Sivu 185/218

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 1.4.2012 16:26
Kirjoittaja JohnDoe
Jouska kirjoitti: -mukavat etuistuimet
Ovatko muuten tosiaan muuttaneet istuimia myöhempiin vuosimalleihin saadun palautteen perusteella? Vanhemmissa 110-sarjasta olevissa jutuissa haukutaan istuimia liian pehmeiksi, mutta omassa -05 vuosimallin autossa on ovat todella jämäkät. Verhoilu on myös muuttunut plyyshistä halvemmanoloiseen kankaaseen.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 3.4.2012 20:19
Kirjoittaja Jouska
Moi

Voi olla että ovat. Toisaalta sulla on paremmin varusteltu malli mitä aiemmat satakympit ovat olleet. Tai sitten ne sun penkit ovat vaan uudenkarheat.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 3.4.2012 21:06
Kirjoittaja mush
Voi olla että ovat muuttuneet jossain vaiheessa, vai liekö sitten alihankkijoita useampi.

Viime kesänä tuli ajettua vähillä kilometreillä olevaa 2000-mallista ja siinä ainakin kuskin penkki oli huomattavan paljon pehmeämpi kuin tuossa omassa 2001 farkussa. Eipä nuo omankaan penkit kovat ole, mutta ero oli selvä.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 3.4.2012 22:52
Kirjoittaja 110 kuski
Kyllä munkin 05:sessa on tosi jämäkät penkit mitä muistelen vanhemmista malleista ja niitä ajaneena...

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 25.4.2012 19:03
Kirjoittaja khj-582
Lisää kokemuksia nemosta, tuosta satakymppien suvun yksilöstä.
Aikaa on jälleen kulunut ja matkan varrella on tehty yhtä ja toista, niin hyvässä kuin myös pahassa.

Korjattu (vaihdettu) on

-Lämmityslaitteenpuhallin tammikuussa -12, matkamittarin näyttämällä 158 ja risat, hajosi pois tullessa työmatkalla - seuraavana päivänä korvaavana kulkupelinä aina luotettava Euro 3 Foxtrot-Foxtrot-Celsius, joka palvelee pääasiassa isäukon ajokkina, jolla tuotiin vaihdokas puhaltimen sijalle. Puhaltimesta oli mennyt hiili.

-Jarrupaineensäädin keväällä -11, katsuri totesi takajarruissa liika suuren pitoeron. Herkistelin jarrutuksilla ja sain aikaan tyttöauton - vanha paineensäätimen tiiviste antoi periksi. Vaihdokas tilalle ja kas, taas toimii.

-Jarrusylinterit taakse paloineen ja jousineen samassa rytäkässä jarrupaineensäätimen kanssa, olivat edulliset ja mitäpä näillä liikaa pelleilemään?

Huoltoja, ts. öljyn, suodattimien, nesteiden vaihdot, on tehty kilometrien mukaan huoltokirjan sanelemin välein. Uusimpana kokemuksena RE85:
Raakaa tankiin kun entistä kuluu pois. Nyt ajettu jo neljäs tankillinen (jokainen täyttö yli 30 l).
RE:n omituisuuden tuleet jo tutuiksi, kylmänä lähtee toisella starttauksella ja strattauksen pituudella ei ole merkitystä - lähtee heti helposti toisella.
Kylmänä ei vedä, mutta kuten saa lukea muidenkin kokemuksista, meno helpottuu parin sadan metrin ajon jälkeen.
Nemo on muuttunut aneemikseksi, yli 4000 kierroksen ei vedä kuin hitaasta, muttei haittaa normaalia liikennekäyttöä, askissa on riittävästi pykäliä ja kulku alakierroksilla vaivatonta.
Katsastusmies ei voinut olla nauramatta kun kuuli että tankissa on RE85:ttä, totesi nemon olevan melko epeli, kun kerran ilman mil-valoa pystyy suoriutumaan alkoholismin vaikutuksesta

Tulossa on seuraavaksi NTC-lisävastus sarjaan kytkettäväksi oman anturinsa kanssa. Rinnan tämän lisävastuksen kanssa kikkaillaankin digipotentiometri ja releen kärjet. Näin ei häiritä nemon herkkää hipiää tai vilkkuvaloja. Digipotikkaa ja relettä ohjataan sitten Atmelin pikkupiirillä, jolloin varmistetaan automaattinen toiminta vaikkei kuski tietäisi/muistaisi/osaisi näppylöidä ja nappuloida eri painikkeista.
Toinen lisättävä piste olisi ruiskutuspaineen lisäys, onnistuneekohan omalla pumpulla vain paineensäädintä kiusaamalla? Tästä ottaisin tietoa vastaan jos jollain olisi sellaista antaa...

