Foorumin taso II

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Foorumin taso II

vanha linja oli parempi
22
28%
nykylinja on hyvä
36
45%
moderointia pitää vielä lisätä
12
15%
ei vois vähempää kiinnostaa (EVVK)
10
13%

Ääniä yhteensä: 80

audiq

Re: Foorumin taso II

Viesti Kirjoittaja audiq »

Mara kirjoitti:
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti: täällä en ole ylilyönnillisiä henkilökohtaisuuksiin meneviä menoja nähnyt.
Ai, näitä viestejä ei voi vieläkään muokata. Sanoisin, että suhteellisen perseestä oleva käytäntö.
Tässä on eräs mielestäni henkilökohtaisuuksista johtuva lopputulos.
Oikeasti se, että yhden häirikön takia kenelläkään ei ole oikeutta muokata kirjoituksiaan, on ihan naurettavaa.

Aikanaan mm. LA-radio -piireissä oli havaittavissa samanlaista "vallan" tarpeetonta osoittamista.
Tehtiin sääntöjä ja nostettiin itseä jalustalla korkeammalle, kun oli joku hieno titteli paikallisessa kerhossa.
Siinä kävi hyvin nopeasti niin, että pari "ylipäällikköä" jutteli kahdestaan kanavilla, kun kukaan muu ei enää viitsinyt alistua toisten laatimiin "sääntöihin".

Täällä tulee käymään ihan sama homma, ihan samasta syystä. -Täysin tarpeettomia sääntöjä. Niiden tarkoitus on lähinnä muodostaa eriarvoisuutta, tai ainakin se niistä on seurauksena.

Ihan vakavasti kannattaisi miettiä uusi tapa toimia häirikkötapauksissa, että toimenpiteet kohdistuisivat vain häiriön aiheuttavaan nimimerkkiin, ei muihin.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

audiq kirjoitti: Ihan vakavasti kannattaisi miettiä uusi tapa toimia häirikkötapauksissa, että toimenpiteet kohdistuisivat vain häiriön aiheuttavaan nimimerkkiin, ei muihin.
Juurikin näin. Itsekin seuraan lähes päivittäin liki kymmentä eri autofoorumia ja harvemmin useita muitakin, eikä tällaista "kaikki kärsii, kun yksi mokaa"-tyyppistä menettelyä näy missään muualla kuin täällä.

Monilla foorumeilla käydään myös jonkintasoisia kehityskeskusteluja sekä palautetta saa antaa; sekä negatiivista että positiivista, sehän kuuluu asiaan.
Täällä taas kaikki negatiivinen palaute otetaan henkilökohtaisesti vastaan eikä kuunnella kenenkään ehdotuksia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Niin ja Kesäkuun episodin takia täällä on monta, jonka kannattaa vilkaista aamulla peiliin. Myös Moderoijien. Se on nimittäin niin että Tämä Toope täällä ei ota vastaan yhtään henkilökohtaisuuksiin menevää neuvontaa. Ei ottanut silloin, ei ota nyt eikä vastakaan.

Se on Poijaat silleen et: "Kukaan ei Vithuile" :twisted:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Tai siis saa mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta sellaiset keskustelut käydään sitten muualla kuin tällaisella kirjallisella Voorumilla. Meille saa aina tulla käymään. Ovet on auki. Sitten voidaan lyödä niitä TyhmiäPäitä yhteen ja antaa niitä vielä parempia neuvoja vaikka millä tasolla. Sellainen on reilua peliä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Voisiko sellainen yksinkertainen käytäntö olla mahdollinen, että ylläpito poistaisi asiattomat viestit ja muut saisivat jäädä? Vai miksi tästä pitää tehdä monimutkaisempaa?
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Se on ikävää, jos kaiken ottaa henkilökohtaisesti.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Pitäisi myös koettaa muistaa vanhoja viisauksia: "Että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan"
"Sellainen on vako, kuin on kyntäjäkin"
"Paljossa puheessa on vähän asiaa"
"Puhu ja kirjoita kuin itsellesi"
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
PöyhöinKuusaalt

Jos minulle kerrotaan kuten siinä kesäkuuepisodissa tietoutta syntymätyhmyydestä ja idiotismista sekä näiden anteeksiantamisesta ja anteeksiantamattomuudesta, niin minä en sellaista suvaitse. Niitä saa toki kertoa leirinuotion ympärillä makkaratikut ja morat kädessä tai saunanlauteilla, mutta ei tällaisella VakinViestiVoorumilla. Johan on hemmetti jos ette tajua!

