Sivu 20/30
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 12.11.2009 17:58
Kirjoittaja START
markku kirjoitti:Tänään pääsin kokeilemaan Toyota Corolla gti ......... ja vielä 4 age koneella 131 hv

olipas taas mahtava pitkästä aikaa ajaa kunnon koneella varustettua tojoa , että osaakin kiertää puhtaasti ja siististi ....... no ainut miinus että etuveto mutta sydäntä lämmitti silti

joo tutulla oli tommonen mutta 4agze --> remmi mäkeen ja turbo tilalle 300heppaa.
ei kerennyt ladalla siinä kyydissä mukana.
vaihto pois takavetoseen kun ei miellyttänyt.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 13.11.2009 0:34
Kirjoittaja THI-900
mikko853 kirjoitti:Kulutus 4.0-4.2l / 100km. Meikäläisen ajoilla säästää sen pari tonnia vuodessa pa-kuluissa Samaraan verrattuna vielä verojen jälkeenkin.
Itsellä takana vastaavalla nyt 188tkm, ei valittamista. Pihistelyennätys on 3,68l/100km ja siihen on ajettu noin 350km matka (kilometrit korjattu). Miten muuten vaihdat? Itse vaihdan 1=>2 heti kun liikkuu 2=>3=>4 kun kierroksia on 1800 ja 4=>5 kun kierroksia on 2200. Jos on kiire niin 3000 vaihto kaikilla muilla paitsi 1=>2.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 13.11.2009 1:43
Kirjoittaja Marko
111 Ladalla ja 1.8 Fiatilla.Molemmilla autoilla ajettu 98e bensal ja jollain lisäaineel.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 15.11.2009 18:07
Kirjoittaja mikko853
THI-900 kirjoitti:mikko853 kirjoitti:Kulutus 4.0-4.2l / 100km. Meikäläisen ajoilla säästää sen pari tonnia vuodessa pa-kuluissa Samaraan verrattuna vielä verojen jälkeenkin.
Itsellä takana vastaavalla nyt 188tkm, ei valittamista. Pihistelyennätys on 3,68l/100km ja siihen on ajettu noin 350km matka (kilometrit korjattu). Miten muuten vaihdat? Itse vaihdan 1=>2 heti kun liikkuu 2=>3=>4 kun kierroksia on 1800 ja 4=>5 kun kierroksia on 2200. Jos on kiire niin 3000 vaihto kaikilla muilla paitsi 1=>2.
Perusajossa vaihdetaan 2000rpm pl. 1=>2. Moottoritielle kiihdytettäessä annan mennä 3000rpm asti. Lukot eivät ole jäätyneet kertaakaan sen jälkeen kun nuo kumitulpat jätti pois. Lämpeneminen tosiaan on hidasta kun hukkalämpöä ei tuolla kulutuksella juuri tule, viima suoja auttaa tässä asiassa.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 15.11.2009 19:55
Kirjoittaja Masse-setä
Masse-setä kirjoitti:(9.1.2009) ...mitä eroja on edellisen autoni Lada 1200L ja nykyisen autoni Alfa Romeo 156 välillä...
Nappisilmä:
+ Mieletön maavara...
Alfa...
- Surkea maavara (tosin vähän madallettu)
Vaihdoin kesällä jo vähän vanhan kaksilitraisen Alfani uudempaan 156 2,5 v-kutoseen.
Edellinen omistaja on asentanut tähän erityisen matalan maavaran. Hirvittää ajatellakin, miten käy talvella jäisten töyssyjen kanssa.
Suorituskyky on entistä rajumpi. 192 hv, kuusi vaihdetta tiheästi porrastettuna, 0-100 km/h 7,3 sekuntia ja huippu 230 km/h. Mutta pääasia on järjetön sivuttaiskiihtyvyys asfalttimutkissa. Suosittelen, vaikka näitä saakin etsiä markkinoilta suurennuslasin kanssa.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 16.12.2009 22:30
Kirjoittaja mikko853
mikko853 kirjoitti:THI-900 kirjoitti:mikko853 kirjoitti:Kulutus 4.0-4.2l / 100km. Meikäläisen ajoilla säästää sen pari tonnia vuodessa pa-kuluissa Samaraan verrattuna vielä verojen jälkeenkin.
Itsellä takana vastaavalla nyt 188tkm, ei valittamista. Pihistelyennätys on 3,68l/100km ja siihen on ajettu noin 350km matka (kilometrit korjattu). Miten muuten vaihdat? Itse vaihdan 1=>2 heti kun liikkuu 2=>3=>4 kun kierroksia on 1800 ja 4=>5 kun kierroksia on 2200. Jos on kiire niin 3000 vaihto kaikilla muilla paitsi 1=>2.
Perusajossa vaihdetaan 2000rpm pl. 1=>2. Moottoritielle kiihdytettäessä annan mennä 3000rpm asti. Lukot eivät ole jäätyneet kertaakaan sen jälkeen kun nuo kumitulpat jätti pois. Lämpeneminen tosiaan on hidasta kun hukkalämpöä ei tuolla kulutuksella juuri tule, viima suoja auttaa tässä asiassa.
On muuten h*lvetin kylmä koppi tuo vagina.. -18c ulkona ja kouvola-kotka välillä (55km) ei lämpiä tuohon normaaliin 90 asteeseen vaikka 80km/h alueella ajaisi nelosella.. sinne 70 asteen pintaan jää vitosella, nelosella ehkä 75

