Sivu 19/23

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 15.4.2008 22:14
Kirjoittaja Lada-Jussi
onko larssille selvinnyt tarkemmin miten toimii ja mitä tarkoittaa toi tulppien testausohjelma, sellaiseksi olen sen käsittänyt, mutta bk-40:ä katellessani en saanut siitä mitään tolkkua.

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 16.4.2008 8:53
Kirjoittaja Pavlovits
Voitko Jussi laittaa linkin siihen kuustoistasen käyttöohjeeseen, kun minä en sitä löydä?

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 16.4.2008 11:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
yritän muistaa illalla, nyt ei pysty

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 16.4.2008 13:13
Kirjoittaja Sdelano v SSSR

Re: BK-10, BnK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 16.4.2008 21:05
Kirjoittaja Pavlovits
Spasibo tavarits. Tuon PDF.tiedoston kun kääntää TXT-muotgon ja sitten copypasteaa käännöskoneelle, voi koettaa saada jotain tolkkua. Oma venäjäntaito on "Iti sutai, ruki veer"

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 20.4.2008 2:31
Kirjoittaja larssi21074
Lada-Jussi kirjoitti:onko larssille selvinnyt tarkemmin miten toimii ja mitä tarkoittaa toi tulppien testausohjelma, sellaiseksi olen sen käsittänyt, mutta bk-40:ä katellessani en saanut siitä mitään tolkkua.
Ei ole testannu mutta ilmeisesti se tapahtuu virtojen ollessa päällä siten että mikäli auto ei käynnisty ja tulpat on kastunu niin tietsikka antaa sytytyksen liipasupulsseja ja puola rätkyttää kipinää että tulpat kuivuis?

Ilmeisesti sitä ohjelmaa voi käyttää myös siihen että testaa puolan toimivuuden antamalla kipinää ilman starttausta. ei tartte suuttimia aukoa ja pensaa ruiskia suotta palotilaan..

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 20.4.2008 12:21
Kirjoittaja Pavlovits
Ilmeisesti tuosta tulppien kuivatusjutusta on kysymys, vaikka tuolla toisessa topicissa kerroinkin käännöskoneen tarjonneen peräpuikon kuivausta. Kyllä siellä kynttilä ja sytytystulppakin vaihtoehtoina olivat. Olisi se vaan mukava, kun tuostakin ohjeesta saataisiin ihan tarkka ja täsmällinen suomennos.

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 15.5.2008 20:21
Kirjoittaja Lada-Jussi
tänään taas asensin yhden BK-40, mutta taaskaan ei tule dataa, muuten toimii, asennuksen tein ihan ohjeiden mukaisesti eli muuten kuten ennen, mutta vaalean punainen liittimeen 9 on oletuksena liittimessä 8, kokeilin myös ilman tuota vaaleanpunaista liitintä, valitsin myös ruiskunohjaimen manuaalisesti, ei auttanut, olisko laite viallinen? Auto on 2001 21103-S00-130 eli euro-3 Bosch M7.0.. onko nää BK-40:t aina rikki, vai mikä mättää?

Samalla huomasin että valikossa on tapahtunut vaikka mitä muutoksia, osa toiminnoista siirtynyt ja ilmamassamittarin tietoa ei ollut enää ollenkaan. eli suomennettu ohje on hiukan jäljessä.

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 16.5.2008 8:10
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Samanlainen kokemus 21113:sta, joka myös S00 130. 2112-moottori.

BK-40 lukee ja nollaa vikakoodit, toimii kellona ja kalenterina, mutta ei tee juurikaan muuta. Eli tärkeimmät toiminnot kuitenkin on ;)

Valmistajan nettisivujen keskusteluosiossa http://www.orionspb.ru/forum/index.php on ollut paljon kirjoittelua samasta asiasta. Kun ko. forumia muutamia kuukausia sitten tavasin, en huomannut, että sielläkään olisi asiaa ratkaistu.

Olin ymmärtävinäni, että samat BK-40 -yksilöt toimisivat joissain autoissa ja joissain ei. Yhteinen piirre ei-toimivuudelle oli Bosch MP7.0 -ohjainyksikkö.

