Sivu 19/30

Re: Wartburg

Lähetetty: 8.11.2010 19:31
Kirjoittaja Pavlovits
"Vuosaaren Ladamiehellä oli 70 - luvun lopulla ja 80 - luvulla kaksi Wartburgia. Tulihan niilläkin vissiin ajettua satatuhatta kilometriä yhteensä. Tilava ja lämmin auto talvella; varma käynnistymään, kun veti ryypyn päälle moottori sammui ). Vaihdevivusto meni usein " sijoiltaan ".."

Irtosiko sieltä auton alta sellainen muovitötterö, joka pitää semmoista siirtotankoa suorassa. Loskasta pakkaseen muuttuvalla kelillä sitä sai asetella paikoilleen.

Re: Wartburg

Lähetetty: 9.11.2010 15:42
Kirjoittaja Vuosaaren Ladamies
Kyllä - loskakelillä se useimmiten reistailikin.

Re: Wartburg

Lähetetty: 9.11.2010 16:13
Kirjoittaja Jaska HKI
Tosiaankin vaihdekepin alla vaihteensiirtäjässä oli sellainen kuppi jonka irrotessa vaihdekepppi tipahti hieman alaspäin ja vaihteensiirtäjä meni kuolleeseen kulmaan.On sitä rautalangallakin tullut kursittua kun kuppi oli enää yhdestä reunastaan ruuvilla kiinni .Warressa oli aika suuri maavara,kun auton ajoi kuopan päälle niin kyllä siellä nuori ja notkea ryömi.

Re: Wartburg

Lähetetty: 12.2.2011 9:33
Kirjoittaja Pavlovits

Re: Wartburg

Lähetetty: 17.2.2011 21:36
Kirjoittaja Warre-Team
Kuva

Kaikille Ladamiehille myös katseluun Itä-Saksan, das superfarmarin uunituore koeajo!

Lataa video tästä: http://www.warreteam.com/wt_movie/warre ... tation.mp4

Pituus 10:28, koko: 94Mb (Mp4) laatu: HD

Re: Wartburg

Lähetetty: 18.2.2011 9:18
Kirjoittaja Pavlovits
Hienosti tehty video.
Ovatko nuo korinväriset kompressoritorvet tuunausvaruste?

Re: Wartburg

Lähetetty: 18.2.2011 12:03
Kirjoittaja Warre-Team
Pavlovits kirjoitti:Hienosti tehty video.
Ovatko nuo korinväriset kompressoritorvet tuunausvaruste?
Kiitos, onhan meillä käytössä WT:n pohjaton kassa ja rajaton määrä ammattilaisia valmiina tekemään "mitä vain" Wartburgin suosion eteen! :D

Kompressoritorvet on Bilteemasta ja olivat valmiiksi oikean väriset. Katsastaja sanoi, että nuo soveltuvat parhaiten veneisiin ja antoi leiman. 8)

Re: Wartburg

Lähetetty: 18.2.2011 16:39
Kirjoittaja haminalainen
Jees, hieno filmi! Tattista vaan. Lähetin sen edelleen hiukan iäkkäämmille frendeilleni, jotka myös kiittelivät kovasti.

Re: Wartburg

Lähetetty: 18.2.2011 17:35
Kirjoittaja Jaska HKI
haminalainen kirjoitti:Jees, hieno filmi! Tattista vaan. Lähetin sen edelleen hiukan iäkkäämmille frendeilleni, jotka myös kiittelivät kovasti.
Kahden Warren entisenä omistajana tuli nuoruus mieleen kiitos dokumentoinnista.Kyllä ne (torvet) aikoinaan sallittiin jopa katolla (herätti kyllä huomiota).Ajoreitti ja taustatkin oli hyvin ajateltu.
1.Merihaan kerrostalojen kansi
2."Maailmanrauha" patsas Hakaniemi
3.Lähtö Paasipuiston kohdalta Hakaniemeen,josta Merihaan ali Sörnäisten rantatielle ja Itäväylälle
4.Sompasaaren kautta Kustaa Waasantielle josta kiihdytetään Lahden moottoritielle
5.Paluu Viikin kautta? Itäväylälle ja tulipalossa vaurioituneelle Kulosaaren sillalle.
6.Lopputyypit kevyenliikenteen sillan kautta Merihaasta Hakaniemeen
.....kommentit ajo-ominaisuuksista hymyilyttivät tultaessa Sörnäsissä Kulosaaren sillalle.Samoin lämmityslaitteen kautta tuleva roskapilvi.... :lol:

Re: Wartburg

Lähetetty: 18.2.2011 23:45
Kirjoittaja Warre-Team
Jaska HKI kirjoitti:Ajoreitti ja taustatkin oli hyvin ajateltu.
1.Merihaan kerrostalojen kansi
2."Maailmanrauha" patsas Hakaniemi
3.Lähtö Paasipuiston kohdalta Hakaniemeen,josta Merihaan ali Sörnäisten rantatielle ja Itäväylälle
4.Sompasaaren kautta Kustaa Waasantielle josta kiihdytetään Lahden moottoritielle
5.Paluu Viikin kautta? Itäväylälle ja tulipalossa vaurioituneelle Kulosaaren sillalle.
6.Lopputyypit kevyenliikenteen sillan kautta Merihaasta Hakaniemeen
.....kommentit ajo-ominaisuuksista hymyilyttivät tultaessa Sörnäsissä Kulosaaren sillalle.Samoin lämmityslaitteen kautta tuleva roskapilvi.... :lol:
Muuten täysin oikein mutta ajoimme Itäväylää koko matkan takaisin ja kohta 6. on kuvattu aikasemmin. Viimeinen kohtaus purkitettiin Hakaniemenrannassa. Kävimme päiviä ennen kuvauksia suunnittelemassa Helsingin parhaat "Itä-Saksa" kuvauspaikat ja kyllähän niitä löytyi. :D

Re: Wartburg

Lähetetty: 19.2.2011 2:47
Kirjoittaja samarai
Hyvin oli paikat valittu!
"Itä-Berliini kuvauspaikkojen" lisäksi Hakaniemessähän oli juuri DDR Kulturzentrum ja sen vieressä graniittilinna, jossa päämajaa pitivät mm. STS, SDP ja SAK - kaikilla yhteyksiä Stasiin.

Itäväylällä Werner Jägerrin taas voi helposti kuvitella olleensa juuri tekemässä ilmiantoja DDR:n suurlähetystössä Kulosaaressa. :)

Re: Wartburg

Lähetetty: 26.2.2011 23:17
Kirjoittaja Zaporozhets
Warre-Team kirjoitti:
Kaikille Ladamiehille myös katseluun Itä-Saksan, das superfarmarin uunituore koeajo!

Lataa video tästä: http://www.warreteam.com/wt_movie/warre ... tation.mp4

Pituus 10:28, koko: 94Mb (Mp4) laatu: HD[/color]
Loistava video! :D

Re: Wartburg

Lähetetty: 20.8.2011 15:52
Kirjoittaja jaasu
Vanha aihe mutta kuitenki. nyt tullu kaverin warrella ajettua meleko paljon ja yllätyin että miten se kulkee niin kevyeen ja se vapaakytkimen mukavuus! vuosimallia en muista mutta 80luvun päälle. kaveri hankki auton serkulta ja auto oli seissy 5v ja pientä jarrujen ja roplausta ja kytkimen vaihto(on muute helppo vaihtaa) ja leima tuli. talveksi menossa säilöön. hääauton virkaakin suorittanut.

Re: Wartburg

Lähetetty: 21.8.2011 7:22
Kirjoittaja E.P.
Tehokkaaksi viritetty 2-tahti ei toimi kovin hyvin pienemmillä kierroksilla. Perheautossa ei ole hyvä juttu, jos konetta pitää vinguttaa jatkuvasti ajon aikana. Siksi moottori on tehty toimimaan laajalla kierrosalueella, ja huippuunsa viritettyä moottoria pienemmillä kierroksilla. Ajatuksena on varmasti ollut myös pienempi polttoaineenkulutus, joka on monille tärkeämpi kuin räjähtävä suorituskyky. Moottorihan on myös pieni iskutilavuudeltaan.

Kyllä ne rallikäytössä on noistakin tehoja repinyt.

Re: Wartburg

Lähetetty: 1.9.2011 21:41
Kirjoittaja Warre-Team
http://www.warreteam.com/techdata.htm

linkin alle lisätty kolme mahtavaa koulutusvideota 353:n sielunelämästä. Kaikki videot ovat orggis DDR laatua ja dubattu SUOMEKSI! Näillä opeilla saa tehot varmasti kohdalleen. :wink:


Kuva