Ja metsät vastailkoon mitä tahansa kunhan huutaja uskaltaa itse mennä sinne metsään. Ja se vaon vetäjä astuu sinne vakoon ja kokeileen sen syvyyden peukalotuntumalla. Ihmettelen myös tuota Ukin kommenttia paljosta puheesta. Olisiko taas syytä katsoa omia tarinointeja tällä voorumilla.

Ja tuo Ukin viimeinen kommentti on täysin väärä. Itsekseen kannattaa kiroilla tuolla ulkona näpit autosaasteessa. Ei sitä kiroilua tänne kannata tuoda. Itselle voi kirjoittaa vaikka mitä saastetta, mutta kirjoitettaessa täällä on ajateltava etenkin kirjoituksen kohdetta ja hänen ymmärrystään tai sen lisäämistä. Eihän nyt kaikki itsekeseen juteltu ole julkaisukelpoista. En minä kiroa kaveria vaikka itseäni kiroankin tuolla kansiremontissa. Niin ja tietysti vekotinta.

Kaikki KansanViisaudet eivät sovi ihan joka paikkaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
audiq

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Jos minulle kerrotaan kuten siinä kesäkuuepisodissa tietoutta syntymätyhmyydestä ja idiotismista sekä näiden anteeksiantamisesta ja anteeksiantamattomuudesta, niin minä en sellaista suvaitse.
Niin, sulle kerrottiin, mitä kannattaisi tarkistaa ja otit siitä herneen nenään, kun joku uskalsi tulla häiritsemään yksinpuheluasi. -Tai sitten oli liian kallis vika kerrottu.
Kuitenkin, älä kysy, jos et halua vastauksia.

Ja siitä viasta en enää aio vääntää, enkä mistään muustakaan. Toivon vaan, ettei tämäkin aihe ole kohta täynnä KaiKen Maailman Jöötin JauhanTaa...
PöyhöinKuusaalt

Höpö Höpö audiq. Lue ne teidän viestinne nyt vielä uudelleen. Sellaiseen tyyliin minulle ei viestitellä. Eikö ala mennä perille. Vedelkää Te nenäänne mitä huvittaa, mutta turha väittää minun vetelevän nenääni mitään, koska sellaisesta esim. Sinä audiq et voi tietää. Juuri tuon tyylinen tietäminen on vihoviimeistä. Väitetään mokomia asioita ilman mitään perusteita.

Ja se että Sinä kerrot minulle yleisellä autosähköteknisellä tasolla KovaaFaktaa ei ehkä aina ole sitä kaikkein ansiokkainta toimintaa. Sitä ammattikieltä ei kenties jokainen ymmärrä. Ja jos ei ymmärretä, se ei ole ymmärtäjän vika vaan sen, joka sitä ymmärrystä yrittää lisätä. Eli kaikista ei ole opettajiksi ja auttajiksi. Neuvojia kyllä riittää ja olen tuolla aiemmin jo valottanut neuvojan ja auttajan ominaisuuksien eroja.

Ja minulle on aivan sama miten tämä Voorumi muokkauksia ja muita rajoituksia kehittelee, koska ne ovat täällä hyvin harvan ihmisen päätettäviä asioita. Niihin ei juurikaan yleinen keskustelu vaikuta. Tai siltä ainakin välillä tuntuu. Minä kyselin noiden päätöksentekijöiden perään ja sain varsin selkeän vastauksen. Siinä oli jotenkin näin: Minä, Minä, Minä, Minä, Minä. Että näin täällä menään.

