Sivu 186/218

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.6.2012 21:45
Kirjoittaja Marko
Kysy nykyselt puheenjohtajalt,sil oli kai jossai vaihees säädettävii releitä.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.6.2012 21:50
Kirjoittaja JohnDoe
Lada110 kirjoitti:onks kukaan muuten modannu tai aatellu modaa tota takalasin vispainta? tihkuhan siinä on mut on vaan jollain sekunnin tauolla et saisko siihen pidempää viivettä millään ilveellä ni ei tarttis viiksestä jatkuvasti renkka??
Sitä ns. opetettavaa relettä itsekin olen kaipaillut. Jostain täältä luin, että niitä on Ladaankin saatavilla. Kaveri aikanaan vaihtoi sellaisen Audiinsa ja on ollut todella tyytyväinen. Ja oikeastaan tuulilasinpyyhkimiin ennemminkin kuin takalasin. HB:ssä ei tarvitse takalasia oikeastaan pyyhkiä, kuraantuu todella vähän.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.6.2012 22:24
Kirjoittaja Jaakkima
Oli yksi ylimääräinen joka meni jo aikoja sitten, mutta se vaikuttaa vain tuulilasinpyyhkijöihin ei takalasinpyyhkimeen. Siis turha kapistus tuohon. Toki tuulilasin puhtaana pitämiseen erinomainen laite.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 4.6.2012 12:06
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Takapyyhkimen tihkureleeksi käy esim Hella 5WA 001 871-041.

Google kertoo lisää, pyyhkäisyjen väli säädettävissä 3...30 s.

Maksaa rahaa, edullinen "rele" on miniatyyripainokytkin, joka asennetaan esim. viiksen päähän porattavaan reikään ja kytketään napojen 53ah ja 53H väliin. (Kelta-sini ja sini-valko tunnusvärit.) Pyyhkäisee kerran joka painalluksella. Varmista virrankesto, jätä liitin tms. paikkaan, josta virtapiirin voi katkaista, jos painokytkin hitsautuu kiinni.

Kuva

menestystä

SvS

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 5.6.2012 15:19
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Tuulilasin pyyhkimiä varten saa toki opetettavia releitä, mutta pyyhkäisyvälin säätö on halpa ja helppo toteuttaa potentiometrillä. Säätö on lisäksi nopeampi kuin viiksestä opettamalla.

Releen liitimen I ja pyyhinkytkimen väliseen johtimeen (vihreä-kelta) kytketään 22 kΩ...50 kΩ:n potentiometri, jolla maksimiväliksi saadaan vastaavasti 25...40 s.

Juttua täällä:

http://лада2111.рф/tuning-electrika/96-rele-steklo.html

Kytkentäkaavio täällä:

http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -08-07.jpg

menestystä

SvS

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 6.6.2012 9:39
Kirjoittaja Lada110
do dii hienosti on kymppi pörissy ja toiminu :) vaimonkin sain vihdoin huijattua ekaakertaa kyytiin :) pienellä kulkee alle 7litraa satasella vaikka motarilla painan menee sellanen 140lasissa töihin ja sit on seassa nurkka ajooki. Vikakoodeja huutelee edelleen jatkuvasti 1570 sekä 0327 nuo jos yrittäis jolain ilveellä saada pois pysymään!!?? neuvoja oisko tuohon?

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 10.6.2012 12:07
Kirjoittaja pinpate
Sdelano v SSSR kirjoitti:
Tuulilasin pyyhkimiä varten saa toki opetettavia releitä, mutta pyyhkäisyvälin säätö on halpa ja helppo toteuttaa potentiometrillä. Säätö on lisäksi nopeampi kuin viiksestä opettamalla.
Pitihän sitä kokeilla kun oli hyvät linkit ja ohjeet. Ja sehän toimii kuin junan vessa. Pyyhkimet pitävät taukoa
maksimisäädöllä n.30 sek, potentiometri 50 kilo-ohmia. Tauko säädettävissä portaattomasti.

Kuva
Liittimet katkaistussa johdossa.
Johto vihreä-keltainen.

Kuva
Johdot kytkettyinä potentiometriin.