Saa olla ihan kunnolla päällä, lämppäriä kun kääntää kovemmalle niin lämpömittarin lukema laskee silmissä.. On jo Ladaa ikävä

15min saa ajella moottoritiellä ennenkuin tuulilasi on sisäpuolelta sulanut. Tyhjäkäynnillä ei näillä ilmoilla lämpene lainkaan, suotta laittaa puhallinta päälle ikkunoiden raappaamisen ajaksi kun siitä ei mitään hyötyä ole

Niin ja maski ja puskurin ritilähän oli jo kokonaan peitossa.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 16.12.2009 23:19
Kirjoittaja 1500i
Laatua

Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 16.12.2009 23:31
Kirjoittaja Jokari
No ei se herkkua ole muillakaan, virman Ducatosta teippailtiin maski kokonaan umpeen jotta sai lämmöt n. 70 -> 90 ja lämpöä hyttiin. Mersun Sprintteri on taas todella lämmin ilman mitään pahveja, kuten myös vanha Pajero, saa saunoa näillä pakkasilla.
Mullakin Ladassa koko keula teipattu umpeen, pieni reikä vaan maskissa, muuten menee sata vuotta lämpenemiseen ja lämmöt jää reilusti alle normin. Ei silti kuuma tule kuin noin 30 km suhailun jälkeen. Se on aina takavedossa kompromissi tuon termarin suhteen, ite valitsen mieluiten sen viileän koska se toimii hyvin suurimman osan vuodesta.
Se on tuo pakkasviima käsittämättömän kova jäähdyttämään.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 16.12.2009 23:42
Kirjoittaja konkelo
näillä keleillä lada pääsee oikeuksiinsa hyvänä ja lämpivänä talvi autona
vaikka sitä sanotaankin että korkeakojelautaiset samarat eivät lämpiä niin nopeasti/hyvin kun nuo matalakojelautaiset niin ainakin oma samara lämpiää nopeasti ja tosi lämpimäksi tähän ei pysty isoveljen volkkari eikä isän tojota.
tänään pistin samaran kylmänä käyntiin -18 asteen pakkasesta ja lähti kun palmun alta

joku aika sitten vaihdoin tosiaan tuon bilteman akun eurocap merkkiseen.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 16.12.2009 23:45
Kirjoittaja THI-900
mikko853 kirjoitti:
On muuten h*lvetin kylmä koppi tuo vagina.. -18c ulkona ja kouvola-kotka välillä (55km) ei lämpiä tuohon normaaliin 90 asteeseen vaikka 80km/h alueella ajaisi nelosella.. sinne 70 asteen pintaan jää vitosella, nelosella ehkä 75

Saa olla ihan kunnolla päällä, lämppäriä kun kääntää kovemmalle niin lämpömittarin lukema laskee silmissä.. On jo Ladaa ikävä

15min saa ajella moottoritiellä ennenkuin tuulilasi on sisäpuolelta sulanut. Tyhjäkäynnillä ei näillä ilmoilla lämpene lainkaan, suotta laittaa puhallinta päälle ikkunoiden raappaamisen ajaksi kun siitä ei mitään hyötyä ole

Niin ja maski ja puskurin ritilähän oli jo kokonaan peitossa.
Ei muutaku nahkahanskat valmiiksi.

