekoteloo ja imusarjan ja kaasarin välistä hässäkkää??
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 16.1.2011 13:59
Kirjoittaja Tuning Vaz
larppa kirjoitti:oisko sulla myyä tuota DRLA 40 kaasariin passaavaa painekoteloo ja imusarjan ja kaasarin välistä hässäkkää??
Ei oo enää kaasari-kamoja.. vain ruisku-hommia nykyään..

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 16.1.2011 14:06
Kirjoittaja Tuning Vaz
Eilen sain lämmityslaitteen kotelo valmiiksi.
Tässä pari kuvaa:
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5402.jpg
Kotelo valmis. Lämmityskennon paikka on sitten se reikä sivussa..
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5399.jpg
Adapteri "vakio-flektisuuttimiin", oli vähän hankala valmistaa, mutta se ei näky koskaan kojetaulun alla, niin ei hätää...
Sais sitten maanantaina tai tiistaina kasata ja rakentaa virranjakajan "kotelo" valmiiksi... Katotaan miten mä ehdi ens viikolla ruuvata.... Mennään nimenomaan sunnuntaina 23:as kaheks viikoks Thaimaahan!!

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 16.1.2011 19:21
Kirjoittaja Wellu86
Melko siistiä jälkee ja huikeita muutoksia vuosien mittaan. Itsellä oli ekana autona lada mut taas on lada raketeilla.
Onnee tälle projektille!

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 19.1.2011 17:55
Kirjoittaja Tuning Vaz
Wellu86 kirjoitti:Melko siistiä jälkee ja huikeita muutoksia vuosien mittaan. Itsellä oli ekana autona lada mut taas on lada raketeilla.
Onnee tälle projektille!

Kiitoksia!!!
Eilen saatiin paloseinä valmiiks. Lämmityslaitteen kanavapaketti on paikalla ja valmis.
Nyt joutuu pari päivää rentoutua. Tuli kova selkäkipu tänä aamuna, joutui lähteä heti fysioterapeuttiin, ei auttanut.. Perjantaina uudestaan.. Pitää nyt ottaa vähän iisisti pari päivää, koska pitää jaksaa istua 11tuntia lentokoneessa sunnuntaina kun lähden vaimon kanssa thaimaahan..
Palataan 2,5-3 viikon kuluttua..

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 19.1.2011 18:10
Kirjoittaja pvdriver
Wellu86 kirjoitti:lada raketeilla.
huisaa, onko äkänen?

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 19.1.2011 18:42
Kirjoittaja Wellu86
pvdriver kirjoitti:Wellu86 kirjoitti:lada raketeilla.
huisaa, onko äkänen?

On 1,5 äkänen..

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 19.1.2011 18:48
Kirjoittaja pvdriver
Wellu86 kirjoitti:lada raketeilla.
millähän pensalla tuota ajetaan, etanolilla vai metanolilla...

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 10.2.2011 6:54
Kirjoittaja Tuning Vaz
Nyt ollaan taas kotona.. Tultiin maanantai-iltana thaimaasta... Taas saa ruveta hommia tehdä.. Eilen tein raidetangon-päiden kiinnitykset valmiiksi, ja ne on piste-hitsatut paikalle.. Käyn huomenna velin korjaamolle hitsaamaan niitä, ku mun hitsi on niin heikko..
Panin myös lämpöpuhaltimet täysteholla tallissa, niin saa tänä iltana pyöränkotelot maalata, ja sen jälkeen sais tukivarret kasata ja vetää jarruputket. Hammastanko on myös asennettava....
Palataan lisää infolla ja kuvilla!!