SvS

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 17.5.2008 9:24
Kirjoittaja Lada-Jussi
kiiitoksia tiedosta, jotain on mennyt pieleen noissa uudemmissa laitteissa, kun itsekin olen onnistuneesti asentanut tuollaisen ensimmäistä sarjaa olevan BK-40, tämä viimeksi asennettu näyttäisi olleen versio 2.1. täytynee vaihtaa BK-10

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 26.5.2008 21:54
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nyt on laitettu ihan heittämällä BK-10 autoon jossa MP7.0 ja BK-40 ei toiminut, eli 40 on iha pe**eestä, kyllä sen taas tossa huomas kun laitto kelloa aikaan, että on 10 vähän yksinkertaisempi käyttää. näytti muuten 10:ssä taas olevan taustavalon johto (vihreä) joskus sitä ei ollut.

tosta tulppien putsaus toiminnosta kai lukee uudessa ohjeessa, että ei toimi MP7.0 ruiskussa, ei se kyllä mitään erikoista tee vaikka ohjeen mukaan yrittää.

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 5.11.2008 23:09
Kirjoittaja THI-900
Meikä osti toisen samaran. Kertokaas viisaat kun sen version numero on 020
138, niin sopiiko toi BK-16 tietokones siihen?

Ilmeisesti kyseessä on bosch ruisku, euro2 päästötasolla?

EDIT: Ei ollu kerhotuotelistoilla enää mitään ajotietokoneita myynnissä. Saako niitä vielä?

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 6.11.2008 7:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
jep euro-2 bosch, bk-16 käy, tosin joskus on noissa euro-2 autoissa ollut ongelmaa ajoneston kanssa, kun käytetty ajotietokonetta

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 26.3.2009 15:04
Kirjoittaja THI-900
Nostellaan tätäkin vähän ylös. Laitoin heti eilen saamani koneen kiinni. 4kk siihen meni että sai koneen kätöseen. Heti heräsi pari kysymystä.

Tuosta kulutuksen kalibroinnista on ollut tässä ketjussa paljon keskustelua. Näin alkuun noin 50km ajotietokoneen kanssa ajaneena uskoisin että tämä oma Euro2 samara saattaa näyttää arvoja melko oikein. Tankkasin aamulla täyteen ja nollasin näytöt. Nyt kun olen päässyt töihin (80% maantie / 20% kaupunki) trippi näytti 36,8km ja kulutettu polttoainemäärä oli 2,4l. Kun tuohon 36,8km:n ynnää 9,7% virheen (olettaen että virhe on samassa suhteessa kuin mekaanisella mittarilla) saadaan todelliseksi matkaksi 33,6km ja siitä kun jakaa saa kulutukseksi 7,1l/100km, joka mielestäni voisi matka-ajoon vaikuttaa hyvinkin sopivalta arvolta. Itse mittarin keskikulutusnäyttä näyttää kyllä samalle matkalle 17,7l/100km, joten se on pielessä ja huolella. Mutta lukema putoaa kumminkin koko ajan.

Mutta sitten siihen kalibrointiin. Mitä arvoja pystyy kalibroimaan. Kulutusta ainakin pystyy, mutta pystyykö muita. Esimerkiksi nopeuden ja matkan kalibrointi olisi kivaa. Painoin kyllä kyseisten näyttöjen kohdilla nappeja [<>] ja [aurinko], mutta mitään ei tapahtunut - en päässyt asetustilaan. Teinkö jotain väärin?

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 26.3.2009 20:48
Kirjoittaja Pavlovits
Minä en ainakaan keksinyt muuta kalibroitavaa kuin tuon kulutuksen. Maksimi muutos on plusmiinus 50% ja ainakaan minulla se ei riittänyt.
Tuumailin, että voisiko sitä kalibroitua arvoakalibroida lisää, mutta joko Samarai tai Sdelano kertoi, että niin ei voi tehdä. Vaikka noiden kaveriden neuvoihin voikin luottaa, piti se tietenkin kokeilla itse. Olisi pitänyt uskoa.