Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Onhan kuitenkin sellainen mahdollisuus, että vaikka hankkiikin kokonaisen siiven niin sitä ei tarvitse vaikeimman kautta laittaa kiinni ja käyttää kokonaan.
Prässätty pelti on kohtuullisen halpaa. Näistä valmiista osista voi käyttää vain tarvitsemansa kappaleen. Esimerkiksi takasiiven kaaria on hankala saada kokonaisina kappaleina. Ainakin minun on ollut vaikea niitä löytää. Etusiivenkaaria en ole nähnyt missään. Niitä voi olla mutta minun kohdalleni ei ole osunut.
Eli jos hankkii vaikka kokonaisen etusiiven, niin siitähän saa pilkkomalla juuri tarvitsemiaan paloja. Ei tarvi sitten etsiä niitä tuhatta ja yhtä pistehitsauspaikkaa.
Mutta minä nyt olen näissä hitsausasioissa juuri sillä tasolla että: Antaa Mikin Laulaa vaikkei kukaan haluaisi kuunnellakaan. Lauletaan yhdessä ja Vhithuiks menee kumminkin. Kai se juuri on laulun tarkoitus. Siis se että Vhithuiks menevien juttujen määrä lisääntyy. Ainakin minun kokemukseni mukaan.
Hitsailin tuossa äsken itse rakentamaani pakoputken takaosaa kasaan ja sovitin sitä. Istuu aikas hyvin. Oli muuten eka kerta kun hitsaan jotain
oikeasti hyödyllistä. Koulussa hitsailtiin vain jotain pellinpaloja yhteen. Ei niistä saumoista nättejä tullut mutta kyllä se kasassa pysyy.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Sain hitsattua loppuun tämän tuotteen pakoputken takaosan. Tuli helkkarin hyvä! Ei kolisi eikä ryskää enää. Äänistäkin tuli mukavasti rouheammat
mutta ei ollenkaan naapuritjuokseehaulikkokädessäperässä tasoa. Hitsausaumoista ei tullut nättejä mutta varmasti pitäviä. Siloittelin niitä
vielä hiomalla.
Kuvia laittelen vaikka huomenna.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Vedin porakoneen jollain hioma"terällä" oikeasta takakaaresta ruosteet pois ja ruiskuttelin päälle 2 kerrosta pohjamaalia. Ja löysin
yhden reiän sisälokasuojasta tankin luota. Aika pieni se reikä oli. Purin myös takakontista kaikki toplingit pois hitsaamisen tieltä.
Joku p*rkeleen hihhuli on sotkenut takakontista joka paikan kotelosuojalla ja joitain paikkoja jälkeen päin vääränsävyisellä automaalilla!
No kotelosuoja-aineeseen tehoaa poltto-öljy, mutta automaalia on vaikeampi saada pois. Ja tavaratilanmaton puhtausaste ei kestä tarkempaa
tarkastelua. Siispä jos jollain tarjota siistejä takakontin muoviverhoiluja ja mattoa ( erityisesti uudenveroista mattoa ) edullisesti niin
YV:tä tulemaan!
Ja eikös 2105 mallin takakontin verhoilut ole samanlaisia kuin 2103 mallissa?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Saattaa takakaari pukata uutta kukkaa jo ensi keväänä, koska noilla hiomaharjoilla ei lähde ruosteet kokonaan pois, huokosiin ja kolosiin jaa hippuja joista ruoste alkaa uudelleen
Pohjamaali on huokoista joten kannattaa pintamaali maalata ettei ime kosteutta.
Hiekkapuhallus, uusi pelti tai kemiallinen poisto toimii. Annitrolilla olen poistanut ruostetta, ei ole mitään noveroxia joka "pysäyttää" ruosteen vaan ihan oikeasti poistaa sen. Motonetista litran pullo annitrolia maksaa ~12e.
