Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tervehdys.
Joo`o kyllä se 110HB on huono auto, kun ajovalolamppu, puolivalo, ei kestänyt 10:tä vuotta ainoastaan 8v.
Joo`o kyllä se 110HB on huono auto, kun ajovalolamppu, puolivalo, ei kestänyt 10:tä vuotta ainoastaan 8v.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tervehdys.
Pellit olivat edesmenneessä kauppakassissa mielestäni luvattoman huonot tai luvattoman huonosti ruostesuojatut. Eurosamaraan verrattuna farkkusatakymppi käytännössä lahosi käsiin, pellit katosivat autoa maahantuotaessa tai sen jälkeen laitetun massauksen alla nopeasti ja varmasti.
Nyt kun farkku seisoo pihalla varaosavarastona, ja meno jatkuu sedanilla, meinasin jälkimmäiseen investoida ihka oikeat Lokarit takapyörän koteloihin. Kotelot ovat kuin kurasuppilot, takaiskareiden yläkiinnitykset ovat vaaravyöhykkeellä. Tai sitten alustaa pitäisi pestä useammin, mene ja tiedä.
Pellit olivat edesmenneessä kauppakassissa mielestäni luvattoman huonot tai luvattoman huonosti ruostesuojatut. Eurosamaraan verrattuna farkkusatakymppi käytännössä lahosi käsiin, pellit katosivat autoa maahantuotaessa tai sen jälkeen laitetun massauksen alla nopeasti ja varmasti.
Nyt kun farkku seisoo pihalla varaosavarastona, ja meno jatkuu sedanilla, meinasin jälkimmäiseen investoida ihka oikeat Lokarit takapyörän koteloihin. Kotelot ovat kuin kurasuppilot, takaiskareiden yläkiinnitykset ovat vaaravyöhykkeellä. Tai sitten alustaa pitäisi pestä useammin, mene ja tiedä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tuohon veljen 110:iin vaihdettiin joku aika sitten uusi jäähdytysnesteen paisuntasäiliö. Loppui nyt kuulemma jo vuosia (v.2004 alkaen) jatkunut pieni nesteen häviäminen. Ostettaessa takakontissa oli edellisen omistajan jäljiltä myös jäähdytysnestekanisteri -ilmeisesti oli vuotanut jo tehtaalta saakka. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
"Ukki" ei nyt muista, kun edellisen kerran vaihdettiin Pulkkilassa joskus 2007 oikein porukalla niitä lamppujaUkki kirjoitti:Tervehdys.
Joo`o kyllä se 110HB on huono auto, kun ajovalolamppu, puolivalo, ei kestänyt 10:tä vuotta ainoastaan 8v.

" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ei tulisi mieleenkään ajaa montaa vuotta samoilla ajovalopolttimoilla vuosikausia. Volvoon vaihtuu uudet H4:set ja lisävaloihin H3:set joka syksy. Possuun lähivalot vuosittain ja pitkät (omat ja lisäpitkät) joka toinen vuosi, tällä kun ei pimeää ajoa hirveästi ole. No Lempeen kun valoilla ei näe tai toinen palaa, tällä kun ei pimeällä ajeta juuri laisinkaan.
Eteenpäin näkeminen on yksi turvallisuustekijä josta en tingi, pari hyviä polttimoita on halvempaa ja hengelle terveellisempää kuin esim. hirveen törmääminen. Vuoden aikana kun polttimoiden valoteho laskee huomattavasti, tämän huomaa hyvin kun syksyllä lyö uudet polttimot umpioihin...
Eteenpäin näkeminen on yksi turvallisuustekijä josta en tingi, pari hyviä polttimoita on halvempaa ja hengelle terveellisempää kuin esim. hirveen törmääminen. Vuoden aikana kun polttimoiden valoteho laskee huomattavasti, tämän huomaa hyvin kun syksyllä lyö uudet polttimot umpioihin...
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Minäkin vaihdan joka toinen vuosi tai jos palaa jompikumpi, niin heti molemmat menee vaihtoon. Näkee muuten heti paremmin.Jaakkima kirjoitti:Ei tulisi mieleenkään ajaa montaa vuotta samoilla ajovalopolttimoilla vuosikausia. Volvoon vaihtuu uudet H4:set ja lisävaloihin H3:set joka syksy. Possuun lähivalot vuosittain ja pitkät (omat ja lisäpitkät) joka toinen vuosi, tällä kun ei pimeää ajoa hirveästi ole. No Lempeen kun valoilla ei näe tai toinen palaa, tällä kun ei pimeällä ajeta juuri laisinkaan.
Eteenpäin näkeminen on yksi turvallisuustekijä josta en tingi, pari hyviä polttimoita on halvempaa ja hengelle terveellisempää kuin esim. hirveen törmääminen. Vuoden aikana kun polttimoiden valoteho laskee huomattavasti, tämän huomaa hyvin kun syksyllä lyö uudet polttimot umpioihin...
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Muistin mukaan silloin vaihdettiin seisontavalon lamppu kun se oranssi merkkivalo syttyi tulomatkalla Pulkkilaan. Se merkkivalo ei ilmaise ajovalon palamista tai palamattomuutta.kv60 kirjoitti:"Ukki" ei nyt muista, kun edellisen kerran vaihdettiin Pulkkilassa joskus 2007 oikein porukalla niitä lamppujaUkki kirjoitti:Tervehdys.
Joo`o kyllä se 110HB on huono auto, kun ajovalolamppu, puolivalo, ei kestänyt 10:tä vuotta ainoastaan 8v..
Onhan siitäkin jo 4v aikaa. Vihjeeksi paisuntasäiliön hiusmurtumat voi korjata kuumaliimalla. on pitänyt nesteensä 3kk. Vaikka takakontissa on uusi 9E säiliö kaiken varalta jos korjaus ei onnistuisikkaan. Nyt on kilometrejä mittariin ilmestynyt jo peräti 47800km. On suurinosa lampuista vielä vaihtamatta, jospa ne olivat ne rikki menneet maanantai aamun tai perjantai illan tuotteita

Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alkoipa soittimesta kuulumaan sytytyksen ääni. Voinpahan nyt tarkistaa mahdolliset sytytyskatkokset avaamalla radion 

Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Veljen 110:ssä alkoi pihassa töihin lähtiessä kuulua jakopään tienoilta pahankuuloista naputusta. Katseltiin siitä kopan tarkastusluukusta niin hihna ainakin vaikutti jonkin verran löysältä. Ajettiin se talliin ja veli lähti mun Samaralla hommiin. Täytyy alkaa tutkia mistä se ääni tulee, ensimmäisenä tuli mieleen jos vesipumpun laakeri vaikka olisi mennyt.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ja joskus hihnan ollessa löysällä se osaa antaa pahan äänen osuessaa koppaan.Mutta hyvä tutkii tässä vaihees,kun mahollisest mitää ei oo viel hajonnu.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Marko osui tämän 110:n kohdalla napakymppiin - hihna löi koppaan kun se oli ilmeisesti katkeamispisteessä löystynyt! Onneksi ei vielä mitään ollut päässyt hajoamaan. Vaihdettiin nyt samalla kiristäjä, laakeri ja vesipumppu, pienen ajomatkan jälkeen tehtiin vielä hihnan jälkikiristys. Olisi pitänyt tehdä tämä homma aikaisemmin, nyt kuitenkin käy ja kukkuu taas nätisti.


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Meillä kyllästyttiin Possussa ajoneston pampulan käyttöön ja tilalle vaihtui Prioran virtalukko. Tässä on sirunlukija virtalukossa, mutta ei virtalukon valoa eikä pimputinta jos jätät avaimet virtalukkoon. Muuten menee ihan "heittämällä", mutta ajoneston piuhaa pitää pikkusen pidentää sekä avaimen sisällä oleva siru pitää vaihtaa. Ikävä kyllä kaksi avain järjestelmästä ei tälläkään pääse eroon. Ovissa on samanlaiset lukot 110-sarjalaisessa ja Priorassa, mutta takapaksin lukko on erilainen. Tätä tutkitaan myöhemmin, saako pienellä työllä lukon istuttettua 110-sarjalaisen takapaksin luukkuun.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Veli kävi katsastamassa 110:nsä. Muuten olisi mennyt näytössä läpi, mutta eivät pystyneet mittaamaan päästöjä kun takapöntössä oli pari pientä reikää -ei kyllä korvalla kuullut, että jostain vuotaa. Tossa kun päästöt mitataan kierroksilla, niin kai se on sitten niin tarkkaa sen putken tiiveyden kanssa. Veli hitsasi ne reiät tukkoon, kun pönttö vaikutti muuten terveeltä, kävi huoltoasemalta hakemassa päästölapun ja samantien sitten myös uuden otteen konttorilta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Moi,
Nyt on kulunut 8 vuotta ja 2 päivää kun tämä palsta synnytettiin.
Vieläkös se Jaskan ex-satakymppi kituuttaa jossain päin Suomea vai onko jo päässyt paaliin ja autojen taivaaseen??
Nyt on kulunut 8 vuotta ja 2 päivää kun tämä palsta synnytettiin.
Vieläkös se Jaskan ex-satakymppi kituuttaa jossain päin Suomea vai onko jo päässyt paaliin ja autojen taivaaseen??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Katon alla oottelee jos jaksais vaihtaa tuulilasin ja leimata, eihän semmosta helmeä paalata, liki ruosteeton ja muutenkin hintasekseen ihan OK peliJouska kirjoitti:Moi,
Nyt on kulunut 8 vuotta ja 2 päivää kun tämä palsta synnytettiin.
Vieläkös se Jaskan ex-satakymppi kituuttaa jossain päin Suomea vai onko jo päässyt paaliin ja autojen taivaaseen??
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... ?pos=-9177