Kuva
Säädin paikallaan.
Kuva
Tuo teipinpätkä ja tussimerkinnät olivat asennuksen apuneuvoja! :-D

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 18.6.2012 19:17
Kirjoittaja mush
Ladalla alkaa olla kai kolmenkympin kriisi (meillä kohta 30tkm). Tänään ensin Otaniemessä putosi katalysaattorin suojapelti tielle ja hiukan myöhemmin kun ehdin Länsiväylää hieman kauemas räpsähti kytkinvaijeri poikki.

Ensinmainitun vain keräsin talteen. Vaijerin katkettua ajelin ilman kytkintä Espoon Biltemaan ja ostin sieltä pari vaijerilukkoa ja veneosastolta sellaisen silmukan missä pitkä M6 kierre. Kierreosa vain vaijerilukoilla vaijeeriin kiinni ja silmukkapää prikalla kytkinhaarukkaan ja matka jatkuu.

Kävin vielä paluumatkalla hakemassa Tarjoustalosta Kierretangon, huomattavasti edullisempia kilohintaisia vaijerilukkoja (toinen B:n lukko hajosi jo asennusvaiheessa) ja järkevän hintaisia prikkoja. Äsken laitoin vaijerin siihen kuntoon, että saa kelvata noin jos vain kestää (ja miksi ei kestäisi):

Kuva

Tulipahan harjoiteltua ilman kytkintä ajoakin pitkästä aikaa. Onnistuihan tuo vaihteiden vaihto kun vähän rauhoittui alkuhämmästyksestä.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 14.7.2012 9:36
Kirjoittaja tinuri
70 tkm mittarissa ja mitään hirveitä nyt ei ole tarvinnut tehdä. Akun vaihdoin viime talvena ja ostin kerralla Optiman RedTopin. Muuten ei ole tarvinnut remontteja tehdä, pois lukien jo ostaessa ilmennyt valokatkaisijan vajaa toiminta.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 31.7.2012 11:41
Kirjoittaja pinpate
Terve!

Onko tiedossasi Kuopiossa/lähiympäristössä autokorjaamoa:
-Jonka nimi ei ala deellä.
-Jossa osataan ja halutaan korjata Lada 112:n vikoja ja
pystytään tekemään säädöt myös moottorissa.

Vastaukset VAIN yksityisviestillä, kiitos!

Muokattu 7.8.12
Eipä ole tullut yksityisviestejä yhtään.
Tuskin asia on niin ettei Kuopion seudulla Ladoja korjata pienemmissä pajoissa.
Siis vastauksia toivon avoimesti näillä sivuilla jatkossa!

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 1.8.2012 2:29
Kirjoittaja Smoppi
pinpate kirjoitti:Terve!

Onko tiedossasi Kuopiossa/lähiympäristössä autokorjaamoa:
-Jonka nimi ei ala deellä.
-Jossa osataan ja halutaan korjata Lada 112:n vikoja ja
pystytään tekemään säädöt myös moottorissa.

Vastaukset VAIN yksityisviestillä, kiitos!
En kyllä jaksa vastata yksityisviestillä, koska muitakin saattaa kiinnostaa. Neulaniemessä on siellä teollisuusalueella romukauppias joka myy ladoihin osia ja tuntee niiden tekniikan. Neulaniementietä jonkin matkaa eteenpäin ja kun vasemmalla on aidattu teollisuusalue jossa on kaikenlaisia yrityksiä niin siitä sisään pihalle, stop-merkin vieritse vasemmalle ja mäki ylös ja oikealle. Ladakauppiaan kylttiä ei vielä ole tielle näkyvissä, mutta asia korjaantuu lähitulaveisuudessa ehkä.

Btw, 112:n moottorissa ei pitäisi olla mitään säädettävää.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 1.8.2012 8:56
Kirjoittaja pinpate
Terve, kiitos vastauksesta, tuohon paikkaan pitää tutustua!
Smoppi kirjoitti: Btw, 112:n moottorissa ei pitäisi olla mitään säädettävää.
Eihän siinä pitäisi, mutta kuten tiedät säädettävää on!
Esim.
-Venttiilivälykset
-Jakohihnan kireys
-................ei tule muuta nyt mieleen. :(

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 15.8.2012 21:18
Kirjoittaja Lada110
nyt huutelee koko ajan 1140:llaa?? missä anturi on? myös 0327 jatkaa esiintymisiään....

