Eilen kävin näyttämässä ja taas puhtain paperein uusi ote. Nyt oli paljon tehtynä ennen katsastusta. Vasen raidetangon pää tuli vaihdettua etelänlämpöön tapahtuman jälkeen. Käsijarrua yritin kiristää ennen joulua ja totesin ettei kiristy. Vaihdoin taakse jarrukengät pari viikkoa sitten ja totesin että oikea takasylinteri on hiukan hikoillut. No silti uudet kengät paikalle ja painoin kunnolla jarrua että asettuvat. No silloin painuikin jarrupoljin lattiaan ilman vastusta. Pumppasin kaksi kertaa että varmasti nesteet näkyy ja nostin auton. Ihmeekseni ei oikealta takaa valunut mitään?? sitten kiersin autoa niin vasen etujarruletku oli antautunut. Ensin ajattelin että tilaan huomiselle mutta kun kädet likaisena niin tehdään nyt. Kello oli sopivasti 16.45 eli vielä juuri ehtii. Varaosa tiskillä alkoikin arpominen, satakympin letkua ei meinannut löytyä. Viimein poika toi banjopultilla kiinnitettävän takaveto ladan letkun. Sanoin että ei ole tuollainen että onko muita vaihtoehtoja? Neuvoin ottamaan Malliksi Samaran ja sitten katsomaan, sieltä löytyi oikean mallinen ja sitä kun tarjosi satakympin kohtaan niin tuli maininta että jos kiinnitys kierteellä. No kerroin että niin se kaikissa satakympeissä on. Aikaa siinä meni mutta oikea letku löytyi ja sähköisen takalukon avauksella pääsin liikkeestä poiskin, kello kun oli jo 17.00 ylittänyt. Pienellä asetyleeni lämmityksellä sain jarruputken ehjänä irti ja ilmasin jarrut. Pari päivää myöhemmin vaihdoin vielä oikeanpuolen jarruletkun kun ovat yhtä vanhoja ja saman verran ovat kääntyilleet molemmin puolin. Vikakoodit tarkistin vielä boshin testerillä ja yksi vanha koodi P0560 eli moottorinohjainlaitteen alijännite. Koskaan ei ole vikavalo edes palanut mutta silti vikakoodeja voi olla tallentunut niin siksi koodit kannattaa aina enne katsastusta tarkistaa ettei siksi tule hylkäystä. Viikoittain työn puolesta noita katsastuksessa hylättyjä nollaan ja totean että tilapäinen häiriö on ollut. Ja nyt noiden 30 asteen pakkasten jälkeen akun vaihdon yhteydessä nollataan autoja joissa kymmeniä vikakoodeja eri ohjainlaitteiden ja toimintojen alijännitteistä.
No joka tapauksessa Oma ajokkini saa jatkaa taas tieliikenteessä yhden vuoden ja en näe syytä epäillä etteikö vielä senkin jälkeen.
Uusi ote tuli!
Re: Uusi ote tuli!
Niin juu vielä. Otinhan ennen katsastusta nuo kahdennetut parkkivalot edestä pois käytöstä, mutta piraatti xenonit annoin nyt olla. Oli tarkka katsastusmies kun valojen korkeudensäädönkin testasi ja katsoi takaturvavyötkin. Nyt olen huomannut että useasti takavyöt tarkistetaan ja aina jos auto haisee vähänkin koiralle. Ilmeisesti joku noottikirje trafilta asiasta ollut. Mutta tosiaan näin se ote taas tuli.
Re: Uusi ote tuli!
Tänää jällee kehujen kanssa katsastettu Samara.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Uusi ote tuli!
Käytin nuo kaksi uudempaa Ladaa loppukesästä katsastuksessa. Totuttuun tyyliin ensimmäisellä kerralla läpi:
1973
1974
Helppokatsastukselta tuli nuo katsastustodistukset sähköpostiin, ei tarvinnut itse skannailla. Tuon 1973 takajarruihin nyt en ihan tyytyväinen ole, meni rimaa hipoen läpi. Sentään uudet jarrukengät sinne tuli ährättyä. Ensi vuonna sitten nuo kaksi vanhempaa. Nämä ovat sen verran laadukkaita laitteita ettei näitä tarvitse katsastaa kuin joka toinen vuosi!
1973
1974
Helppokatsastukselta tuli nuo katsastustodistukset sähköpostiin, ei tarvinnut itse skannailla. Tuon 1973 takajarruihin nyt en ihan tyytyväinen ole, meni rimaa hipoen läpi. Sentään uudet jarrukengät sinne tuli ährättyä. Ensi vuonna sitten nuo kaksi vanhempaa. Nämä ovat sen verran laadukkaita laitteita ettei näitä tarvitse katsastaa kuin joka toinen vuosi!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Uusi ote tuli!
Mukavahan se on ehjiä autoja käydä näyttämässä!!!