Siivoilin vähän sisustaa ja laitoin lehtihyllyn paikoilleen. Tehostin takavalojen tehoa laittamalla paremmat polttimot, puhdistamalla kontakteja ja
puhdistamalla heijastinpintoja. Tai oikeastaan maalasin pahiten tummentuneet kohdat kromimaalilla. Valoteho parani merkittävästi.
Tämä auto käy jostain syystä 95 okt bensalla jälkikäyntiä, 98 okt bensalla näin ei käy.
äSSä on syönyt öljyä aika reippaasti. Heinäkuussa vaihdoin öljyt, laitoin myllyyn Teboilin Gold S öljyä hieman yli ylärajan- ja nyt se on syönyt
öljyn alle puolin välin! Vuotoja ei esiinny. Eipä ole ihme että pakokaasu haisee samalla kuin 2 tahtinen mopo olisi ajanut ohi...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Pakoputki ei ole edelleenkään kolinaton. Joku on joskus poistanut siitä kiinnikkeitä.
Löysin kotoa 1970 luvun ekvalisaattorin ja kajarit. Tekee oikeastaan mieli laittaa ne tähän! Mietin jo että ekvalisaattori tulee hanskalokeron pohjaan
tarrakiinnityksellä kiinni. Mutta ne kajarit pitäisi saada kunnolla ja siististi hattuhyllylle kiinni.
Siis kuinka sen hattuhyllyn saa irti ja olisko kellään tarjota ylimääräistä hattuhyllyä johon raaskisi tehdä reiät kajareita varten?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
laita laatikkokajarit jos ei voi reikiä hyväksyä. hattuhyllyn allahan on muuten pelti, siihenkin pitää reiät tehdä.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Laitoin ekvalisaattorin kiinni, kaiuttimina on 2kpl 30 wattisia ja 1kpl 60 wattinen. Hattyhyllyyn ei tarvinnut tehdä reikiä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tarkistin tuossa äsken ohjausvaihteen öljymäärän ja arvatkaas mitä! Se öljy jonka olin viimeksi kesällä vaihtanut, oli ruosteista!
Meni vaihtoon kyllä heti.
Hehkulamppuajovaloista nyt on jo vähän kertynyt pimeän kelin kokemuksia:
Lähivalot näyttävät yhtä pitkälle kuin H4set, valo ei tosin ole yhtä kirkasta ja voimakasta.
Kaukovalot ( ainakin nelivalojärjestelmässä ) näyttävät vähintään yhtä pitkälle kuin H4set, valon värin ollessa vain hieman erilainen.
Tämän tehon aikaansaaminen edellyttääkin sitten jo puhtaita ja kirkkaita umpioita, uudenveroisia polttimoita ja hyvää kontaktia.
Nimittäin mikäli edellämainitut jutut kusee niin valotehoa ei yksinkertaisesti ole!
Mikäli nämä ovat kunnossa niin hehkulamppuajovaloillakin PÄRJÄÄ.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
justiin... Eikö oo jo liikaa kun pussihousujutut ajavat liikenneturvallisuuden edelle? Hehkulamput ja ristikudosrenkaat... Vaan paskanko väliä niillä piha-ajeluissa on, kyllä sitten huomaat kun tielle mennään... Tällasellakin pimeellä märällä syyskelillä ei koskaan oo liikaa valoa, ainakaan niissä sun tuikuissa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Muutan lausuntoani asiasta kokemuksieni perusteella. Enkä todellakaan kiistä H4 tehoa, se on selvää että ne paremmat, mutta kyllä niillä tuikuillakin
pärjää.
pvdriver kirjoitti:ristikudosrenkaat...
Mistää oot keksiny että mulla olis ristikudosrenkaat? No okei löytyy yks 15 tuumanen puhkijarrutettuna ja se hoitaa nykyisin kukkapenkin tehtävää.
Tässä autossa on Nokialaiset talvirenkaat ilman nastoja.
Jos valotehoa kaipaatte ostakaa Biltemasta 130/90 H4 polttimot. Pitäis näkyä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990