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 16.8.2012 9:26
Kirjoittaja Dolli
No niin. Viikon verran oon ajellu vm. 2001 111-Ladalla. 111 tkm ja risat näyttää rullailleen... Justiinsa leimattu. Vikojahan nyt on löytynyt kaikenlaisia:

- bensaa vuotaa täyttöputken ja tankin välistä, reippaasti vuotaakin. Eka havainto oli, kun ostettuani tankkasin täyteen. Parkkeeratessa (ylämäkeen tottakai) haisi bensa, ja ajettuani 75km olikin tankki jo puolillaan... RATIKKAKUSKIlta ostin letkunpätkän jolla tämä korjautunee, kiitos hänelle :) Tarvinneeko väliin jotain tiivisteainetta toimivuuden varmistamiseksi; jos, niin minkälaista sopis laittaa?

- mittarivalot lakkas toimimasta, myös ajovalojen merkkivalo. Muut onneksi pelittää. Kertaalleen palasivatkin kesken ajon, sammuakseen sitten taas uudelleen.

- kun vilkuttaa, niin useimmiten mankka sammuu hetkeksi. Ei tietenkään joka kerta. Minkäänlaista muistia ei mankassa ole, kun virrat on käännetty avaimesta pois. Oranssia ja vihreetä (ja tietenkin mustaa) oli edellinen omistaja mankan asennuksessa käyttäny. Laitoin samat mankan punaseen ja keltaseen (ja tietty musta mustaan). Ensin yksinpäin --> ei toiminu --> vaihdoin toisinpäin. Sähköjutut ei ole mun vahvinta alaa...

- sähkölukko toimii miten sattuu. Raskaasti nappulat menevät lukkoon, jos menevät. Useimmiten oikea puoli jää auki. Saako sen jotenkin helposti pois käytöstä kokonaan?

- Vasemman takaikkunan sähkölasi ei toimi lainkaan. Kuskin lasi aukeaa pari kolmannesta --> moottori "buuaa" --> lasi nitkahtaa himpan verran ja pysähtyy.

- tuulilasin pesuneste -varoitusvalo vilkkuu ja vinkuu. Sitä on huoltolappujen mukaan yritetty korjata vuosia sittenkin. Nestettä on, mutta vinkuu silti. Saako sen jotenkin kokonaan pois? Uskaltaisko anturin irrottaa huut helkattiin? Sieltä säiliöstä?

- Onko pissapoika alkujaankin niin aneeminen, että ruiskii suoraan sulkien päälle? Vai onko tässä versiossa jotain vikaa. Joitain avuttomia ruiskeita tulee sitten itse tuulilasille, suurin osa jää sulkien alle pyörimään.

Pahoittelen mahdollisesti idioottimaisia kysymyksiä. Nyyppä ei osaa käyttää hakua. Haynesin manuaalia meinasin tilata, vai olisiko joitain muita hyviä ehdotuksia (venäjänkieliset poissuljettuna)?

Edit: niin juu, se suurin vika ja epäkohta: ajaessani uutta ihanaa Ladaani kotiinpäin myyjän luota, välähti kamera. 50e hinnasta tingittyäni, saan sitten maksaa valtiolle ensiajomaksua 70e :lol:

EDITTIÄ LISÄÄ: kopsasin tämän siirtääkseni Tekniset kysymykset -osioon. Pahoittelen nyyppämäisyyttäni :?

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 16.8.2012 16:33
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mikä on Nyyppä ja Nyyppämäisyys?

Kerran täällä jo oli viestiketju jossa: Nyyppä osti nappiksen ja aloitti ladaharrastusen. Luulin että tuo oli nimimerkki, muttei se kai olekaan.

Mitä sitä anteeksipyytelemään. Kysyy ja kirjoittaa tai sitten jättää moisen tekemättä.