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 25.4.2012 19:50
Kirjoittaja Lada110
No niin tänään käyty leimaa uusi tulokas tähän talouteen eli 112 8v -02 ja heittämällä läpi :) 88tkm taulussa.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 26.4.2012 8:11
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Tov. khj-582, paineen nosto onnistuu vakiopumpulla. Pumpun valmistajasta riippuen on maksimipaine joko 400 tai 700 kPa. Kulunut pumppu ei tietenkään välttämättä saavuta uuden paineita.

menestystä

SvS

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.5.2012 6:04
Kirjoittaja Lada110
No niin muutamia satoja kilsoja nyt 110:llä pöristelty ja näyttää loistavasti toimivan :) kahta vikakoodia vähän väliä heittää mut vikavaloo ei sytytä (koodit 1570 ja 0327). Ajonesto tomii jees ja kai tuo nakutustunnistinkin toimii ku normisti käy ja kulkee.
Mukava palata taas ladan puikkoihin hetken tauon jälkeen :) :)

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 7.5.2012 20:08
Kirjoittaja mush
N. 25tkm ja 2v niin saatiin ensimmäinen ihan oikea vikakin. Oikealla takana iskarin ylätuki oli pettänyt ja iskari pääsi läpi kurkkimaan kontin puolelle. Järkyttävän pamauksen pitää töyssyyn ajettaessa kun iskari kolahtaa takapenkin tukirautaan.

Kuva

No nyt olisi kuitenkin kunnostettu hitsaamalla.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 9.5.2012 10:42
Kirjoittaja pinpate
mush kirjoitti:N. 25tkm ja 2v niin saatiin ensimmäinen ihan oikea vikakin.
Ovatko nuo kilometrit ja vuodet kaikki mitä autollasi on ajettu?

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 9.5.2012 20:03
Kirjoittaja mush
pinpate kirjoitti: Ovatko nuo kilometrit ja vuodet kaikki mitä autollasi on ajettu?
Ei sentään, vain omistuksessa tuon verran. Auto on siis tuo 2001 mallinen ja tuli taloon aika tarkkaan kaksi vuotta sitten. Kilometrejä on kertynyt sillä välin 67tkm -> 92tkm.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 20.5.2012 20:38
Kirjoittaja Lada110
Hienosti on uusi tulokas toiminut :) kohta on 90tonnii taulussa. Sekalaisenajon kulutus hienosti alle 7l/satanen ja 95:lla päästellään menee. Vikakoodeja huutelee edelleen 1570 ja 0327 mut tiedähäntä mistä johtuu :roll: . Valvontapaneelin kajaria fiksasin tänään niin et on vaimeampi ääni ku rupes linputus tulee korvista jo ulos pikku hiljaa :lol: .

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 24.5.2012 18:29
Kirjoittaja Lada110
Lada110 kirjoitti:Hienosti on uusi tulokas toiminut :) kohta on 90tonnii taulussa. Sekalaisenajon kulutus hienosti alle 7l/satanen ja 95:lla päästellään menee. Vikakoodeja huutelee edelleen 1570 ja 0327 mut tiedähäntä mistä johtuu :roll: . Valvontapaneelin kajaria fiksasin tänään niin et on vaimeampi ääni ku rupes linputus tulee korvista jo ulos pikku hiljaa :lol: .
no niin tänään tuli tauluun 90tkm :) nyt kun ontaas nuo 195/55r15 gummit alla niin on mukava päästellä menemään kun on meno tasaista 8) seuraavaks pitäis alkaa vetokoukkua asentelee et pääsis kärryä kiskoo :)

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 30.5.2012 9:09
Kirjoittaja Ukki
Tervehdys Ladakansa ja muut.
Hatturasiaan tuli 50050km täyteen vaihdoin uudet sytytystulpat. Toimi vielä entisilläkin mutta kaiken varalta.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.6.2012 12:51
Kirjoittaja Lada110
onks kukaan muuten modannu tai aatellu modaa tota takalasin vispainta? tihkuhan siinä on mut on vaan jollain sekunnin tauolla et saisko siihen pidempää viivettä millään ilveellä ni ei tarttis viiksestä jatkuvasti renkka??