Mulla alkaa tulla lämmintä kun ajan Vaasan päin noin 15km:n kohdalla (motari alkaa 13km:n kohdalla). Mutta en valita, niin kauan kun se vie mut perille. Ja mulla siis näin, vaikka ei maskin edessä oo mitään. Ehkä mulla on sitten vain kone niin sontainen, että se eristää hyvin lämpöä itseensä

Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 17.12.2009 0:46
Kirjoittaja Marko
Fiat ,111 ja Samarat(yks ikuisuusprojekti),ei tähän suurempii valittamisii.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 17.12.2009 8:16
Kirjoittaja Jusu
Maanataina oli -18° ja laitoin matststalaatikon lämmittämättä käyntiin ihan vain mielenkiinnosta, lähteekö se. Kertahehkutuksella lähti ja jäi käyntiin, tosin ei käynyt heti kaikilla ja kylmäsavunmuodostus oli huomattavaa. Seuraavina päivinä olen nyt tunnin verran lämmittänyt niin käy heti kaikilla.
Lämmityslaite on melko tehokas ja sen käyttö näkyy lämpömittarissa selvästi. Lämpiää kuitenkin lähes normaaliin tästä kylälle ajellessa (10km) ja sisälläkin jo tarkenee. Lasien jäätymisen estämiseksi olen tavannut peittää ohjaamon pressunriekaleella sillä mitään muuta en talviautoilussa vihaa niinkuin ikkunoiden raappaamista. Eivätkä sitten huurru heti liikkeellelähtiessä uudelleen tukkoon.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 17.12.2009 14:10
Kirjoittaja START
lada on ollut jo pitkään (heti kun menny likelle nollaa) lämmityksessä aina aamulla, se on kiva lähteä kun on lämmintä sisällä (kiitos sisätila haaran)
nyt vaan tällä viikolla käynnistys on ollut melko tuskasta, vaikka lämmityksessä on ollut tunnin. uuden akunkin ostin eikä suurta vaikutusta. joka kerta on lähtenyt mutta niin hilkulla on ollut että oikeen hirvittää. sama juttu jos päivällä seisoo yli 2 tuntia ilman että käyttää, pyörittää nihkeesti.
täytys oikeen mitata hukkaako se virrat akusta vai onko vika jossain muualla.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 17.12.2009 18:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo noi puheet Samaran korkeasta kojetaulusta ja huonosta lämmönsaannista voi unohtaa, itellä nyt ensimmäistä kertaa moinen ajossa ja lämpimämpi on kuin vanhemmat on ollut ja lasin huurteenpoisto on suhteelllisen tehokas, tosin kyllä 240 Volvossa pääsi parempaan, mutta se onkin oikein rahalla pohjolan oloihin tehty. Eilen kaivoin nappiksen hangesta parin viikon jäähyltä, ihan vaan testatakseni että vara-auto on vielä hengissä jos Samara sattuisi pakkasen takia ryytymään. Nappis lähti käymään ja sisätilat sai lämmitettyä todella kuumaksi, otin jäisen betonilaatankin sisälle autoon jotta sain lämmitettyä sen. eikä ole maskipeitteitä, silti ohjaamo pysyi lämpimänä. en tiedä millaisia lämpötiloja ihmiset autolta odottaa, mutta kun mulla on kämpässä 15 astetta niin pidin auton sisälämpötilaa ulkovaatteissa aivan fantastisena.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Lähetetty: 17.12.2009 19:05
Kirjoittaja 1500i
Lada-Jussi kirjoitti:en tiedä millaisia lämpötiloja ihmiset autolta odottaa, mutta kun mulla on kämpässä 15 astetta niin pidin auton sisälämpötilaa ulkovaatteissa aivan fantastisena.
Ensinnäkin aika viileä kämppä sulla pitää se päälle 20 olla
Kyllähän se lämpötila pitää olla autossa sellainen että on vara pienentää. Ei vaan tunnu tulevan sitä tarvetta monessakaan.
Samarassani taitaa termari vuskata kunnostaa lämmöt niin hitaasti ajosssa eikä tyhjäkäynnilläkään mitenkään nopeasti noussut.
Tarkkailin asiaa BK:n avulla selanen 82* on ajossa ja siinä se pysy tyhjäk.:lläkin puhallin ykkösellä kaupunki ajossakaan ei tullut kuuma.
Onhan tuon lämmön tulo huonontunut siitä mitä aiemmin oli kun samat reitit on mitä ajetaan mutta lämpöä ei tarte nykyän enää säädellä

korkeintaan puhaltimen pauhausta pienentää kun ei jaksa koko matkaa kuunnella
Palaan asiaan muuttuko miksikään kun vaihdan vesipumpun ja puhdistan jäähd.järjestelmän ensiviikolla.
Ps. Ei tuo kuitenkaan ole mikään pakastin ettei lasit sula edes motarilla jos sitä meinaatte (tark.aiempia kirjoituksia

)