Ja edelleen tulen aktiivisesti sabotoimaan sellaisia viestiketjujani, joissa liikutaan henkilökohtaisien ominaisuuksien ja asioiden tasolla. Kyllä niitä keinoja on. Muut ketjut kulkekoon vaikka TappiPerssiissä -tasolla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Jopahan älähti. En ole erotellut itseäni erilleen, vaan aloitin viestini: "Pitäisi myös koettaa muistaa" (minunkin pitäisi myös jne.) Mielestäni tälläinen lauseen alku on kohdistettu enempi itseen, kuin muihin.
Mielestäni on mukavampi lukea miellyttäviä ja hyvällä maulla kirjoitettuja viestejä.
Viestieni pituus johtuu siitä, että itse ymmärtäisin sepustukseni. Enhän voi lähettää sellaista tarinaa, jota en itse ymmärtäisi.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

pressa kirjoitti:kesäkuussa se episodi jonka jälkeen muokkaus-toiminto joiltain osioilta poistettiin.
Onkohan minulla ollut pää säkissä kesäkuussa kun ei ole hajuakaan mistä episodista on kysymys? Mutta 1.7. lähtien "Ladamainoksia ja lehtijuttuja" linkit omien sivujen osalta ovat olleet omien sivujeni päivityksissä, sieltä kun niitä pääsen jopa muokkaamaankin jos jotain menee v!tu!ksi tai tulee muutoksia. En kyllä yhtään tiedä onko niitä kukaan käynyt enää katsomassa...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

audiq kirjoitti: Oikeasti se, että yhden häirikön takia kenelläkään ei ole oikeutta muokata kirjoituksiaan, on ihan naurettavaa.
Tästä olen itsekkin maininnu jo pariin kertaa ja oikeestaan kunnolla perusteltua vastausta ei edelleenkään ole saatu.
pressa kirjoitti: Muokkaus on poistettu joiltain osioilta siksi kun käyttäjät muokkaavat tekstejään jälkeenpäin. Ensin kirjoitetaan provokaatit ja kun saadaan niihin vastaus niin muokataan provo pois.
Kirjoittakaa sellaista minkä takana voi selvinkin päin olla niin muokkausta ei edes tarvitse.
Tuohonkin ois kiva saada perusteluja että onko tuokin vain yhden henkilön tekemää vai onko taustalla useampiakin henkilöitä kun en itse ole huomannut kuin ihan muutamia jotka noin on tehneet vai olenko vaan ollut niin sokea?
audiq

Itse muistan muokanneeni viestejäni yhdessä ketjussa sen jälkeen, kun ketjun aloittaja poisti aiemmat kirjoituksensa ja ketju meni suunsoitoksi. -Ei helmiä sioille, niin oli parempi poistaa neuvot.

Mielestäni valvojat voisivat vaan poistaa tuollaiset ketjut ja jos niitä alkaa syntymään useampia saman kirjoittajan toimesta, niin YV:tä ketjun aloittajalle ja jos ei sekään auta, niin nimimerkki jäähylle vähäksi aikaa.

Laittakaa joku äänestys pystyyn, muokkaus takaisia, kyllä tai ei. Jos ei mene valvojille viesti perille, niin mitäs näistä sen enempää vääntämään, eihän tänne ole pakko kirjoittaa.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

lähes kymmenen nimimerkkiä on toimintaa harrastanut enemmän ja vähemmän. Minä en ala tähän mitään luetteloa tekemään, ko henkilöt itse tietävät (tai suurin osa heistähän kiistää mitään väärin tehneensä). Moderoinnissa on pidetty erittäin vapaa linja ja nykyinen moderaattorihan poistaa tai lukitsee mitä parhaaksi katsoo. Minä moderoin tuon myyntipalstan ja edelleenkin pitää ilmoittaa mikä, missä ja mitä maksaa.
Vastaa Viestiin